PDA

Bekijk de volledige versie : Top Asian films



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Matt D
19-07-2002, 09:35
wel zoals de meesten al wel weten ben ik een groot liefhebber van aziatische films, wat zijn jullie favo's (voor de azie lovers louis, jay, yi-long en chris : don't panic : je mag top maken per land of per subgenre ;-) , de andere ook natuurlijk lol)

Matt D
19-07-2002, 09:45
om het goede voorbeeld te geven, k zal er weer veel vergeten zijn maar kom

Japan :

Versus
Ichi the killer
Fudoh

Taiwan :

eat drink man woman
the wedding banquet

Korea :

my wife is a gangster
Joint security area
shiri
foul king
friend

HK Martial arts

once upon a time in china 1 en 2
iron monkey
magnificent butcher

HK Bullet Ballet

Hard boiled
the killer
purple storm


HK category III

story of ricky
untold story

JayLunar
19-07-2002, 09:57
M'n lijstjes veranderen elke week wel zo ongeveer, maar op DIT moment moet het er zo uit komen te zien:

Japan
1) Battle Royale
2) Throne of Blood
3) Tokyo Drifter / Branded to Kill (tie)

Hong Kong
1) The Killer
2) Hard Boiled
3) Iron Monkey

Zuid-Korea
1) Failan
2) JSA
3) Shiri

Chris Howitt
19-07-2002, 10:13
Veel films ben ik het natuurlijk met Evilgoblin eens, hier mijn lijst ik zal er vast wel wat vergeten zijn ;)

Japan :

Kikujiro
Versus
Battle Royale
Fudoh

Korea :

my wife is gangster
JSA
Shiri
Musa


HK Martial arts

once upon a time in china 1 en 2
Drunkenmaster II

HK Bullet Ballet

Bullet in the Head
Hard boiled
the killer
purple storm

HK Comedy

Shaolin Soccer
God of Cookery

HK category III

story of ricky a.k.a Riki-Oh

Matt D
19-07-2002, 10:15
natuurlijk moet battle royale er ook bij bij mij ;-)

Louis Bouduin
19-07-2002, 10:41
Na het alfabet gaat we dus vrolijk alle werelddelen af. Fun. Om het iets makkelijk te maken, de engelse titels. (Andere talen op aanvraag.)

JAPAN

1. Floating Weeds (Yasujiro Ozu)
2. Kagemusha (Akira Kurosawa)
3. Vengeance is Mine (Shohei Imamura)

En verder op 4:

Ran (Akira Kurosawa)
Kaidan (Masaki Kobayashi)
The Seven Samurai (Akira Kurosawa)
Yojimbo (Akira Kurosawa)
Mononoke Hime (Hayao Miyazaki)
Tokyo Story (Yasujiro Ozu)
The Insect Woman (Shosei Imamura)


CHINA

1. Raise the Red Lantern (Zhang Yimou)
2. Ju Dou (Zhang Yimou)
3. The Story of Qiu Ju (Zhang Yimou)


HONG KONG

1. The Killer (John Woo)
2. Hardboiled (John Woo)
3. Bullet in the Head (John Woo)


TAIWAN / KOREA

1. Eat Drink Man Woman (Ang Lee)
2. Failan (Hae-sung Song)
3. Shao Nu xiao yu (Sylvia Chang)

Matt D
19-07-2002, 12:51
blij om te zien dat er toch nog paar andere mensen van aziatische film houden,

onbegrijpbaar dat er zoveel anderen geen interesse voor hebben

Louis Bouduin
19-07-2002, 13:03
blij om te zien dat er toch nog paar andere mensen van aziatische film houden,

onbegrijpbaar dat er zoveel anderen geen interesse voor hebben

Misschien een keer Zuid (Latijns) -Amerikaanse proberen? :)

Matt D
19-07-2002, 13:20
geen goed idee, ik vind het nu al pijnlijk om te zien met welke oogkleppen veel mensen zitten, als het nt uit Hollywood komt is het nt leuk lijkt het wel voor velen

straks ga ik nog als een oude zaag klinken ;-)

Art
19-07-2002, 13:26
Om EvilGoblin even te plezieren hier mijn lijstje :D :
JAPAN
*Sonatine
*Hana-Bi (Fireworks)
*Rashomon
CHINA
*Da Hong Deng Long Gao Gao Gua (Raise The Red Lantern)
*Yi Ge Dou Bu Neng Shao (Not One Less)
*Ba Wang Bie Ji (Farewell To My Concubine)
INDIA
*Lagaan (Once Upon A Time In India)
*Salaam Bombay!
*Monsoon Wedding
OVERIG
*Chunhyang
*Yin Shi Nan Nu (Eat Drink Man Woman)
*Mui Du Du Xanh (The Scent Of Green Papaya)

Matt D
19-07-2002, 13:27
Om EvilGoblin even te plezieren hier mijn lijstje :D :
*


waarvoor dank ;-)

Louis Bouduin
19-07-2002, 13:43
geen goed idee, ik vind het nu al pijnlijk om te zien met welke oogkleppen veel mensen zitten, als het nt uit Hollywood komt is het nt leuk lijkt het wel voor velen

Eerlijk gezegd vind ik het nog redelijk meevallen. :) Hier zijn tenminste nog een paar mensen die deze films naar waarde weten te beoordelen (en te smaken).
Als ik bepaalde van deze films in real life noem, krijg ik vaak blikken terug alsof ze me willen stenigen. :(

Matt D
19-07-2002, 13:48
bij deze zou ik ook graag eens willen vragen of jullie mij kunnen proberen te overtuigen van het nut van de criterion editie van seven samurai, ik wil die wel aan de ene kant maar de prijs schrikt me af, kopen of nt kopen met andere woorden

ik denk er nu weer plots aan gezien ik deze middag gezien heb dat er een franse 2 disk editie van deze titel is uitgekomen

Chris Howitt
19-07-2002, 13:52
Waar ik zo een hekel aan heb, toen ik vroeger zelf in de videotheek werkte. Hadden we ook een aantal buitenlandse films (deens, frans, japans, koreaans etc.)

Hoezen zagen er gaaf uit, verhaal klonk erg goed. Maar zodra de meeste mensen zagen dat de film niet engels gesproken was, zetten ze hem gelijk weer terug. WAAROM TOCH !!!!!!

Louis Bouduin
19-07-2002, 13:58
Ja bedankt, Art. In mijn ijver had ik India kompleet over het hoofd gezien. :o :o :o


DUS 3 X INDIA

1. Pather Panchali (Satyajit Ray)
2. Kalyug (Shyam Benegal)
3. Khoon Bhari Mang (Rakesh Roshan)
of Pakeezah (Kamal Amrohi)

Louis Bouduin
19-07-2002, 14:12
bij deze zou ik ook graag eens willen vragen of jullie mij kunnen proberen te overtuigen van het nut van de criterion editie van seven samurai, ik wil die wel aan de ene kant maar de prijs schrikt me af, kopen of nt kopen met andere woorden

ik denk er nu weer plots aan gezien ik deze middag gezien heb dat er een franse 2 disk editie van deze titel is uitgekomen

Om te beginnen dacht ik dat die franse titel er al een tijdje was. (Er is daar zelfs een mooie box met films van Kurosawa.) Maar goed, er kan alweer een nieuwe versie van zijn.
Tenzij je een vergelijkende test hebt waaruit zou blijken dat de Criterion versie beter is, is het natuurlijk niet zo belangrijk welke versie je koopt.
Ik vond Criterion belangrijk is het tijdperk van de Laserdisc. Zij waren de eersten (en vaak ook de enigen) die extra's hadden, en bovendien hadden ze een behoorlijke keuze aan klassieke en belangrijke hedendaagse films. (Dat ze onwaarschijnlijk duur waren, nam je er maar al te graag bij.)
Op DVD vind ik een stuk minder vanzelfsprekend, gewoon omdat er nu meer keuze is en in die keuze ook nog eens behoorlijk wat extra's meegeleverd wordt.

Matt D
19-07-2002, 14:23
er is inderdaad al een tijdje een 6 dvd box uit van kurosawa in frankrijk, dit echter zonder seven samurai als ik mij nt vergis

Louis Bouduin
19-07-2002, 14:39
er is inderdaad al een tijdje een 6 dvd box uit van kurosawa in frankrijk, dit echter zonder seven samurai als ik mij nt vergis

Ja, dat is zonder. De volgende films zitten er wel in:

La légende du grand Judo (= Sugato Sanshiro)
Le château de l'araignée (=Throne of Blood)
La Forteresse cachée (= Hidden Fortress)
Sanjuro (Sanjuro)
Barberousse (= Red Beard)
Dode's kaden (Dode's kaden)

Wel griezelig, die franse vertalingen. Een paar betere films bij, maar persoonlijk vind ik het niet zijn allerbeste films.

The Seven Samurai (Les sept samouraïs) heeft volgende extra's:

Le Film:
La filmographie selective de Akira Kurosawa
L'analyse du film par Jean Douchet (30 mn)
Le document : " Kurosawa, le samouraï du septième Art
Les 7 gros plans sur les sept samouraïs

marije van der mark
19-07-2002, 15:08
blij om te zien dat er toch nog paar andere mensen van aziatische film houden,

onbegrijpbaar dat er zoveel anderen geen interesse voor hebben Ik moet toegeven dat ik een asiatische film niet als eerste pak. De moeilijkheid voor mij ligt bij de taal. Als ik een engelse film zie, hoef ik er niet eens over na te denken wat t betekent. Ik ben inmiddels zo gewend geraakt aan zonder subs te kijken, dat t me duidelijk meer moeite zal kosten om een asian film te kijken. Desondanks laat ik ze ook niet liggen, ben er alleen nog niet aan toegekomen. Inmiddels heb ik wel een aantal reviews gezien van films die ik zeker ga bekijken. In de toekomst zal je van mij dus ook nog een top 3 kunnen verwachten ;) (als ik tenminste kan kiezen :rolleyes: )

Chris Howitt
19-07-2002, 16:52
Oké Marije = :cool:

Lex v/d Moolen
19-07-2002, 17:40
Ik kan met moeite een top 3 bedenken.

Akira
Wo hu cang long (Crouching Tiger, Hidden Dragon)
Meng long guojiang (Way of the dragon)

Yi-Long
19-07-2002, 18:59
Aiyah...altyd lastig lystig die lystjes maken...je vergeet er altyd een zootje en ik heb ook nog lang niet alles gezien...dus....anyway: hier myn lystjes

Martial Arts;
-Fist of Legend (de ORIGINELE versie, niet de Disney versie*)
-Drunken Master 2 ( " " " " )
-Dragons Forever
(raar dat er 2 films van Jackie Chan in myn top 3tje staan terwyl ik niet eens een echt fanatieke chan-fan ben eigenlyk. Ik vind Jet Li, Yuen Biao en Donnie Yen alledrie toch meer getalenteerde performers....Dragons Forever staat er dan ook voornamelyk in om Yuen Biao's rol, en ik vermoed dat als ik meer van yuen biao bekeken heb, dater wel 1 of 2 van zyn films in myn top 3 zullen komen.)

Drama/romantiek
-Days of Being Wild (myn favoriete film aller tyden)
-Rouge
-Ashes of Time
-My Sassy Girl (korea)
-In The Mood for Love

Actie/Crime
-Hard Boiled (beste actiefilm OOIT!)
-Century of the Dragon (fantastische rol door Patrick Tam Yiu Man)
-A Better Tomorrow

Comedy
-King of Comedy (Chow Sing Chi)
-Shaolin Soccer
-My Sassy Girl

Uit Japan en Korea heb ik nog niet veel films gezien, byna niets eigenlyk.
De 2 Koreaanse films die ik zag waren al ontzettend goed (Shiri en My Sassy Gir) en uit japan heb ik wat beat takashi films gezien die me eerlyk gezegd niet veel deden en een ghost film die 2/3 heel goed was en daarna een beetje inzakte.
Uit japan vind ik vooral de animatie films van Miyazaki briljant....echt stukken beter dan de tekenfilms van Disney en andere animatie studio's ter wereld.
Ik wil ze graag ook allemaal graag zo snel en zo mooi mogelyk op DVD hebben, maar Disney houdt het een beetje op allemaal...:(
Voor de rest is Lain schitterend, Cowboy Bebop gewoon heel erg goed en Akira een meesterwerk.

Menno
20-07-2002, 09:43
Japan:
Battle Royale
Ringu
Ichi The Killer
Audition

HK:
Drunken Master
Project A
Police Story 1 en 2
Iron Monkey: The Young Wong Fei Hong

Korea:
Teenage Hooker Became Killing Machine In Deahakroh ;)

badtzje
11-11-2002, 12:57
(6)
Japan:
- Ichi the Killer
- Battle Royale
- Visitor Q

HK:
- Fong Sai Yuk
- Once Upon a Time in China
- Summer Holiday

Singapore:
- Chicken Rice War

Eigenlijk heb ik nog niet zo veel gezien, maar dit is mijn voorlopige top 3. Weet iemand trouwens waar je Japanse films kan kopen. Ik weet hier in Rotterdam behalve Ro-disc en Donner geen andere winkel te vinden.

Matt D
12-11-2002, 10:49
ik heb nog nooit gehoord over die chicken rice war, waar gaat het over?

Jasper 00022
12-11-2002, 11:35
Mijn lijstje is beperkt tot films met mr Beat Takeshi en enkele manga-toppers:

1. Hana-Bi
2. Sonatine
3. Kikujiro's summer
4. Ghost in the Shell
5. Streetfighter 2: the animated movie

badtzje
12-11-2002, 17:09
Chicken Rice War is een soort van moderne Romeo & Juliette.
Het gaat over 2 families in Singapore die allebei een eettentje hebben, naast elkaar!! Je snapt het al, die 2 families kunnen elkaar niet uitstaan, maar ondertussen krijgt de zoon van de ene familie iets met de dochter van de andere familie. Best komisch, heb hem tijdens het filmfestival in Rotterdam gezien.

Gabriel B.
10-12-2002, 22:32
1. Hard Boiled

Alles verbleekt bij Hard Boiled.

Matt D
11-12-2002, 09:50
k ben benieuwd, wat vinden de meesten hier de beste uit dit onvolledig lijstje Woo Films? :

the killer

hard boiled

a better tomorrow


en uit Amerikaanse periode :

hard target

broken arrow

face off

MI 2

Chris Howitt
11-12-2002, 10:15
Ik denk toch dat ik voor Hard Boiled kies en op een tweede plaats the killer

Art
11-12-2002, 10:19
Die Xue Shuang Xiong (The Killer) en Face/Off :)

Gabriel B.
11-12-2002, 11:37
Ik vind de Amerikaanse Woo's ronduit slecht.
Hoewel de actie 'flashier' en alles meer 'design' is, lijken er toch zware compromissen gemaakt te moeten worden op gebied van 'reëel geweld'.
Met reëel geweld bedoel ik de onschuldige omstaanders die ook gewond en gedood worden. In sommige gevallen zelfs door de 'held'.
In zijn Amerikaanse films zijn de goeden goed en de slechten slecht. In de HK's is deze lijn veel onduidelijker.

HEGO
11-12-2002, 11:51
En dan ook nog deze in willekeurige volgorde:
Five girls on a rope
A la verticale de l'eté
The horse thief
Urga
Temptress moon
Blue Kite
King of masks
Samsara

Yi-Long
11-12-2002, 12:26
k ben benieuwd, wat vinden de meesten hier de beste uit dit onvolledig lijstje Woo Films? :

-the killer
-hard boiled
-a better tomorrow

en uit Amerikaanse periode :
-hard target
-broken arrow
-face off
-MI 2

Ik vind A Better Tomorrow erg goed, vooral vanwege het erg sterke acteer werk van zowel leslie Cheung als Chow Yun Fat.
Ik heb CYF zelden zo goed zien acteren als in deze film. Vooral de scene's waarin hy terugdenkt en verteld over hoe het 'vroeger' was, zyn erg goed. In andere films vind ik hem trouwens een stuk minder goed acteren. Leslie Cheung is simpelweg ALTYD goed/fantastisch.

The Killer boeit my persoonlyk niet zo veel, al erg vaak gezien maar toch...heeft voor my niet dezelfde 'WHOOMP!' als sommige andere films in het genre.

Hard Boiled; simpelweg fantastisch. De shoot-outs, het simpele maar boeiende verhaal, de acteer prestaties, alles...het is ongelooflyk dat er nog geen 'ultimate' dvd van deze film uit is...

Verder kunnen we uit zyn HK periode niet Bullet in the Head zomaar vergeten; Fantastisch drama over vriendschap en hebberigheid. De scene waarin Tony Jackie's character toespreekt in het verlaten gebouw (Jackie zwaar onder de drugs om de pyn te verzachten en zo gek als een draaideur) had me de eerste keer dat ik hem zag in tranen.
Ook de vietnam-camp scenes zyn schokkendmaar wel erg goed.

Once a Thief; Waarschynlyk Woo's luchtigste film ooit, erg amusant. Cherie Cheung, Leslie Cheung en Chow Yun Fat zyn 3 kunst-dieven. zit veel snelheid in het verhaal en is gewoon een 'fun' movie...niet zo geweldadig en/of zwaar als de andere woo's.

Van Woo's amerikaanse werk vond ik Hard Target goed gemaakt; een goede film maken met JC van Damme in de hoofdrol...dat is zowiezo al erg knap :p
Hevig gelimiteerd door het weinige vertrouwen van de amerikaanse studio's, moest Woo het met een relatief klein budget doen en zich aan bepaalde regels houden (aantal doden, aantal draaidagen, etc) maar hy leverde toch de beste actiefilm van die zomer af.

Broken Arrow vond ik echt waardeloos. Travolta en Christian Slater zyn nou ook niet bepaald myn favoriete acteurs...to say it mildly...

Face Off nog niet gezien...

MI2 Boringgggggggggggggggggggg as Helllllllllllllll.......

Edge
11-12-2002, 15:25
Aiyah...altyd lastig lystig die lystjes maken...je vergeet er altyd een zootje en ik heb ook nog lang niet alles gezien...dus....anyway: hier myn lystjes

Martial Arts;
-Fist of Legend (de ORIGINELE versie, niet de Disney versie*)
-Drunken Master 2 ( " " " " )
-Dragons Forever
(raar dat er 2 films van Jackie Chan in myn top 3tje staan terwyl ik niet eens een echt fanatieke chan-fan ben eigenlyk. Ik vind Jet Li, Yuen Biao en Donnie Yen alledrie toch meer getalenteerde performers....Dragons Forever staat er dan ook voornamelyk in om Yuen Biao's rol, en ik vermoed dat als ik meer van yuen biao bekeken heb, dater wel 1 of 2 van zyn films in myn top 3 zullen komen.)

Drama/romantiek
-Days of Being Wild (myn favoriete film aller tyden)
-Rouge
-Ashes of Time
-My Sassy Girl (korea)
-In The Mood for Love

Actie/Crime
-Hard Boiled (beste actiefilm OOIT!)
-Century of the Dragon (fantastische rol door Patrick Tam Yiu Man)
-A Better Tomorrow

Comedy
-King of Comedy (Chow Sing Chi)
-Shaolin Soccer
-My Sassy Girl

Uit Japan en Korea heb ik nog niet veel films gezien, byna niets eigenlyk.
De 2 Koreaanse films die ik zag waren al ontzettend goed (Shiri en My Sassy Gir) en uit japan heb ik wat beat takashi films gezien die me eerlyk gezegd niet veel deden en een ghost film die 2/3 heel goed was en daarna een beetje inzakte.
Uit japan vind ik vooral de animatie films van Miyazaki briljant....echt stukken beter dan de tekenfilms van Disney en andere animatie studio's ter wereld.
Ik wil ze graag ook allemaal graag zo snel en zo mooi mogelyk op DVD hebben, maar Disney houdt het een beetje op allemaal...:(
Voor de rest is Lain schitterend, Cowboy Bebop gewoon heel erg goed en Akira een meesterwerk.

Voor de mooiste uitgaven moet je gewoon de japanse Ghibli uitgaven halen... Heb ze voorlopig nog allemaal, allemaal met engelse subs...
Jammer vond ik dat Spirited Away in een afwijkend doosje zat (doorzichtig ipv hagelwit).


Mijn favo Aziatische films

KOREA

Shiri (door deze film is de interesse gewekt voor Korean Cinema, een jaar of 1 of 2 geleden... In ieder geval toen de film net uitkwam)
My Sassy Girl (ben best in voor een vrouwenfilm, daarmee bedoel ik dus romance/comedy)
(Verder ben ik ERG benieuwd naar Quiet Family, jammer dat daar nog geen Koreaanse release van bestaat)


JAPAN

Ik heb nog niet zoveel japanse films gezien behalve de films van Kitano. Verder heb ik Seven Samurai en andere films van Kurosawa, maar nooit tijd gehad om te kijken... Verder nog benieuwd naar Ichi the Killer en Versus.

Battle Royal (erg smakelijk, met een diepere bedoeling)
Brother (interesse voor Kitano gewekt, wel Amerikaans van opzet)

Verder een groot animeliefhebber...
Waarbij Grave of the Fireflies werkelijk je ziel streelt... Ontroerend en erg goed getekend (let op de details, zoals dat meisje een bankje opklimt en tijdens het praten zo met haar beentjes wiebelt)


HK

Tja, hier liggen mijn roots...
Veel te veel films om op te noemen...

Hard Boiled vind ik een van de beste films (beter dan The Killer, ondanks dat er meer vraag naar de Criterion versie van laatstgenoemde is)
Once Upon a Time in China
God of Gamblers serie (persoonlijk vind ik dat een erg leuk genre, jammer dat ze er zo weinig films van maken. Gek eigenlijk want in het dagelijks leven gok ik nooit, maar vind de genre zo leuk... Laten we er maar op houden dat ik niet goed tegen mijn verlies kan ;) )
Young and Dangerous serie (andere benaming voor "cool". Triad-movies... Overigens ben ik van mening dat voor westersen GofG en Y&D serie niet jullie smaak zullen zijn.)
Beast Cops
Ashes of Time (hele mooie film, jammer van de crappy HK versie, is er al een alternatief beschikbaar??)

Van HK Cinema heb ik teveel van gezien. Vaak crappy movies, met soms een echt pareltje ertussen...

Oops, ik moet weg naar huis :D, maak het thuis verder af :)

bye

mvg Edge

DTS freak
11-12-2002, 15:34
Ja bedankt, Art. In mijn ijver had ik India kompleet over het hoofd gezien. :o :o :o


DUS 3 X INDIA

1. Pather Panchali (Satyajit Ray)
2. Kalyug (Shyam Benegal)
3. Khoon Bhari Mang (Rakesh Roshan)
of Pakeezah (Kamal Amrohi)

Hey tofffff....ik ben verbaast dat je al die films gezien hebt...hou je van bollywood films?...ik wel..ben zelf een hindustaan ...

DTS freak
11-12-2002, 15:40
HEY jongenz jullie moete serieus naar die filmz uit BOLLYWOOD(India) checken...bijvoorbeeld LAGAAN ,MISSION KASHMIER,MONSOON WEDDING,DEVDAS(duurste film van India) en binnekort komt de internationale bollywood film die wereld wijd uit komt KAANTE..........ik zegt 't jullie BOLLYWOOD komt er aan!!!....laterzzzzzzzzzzz

Rickje
11-12-2002, 15:53
k ben benieuwd, wat vinden de meesten hier de beste uit dit onvolledig lijstje Woo Films? :
the killer
hard boiled
a better tomorrow

en uit Amerikaanse periode :
hard target
broken arrow
face off
MI 2

is Face Off toch de beste
Hard Target ging wel..
en Mi 2..ja wat zal ik zeggen....leuk

Nicholas F
11-12-2002, 16:00
Battle Royale, Ringu, Ichi The Killer, Audition, Gonin, Hana-bi en de klassiekers Seven Samurai, Rashomon en Ran allen uit Japan.

City Of Fire, The Killer, Hard Boiled, A Better Tomorrow 1+2 (Hong-Kong).

riny
11-12-2002, 16:16
ik zie dat de meeste mensen hard-boiled beter vinden dan the killer... onzin!;)

The Killer vind ik vele malen beter dan Hard-Boiled!

nog wat asian favorites:

branded to kill
kikujiro
sonatine
spirited away
drunken master II
shaolin soccer
king of comedy
the quiet family
ichi the killer
guns and talks
friend
ring trilogy
my sassy girl

Canson
11-12-2002, 16:17
Ik mis nog in de Koreaanse lijst twee top films, namelijk

Attack the gas station

Whasango a.k.a Volcano High

JayLunar
11-12-2002, 19:08
Het is duidelijk dat The Killer en Hard-Boiled worden gezien als de 2 beste John Woo films. Ik persoonlijk vind The Killer beter vanwege de diepgang van de karakters (Chow Yun-Fat speelt weer geweldig), het iets betere verhaal en ik vond de film over het algemeen gewoon wat meer meeslepend. Over de final shoot-out hoef ik natuurlijk niets meer te zeggen (y)
Hard-Boiled was ook goed, alleen wat minder boeiend, en het gebruik van slow-motion vond ik niet zo geslaagd.

Zijn Amerikaanse films halen het niveau van de 2 films hierboven bij lange na niet, da's logisch. Broken Arrow was matig, Hard Target iets beter maar nog steeds matig, en Face/Off was wel redelijk vermakelijk, maar niet meer dan dat. MI2 heb ik niet gezien en wil ik ook helemaal niet zien. Hetzelfde geldt voor Windtalkers, zij het in mindere mate.

Ohja, ik had laatst een top10 gemaakt van mijn favo Koreaanse films: (heb er d8 ik 16 gezien in totaal..., veel te weinig ;)) ->

1) Failan
2) No. 3
3) JSA
4) Green Fish
5) Shiri
6) The Isle
7) Happy End
8) Musa
9) Guns & Talks
10) Friend

Ik moet toegeven dat ik nog nooit een Bollywood film gezien heb. Mijn interesse is echter wel gewekt en ik zou bv. Lagaan of de Apu films wel willen zien. Ik ben alleen bang dat het melodrama/romantiek/musical-gehalte voor mij iets te hoog zal zijn...

Matt D
11-12-2002, 19:13
alright er komt hier wat leven in de asia topic :-)

wil iemand even wobert gaan halen op dvdforum en we zijn zowat compleet :p


ik vond hard boiled zelf iets beter dan the killer, komt misschien doordat dit de eerste John Woo film is die ik ooit gezien heb

Niels Simons
11-12-2002, 19:24
degene die ik in de collectie heb:

1.battle royale
2.brother
3. ichi the killer(nog niet gezien)

ik heb ring 1 en 2 gezien,en fudoh ook.shiri vond ik zelf wat tegenvallen... genx cops zal ik maar niet meetellen ;) ?

fudoh vond ik wel tof

wil er nog meer gaan kopen/huren maar aangezien ik nog zon 70 aanschaffen moet bekijken(meer trouwes) duurt dat nog heeeeel lang.

niels

Matt D
11-12-2002, 19:27
degene die ik in de collectie heb:

1.battle royale
2.brother
3. ichi the killer(nog niet gezien)

ik heb ring 1 en 2 gezien,en fudoh ook.shiri vond ik zelf wat tegenvallen... genx cops zal ik maar niet meetellen ;) ?

fudoh vond ik wel tof

wil er nog meer gaan kopen/huren maar aangezien ik nog zon 70 aanschaffen moet bekijken(meer trouwes) duurt dat nog heeeeel lang.

niels

je hebt de regio 3 van ichi of de rental versie?

Marlboro_man
11-12-2002, 19:30
Voor de mooiste uitgaven moet je gewoon de japanse Ghibli uitgaven halen... Heb ze voorlopig nog allemaal, allemaal met engelse subs...
Jammer vond ik dat Spirited Away in een afwijkend doosje zat (doorzichtig ipv hagelwit).



mvg Edge

Daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Zelf heb ik van Ghibli
-Spirited Away
-Laputa, catle in the sky
-Whisper of the Heart
-My neighbor Totoro
-Kiki's delivery service

Andere goeie anime films vindt ik onderandere ook:
-Jin-Roh
-Oh My Goddes
-Grave of the Fireflies
-Metropolis

De wat betere anime serie's vindt ik zelf:
-X ( the serie )
-Berserk
-Trigun
-Cowboy Bebop
-NTHT
-Lain
-Blue Gender
-She The ultimate weapon ( japanse release )

Een vermakelijk Japanse Live action film vondt ik zelf:
-Avalon
-Shark Skin man & Peach Hip Girl


Youri
-------------------------------------
youri@home.nl
Mijn anime dvdcollectie (http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Marlboro_man&type=A&sc=C&ls=D)
mijn anime cel collectie (www.youriluken.homestead.com)

Yi-Long
11-12-2002, 19:34
Er is nu trouwens ook een anime-serie van Ghost in the Shell...die er ERG mooi uitziet.
Verder volg ik ook de anime serie Naruto, ook erg leuk maar wel minder mooi getekend.

Niels Simons
11-12-2002, 19:35
evilgoblin,
ik heb de regio 3 versie van ichi the killer,heeft iemand van t forum voor me willen bestellen.


groeten,niels

Kasper P.
11-12-2002, 19:48
en uit Amerikaanse periode :

hard target

broken arrow

face off

MI 2

- Hard target 7,5/10 (mooie scenes maar Van Damme is nog geen geweldige acteur)
Broken Arrow 7,5/10 (mooi gefilmd en actie maar soms niet orginele pulp dus te bekende dialogen enz.)
- Face off 8,5/10 (prachtig gefilmd en geweldige over the top pulp verhaal :) )
- MI-2 8/10 (weer prachtig gefilmd en op het laatste super scenes maar het midden is iets te saai.....)

Toch wel goede films :) Ik moet me Face off en Hard Target nog zeker op dvd halen. Ik heb nog geen ene enkele echte Woo film gezien (niet Amerikaans) maar ik neem me volgende week denk ik de HKL versie van The Killer uit de UK mee :)

Matt D
11-12-2002, 19:52
Een vermakelijk Japanse Live action film vondt ik zelf:
-Avalon
-Shark Skin man & Peach Hip Girl


Youri
-------------------------------------
youri@home.nl
Mijn anime dvdcollectie (http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Marlboro_man&type=A&sc=C&ls=D)
mijn anime cel collectie (www.youriluken.homestead.com)

normaal komen er volgende week op dvdinfo.be reviews van deze twee films ;)

ronaldo1981
11-12-2002, 19:53
Japan
1 alles van Studio Ghibli (HK versie IVL)
2 Battle royale
3 Waterboys

HK
1 The killer
2 Shaolin Soccer
3 Hard Boiled

Korea
1 Attack the gas station
2 My saay Girl
3 Friend
4 Guns & Talks
5 Musa

Indonesia
- eingenlijk bijna alles van DKI (Dono, kasino, Indro)

Ik ben zelf heel erg benieuwd naar de indianse "suriyothai" volgens deze review is het een hele goede fiilm http://www.kfccinema.com/reviews/swordplay/suriyothai/suriyothai.html iemand die al gezien toevalig?

ronaldo,

Matt D
11-12-2002, 19:55
voor diegene die het nog nt zouden weten :

Musa is net door A-film uitgebracht op rental dvd

Yi-Long
11-12-2002, 20:03
Musa!?
Beetje goede video-quality of weet je dat nog niet!?

Matt D
11-12-2002, 20:11
ik heb hem nog niet gezien, ik heb de Koreaanse versie met het boek

JayLunar
11-12-2002, 20:17
Ben benieuwd.

Maar een HKL van Musa is dan volledig van de baan? Ook in de UK?

Art
11-12-2002, 20:58
voor diegene die het nog nt zouden weten :

Musa is net door A-film uitgebracht op rental dvd
Ik heb hem gehuurd en ben benieuwd :)

Art
11-12-2002, 21:07
voor diegene die het nog nt zouden weten :

Musa is net door A-film uitgebracht op rental dvd
En wordt door hetzelfde A-Film op 6 Februari 2003 uitgebracht op DVD :o

Rob P.
11-12-2002, 21:13
Ik heb dit draadje ff uitgeplozen en volgens mij waren deze nog niet genoemd als aanraders:

Visitor Q (Miike...need I say more?)
Bangkok Dangerouse. Vrij recente John Woo stylo actie door de gebroeders Pang..(ja als je met zo'n naam geboren bent..)

Marlboro_man
11-12-2002, 21:32
Er is nu trouwens ook een anime-serie van Ghost in the Shell...die er ERG mooi uitziet.
Verder volg ik ook de anime serie Naruto, ook erg leuk maar wel minder mooi getekend.

Stand alone complex is inderdaad erg mooi.
Maar aangezien deze al voordat er maar 1 aflevering was uitgezonden al gelicenseerd was door Bandai in Amerika mag hij eigelijk niet worden gefansubd.

Helaas hebben die fansub groepen daar blijkbaar het sch**t aan en doen ze het gewoon.

Naruto is inderdaad ook erg leuk, grafische gezien is hij wat minder, heb nu al de eerste 10 afleveringen gezien en zal de rest zeker gaan kijken.

Een andere serie die momenteel gefansubd wordt en erg goed is is Witch Hunter Robin, deze serie komt uit de zelfde studio als Cowboy Bebop namelijk Sunrise.
De eerste 21 afleveringen zijn al uit, helaas is hij nog niet gelicenseerd dus op een dvd release zullen we nog wel een 12 maanden gaan moeten wachten.


Youri
-------------------------------------
youri@home.nl
Mijn anime dvdcollectie (http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Marlboro_man&type=A&sc=C&ls=D)
mijn anime cel collectie (www.youriluken.homestead.com)

Edge
11-12-2002, 21:54
normaal komen er volgende week op dvdinfo.be reviews van deze twee films ;)

Ben erg benieuwd naar je Avalon Review.
Wil namelijk de limited edition box halen van deze film.
Maar om deze nu meteen te kopen zonder de film gezien te hebben... 100 dollar is best veel ;)

mvg Edge

Edge
11-12-2002, 21:57
Ik heb dit draadje ff uitgeplozen en volgens mij waren deze nog niet genoemd als aanraders:

Visitor Q (Miike...need I say more?)
Bangkok Dangerouse. Vrij recente John Woo stylo actie door de gebroeders Pang..(ja als je met zo'n naam geboren bent..)

Bangkok Dangerous heb ik gezien, maar de film kenmerkt zich juist door een bepaalde traagheid. Persoonlijk vond ik de film ok, maar vond het niet echt een aktiefilm... Had er ook iets meer van verwacht.

mvg Edge

Rob P.
11-12-2002, 22:00
Bangkok Dangerous heb ik gezien, maar de film kenmerkt zich juist door een bepaalde traagheid. Persoonlijk vond ik de film ok, maar vond het niet echt een aktiefilm... Had er ook iets meer van verwacht.

mvg Edge

ach, smaken verschillen. Voor een aziatische film heeft BD inderdaad een toch wat Westers tempo. Maar de shoot-outs hebben toch wel een bepaalde John Woo feel to-it. Al zeg ik het zelf.

Edge
11-12-2002, 22:06
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Zelf heb ik van Ghibli
-Spirited Away
-Laputa, catle in the sky
-Whisper of the Heart
-My neighbor Totoro
-Kiki's delivery service

Andere goeie anime films vindt ik onderandere ook:
-Jin-Roh
-Oh My Goddes
-Grave of the Fireflies
-Metropolis

De wat betere anime serie's vindt ik zelf:
-X ( the serie )
-Berserk
-Trigun
-Cowboy Bebop
-NTHT
-Lain
-Blue Gender
-She The ultimate weapon ( japanse release )

Een vermakelijk Japanse Live action film vondt ik zelf:
-Avalon
-Shark Skin man & Peach Hip Girl


Youri
-------------------------------------
youri@home.nl
Mijn anime dvdcollectie (http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Marlboro_man&type=A&sc=C&ls=D)
mijn anime cel collectie (www.youriluken.homestead.com)

He Marlboro, blijbaar is de thread interessant genoeg jou ook uit je schulp te lokken ;)

Van de Ghibli Studio heb ik deze

Studio Ghibli Collection: Kiki’s Delivery Service²
Studio Ghibli Collection: Laputa Castle in the Sky²
Studio Ghibli Collection: My Neighbour Totoro²
Studio Ghibli Collection: Porco Rosso²
Studio Ghibli Collection: Princess Mononoke²
Studio Ghibli Collection: Spirited Away²
Studio Ghibli Collection: Whisper of the Heart²

Je mist nog 2 titels ;) Jammer dat the Making Of van Princess Mononoke niet ondertiteld is, anders had ik die 3disc set ook gehaald. Verder heb ik begrepen dat de laatste Ghibli titel.

Ken jij trouwens deze titels van Ghibli?

Hohkekyo Tonarino Yamadakun (1999)
Heisei Tanuki Gassen Pompoko (The Raccoon War) (1994)
geen engelse subs, onbegrijpelijk, aangezien die andere Ghibli Collection titels dat wel hebben...
en de nieuwe Ghibli: Neko no Ongaeshi: The Cat Returns(2002)

any good??


mvg Edge

Edge
11-12-2002, 22:09
ach, smaken verschillen. Voor een aziatische film heeft BD inderdaad een toch wat Westers tempo. Maar de shoot-outs hebben toch wel een bepaalde John Woo feel to-it. Al zeg ik het zelf.

Smaken verschillen? Gelukkig, anders zaten we met zijn allen achter dezelfde meisje. Of erger nog! Iedereen kocht dezelfde dvds, dan wordt het zoeken naar een mooie uitgave echt een ramp ;)

Ik had er heel wat goeds over gehoord en ging er lekker voor zitten want ik verwachte en waar knalfestijn, een rollercoasterride... Was dus precies het tegenovergestelde. Wel een erg cool einde... (gore goor in beeld gebracht).

mvg Edge

Edge
11-12-2002, 22:15
ik zie dat de meeste mensen hard-boiled beter vinden dan the killer... onzin!;)

The Killer vind ik vele malen beter dan Hard-Boiled!



Aaargh, jij neem ik dus ook niet serieus meer! :P Nee Hard Boiled is beter! En om welke redenen? Beter verhaal, betere shootouts en beter geacteerd!! ;) Overigens zou dat best een leuk polletje zijn... Ik heb een keer met iemand een discussie over gehad... Vaak vinden westerlingen The Killer beter, terwijl asians Hard Boiled beter vinden... Tenminste ik ken 3 asians in RL die dat vinden tenminste...
Een ding is beter aan Killer, dat is dat fantastische hoesontwerp van de Criterion versie. Dat zwart, wit met rood (en bruin)... Beter kan het niet... Hard Boiled zit er daarmee vergeleken maar pussy uit.

mvg Edge

Marlboro_man
12-12-2002, 00:05
He Marlboro, blijbaar is de thread interessant genoeg jou ook uit je schulp te lokken ;)

Van de Ghibli Studio heb ik deze

Studio Ghibli Collection: Kiki’s Delivery Service²
Studio Ghibli Collection: Laputa Castle in the Sky²
Studio Ghibli Collection: My Neighbour Totoro²
Studio Ghibli Collection: Porco Rosso²
Studio Ghibli Collection: Princess Mononoke²
Studio Ghibli Collection: Spirited Away²
Studio Ghibli Collection: Whisper of the Heart²

Je mist nog 2 titels ;) Jammer dat the Making Of van Princess Mononoke niet ondertiteld is, anders had ik die 3disc set ook gehaald. Verder heb ik begrepen dat de laatste Ghibli titel.

Ken jij trouwens deze titels van Ghibli?

Hohkekyo Tonarino Yamadakun (1999)
Heisei Tanuki Gassen Pompoko (The Raccoon War) (1994)
geen engelse subs, onbegrijpelijk, aangezien die andere Ghibli Collection titels dat wel hebben...
en de nieuwe Ghibli: Neko no Ongaeshi: The Cat Returns(2002)

any good??


mvg Edge


Tja ben helemaal weg van anime, dus zodra er maar iets tersprake komt wat die richting opgaat reageer ik gelijk :D

Die 2 titels:
Studio Ghibli Collection: Porco Rosso²

Die heb ik besteldt samen met Saishu Heiki Kanojo (She, the Ultimate Weapon) vol.3, maar aangezien hij pas op 30 januari uitkomt op dvd moet ik nog effe wachten op Porco Rosso.
Maar de film heb ik al een keer gezien en hij is erg leuk en goed.


Studio Ghibli Collection: Princess Mononoke²

Ik heb de UK release vorig jaar een keer gekocht, dus zodra ik die geloosd hebt dan ga ik de Ghibli versie aanschaffen.



En dan even de volgende titels:
Heisei Tanuki Gassen Pompoko (The Raccoon War) (1994)
Er is nog niemand die met zekerheid kan zeggen of deze dvd engelse ondertiteling bevat, persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als die er niet op zitten.
Wacht dus gewoon geduldig af wat mensen vertellen "zodra hij gereleasd is" op wat engelse anime forum's

Het lijkt me een hele leuke film, op de Laputa dvd staan op de extra dvd wat trailers en daar staat de trailer van deze film ook tussen.

Hohkekyo Tonarino Yamadakun (My Neighbors Yamadas)

Het enige wat ik weet van deze film is dat hij heel apart getekend is, maar aangezien het een Ghibli film is moet hij eigelijk wel goed zijn.
Zelf ben ik van plan om hem samen met vol 5 van Saishu Heiki Kanojo (She, the Ultimate Weapon) tebestellen want ik wil hem toch een keer zien.


Neko no Ongaeshi: The Cat Returns

Based on Neko no Danshaku, Baron (literally "Baron, the Cat Baron") by Aoi HIIRAGI, the movie follows Muta (the fat cat in Whisper of the Heart) and Baron (also from Whisper) as they set out to rescue a young girl named Haru who has wandered into the world of cats.


( Engelstalige info gevonden op http://www.nausicaa.net )

Zelf kan ik niet wachten tot Nausica Valley of the wind op dvd wordt gereleasd, dit is echt een topper.


Youri
-------------------------------------
youri@home.nl
Crewmember: www.dvdzine.nl (http://www.dvdzine.nl)
Mijn anime dvdcollectie (http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Marlboro_man&type=A&sc=C&ls=D)
mijn anime cel collectie (www.youriluken.homestead.com)

Edge
12-12-2002, 01:02
Studio Ghibli Collection: Princess Mononoke²

Ik heb de UK release vorig jaar een keer gekocht, dus zodra ik die geloosd hebt dan ga ik de Ghibli versie aanschaffen.




Maar de UK versie bevat wel weer een leuk boekwerk...
Die hou je niet??

MBT tot Raccoon War heb ik van de cdjapan site gelezen dat ie geen Engelse subs bevat, bevestigd door de leverancier :(

mvg Edge

Marlboro_man
12-12-2002, 06:46
Maar de UK versie bevat wel weer een leuk boekwerk...
Die hou je niet??

MBT tot Raccoon War heb ik van de cdjapan site gelezen dat ie geen Engelse subs bevat, bevestigd door de leverancier :(

mvg Edge

Ik heb niet de special edition gekocht toendertijd van Mononoke Him


Op de japanse site van de uitgever ( Buena Vista Home Entertainment ) heeft tot een 4 tal weken terug gestaan dat de dvd engelse ondertiteling zou bevatten.
In eens is dat veranderd en staat er niks meer op de site over de engelse ondertiteling op de Raccoon dvd.

Vindt het persoonlijk wel erg vreemd, en zeker als je nagaat dat elke ghibli release tot nu toe engelse ondertiteling bevat.


Persoonlijk denk ik dat er wel een engelse ondertiteling op zal staan, zeker als je nagaat dat deze titel tot de Disney en de Tokuma deal behoort.

Die deal wilt zeggen dat Disney alle rechten van de volgende Ghibli film's heeft gekocht om ze in Japan ( verder niet in Asia ) en in de rest van de wereld uit tegeven op dvd, daar tegenover staat dat Disney op alle Ghibli dvd's die in Japan worden uitgegeven een engelse ondertiteling toevoegd, en als er een Engelse audiotrack is wordt deze ook toegevoegd.

Het gaat om de volgende film's
"My Neighbor Totoro"
"Whisper of the Heart"
"Nausicaa"
"Kiki's Delivery Service"
"Mononoke Hime"
"Grave of the Fireflies"
"Laputa: Castle in the Sky"
"Pom Poko"
"Porco Rosso"
"Only Yesterday"
"I Can Hear the Sea"
"My Neighbors the Yamadas"


En aangezien Raccoon war ( Porn Poko ) er ook tussen staat ga ik er eigelijk vanuit dat de dvd gewoon engesle ondertiteling bevat.
Gewoon effe afwachten hoe de release gaat uitpakken...

Een andere mooie Ghibli film die volgend jaar uitkomt en waarvan al bekent is dat hij engelse ondertiteling zal gaan bevatten is Omohide Poro Poro ( Only Yesterday )
Hij zal op 03/07/2003 uitkomen op dvd.


Voor meer info over die deal volg dan deze link (http://www.dvdzine.nl/forum/topic.php?id=621), daar staat het hele artikel ( in engels ) wat alles over de deal uitlegd.


Youri

youri@home.nl
Mijn anime dvdcollectie (http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Marlboro_man&type=A&sc=C&ls=D)
mijn anime cel collectie (www.youriluken.homestead.com)

Matt D
12-12-2002, 10:16
Ben erg benieuwd naar je Avalon Review.
Wil namelijk de limited edition box halen van deze film.
Maar om deze nu meteen te kopen zonder de film gezien te hebben... 100 dollar is best veel ;)

mvg Edge

Ik heb zelf 2 versies van Avalon, de HK release en de A-film versie. Ik ben zelf vooral enthousiast over de fotografie van de film die bij momenten erg mooi is, het verhaal wist mij minder te bekoren. Zelf neem ik de review van Shark skin man & Peach Hip Girl voor mijn rekening, mijn collega Steve zal Avalon bespreken.

Ik zou zeker de limited edition box NIET kopen. Erg veel geld en de film kan bij bepaalde mensen ferm tegen vallen.

Matt D
12-12-2002, 10:23
even terug komen op Bangkok dangerous : ik heb de film nog nt volledig gezien (slechts 1ste uur) maar tot nu toe vond ik de film zeker de moeite, heb gewoon nog geen tijd gehad om verder te kijken.

een vb van een recente Aziatische aktie film waarbij ik wel serieus ontgoocheld was : Full Time Killer. Deze Hk film heeft een coole trailer met redelijk wat coole shoot outs en hippe camera technieken. Film zelf was minder dan verwacht. Zijn er anderen die de film wel cool vonden?

riny
12-12-2002, 10:46
Aaargh, jij neem ik dus ook niet serieus meer! :P Nee Hard Boiled is beter! En om welke redenen? Beter verhaal, betere shootouts en beter geacteerd!! ;)
mvg Edge

haha precies de redenen dat ik the killer beter vind: Beter verhaal, betere shootouts en beter geacteerd. hard-boiled heeft meer en grotere shootouts maar juist die overdaad vind ik een 'minpuntje'. In The Killer vind ik het wat beter gedoseerd en vind het allemaal net wat 'cooler'. Ook vind ik de Killer wat realistischer overkomen. Maar je hoort mij absoluut niet zeggen dat Hard-Boiled slecht is. Als ik het in cijfers moet uitdrukken wordt het iets als:
The Killer: 9.5
Hard-Boiled: 9.2

:D

Yi-Long
12-12-2002, 12:16
een vb van een recente Aziatische aktie film waarbij ik wel serieus ontgoocheld was : Full Time Killer. Deze Hk film heeft een coole trailer met redelijk wat coole shoot outs en hippe camera technieken. Film zelf was minder dan verwacht. Zijn er anderen die de film wel cool vonden?

Same here....ik zag de trailers voor het eerst toen ik in de bus reed in HK (daar hebben ze tv'tjes in de bussen hangen) en echt een SUPERCOOLE trailer....
Jammer genoeg ging hy in premiére de dag voordat we terug naar NL zouden gaan, en die avond gingen we dus al naar Kiss of the Dragon...dus zag hem pas in Nederland op DVD...
De film kon me niet echt boeien eerlyk gezegd...de personages deden me weinig, al was het fyn om Andy Lau eens iets anders te zien spelen dan de saaie *** die hy al zovaak gespeelt heeft. Nu was hy wat flamboyanter.Afgezien van een paar leuke stukjes viel de film me dus heel erg tegen, en ik kan me die stukjes eigenlyk niet eens meer goed herinneren dus dat zegt al genoeg denk ik...

heeft iemand No Problem 2 al gezien!? (Mo Man Tai 2) met Yuen Biao!? Schynt een erg leuke film te zyn die doet denken aan de na-jaren 80-begin jaren 90....
Ik wou hem van de week bestellen maar schynt dat douane strenger is in december dus ik denk dat ik pas in januari weer buiten europa ga bestellen.

Is Time and Tide aan te raden!?
Beetje gemengde reviews over gelezen maar schynt heel mooi maar moeilyk te begrypen te zyn.
Hy is nu by play voor zo'n 14-15 €

monstar
12-12-2002, 12:43
Stand alone complex is inderdaad erg mooi.
Maar aangezien deze al voordat er maar 1 aflevering was uitgezonden al gelicenseerd was door Bandai in Amerika mag hij eigelijk niet worden gefansubd.


Gelicenseerd door Bandai in US, betekent dit dat er een R1 versie van de dvds komen. Deze serie lijkt me wel goed. Ik heb gelezen dat het verhaal van niks te maken heeft met die van de film.

monstar
12-12-2002, 12:51
Is Time and Tide aan te raden!?
Beetje gemengde reviews over gelezen maar schynt heel mooi maar moeilyk te begrypen te zyn.
Hy is nu by play voor zo'n 14-15 €

Time and Tide is zeker aan te raden. Ik vond al vreemd dat deze film niet in deze thread voorkwam. Het is 1 van de betere films die de laatste jaren zijn uitgebracht in HK. Althans dat vind ik. :)

monstar
12-12-2002, 12:59
...
Zelf kan ik niet wachten tot Nausica Valley of the wind op dvd wordt gereleasd, dit is echt een topper.[/b]


Nausica Valley is de eerste film die ik van Hayao Miyazaki heb gezien. Deze heeft een grote inpact achtergelaten. Vanaf dat moment is mijn interesse gekomen voor anime.

Marlboro_man, je hebt best wel een leuke collectie anime. Ken jij Initial D? Het is een anime met 2D en 3D. Het gaat over illegale bergraces in Japan. Ik weet dat het in Japan op dvd is uitgebracht maar helaas geen engelse sub. Ik zit nu te hopen dat het ooit een keer wordt uitgebracht in US.

Matt D
12-12-2002, 13:13
het verhaal van Time and tide is bij momenten redelijk verwarrend maar het geheel is meestal visueel zodanig indrukwekkend in beeld gebracht dat de film best wel de moeite is.

Matt D
12-12-2002, 13:15
welkom trouwens aan de nieuwelingen (Ronaldo 1981, Marlboro man en Monstar) die hier al onmiddellijk in de asia topic zijn terecht gekomen

monstar
12-12-2002, 13:27
welkom trouwens aan de nieuwelingen (Ronaldo 1981, Marlboro man en Monstar) die hier al onmiddellijk in de asia topic zijn terecht gekomen

Thanks! :D Over asian movies kan ik tenminste een klein beetje over mee lullen. ;)

Yi-Long
12-12-2002, 13:50
Yeah allemaal welkom....fyn om te zien dat er nu ook op dit forum wat meer azn-cinema geïnterreseerden aanwezig zyn :)

Zojuist Time and Tide besteld, dus met een beteje massel ligt die dinsdag op me deurmat ...ben benieuwd :)

Ik heb trouwens ook Ichi the Killer hier liggen, geleend van iemand.
Nu hou ik zelf niet echt van dit soort sick-slasher films, maar issie aan te raden of niet?
Ik ben niet echt easily shocked ofzo...maar normaal gesproken doet horror en slashers my weinig en vindt het ook nooit echt interressant ofzo...

Laatst de japanse horror film Kakashi gezien, over tot leven komende vogelverschrikkers ofzo, maar dat vond ik echt 100x niks...Wat een saaie bagger film...wel een knappe hoofdrolspeelster trouwens :)

Matt D
12-12-2002, 14:09
zelf vond ik ichi the killer echt wel grappig, mensen die houden van films als the story of ricky en versus kunnen hier zeker iets mee doen .het is over the top splatter en een echte aanrader wat mij betreft. Je zegt dat je hem liggen hebt van iemand, zit er dus dik in dat het om de regio 3 versie gaat die zwaar gecut is

om een idee te geven welke soort films dit zijn :

story of ricky : http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=758


versus :
http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=741

zo snel mogelijk volgt ook natuurlijk ichi the killer ;)

Marlboro_man
12-12-2002, 14:12
Gelicenseerd door Bandai in US, betekent dit dat er een R1 versie van de dvds komen. Deze serie lijkt me wel goed. Ik heb gelezen dat het verhaal van niks te maken heeft met die van de film.

Helemaal correct, maarja wanneer de dvd's uitkomen in Amerika is nog even afwachten.
Aangezien ze in Japan pas bij episode 5 zijn ben ik bang dat we nog minimaal een 7 maanden moeten wachten.

Maar in de tussentijd kunnen we onzelf gaan vermaken met de release's van Chobits, Ai Yori Aoshi, Noir en Rahxepthon.
Dus keuze genoeg, begin volgend jaar wordt in amerika begonnen met het releasen van deze serie's.


QUOTE]Originally posted by monstar
[B]
Nausica Valley is de eerste film die ik van Hayao Miyazaki heb gezien. Deze heeft een grote inpact achtergelaten. Vanaf dat moment is mijn interesse gekomen voor anime.

Marlboro_man, je hebt best wel een leuke collectie anime. Ken jij Initial D? Het is een anime met 2D en 3D. Het gaat over illegale bergraces in Japan. Ik weet dat het in Japan op dvd is uitgebracht maar helaas geen engelse sub. Ik zit nu te hopen dat het ooit een keer wordt uitgebracht in US.[/quote]

Nausica heb ik 1 keer gezien als fansub, het is een fantastiche film, en ik kan niet wachten tot die op dvd is uitgegeven.

Initial D is inderdaad erg gaat, heeft een leuke intro en ziet er mooi uit.
Of het verhaal goed is weet ik niet heb zelf enkel de eerste 3 afleveringen gezien, dus kan ik er eigelijk geen oordeel over vellen.
Maar ik heb effe rondgekeken voor je en ik heb goed nieuws voor je.
Blijkbaar heeft Tokyopop de 2 serie's en de Ova gelicenseerd, en in 2003 wordt de serie op dvd verwacht in Amerika.

QUOTE]Originally posted by evilgoblin66
[B]
welkom trouwens aan de nieuwelingen (Ronaldo 1981, Marlboro man en Monstar) die hier al onmiddellijk in de asia topic zijn terecht gekomen[/quote]

Bedankt voor je welkom


Youri

-----------------------------------------------------------------------------------
youri@home.nl
Mijn anime dvdcollectie (http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Marlboro_man&type=A&sc=C&ls=D)
mijn anime cel collectie (www.youriluken.homestead.com)

monstar
12-12-2002, 14:14
Welke versie van Itchi the Killer heb je? Het schijnt dat de HK release gecut is. Ik heb hem zelf nog niet gezien, maar een vriend van mij had hem bij de Rotterdamse Filmfestival gezien. Hij vond het een hele goede film. Je moet er maar van houden.

Wie heeft er de volgende koreanse films gezien:
- Phone
- Oasis
- Bungee Jumping of their own
- My beautiful girl, Mari (animee). Is er van deze een speciale tin versie?

monstar
12-12-2002, 14:20
Initial D is inderdaad erg gaat, heeft een leuke intro en ziet er mooi uit.
Of het verhaal goed is weet ik niet heb zelf enkel de eerste 3 afleveringen gezien, dus kan ik er eigelijk geen oordeel over vellen.
Maar ik heb effe rondgekeken voor je en ik heb goed nieuws voor je.
Blijkbaar heeft Tokyopop de 2 serie's en de Ova gelicenseerd, en in 2003 wordt de serie op dvd verwacht in Amerika.


W00T! Je hebt mijn dag hele goed gemaakt met dit nieuws. :D Deze serie is zeker de moeite waard om het helemaal af te kijken. Vooral als je van auto's en racen houdt.

Yi-Long
12-12-2002, 14:24
Ik heb geen idee welke versie van Ichi het is....het kan de HK versie zyn maar misschien is het gewoon een illegale dvd die zyn familie in mainland china heeft gekocht die wel helemaal compleet is, aangezien ik ook My Sassy Girl van hem heb geleend en dat was ook de uncut version, terwyl de regio 3 HK versie wel gecut is...

Ik moet strax eerst Harry Potter 1 gaan kyken trouwens, want myn tante belde net dat we met alle neefjes en nichtjes aankomende zondag naar HP 2 gaan (Tja...)

Van Versus zou er toch binenkort een tartan release ofzo uitkomen!?

Story of Ricki lykt me niet zo veel aan eigenlyk...zoals ik al zei...gore-fests doen me eigenlyk weinig en is niet echt myn smaak :)
Ik begryp ook nooit waar al die ouder en kerk-groepen zich zo druk om maken altyd als er weer eens een bloederig spelletje of filmpje op de markt gebracht wordt; het is maar nep.
Wat ik wél ongelooflyk goor vindt, en dit is ff off-topic, I know, is om 3-4 uur smiddags tydens het zappen opeens in een open-oog operatie terecht komen...DAT vindt ik wél goor en ik snap ook nooit echt dat als kinderen zogenaamd alles nadoen wat ze op tv zien zonder na te denken, dan wél karate trappen gaan na-doen volgens de critici, maar níet zelf een open-oog operatie gaan uittesten op hun kleine zusje...maar ja, zoals ik al zei, die bezorgde mensen praten toch onzin meestal dus...:)

ronaldo1981
12-12-2002, 16:23
welkom trouwens aan de nieuwelingen (Ronaldo 1981, Marlboro man en Monstar) die hier al onmiddellijk in de asia topic zijn terecht gekomen

hehe thanks;)

Ik was toen helemaal gek op Jackie Chan films, maar sinds vorig jaar ben ik ook in aanraking gekomen met japanse en koreanse films. En mijn interesse in aziatische films is extreem toegenomen

Dat betekent dus nog meer geld uitgeven aan dvd!

anime (japanse animatie) dvd is ook erg verslavend, toch Marlboro man:)

ronaldo,

SmashingSteve
12-12-2002, 17:44
Japan:

Versus
Fudoh
Battle Royale
Audition
Ichi The Killer

Korea:

Shiri
Musa

HK Martial arts:

Once upon a time in china 1
Iron monkey
Fist Of Legend
Enter The Dragon (Oké half HK/half USA, maar toch mijn favoriete Bruce Lee)

HK Bullet Ballet:

The Killer
Hard Boiled
Just Heroes
A Better Tomorrow

HK category III:

Story Of Ricky
Naked Killer

HK fantasy:

Zu: Warriors Of The Magic Mountain
The Stormriders
A Man Called Hero

SanderSpil
12-12-2002, 20:19
Hej ik heb ook veel interesse in japanse films, ik heb ichi al liggen (nog niet gekeken) BR vond ik erg vet, ik heb alleen niet zo'n zin om de films steeds te kopen (wel zin maar geen geld eigenlijK) weten jullie of ze ook verhuurd worden en of het zoeken dus ook zin heeft? Ik heb Ichi the killer en BR dus al gevonden...

ps. Dit is denk ik ook de reden waarom het lijkt alsof mensen geen interesse hebben in japanse films, ze zijn gewoon moeilijker te krijgen dan de films die hier in de grote bioscopen hebben gedraait en waarvan er 100 exemplaren in de videotheek liggen. Niet iedereen heeft zin om de moeite te nemen om ze te gaan kopen. Sterker nog, veel mensen weten niet eens dat dit soort films bestaan laat staan dat ze de moeite waard zijn om te bekijken. (waaronder ik dus tot voor kort(y))

Greetz Sander

billybonker
12-12-2002, 23:22
Wie heeft er de volgende koreanse films gezien:
- Phone
- Oasis
- Bungee Jumping of their own
- My beautiful girl, Mari (animee). Is er van deze een speciale tin versie?

Phone heb ik hier liggen (vcd/telesync) maar ik wacht toch liever tot deze uitkomt op dvd, en aangezien deze nog draait in de bioscopen zal ik nog even geduld moeten hebben. Oasis is zeker een mooie film, maar de film moet je wel liggen. Bungee Jumping of their own is een melodramatisch verhaal (iets waar de Koreanen gek op zijn) die mensen die yupgi girl hebben gezien zeker wel zal bevallen.

monstar
13-12-2002, 08:41
Phone heb ik hier liggen (vcd/telesync) maar ik wacht toch liever tot deze uitkomt op dvd, en aangezien deze nog draait in de bioscopen zal ik nog even geduld moeten hebben. Oasis is zeker een mooie film, maar de film moet je wel liggen. Bungee Jumping of their own is een melodramatisch verhaal (iets waar de Koreanen gek op zijn) die mensen die yupgi girl hebben gezien zeker wel zal bevallen.

Bedankt voor deze uitleg. :)
Phone is al uit op DVD. Je kan Phone al bij verschillende intersites halen kopen, zoals mrkwang en yesasia. ;)

Matt D
13-12-2002, 09:53
Hej ik heb ook veel interesse in japanse films, ik heb ichi al liggen (nog niet gekeken) BR vond ik erg vet, ik heb alleen niet zo'n zin om de films steeds te kopen (wel zin maar geen geld eigenlijK) weten jullie of ze ook verhuurd worden en of het zoeken dus ook zin heeft? Ik heb Ichi the killer en BR dus al gevonden...

ps. Dit is denk ik ook de reden waarom het lijkt alsof mensen geen interesse hebben in japanse films, ze zijn gewoon moeilijker te krijgen dan de films die hier in de grote bioscopen hebben gedraait en waarvan er 100 exemplaren in de videotheek liggen. Niet iedereen heeft zin om de moeite te nemen om ze te gaan kopen. Sterker nog, veel mensen weten niet eens dat dit soort films bestaan laat staan dat ze de moeite waard zijn om te bekijken. (waaronder ik dus tot voor kort(y))

Greetz Sander

het klopt dat ze hier moeilijker te vinden zijn, en dan nog meestal in slechte versies. Tot nu toe zijn er gelukkig ook al erg goede releases van HKL en een paar goede van A-video. Ik hoor nu soms wel spijtige berichten dat de verkoop van deze Aziatische dvds nt zo goed meer zou lopen in België en Nederland, wat natuurlijk kan tot gevolg hebben dat er op de duur nog maar weinig releases zullen uitgebracht worden.

Het blijft een feit dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van 'de aziatische film' en daardoor niet eens de moeite nemen om ze te ontdekken

monstar
13-12-2002, 10:10
Als ik kijk naar HK cinema, vind ik vooral de wat oudere films de moeite waard om te kijken. De meeste recente films vind ik maar niks. Alleen The Eye en Three vond ik goed.

Van de asian cinema vind ik op dit moment de films uit Korea en Japan interessant. Vooral uit Korea, omdat deze DVDs nog redelijk zijn geprijsd. Wat je niet kan zeggen van R2 DVDs uit Japan.

Je kan in rotterdam Hong Kongse, Japanse en Koreanse films huren bij een plaatselijk chinese videotheek.

Art
13-12-2002, 10:12
het klopt dat ze hier moeilijker te vinden zijn, en dan nog meestal in slechte versies. Tot nu toe zijn er gelukkig ook al erg goede releases van HKL en een paar goede van A-video. Ik hoor nu soms wel spijtige berichten dat de verkoop van deze Aziatische dvds nt zo goed meer zou lopen in België en Nederland, wat natuurlijk kan tot gevolg hebben dat er op de duur nog maar weinig releases zullen uitgebracht worden.

Het blijft een feit dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van 'de aziatische film' en daardoor niet eens de moeite nemen om ze te ontdekken
Ik geloof dat ze voorlopig nog wel even doorgaan met de release van Aziatische films. Maar ze zijn vaak nog wel prijzig en dat is jammer. Ik heb trouwens gister Musa gekeken en weet nu dat ik hem ga aanschaffen :) Hij wordt uitgebracht door A-video dus ben benieuwd wat het voor een release wordt qua kwaliteit en prijs :)

SmashingSteve
13-12-2002, 10:15
Ik hoor nu soms wel spijtige berichten dat de verkoop van deze Aziatische dvds nt zo goed meer zou lopen in België en Nederland, wat natuurlijk kan tot gevolg hebben dat er op de duur nog maar weinig releases zullen uitgebracht worden.



Yeps, dat klopt! Ik heb dat spijtige bericht ook vernomen via dienst inkoop van de winkel met het kleine duimpje. Zwaar spijtig! Dit gewoon omdat mensen liever een Amerikaanse C-film huren (of kopen) met een bende 10de rangs acteurs i.p.v. een kwalitatieve Aziatische productie!

ronaldo1981
13-12-2002, 10:19
hallo mede aziatische cinema freaks;)

heeft hier iemand toevalig "nowhere to hide" de world wide cinema versie al gekocht?

want ik heb gehoord dat de amerikanse versie ongeveer 20 minuten gecut dan de Koreanse versie.

Dus is die van World wide cinema is dat dan de amerikanse dvd transfer of is dat dan de koreanse dvd transfer?

De wwc versie is veel goedkoper, maar als het gecut is dan moet ik maar helaas de koreanse versie hallen.

ronaldo,

Matt D
13-12-2002, 10:34
hallo mede aziatische cinema freaks;)

heeft hier iemand toevalig "nowhere to hide" de world wide cinema versie al gekocht?

want ik heb gehoord dat de amerikanse versie ongeveer 20 minuten gecut dan de Koreanse versie.

Dus is die van World wide cinema is dat dan de amerikanse dvd transfer of is dat dan de koreanse dvd transfer?

De wwc versie is veel goedkoper, maar als het gecut is dan moet ik maar helaas de koreanse versie hallen.

ronaldo,

moeilijk geval deze film, ieder versie heeft zo zijn problemen

er zijn verschillende opties :

de Koreaanse dvd : langste versie maar heeft wat problemen met beeldformaat , is nt 16.9 enhanced of zo, je moet prutsen aan de instellingen van je tv

Franse dvd versie : sur la trace du serpent : nt echt duur maar minder lang, enkel franse subs

Tartan versie (Uk) niet de langste versie, beeld van Tartan dvds is meestal nt schitterend

Benelux : WWC versie : is korter dan de Koreaanse versie denk ik (weet nt zeker of ze de Amerikaanse print of Koreaanse gebruikt hebben) maar het beeld is nt widescreen als ik met nt vergis, deze versie wil ik zeker nt kopen

Ik wil ook deze film nog in mijn collectie, ik ga waarschijnlijk toch voor de Koreaanse editie

Matt D
13-12-2002, 10:35
Ik geloof dat ze voorlopig nog wel even doorgaan met de release van Aziatische films. Maar ze zijn vaak nog wel prijzig en dat is jammer. Ik heb trouwens gister Musa gekeken en weet nu dat ik hem ga aanschaffen :) Hij wordt uitgebracht door A-video dus ben benieuwd wat het voor een release wordt qua kwaliteit en prijs :)

Je hebt de rental versie van A-video gezien veronderstel ik? is ze goed of nt? de film is je wel bevallen blijkbaar :)

Matt D
13-12-2002, 10:38
Als ik kijk naar HK cinema, vind ik vooral de wat oudere films de moeite waard om te kijken. De meeste recente films vind ik maar niks. Alleen The Eye en Three vond ik goed.

Van de asian cinema vind ik op dit moment de films uit Korea en Japan interessant. Vooral uit Korea, omdat deze DVDs nog redelijk zijn geprijsd. Wat je niet kan zeggen van R2 DVDs uit Japan.

Je kan in rotterdam Hong Kongse, Japanse en Koreanse films huren bij een plaatselijk chinese videotheek.

Groot gelijk, de HK cinema is gewoon weggeblazen de laatste jaren door de film industrie in Korea en Japan. Je hebt dan ook nog vaste waarde India en coming man (of is het woman lol) Thailand. Sinds 1997 (de teruggave van HK aan China) heeft de HK cinema enorma veel van zijn pluimen verloren. Zeer spijtige zaak

Remco Sondagh
13-12-2002, 10:39
Ik heb ooit 1 asian-film gezien.
Die was zo goed. Over een ex-yakuza die een kind naar zijn moeder moet brengen. Ik weet alleen niet meer hoe hij heette.
Weet iemand dit?
En is deze film al uit op DVD?

Matt D
13-12-2002, 10:42
lijkt me iets van Beat Kitano, kan even nt op de naam komen, er zullen er hier zeker wel zijn die deze film kennen (art, jaylunar...)

Chris Howitt
13-12-2002, 10:43
Ik geloof dat ze voorlopig nog wel even doorgaan met de release van Aziatische films. Maar ze zijn vaak nog wel prijzig en dat is jammer. Ik heb trouwens gister Musa gekeken en weet nu dat ik hem ga aanschaffen :) Hij wordt uitgebracht door A-video dus ben benieuwd wat het voor een release wordt qua kwaliteit en prijs :)

Dan moet je eens kijken of je de koreaanse versie van musa kunt krijgen, deze heb ik zelf ook en is een zeer mooie uitgave. 2 dvd's en een hardcover boek, oké hij is wel in het koreaans, maar er staan leuke foto's in etc.

De dvd is volgens mij OOP, maar wie weet heb je geluk bij mrkwang (http://www.mrkwang.com) of anders gewoon op Ebay (http://www.ebay.com)

Er zijn wel meer koreaans films die erg mooie uitgaves hebben, ze kunnen er zeker wat van daar in korea.

denk hier bij aan:

my sassy girl
JSA (deze is o.a. superbit)
Whasango a.k.a Volcano High
Shiri
Guns & Talks


allemaal stuk voor stuk, zeer mooie uitgaves.

Chris Howitt
13-12-2002, 10:45
Ik heb ooit 1 asian-film gezien.
Die was zo goed. Over een ex-yakuza die een kind naar zijn moeder moet brengen. Ik weet alleen niet meer hoe hij heette.
Weet iemand dit?
En is deze film al uit op DVD?

Volgens mij , ik weet het bijna zeker is dat kikujiro (http://us.imdb.com/Title?0199683) van en met Takeshi Kitano. Erg mooie film

Remco Sondagh
13-12-2002, 10:49
Volgens mij , ik weet het bijna zeker is dat kikujiro (http://us.imdb.com/Title?0199683) van en met Takeshi Kitano. Erg mooie film

Je hebt gelijk. Kikujiro. Dank je. :)

Chris Howitt
13-12-2002, 10:51
you're welcome ;)

Art
13-12-2002, 10:53
Je hebt de rental versie van A-video gezien veronderstel ik? is ze goed of nt? de film is je wel bevallen blijkbaar :)
Ik heb inderdaad de Rental-version gezien :) Er staan nauwelijk extra's op alleen de standaard-extra's zoals een trailer etc :o Qua beeldkwaliteit vond ik hem af en toe niet echt scherp maar ik kan daar niet echt objectief over oordelen omdat ik de film op een klein tv-tje heb gekeken :D Maar de film zelf vind ik erg goed. Mooie beelden in die woestijn. Echt prachtig :)

Art
13-12-2002, 10:53
Dan moet je eens kijken of je de koreaanse versie van musa kunt krijgen, deze heb ik zelf ook en is een zeer mooie uitgave. 2 dvd's en een hardcover boek, oké hij is wel in het koreaans, maar er staan leuke foto's in etc.

De dvd is volgens mij OOP, maar wie weet heb je gelijk bij mrkwang (http://www.mrkwang.com) of anders gewoon op Ebay (http://www.ebay.com)

Er zijn wel meer koreaans films die erg mooie uitgaves hebben, ze kunnen er zeker wat van daar in korea.

denk hier bij aan:

my sassy girl
JSA (deze is o.a. superbit)
Whasango a.k.a Volcano High
Shiri
Guns & Talks


allemaal stuk voor stuk, zeer mooie uitgaves.
Dank je, ga ik eventjes naar op zoek :)

Matt D
13-12-2002, 11:06
Volgens mij , ik weet het bijna zeker is dat kikujiro (http://us.imdb.com/Title?0199683) van en met Takeshi Kitano. Erg mooie film

ik dacht ook aan deze film maar begon dan te denken aan kikujiro en de heks, k haal waarschijnlijk 2 titels door elkaar


en natuurlijk kwam chris ook in aanmerking om deze te weten ;)

Matt D
13-12-2002, 11:10
Dank je, ga ik eventjes naar op zoek :)

ik heb ook al de Koreaanse dvds liggen die Chris je aanraadt en ik kan bevestigen dat deze stuk voor stuk erg de moeite zijn (ik vind volcano high / whasango de minste uit de rij)

nog aanraders :

- the last witness
- friend (Tin Box)
- No blood no tears

ik ben trouwens zeer blij met de vele posts betreffende asian movies hier op forum de laatste dagen :-)

Chris Howitt
13-12-2002, 11:13
en natuurlijk kwam chris ook in aanmerking om deze te weten ;)


Thanks for the compliment evilgoblin :D

ronaldo1981
13-12-2002, 11:16
Er zijn wel meer koreaans films die erg mooie uitgaves hebben, ze kunnen er zeker wat van daar in korea.

denk hier bij aan:

my sassy girl
JSA (deze is o.a. superbit)
Whasango a.k.a Volcano High
Shiri
Guns & Talks


allemaal stuk voor stuk, zeer mooie uitgaves.

Chris je vergeet de mooiste dvd/verpaking van allemaal

namelijk "Friend" dit is voorlopig de limited edition, ik zou maar snel hallen als je deze film nog niet hebt. want als het oop dan hebt je echt pech.
Dit is precies hetzelde met musa, bij mkwang verkopen ze nu alleen maar de normale uitgave zonder boekje.

ooh ja Nabi is ook heel bijzonder verpakt;)

ronaldo,

ps. als ik me niet vergiss er is ook een limited edition van my sassy girl vroeger, zijn er hier mensen die de versie heeft gekocht?

monstar
13-12-2002, 11:17
Dank je, ga ik eventjes naar op zoek :)

Als je de Koreanse versie van My Sassy Girl - Tin Can niet kan krijgen, is er nog een andere leuke versie op de markt.
In HK is er een My Sassy Girl - Time Egg versie. Hier is een link naar yeasasia:
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx?pid=1002266619&code=k&section=videos&

Heel erg leuke uitvoering. Jammer dat er geen specs bij staan. Maar ik zal het vanavond wel posten, want ik heb een bericht van de postbode gehad dat ik een pakje kan ophalen. Ik denk dat het deze Egg is. :D

ronaldo1981
13-12-2002, 11:19
Ik heb ooit 1 asian-film gezien.
Die was zo goed. Over een ex-yakuza die een kind naar zijn moeder moet brengen. Ik weet alleen niet meer hoe hij heette.
Weet iemand dit?
En is deze film al uit op DVD?

als ik me niet vergiss is ie te koop bij Doner voor 30 euro of zo, heb zelf nog niet gezien maar volgens andere is het wel de moeite waard.

JayLunar
13-12-2002, 11:22
De releases is Korea zijn echt geweldig. Er komen ook regelmatig Limited Editions uit, die ook daadwerkelijk Limited zijn en na een paar maanden OOP gaan, en aangezien Koreaanse DVD's niet echt op grote schaal worden afgezet (ook niet in Korea zelf) kun je ervan uitgaan dat een zo'n editie een beperkte oplage heeft van naar ik schat enkele tienduizenden :)

Zelf heb ik Musa en Friend, die beide tot mijn favo DVD-releases horen, en die me niet eens zo veel hebben gekost (elk zo tegen de € 25,-). :)

Andere LE's die me nu te binnen schieten:
- Nabi, Butterfly (met volledig scenario)
- 2009, Lost Memories (met boek van bijna 400 pagina's)
- Sorum (met filmframe)
- One Fine Spring Day (geen Engelse subs)
- The Foul King (met badmuts ofzo, of is het een masker btw?)

monstar
13-12-2002, 11:23
Chris je vergeet de mooiste dvd/verpaking van allemaal

namelijk "Friend" dit is voorlopig de limited edition, ik zou maar snel hallen als je deze film nog niet hebt. want als het oop dan hebt je echt pech.
Dit is precies hetzelde met musa, bij mkwang verkopen ze nu alleen maar de normale uitgave zonder boekje.

ooh ja Nabi is ook heel bijzonder verpakt;)

ronaldo,

ps. als ik me niet vergiss er is ook een limited edition van my sassy girl vroeger, zijn er hier mensen die de versie heeft gekocht?

En vergeet ook niet 2003 Lost Memories LE. Dat is de versie met het zware boek. Je kan deze het best halen bij yesasia, want bj pakjes boven de $49 zijn er geen verzendkosten. :D
Friend ziet er ook heel goed uit, een metale doosje. Maar jammer dat er bij het verzenden gemakkelijk deukjes in kunnen komen. Wat bij mij is gebeurt.
Bij Nabi zit er alleen een hele dikke kartonnen doos om 2 keepcases en een dunboekje heen. Niet echt heel bijzonder. Maar het design ziet er wel goed uit. Witte doos met rode letters. ;)
Maar de meeste koreaanse dvds zien er heel goed en verzorgd uit. Daar kunnen de amerikanen nog iets van leren.

Ik ben in het bezit van de Koreaanse Tin Can versie van My Sassy Girl.

Remco Sondagh
13-12-2002, 11:23
als ik me niet vergiss is ie te koop bij Doner voor 30 euro of zo, heb zelf nog niet gezien maar volgens andere is het wel de moeite waard.

Misschien klinkt dit dom( Dat zal wel :D ), maar wat is Doner?

JayLunar
13-12-2002, 11:25
Terwijl ik m'n vorige post typte kwamen er alweer zo'n 5 andere reply's bij. Gaat lekker zo :)




In HK is er een My Sassy Girl - Time Egg versie.
Ik weet het niet 100 % zeker, maar ik ben bang dat deze versie 4:3 Fullframe is... (Taiwanese of Chinese release)

monstar
13-12-2002, 11:26
Misschien klinkt dit dom( Dat zal wel :D ), maar wat is Doner?

Donner is een grote boekenwinkel in Rotterdam. Het zit schuintegenover de Mediamarkt.

monstar
13-12-2002, 11:28
Ik weet het niet 100 % zeker, maar ik ben bang dat deze versie 4:3 Fullframe is... (Taiwanese of Chinese release)

Ik ging eigenlijk alleen voor de verpakking. :D

JayLunar
13-12-2002, 11:28
Chris je vergeet de mooiste dvd/verpaking van allemaal

namelijk "Friend" dit is voorlopig de limited edition, ik zou maar snel hallen als je deze film nog niet hebt. want als het oop dan hebt je echt pech.

De Friend release is idd echt super!! Wat betreft verpakking en presentatie duidelijk mijn favoriete DVD (y)

Remco Sondagh
13-12-2002, 11:29
Donner is een grote boekenwinkel in Rotterdam. Het zit schuintegenover de Mediamarkt.

Dan ga ik daar een keer kijken.
Dank jullie :)

Matt D
13-12-2002, 11:31
Chris je vergeet de mooiste dvd/verpaking van allemaal

namelijk "Friend" dit is voorlopig de limited edition, ik zou maar snel hallen als je deze film nog niet hebt. want als het oop dan hebt je echt pech.
Dit is precies hetzelde met musa, bij mkwang verkopen ze nu alleen maar de normale uitgave zonder boekje.

ooh ja Nabi is ook heel bijzonder verpakt;)

ronaldo,

ps. als ik me niet vergiss er is ook een limited edition van my sassy girl vroeger, zijn er hier mensen die de versie heeft gekocht?

Chris heeft samen met mij de friend tin gekocht :p

we hebben alletwee in profiler staan dat we de tin hebben van my sassy girl maar in feite is het de normale versie jammergenoeg, de enige waarvan ik weet dat hij de tin heeft van my sassy girl is edge

je ziet ik ken hier al de collecties van de anderen lol
we zaten vroeger veel over asian stuff te lullen op dvdforum met vooral chris howitt, jaylunar, jim.... (riny dus ), edge en wobert (die hier nt zit)

Matt D
13-12-2002, 11:33
Andere LE's die me nu te binnen schieten:
- Nabi, Butterfly (met volledig scenario)
- 2009, Lost Memories (met boek van bijna 400 pagina's)
- Sorum (met filmframe)
- One Fine Spring Day (geen Engelse subs)
- The Foul King (met badmuts ofzo, of is het een masker btw?)

sorum heb ik liggen met film frame en een dvd vol met kortfilms

foul king is indeed met een badmuts :D , wel een mooie lol

Matt D
13-12-2002, 11:35
ik zou graag van de nieuwere leden hier ;) eens collectie zien, hebben jullie profiler?

jay wat is er met uw profiler link gebeurd trouwens?

ronaldo1981
13-12-2002, 11:41
nog aanraders :

- the last witness
- friend (Tin Box)
- No blood no tears

ik ben trouwens zeer blij met de vele posts betreffende asian movies hier op forum de laatste dagen :-)

Friend = klassieker;)

No blood no tears = ik vind dit een helle brute film, waanzinig geweldadig (kooi gevecht) en een hele leuke plot en ook een goed verhaal. En een coole einde trouwens, Koreanse pulp fiction!

maar ligt het aan mij of aan mijn dvd speller?, maar de beeldkwaliteit vond ik wel beetje tegenvallen veel rood. Hebt jij dat ook evilgoblin. Want ik heb tenslote een oude dvd speler.

ronaldo,

JayLunar
13-12-2002, 11:44
jay wat is er met uw profiler link gebeurd trouwens?
Ik probeer m'n signature niet te vaak te vermelden. Iedereen weet nu wel dat ik verslaafd ben :o :D

monstar
13-12-2002, 11:53
ik zou graag van de nieuwere leden hier ;) eens collectie zien, hebben jullie profiler?

Ik gebruikt geen DVD Profiler. Ik heb geen zin om mijn hele collectie op het inet te zetten en in te voeren. Het is nog al groot.

Zo uit mijn hoofd heb ik de volgende koreaanse titels (ik zit op mijn werk):
- Shiri
- My Sassy Girl - Tin Can (samen met edge gekocht ;))
- Musaa - versie met het boek -
- JSA
- The Foul King - met die masker -
- 2003 Lost Memories LE
- Nabi
- Sorum
- Friend - Tin Can -
- Whasangoo
- Public Enemye
- My Wife is a Gangst
- Sympathie for Mr. Vengance
- Bichunmoo
- Guns & Talks
- Attack at the Gasstation

Al deze titels zijn koreanse uitgaven.

Chris Howitt
13-12-2002, 12:02
inderdaad de Friend Tin edition heb ik , was het alleen vergeten te melden

monstar
13-12-2002, 12:08
Ik probeer m'n signature niet te vaak te vermelden. Iedereen weet nu wel dat ik verslaafd ben :o :D

Jij bent echt niet de enige die verslaafd is. ;) Volgens mij zijn hier nog meer die dezelfde probleem heeft, including me.
Zullen we maar een AD houden. Anonymous DVD-oholist. :D

JayLunar
13-12-2002, 12:10
Jij bent echt niet de enige die verslaafd is. ;) Volgens mij zijn hier nog meer die dezelfde probleem heeft, including me.
Zullen we maar een AD houden. Anonymous DVD-oholist. :D L:DL, doen we

Matt D
13-12-2002, 12:41
Ik gebruikt geen DVD Profiler. Ik heb geen zin om mijn hele collectie op het inet te zetten en in te voeren. Het is nog al groot.

- The Foul King - met die masker -
- Attack at the Gasstation

Al deze titels zijn koreanse uitgaven.

hoeveel dvds heb je zo?

foul king is met een badmuts , geen masker lol

hoe is het beeld van attack the gas station, is blijkbaar nt enhanced? film lijkt me wel iets om te kopen, heb al veel goeds over gehoord

monstar
13-12-2002, 15:28
hoeveel dvds heb je zo?

foul king is met een badmuts , geen masker lol

hoe is het beeld van attack the gas station, is blijkbaar nt enhanced? film lijkt me wel iets om te kopen, heb al veel goeds over gehoord

Ik heb ze niet echt geteld, maar ik denk dat ik rond de 350 zit.

En ik Attack the gasstation nog niet gezien. Misschien kan Edge je wel iets over vertellen. ;) Hij zeide dat hij die heeft gezien.

riny
13-12-2002, 15:39
attack the gas station is supercool! koreaanse dvd is de enige goede uitgave, enhanced ws en dd5.1

riny
13-12-2002, 15:45
de Koreaanse dvd : langste versie maar heeft wat problemen met beeldformaat , is nt 16.9 enhanced of zo, je moet prutsen aan de instellingen van je tv


heb deze versie en heb absoluut geen problemen met het beeldformaat. maar misschien ligt het aan je set-up.

film is in ieder geval zeer de moeite waard

riny
13-12-2002, 15:52
heb ook maar even mijn sig in elkaar geknutseld.

welke asian freak herkent mijn quote?

JayLunar
13-12-2002, 16:14
Ssi Bal!
Dit zou wel eens gevloek in het Koreaans kunnen zijn... :o

billybonker
13-12-2002, 21:04
heb ook maar even mijn sig in elkaar geknutseld.

welke asian freak herkent mijn quote?

Kweet het niet zeker, maar volgens mij is het van Friend

ronaldo1981
13-12-2002, 21:26
Nou ik denk ook dat het van Friend hoor!

volgens mij toen hij advies geef naar zijn kamerad/vijand om tijdelijk naar hawai te gaan.

klopt dit jim?

ronaldo,

riny
13-12-2002, 21:31
jullie hebben het helemaal goed! had niet anders verwacht :D

de 'ssi bal' heb ik er zelf voor geplakt. heb volgens mij nog geen koreaanse film gezien waarin deze 'kreet' niet wordt gebruikt! :)

billybonker
13-12-2002, 21:37
jullie hebben het helemaal goed! had niet anders verwacht :D

de 'ssi bal' heb ik er zelf voor geplakt. heb volgens mij nog geen koreaanse film gezien waarin deze 'kreet' niet wordt gebruikt! :)

Hehe, daarin zat hem net ook de twijfel bij mij, want volgens mij zat hij ook niet te schelden om vervolgens te zeggen dat ie naar Hawaii moest.

SanderSpil
13-12-2002, 23:25
Je kan in rotterdam Hong Kongse, Japanse en Koreanse films huren bij een plaatselijk chinese videotheek.

Waar is dat? ik woon namelijk in Capelle a/d Ijssel

ik gok op de kruiskade...;)

ronaldo1981
13-12-2002, 23:44
fans van aziatische horor film opgelet!!!!!

Ik heb onlangs deze trailer gekregen van medefans, en het is een Japanse/koreanse horor. De film heet "the grudge"en ik kan je verzekeren dat ring niets is vergleken met dit

dit is de link:

http://www.filmhorizon.com/fh-media/TheGrudge_BRD.asx

klik als je durft, het is echt eng. ik vindt het super eng!

maar als ie uit op dvd koop ik het wel.

ronaldo,

Marcel den Haan
14-12-2002, 01:43
Ik merk deze thread een beetje erg laat op maar ik kan als asian en vooral HK filmfan het niet laten ook ff wat coole mowies zoals Jet Li het zegt op te noemen, ik heb voornamelijk alleen HK mowies gezien omdat dat alleen genoeg is om een heel leven zoet te blijven. Ik pak regelmatig even de bijbel van Asian Cinema erbij namelijk het boek: Asian Cult Cinema van Thomas Weisser, de uitgave die ik heb is al uit 1997 maar misschien is er een update verkrijgbaar, staan bijna alles in wat is uitgekomen tot die tijd maar goed nu terzake hier mijn lijst:

Heroic Bloodshed: The Killer, Hard Boiled, A Better Tomorrow, To Live and Die in Tsim Sha Tsui, Bullet in the Head, As Tears go By.
Favo akteurs en regisseurs in dit genre uiteraard Chow Yun-Fat, Andy Lau, Ringo Lam, John Woo.

Fantasy Kung Fu: Zu Warriors of the Magic Mountain, A Chinese Ghost Story, Mr. Vampire, Iceman Cometh, Saviour of the Soul, The Heroic Trio, Bride with White Hair. Favo makers:Maggie Cheung, Yuen Biao, Andy Lau, Leslie Cheung.

New Wave Kung Fu: Once Upon a Time in China serie, The Barefoot Kid, Burning Paradise, The Blade, New Dragon Gate Inn, Flying Daggers, Tai Chi Master, Iron Monkey.Favo Makers: Jet Li, Donnie Yen, Yuen Woo-Ping, Tsui Hark, Maggie Cheung, Ringo Lam.

Old Skool Kung Fu: Mijn favo genre en dus een eindeloze lijst: Shaw Brothers films zoals 36th Chamber of Shaolin, Blood Brothers, Five Masters of Death, One Armed Swordsman, Shanghai 13, Dirty Ho, All Men are Brothers, Avenging Eagle, Legendary Weapons of Kung Fu, 8 Diagram Pole Fighter, Five Venoms enz enz, Fist of Fury, Way of the Dragon, Drunken Master 1 & 2, Young Master, Shaolin vs Wu-Tang, Shaolin Temple (Jet Li)Odd Couple, The Victim, Guards of Shaolin, Prodigal Son, Warriors Two, Magnificient Butcher. Favo makers: Chang Cheh, Liu Chia-Liang, Gordon Liu, Ti Lung, David Chiang, Yuen Woo-Ping, Jackie Chan, Sammo Hung, Yuen Biao enz enz.

Category 3: Sex and Zen, Erotic Ghost Story, Naked Killer, Escape from Brothel.

Modern Day Action: Police Story, Hitman, Black Sheep Affair, Twinkle Twinkle Lucky Stars, Winners and Sinners, Dragons Forever, Adventurers, Black Cat, Supercop, First Shot.
Favo makers: Jet Li, Jackie Chan, Sammo Hung.

Kijk ff op www.easternheroes.co.uk, niet om te bestellen want goedkoop zijn ze niet maar om te kijken naar goeie titels want die staan er, sommige van deze titels kom je wel eens tegen bij de FRS.

Yi-Long
14-12-2002, 08:18
Kijk ff op www.easternheroes.co.uk, niet om te bestellen want goedkoop zijn ze niet maar om te kijken naar goeie titels want die staan er, sommige van deze titels kom je wel eens tegen bij de FRS.

Eastern Heroes is normaal gesproken echt van een belachelyk slechte kwaliteit, dus is niet echt aan te raden :)
Beter is het om te wachten tot er andere versies uitkomen van de titels waar zy de rechten op hebben.

Als je van Kung Fu films houdt, is dit wel een leuke site;
http://www.neo-modus.com/stuntpeople/

Moet je ff naar reviews gaan, waar ze de films vooral beoordelen op de actie :)
Ze hebben ook eigenmaakte dingetjes maar is niet echt van hoog niveau.

JayLunar
14-12-2002, 09:07
de 'ssi bal' heb ik er zelf voor geplakt. heb volgens mij nog geen koreaanse film gezien waarin deze 'kreet' niet wordt gebruikt! :)
:D Idd. Mij lijkt het eerder 'shibarr' ofzo, en 9 van de 10 keer is het volgens de ondertiteling het F-woord :o Andere Koreaanse vloekwoorden: 'hoash' en 'shipal' :) Gewoon de laatste scène van Guns & Talks kijken: de beste resource voor Koreaanse vloekwoorden :)

Voor degenen die het nog niet weten: Na 'Fong Sai Yuk' komt nu aanstaande vrijdag Tsui Hark's 'The Blade' op TV!!! (Net5, 0:40) :)

billybonker
14-12-2002, 09:20
:D Idd. Mij lijkt het eerder 'shibarr' ofzo, en 9 van de 10 keer is het volgens de ondertiteling het F-woord :o Andere Koreaanse vloekwoorden: 'hoash' en 'shipal' :) Gewoon de laatste scène van Guns & Talks kijken: de beste resource voor Koreaanse vloekwoorden :)

Voor degenen die het nog niet weten: Na 'Fong Sai Yuk' komt nu aanstaande vrijdag Tsui Hark's 'The Blade' op TV!!! (Net5, 0:40) :)

'Shibarr' en 'shipal' zijn gewoon hetzelfde (kheb zelf Koreaans bloed, vandaar). En ik vond zelf Guns & Talks inderdaad weer wat leerzaam voor het 'vocabulair' :)
En bedankt voor de tip vrijdag a.s.

Chris Howitt
14-12-2002, 11:07
fans van aziatische horor film opgelet!!!!!

Ik heb onlangs deze trailer gekregen van medefans, en het is een Japanse/koreanse horor. De film heet "the grudge"en ik kan je verzekeren dat ring niets is vergleken met dit

dit is de link:

http://www.filmhorizon.com/fh-media/TheGrudge_BRD.asx

klik als je durft, het is echt eng. ik vindt het super eng!

maar als ie uit op dvd koop ik het wel.

ronaldo,

Ziet er wel erg cool uit, ben benieuwd.

Maar ik snap nog steeds niet al die ophef over bijv. The Ring, iedereen verteld mij dat hij zo super eng was. En ik vond hem dus absoluut niet eng, misschien kwam dit omdat ik er meer van verwacht had. Doordat iedereen verteld had dat hij super eng was.

billybonker
14-12-2002, 11:59
Heeft er iemand hier de film 'Three' weleens gezien? Het zijn drie horror verhaaltjes uit Korea, Hong Kong en Thailand die in een film zijn gewoven. Zelf nog niet gezien maar ben benieuwd.

Matt D
14-12-2002, 12:32
Ik pak regelmatig even de bijbel van Asian Cinema erbij namelijk het boek: Asian Cult Cinema van Thomas Weisser, de uitgave die ik heb is al uit 1997 maar misschien is er een update verkrijgbaar,

de bijbel??? hmm nt echt wat mij betreft, ik heb het boek ook en ik vind het echt nt fantastisch, er zijn veel betere boeken op de markt over Aziatische cinema

zou het in ieder geval nt aanraden om te kopen

Matt D
14-12-2002, 12:34
Voor degenen die het nog niet weten: Na 'Fong Sai Yuk' komt nu aanstaande vrijdag Tsui Hark's 'The Blade' op TV!!! (Net5, 0:40) :)

the blade is wel de slechtste tsui hark film die ik al gezien heb, een halve aanrader dus lol

Edge
14-12-2002, 12:49
Heeft er iemand hier de film 'Three' weleens gezien? Het zijn drie horror verhaaltjes uit Korea, Hong Kong en Thailand die in een film zijn gewoven. Zelf nog niet gezien maar ben benieuwd.

Gezien op DVD. IS in HK uitgekomen als een 3 disc box. Aanvankelijk wilde ik m in HK in de bios zien, maar haalde net de release niet. De trailer zag er ERG goed uit. Maar hoe tegenvallend waren de 3 korte films...

Geen aanrader volgens mij.

mvg Edge

Edge
14-12-2002, 12:51
the blade is wel de slechtste tsui hark film die ik al gezien heb, een halve aanrader dus lol

He Evil, het is een klassieker hoor (volgens de de kenners)! De film heeft de vaart van dikke stront... Had destijds bij het zien hoge verwachtingen... But was boring as hell...

mvg Edge

Edge
14-12-2002, 12:59
Ziet er wel erg cool uit, ben benieuwd.

Maar ik snap nog steeds niet al die ophef over bijv. The Ring, iedereen verteld mij dat hij zo super eng was. En ik vond hem dus absoluut niet eng, misschien kwam dit omdat ik er meer van verwacht had. Doordat iedereen verteld had dat hij super eng was.

Inderdaad de trailer ziet er best geinig uit... The Ring vind ik ook maar matig... Had destijds beide dvds (Ring 1 en 2) maar heb die gewoon weggedaan, omdat ik ze niet goed genoeg vond... Ik vind ghost stories (horror) erg leuk, maar heb tot nu toe echt weinig goede films gezien... Exorcist vind ik nog steeds de beste. Eerste keer gezien op 9 of 10 jarige leeftijd ofzo. Wow, I became a man that night. And "No", I wasn't having sex while watching the movie... Iemand aanraders op het gebied van horror?? Ik kan best wat hebben, dus hoe enger hoe beter...

mvg Edge

Edge
14-12-2002, 13:02
Ik heb ze niet echt geteld, maar ik denk dat ik rond de 350 zit.

En ik Attack the gasstation nog niet gezien. Misschien kan Edge je wel iets over vertellen. ;) Hij zeide dat hij die heeft gezien.

Ik heb Attack inderdaad gezien... Wat ik me kan herinneren is dat het begin even onduidelijk was (rommelig). Want ik snapte doe bedoeling niet waarom ze alles gingen wrecken. Als je daar even overheen stapt, dan is de film best cool (apart). De dvd (ik heb de Koreaanse versie) was niet van zo'n hele goede kwaliteit.

7,5 krijgt de film, om het in cijfers uit te drukken...

mvg Edge

Edge
14-12-2002, 13:04
Waar is dat? ik woon namelijk in Capelle a/d Ijssel

ik gok op de kruiskade...;)

Inderdaad op de Kruiskade zitten er 2 alsmede 1 vlak bij metrostation Rijnhaven (richting de markt lopen). Ik huur nooit vhs of dvds, maar Monstar wel (mijn ouders huren wel series op vhs)

mvg Edge

Edge
14-12-2002, 13:06
ps. als ik me niet vergiss er is ook een limited edition van my sassy girl vroeger, zijn er hier mensen die de versie heeft gekocht?

ME :D
Limited Tin Can Edition, Tin Can fungeert als spaarpot
maar bij mij doet ie dienst als verpakking van de dvd ;)

mvg Edge

Edge
14-12-2002, 13:09
Ik gebruikt geen DVD Profiler. Ik heb geen zin om mijn hele collectie op het inet te zetten en in te voeren. Het is nog al groot.

Zo uit mijn hoofd heb ik de volgende koreaanse titels (ik zit op mijn werk):
- Shiri
- My Sassy Girl - Tin Can (samen met edge gekocht ;))
- Musaa - versie met het boek -
- JSA
- The Foul King - met die masker -
- 2003 Lost Memories LE
- Nabi
- Sorum
- Friend - Tin Can -
- Whasangoo
- Public Enemye
- My Wife is a Gangst
- Sympathie for Mr. Vengance
- Bichunmoo
- Guns & Talks
- Attack at the Gasstation

Al deze titels zijn koreanse uitgaven.

Volgens mij hebben we wel meer titels samen gekocht!! ;)

mvg Edge

Edge
14-12-2002, 13:17
Ikzelf heb ook geen zin om profiler te doen, want het is veel te veel werk... Ik heb wel een word doc bijgehouden wat ik allemaal heb... Op asian gebied is dit het (zitten aantal slechte titels tussen die ik aan de straatstenen niet kwijt kan raken... Tot vorig jaar had ik ook veel (oudere werken van) Jackie Chan, maar die heb ik de deur gewezen:

HONG KONG CINEMA

2002º
And I Hate You Soº
Armageddon: Special Editionº
Beast Copsº
Best of the Bestº
Better Tomorrow, Aº
Better Tomorrow II, Aº
Better Tomorrow III, Aº
Born to Be Kingº
Bride with White Hair²
Bride with White Hair 2²
Bullet in the Headº
Casino Raidersº
Casino Raiders IIº
Century of the Dragonº
Chinese Ghost Story, Aº
Chinese Ghost Story II, Aº
Chinese Ghost Story III, Aº
Chinese Odyssey 2002º
City on Fireº
Color of Pain
Conman, Theº
Conman in Tokyoº
Cop on a Missionº
Days of Being Wildº
Enter the Eaglesº
Extreme Crisisº
Eye, Theº
Fallen Angelsº
Feel 100%º
Feel 100% IIº
Feel 100%… Once Moreº
Fighting for Loveº
First Optionº
Fist of Fury Limited Edition Boxsetº
Fly Me to Polarisº
Fong Sai Yukº
Fong Sai Yuk 2º
Full Alertº
Fulltime Killerº
Gen-X Cops¹
Gen-Y Copsº
God of Gamblersº
God of Gamblers IIº
God of Gamblers III: Back to Shang Haiº
God of Gamblers III: The Early Stageº
God of Gamblers’ Returnº
Hard Boiled: Criterion Collectionº
Heart of Dragonº
Hero Never Dies, Aº
High Riskº
Hitmanº
Hit Teamº
In the Mood for Love: Criterion Collection¹
Juliet in Loveº
Kid, Theº
Killer, The: Criterion Collectionº
Legend of Zu, Theº
Life Lineº
Love on a Dietº
Man Called Hero, Aº
Man Wantedº
Marry a Rich Manº
Mr. Vampireº
Mr. Vampire 1992º
Moon Warriors, Theº
My Father Is a Heroº
My Left Eye Sees Ghostsº
Needing You…º
Once a Thiefº
Once Upon a Time in China Iº
Once Upon a Time in China IIº
Once Upon a Time in China IIIº
Once Upon a Time in China and Americaº
Option Zeroº
Princess-dº
Prison on Fire Iº
Prison on Fire IIº
Purple Storm²
Royal Trampº
Royal Tramp IIº
Rules of the Gameº
Running out of Time: Special Edition¹
Running out of Time 2º
Sealed with a Kissº
Second Time Aroundº
Shanghai Grandº
Shaolin Soccerº
Stormriders, Theº
Summer Holidayº
Tai Chi Master, Theº
Threeº
• The Wheel
• Memory
• The Photo Studio
Three Swordsmen, Theº
Time & Tide³
Tiramisuº
Tokyo Raidersº
Troublesome Night 1º
Troublesome Night 3º
Troublesome Night 4º
Troublesome Night 5º
Troublesome Night 6º
Troublesome Night 7º
True Mob Storyº
Untold Story, Theº
Untold Story II, Theº
War of the Underworldº
Why Me?º
Young and Dangerousº
Young and Dangerous IIº
Young and Dangerous IIIº
Young and Dangerous VIº
Young and Dangerous Vº
Young and Dangerous: The Prequelº



CHINA CINEMA

Emperor and the Assassin, The¹



TAIWAN CINEMA

Crouching Tiger, Hidden Dragon³



JAPAN CINEMA

Kurosawa DVD Collection Limited Edition¹
Battle Royaleº
Brother²
Calmi Cuori Appassionatiº
Gonin²
Hana - Biº
Kikujiro¹
Kwaidan, The: Criterion Collection¹
Seven Samurai, The: Criterion Collection¹
Sonatine²



KOREA CINEMA

2009 Lost Memories: Limited Special Edition³
Attack the Gasstation³
Bichunmoo: Special Edition³
Failan: Special Edition³
Foul King, The³
Ginko Bed, The³
Ginko Bed II, The³
Guns and Talks: Special Edition³
JSA: Special Edition³
Kick the Moon³
Musa: Special Limited Edition³
My Sassy Girl: Tin Can Limited Edition³
My Wife’s a Gangster³
Nowhere to Hide³
Shiriº
Shiri: Special Edition³
Sorum: Limited Edition³



THAILAND CINEMA

Bangkok Dangerousº



Van heel veel classics ben ik weer van plan deze opnieuw aan te schaffen, destijds had ik slechte versies, maar de HKL's zijn best goed te pruimen...

mvg Edge

Matt D
14-12-2002, 13:18
He Evil, het is een klassieker hoor (volgens de de kenners)! De film heeft de vaart van dikke stront... Had destijds bij het zien hoge verwachtingen... But was boring as hell...

mvg Edge

inderdaad redelijk boring en tijdens de nachterlijke scène zie je de helft van de tijd nt wat er gebeurd

Edge
14-12-2002, 13:20
Verder nog de anime/animation die ik bezit...
Heb ik nog wat interessants ertussen (of misschien mis ik nog veel interessants)??

ANIME & ANIMATION

Akira: Limited Tin Edition¹
Akira: Special Edition²
Antz¹
Archives of Studio Ghibli Boxsetº:
• Grave of the Fireflies
• I Can Hear the Sea
• Kiki's Delivery
• Laputa: Castle in the Sky
• MTV: On Your Mark by Chage and Aska
• My Neighbour Totoro
• Nausicaa of the Valley of the Wind
• Only Yesterday
• Pom Poko
• Porco Rosso
• Princess Mononoke
• Whisper Of The Heart
Beauty and the Beast: Collector’s Edition²
Blood: The Last Vampire Complete Box²
Bug’s Life, A: Special Edition¹
Captain Tsubasa J: The Complete Season³
Chicken Run¹
Chinese Ghost Story: The Tsui Hark Animation, Aº
Cowboy Bebop: The Perfect Sessions Limited Edition¹
Dinosaur: Collector’s Edition¹
Escaflowne: The Series Limited Edition Boxset¹
Escaflowne: The Movie¹
Final Fantasy: The Spirits Within¹
Fushigi Yugi OVA Box Set¹
Ghost in the Shell¹
Grave of the Fireflies¹
Grave of the Fireflies: Collector’s Edition¹
Hakkenden: Legend of the Dog Warriors¹
Initial D: Extra Stage³
Initial D: The Movie³
Iron Giant, The¹
Jin-Roh Wolf Brigade: Special Edition¹
Memories Memorial Boxset²
Metropolis¹
Monster’s Inc.: Collector’s Edition¹
Mobile Suit Gundam Wing Movie: Endless Waltz¹
Mobile Suit Gundam Wing: Operation 1¹
Mobile Suit Gundam Wing: Operation 2¹
Mobile Suit Gundam Wing: Operation 3¹
Mobile Suit Gundam Wing: Operation 4¹
Mobile Suit Gundam Wing: Operation 5¹
Mobile Suit Gundam Wing: Operation 6¹
Mobile Suit Gundam Wing: Operation 7¹
Mobile Suit Gundam Wing: Operation 8¹
Mobile Suit Gundam Wing: Operation 9¹
Mobile Suit Gundam Wing: Operation 10¹
Nightmare before Christmas: Special Edition, The¹
Night on the Galactic Railroad¹
Night Warriors: Darkstalkers’ Revenge Alpha¹
Night Warriors: Darkstalkers’ Revenge Omega¹
Ninja Scroll¹
Perfect Blue¹
Prince of Egypt: Signature Collection, The¹
Princess Mononoke²
Record of Lodoss War: The Complete Series¹
Rurouni Kenshin: A Shinobi’s Love¹
Rurouni Kenshin: Battle in the Moonlight (vol. 2)¹
Rurouni Kenshin: Between Life and Death (vol. 10)¹
Rurouni Kenshin: Blind Justice (vol. 12)¹
Rurouni Kenshin: Dreams of Youth¹
Rurouni Kenshin: End Song¹
Rurouni Kenshin: Faces of Evil (vol. 11)¹
Rurouni Kenshin: Fall from Grace (vol. ¹
Rurouni Kenshin: False Prophet (vol. 4)¹
Rurouni Kenshin: Flames of the Revolution (vol. 6)¹
Rurouni Kenshin: Firefly's Wish¹
Rurouni Kenshin: Fire Requiem (vol. 6)¹
Rurouni Kenshin: Heart of the Sword (vol. 9)¹
Rurouni Kenshin: Holy War¹
Rurouni Kenshin: Ice Blue Eyes (vol. 8)¹
Rurouni Kenshin: Innocence & Experience (vol. 13)¹
Rurouni Kenshin: Legendary Swordsman (vol. 1)¹
Rurouni Kenshin: Renegade Samurai (vol. 5)¹
Rurouni Kenshin: Shadow of the Wolf (vol. 7)¹
Rurouni Kenshin: Son of God¹
Rurouni Kenshin: Soulless Knights¹
Rurouni Kenshin: The Shadow Elite (vol. 3)¹
Samurai X: Betrayal (vol. 2)¹
Samurai X: The Motion Picture¹
Samurai X: Trust (vol. 1)¹
Shrek¹
Snow White & the Seven Dwarfs: Collector’s Edition²
Spriggan¹
Studio Ghibli Collection: Kiki’s Delivery Service²
Studio Ghibli Collection: Laputa Castle in the Sky²
Studio Ghibli Collection: My Neighbour Totoro²
Studio Ghibli Collection: Porco Rosso²
Studio Ghibli Collection: Princess Mononoke²
Studio Ghibli Collection: Spirited Away²
Studio Ghibli Collection: Whisper of the Heart²
Tarzan: Special Edition¹
Toy Story & Toy Story 2: The Ultimate Toy Box¹:
• Toy Story 1
• Toy Story 2


mvg Edge

Edge
14-12-2002, 13:22
inderdaad redelijk boring en tijdens de nachterlijke scène zie je de helft van de tijd nt wat er gebeurd

Ooh ik keek het in de avond, maar ik dacht dat ik mijn ogen gewoon van de saaiheid gesloten had... Blijkbaar heb ik dus niets gemist...

mvg Edge

riny
14-12-2002, 15:24
'Shibarr' en 'shipal' zijn gewoon hetzelfde (kheb zelf Koreaans bloed, vandaar). En ik vond zelf Guns & Talks inderdaad weer wat leerzaam voor het 'vocabulair' :)
En bedankt voor de tip vrijdag a.s.

dacht eerst altijd aan chiba ( as in sonny:) ) maar volgens mr. kwang is het ssi bal, maar er zijn misschien wel meerdere spelmogelijkheden...

riny
14-12-2002, 15:29
Ziet er wel erg cool uit, ben benieuwd.

Maar ik snap nog steeds niet al die ophef over bijv. The Ring, iedereen verteld mij dat hij zo super eng was. En ik vond hem dus absoluut niet eng, misschien kwam dit omdat ik er meer van verwacht had. Doordat iedereen verteld had dat hij super eng was.

heb zelf de trilogie en vind hemm toch wel erg goed. maar deze film MOET je gewoon op het juiste moment in de juiste situatie kijken: alleen, na middernacht, lichten uit en geluid goed hard! als je hem op een zonnige middag met een paar luidruchtige vrienden bekijkt en tussendoor nog wat frikandellen aan het bakken bent dan kan ik me heel goed voorstellen dat je het een flutfilm vindt ;)

JayLunar
14-12-2002, 15:38
Heeft er iemand hier de film 'Three' weleens gezien? Het zijn drie horror verhaaltjes uit Korea, Hong Kong en Thailand die in een film zijn gewoven. Zelf nog niet gezien maar ben benieuwd.
Heb de box ook liggen, en alle 3 stories gezien. Het Thaise en vooral het Koreaanse gedeelte was slecht. Het Hong Kong deel met Leon Lai en Eric Tsang was wel erg goed, mede door fotografie van Chris Doyle, maar daarvoor alleen zou ik 'm niet aanschaffen. De box is wel aardig vormgegeven, maar de beeldkwaliteit vond ik over het algemeen toch ook iets tegenvallen voor zo'n recente en bekende release. Over het DTS-geluid kan ik niet oordelen. Geen aanrader als je het mij vraagt :)

JayLunar
14-12-2002, 15:48
Iemand aanraders op het gebied van horror?? Ik kan best wat hebben, dus hoe enger hoe beter...

Ik heb tot nu toe nog geen echt enge Japanse horrorfilm gezien. Dat is niet altijd een vereiste vind ik, kijk bv. maar naar het relaxte Kwaidan of het bizarre Uzumaki. :)

De 'film' die het dichst bij engheid zat was Tales of the Unusual: en dan de eerste (horror)tale. Die vond ik erg spannend, mysterieus en suggestief, en de op momenten gebruikte Ligeti-muziek maakt het helemaal compleet. Nu ik erover nadenk, heb ik niemand deze film ooit zien noemen. Het is echt een aanrader!! Het gaat dus over 4 Tales of the Unusual, waarbij elke tale een ander genre is: respectievelijk 'Horror - Comedy - Mystery - Romantiek', wat bij deze film gelijk ook de volgorde van kwaliteit is :)

monstar
14-12-2002, 22:27
Wow, wat een patser is die Edge. j/j ;) :D

Ik had gisteren een nieuwe dvd uit HK gehuurd genaamd New Blood. Het is zo'n film met dezelfde sfeer als de derde film uit Three (die met Leon Lai), maar dan iets beter. Ik had tijdens film constant met kippevel. Maar misschien ben ik wel niet veel gewend. Ik kijk niet niet vaak zulke films.
Ik had graag willen vertellen wie er allemaal inspeelde maar ik kende niet uit die film. Het zijn allemaal onbekende/nieuwe mensen. Maar ze waren niet slecht en misschien heeft deze film wel iets omdat er geen bekende sterren inspeelde.

Ik ben met JayLunar eens dat de eerste 2 film van Three niet echt bijzonder was. Alleen wat schrikmomenten verder niks. De derde was wel leuk, ik vond persoonlijk de wending aan het einde wel goed. Maar ik vond het wel vaag wat er met die zoon van Eric Tsang gebeurde.

Marcel den Haan
15-12-2002, 08:33
de bijbel??? hmm nt echt wat mij betreft, ik heb het boek ook en ik vind het echt nt fantastisch, er zijn veel betere boeken op de markt over Aziatische cinema

zou het in ieder geval nt aanraden om te kopen

Staat ook alleen op de hoes dat het de bijbel is ofzo, gezegd door die Oliver Stone dude, idd zijn er veel betere boeken te krijgen.

Marcel den Haan
15-12-2002, 08:36
Ik zie veel posts over Korea films enzo en de meeste posts over HK gaan over de recente films maar zijn er ook fervente Shaw Brothers fans net als ik? Ik vind die films echt fantastisch, onderwerp van de films is wel hetzelfde zo'n beetje altijd (leraar vermoord dus wraak of vechten tegen de Manchu overheersers) maar de vechtscenes zijn fantastisch (en zonder wire work) en de akteurs zijn ook goed zoals Ti Lung, David Chiang, Alexander Fu Sheng, The Venoms en Gordon Liu.

billybonker
15-12-2002, 10:13
Ik zie veel posts over Korea films enzo en de meeste posts over HK gaan over de recente films maar zijn er ook fervente Shaw Brothers fans net als ik? Ik vind die films echt fantastisch, onderwerp van de films is wel hetzelfde zo'n beetje altijd (leraar vermoord dus wraak of vechten tegen de Manchu overheersers) maar de vechtscenes zijn fantastisch (en zonder wire work) en de akteurs zijn ook goed zoals Ti Lung, David Chiang, Alexander Fu Sheng, The Venoms en Gordon Liu.

Ik vond Wang Yu ook wel altijd een coole acteur bij de Shaws.

Matt D
15-12-2002, 11:20
Ik zie veel posts over Korea films enzo en de meeste posts over HK gaan over de recente films maar zijn er ook fervente Shaw Brothers fans net als ik? Ik vind die films echt fantastisch, onderwerp van de films is wel hetzelfde zo'n beetje altijd (leraar vermoord dus wraak of vechten tegen de Manchu overheersers) maar de vechtscenes zijn fantastisch (en zonder wire work) en de akteurs zijn ook goed zoals Ti Lung, David Chiang, Alexander Fu Sheng, The Venoms en Gordon Liu.

Ik heb de indruk dat er nog nt veel goede dvd releases zijn van de oude shaw brother films. Ik wil zeker ooit nog dingen kopen als five deadly venoms. Als er iemand tips heeft welke te bekijken laat maar komen


erg leuk om te zien dat deze topic zo gebruikt wordt de laatste dagen :)

JayLunar
15-12-2002, 11:38
Ik las hier (http://www.bulletsnbabesdvds.com/modules.php?op=modload&name=phpBB_14&file=index&action=viewtopic&topic=5822&8) dat My Sassy Girl zeer binnenkort een nieuwe en betere (limited) release krijgt. Het schijnt dat er ook een OST-CD en een kalender bij komt!! Ik heb ff rondgezocht en alleen deze (http://www.dvd.co.kr/good_view.asp?gd=S0212130043) toko heeft 'm tot nu toe...

Ben zeer benieuwd, en als de subs dit keer in orde zijn, ga ik 'm wel aanschaffen denk ik, zeker aangezien ik verwacht dat het qua prijs ook wel redelijk mee zal vallen :)

riny
15-12-2002, 13:31
iemand de hk horror Big Head Monster al gezien?
goede dingen over gelezen...


krijg binnenkort Dark Water binnen

ronaldo1981
15-12-2002, 21:31
Iemand toevalig princess blade al gezien?

wil hij/zij even z'n mening kwijt raken over de film!

en welke versie is dan de beste. De tartan, of de binnenkort te verkrijgen World wide cinema?

ronaldo,

Marcel den Haan
16-12-2002, 10:57
Ik heb de indruk dat er nog nt veel goede dvd releases zijn van de oude shaw brother films. Ik wil zeker ooit nog dingen kopen als five deadly venoms. Als er iemand tips heeft welke te bekijken laat maar kome

Er zijn idd maar weinig goeie Dvd releases van Shaw Brothers films en ik heb er dan ook een berg op video, als ze ooit op Dvd komen zijn dit een paar zekere aanraders:

Blood Brothers, The Five Venoms, Martial Arts of Shaolin, The Deadly Duo, Legendary Weapons of Kung Fu, The 8 Diagram Pole Fighter, Dirty Ho, Killer Army, Kid with the Golden Arm, Crippled Avengers, All Men are Brothers, Avenging Eagle, Beach of the War God, Chinese Boxer, Challenge of the Ninja, Chinatown Kid, 36th Chamber of Shaolin, Shaolin Daredevils, Ten Tigers of Kwantung, Invincible Shaolin, Shaolin Martial Arts, Heroes Two, Five Masters of Death en dan vergeet ik er nog wel een berg.

monstar
16-12-2002, 12:02
Dat wordt een dure grap als ze allemaal uitkomen op dvd. Maar wat is eigenlijl wel uit op dvd. Ik had eigenlijk nooit gehoord van the Shaw Brothers, maar ik ben nu wel geinteresseerd in hun films. Wat is een aanrader voor iemand die nooit een film van de Shaw Brothers heeft gezien? Waarschijnlijk hoor, misschien heb ik in mijn jeugd wel iets van hun gezien, maar nooit geweten dat het door hun werd gemaakt. :)

Marcel den Haan
16-12-2002, 15:02
Die films die ik hierboven opgenoemd heb zijn allemaal aanraders en dan nog wel een berg erbij ook. De Shaw Brothers hebben de Kung Fu film echt groot gemaakt, zo'n beetje iedereen is daar begonnen, ook Jackie Chan en Sammo Hung en Yuen Biao, wel als stuntmannen enzo maar toch. Het zijn goeie films met over het algemeen wel een uitgekauwd plot maar met echt authentieke Martial Arts stijlen.

Matt D
16-12-2002, 15:58
Crippled Avengers



heb ik nog een stuk van gezien denk ik op de nacht van de wansmaak, is dit nt de film waarin een gast zonder armen en 1 zonder benen samen werken om ass te kicken ? lol

ronaldo1981
16-12-2002, 21:10
ik heb onlags gezien,

koreanse film : Barking dog never bites (hk versie) en ik moet zeggen dat het een hele leuke comedy is.

Ik wet niet wat de vershil is tussen de koreanse en de hk versie, maar ik vind dat qua beeld en ondertiteling best wel goed voor een hk realese.

dit is zeker een aanrader voor een hondliefhebber;)

ronaldo,

Matt D
17-12-2002, 09:40
wat vinden jullie van the eye? ik meen me te herinneren dat chris deze film serieus cool vond

riny
17-12-2002, 09:43
wat vinden jullie van the eye? ik meen me te herinneren dat chris deze film serieus cool vond

vind hem ook wel serieus :cool:

Chris Howitt
17-12-2002, 10:56
The Eye, is zeker een aanradertje :)

monstar
18-12-2002, 11:15
The Eye heb ik nog niet gezien. Maar ik heb van mensen gehoord dat het best wel een leuke film is. Daarom heb ik net de deluxe versie bij yesasia gehaald. :D

Bij yesasia staat ook vermeld dat er een directer's cut van Three - Going Home (het verhaal met leon lai en eric tsang) komt. Er zit 60 minuten extra bij die film.

JayLunar
20-12-2002, 23:57
Nou, The Blade is dus nu op TV, en raad eens?!? Ja hoor, Engels gedubd. Wat baal ik hiervan zeg :( Down with Net5!!:nono:

ronaldo1981
21-12-2002, 21:07
hehehe;)

ik heb onlangs 3 japanse film, maar dan de koreanse uitgave gekocht. Ik hoop dat ik ze dan volgende week binnekrijgt

het gaat om deze titles

- Himitsu aka secrets
- Kids return
- Bayside shakedown

heeft een van jullie een van deze drie films al gezien, en is het een goede koop denk je?

ronaldo,

Harry B.
21-12-2002, 21:13
Waar heb je ze gekocht, voor hoeveel en wat voor soort films zijn het?

riny
21-12-2002, 21:14
kids return is een erg mooie film van takeshi kitano. zeker de moeite waard! heb ook de koreaanse dvd

andere 2 niet gezien

zelf net 2 koreaanse besteld:
My Sassy Girl - Limited Edition
Lover's Concerto - Limited Edition

ronaldo1981
21-12-2002, 21:22
Waar heb je ze gekocht, voor hoeveel en wat voor soort films zijn het?

mr kwang, e-bay

nou ik zal even de beschrijving van ieder film opnoemen

- Himitsu aka secreats
This is 1997 Japanese drama [Himitsu aka Secret]. Traffic accident killed wife, only highschool student daughter survived. But after her wake, she had her mother's soul! Maybe story for [Twilight Zone] stuff, but this is somewhat sad more touching drama. From dir. Yojiro Takita, Ryoko Hirosue - Kaoru Kobayasi stars in.

- Kids return
1996 Japanese Kitano Takeshi film [Kids Return]. Not sure it's superior to another version of DVD, anyway now you could get Korean version here. From dir. Kitano Takeshi, Masanobu Ando - Ken Kaneko - Leo Morimoto - Hatsuo Yamaya stars in.

- Bayside shakedown
This is 1998 Japanese cop comedy [Bayside Shakedown], which is based on TV series. You might know what it is, so don't have to explain more here. If you enjoyed Japanese drama & comedy time, this is must to watch. From dir. Motohiro Katsuyuki, Oda Yuji - Yanagiba Toshiro stars in.

ronaldo,

ronaldo1981
21-12-2002, 21:26
kids return is een erg mooie film van takeshi kitano. zeker de moeite waard! heb ook de koreaanse dvd

andere 2 niet gezien

zelf net 2 koreaanse besteld:
My Sassy Girl - Limited Edition
Lover's Concerto - Limited Edition

is kids return, beetje geweldadig. Of is het meer drama jim?

ik ben best wel gek op gangster film, en is kids return in hetzelfde categorie?


laat even wat horen als je dan zowel my sassy girl LE en Lover concerto LE hebt gekeken. Want die 2 titles wil ik eingenlijk ook graag hebben.

ronaldo,

riny
21-12-2002, 21:36
is kids return, beetje geweldadig. Of is het meer drama jim?

ik ben best wel gek op gangster film, en is kids return in hetzelfde categorie?


is niet echt een gangsterfilm, meer een drama maar met genoeg humor en ook wel een beetje yakuza :) denk dat je hem wel goed gaat vinden.

iemand trouwens de koreaanse film
strokes of fire aka chihwaseon
al gezien?

http://us.imdb.com/Title?0317234

Coen Vermeer
21-12-2002, 22:43
Mijn favoriete Hong Kong film: The Killer. Fantastische film en nu eindelijk een mooie r2 release.

Ik heb ook ring en battle royale wat ik ook 2 erg stoere films vind.

Hanabi is een mooie film van beat takeshi.

En dan heb ik ook nog crouching tiger hidden dragon als logische aanschaf.

Yi-Long
21-12-2002, 22:53
Net Time and Tide bekeken; Heerlyke fantastische film met zeer goede acteer prestaties en schitterend camera werk.
Vond het verhaal lang niet zo ingewikkeld als ik had gedacht. Kon het gewoon goed volgen allemaal.

Het viel me wel op dat de stemmen niet helemaal synchroom lopen met het beeld.Nu kan dit zyn omdat het naderhand is ingesproken wat nogal eens gebeurt by HK films maar toch viel het me meer op dan by andere HK films.

JayLunar
22-12-2002, 09:47
Ik heb me gisteren weer 's niet kunnen inhouden, en dus bestelde ik:
- My Sassy Girl LE
- Sympathy for Mr. Vengeance SE
- Failan SE
- The Eye (HK-versie)
:)


Het viel me wel op dat de stemmen niet helemaal synchroom lopen met het beeld.Nu kan dit zyn omdat het naderhand is ingesproken wat nogal eens gebeurt by HK films maar toch viel het me meer op dan by andere HK films.
Dat naderhand inspreken gebeurt volgens mij al enkele jaren niet zoveel meer bij HK-films, in ieder geval niet bij 'high-profile'films met een hoge production value zoals Time and Tide. Zou wel ironisch zijn: eindelijk een grote studio die niet cut en dubt (Columbia Tristar), maar wel asynchroon laat lopen :nono:


iemand trouwens de koreaanse film
strokes of fire aka chihwaseon
al gezien?
Hij staat ook redelijk hoog op mijn 'wanted'-list. Deze film heeft btw al erg veel internationale (Cannes) en nationale (Koreaanse) prijzen gewonnen.

Matt D
22-12-2002, 10:59
hehehe;)

ik heb onlangs 3 japanse film, maar dan de koreanse uitgave gekocht. Ik hoop dat ik ze dan volgende week binnekrijgt

- Bayside shakedown

heeft een van jullie een van deze drie films al gezien, en is het een goede koop denk je?

ronaldo,

Bayside shakedown vind ik zelf zeker een aanrader om te kopen. Het is film die gebaseerd is op een Japanse politie serie en kan daardoor niet vergeleken met de meeste dingen die de westerling gewoon is. De humor is typisch Japans maar zeker genietbaar. Ik vond het in ieder geval zeker de moeite om te kopen.

Matt D
22-12-2002, 11:06
gisteren heb ik een aantal dingen gezien die in de topic thuis horen :

- Tokyo raiders : ik vond de film zelf wel leuk (in tegenstelling tot vele anderen) : toffe actie, redelijk verhaal en interessante cast. volgens mij zeker een aanrader, dan vooral de Universe regio 0 versie. Goedkoop, goed van beeld, goed van geluid (de ene versie heeft goede dts track) en zelf een making of .

- The Musketeer : geen Aziatische films maar men ziet duidelijk dat de fight scènes gechoreografeerd werden door een Aziaat. Film was beter dan verwacht, let op de ladder scène op het einde, pure once upon a time in china ripp of :-)

toch leuk om eens te zien

Harry B.
22-12-2002, 11:35
- Tokyo raiders : ik vond de film zelf wel leuk (in tegenstelling tot vele anderen) : toffe actie, redelijk verhaal en interessante cast. volgens mij zeker een aanrader, dan vooral de Universe regio 0 versie. Goedkoop, goed van beeld, goed van geluid (de ene versie heeft goede dts track) en zelf een making of .
toch leuk om eens te zien

Ik heb hem van de week ook gezien en ik ben het helemaal met je eens. Ook de manier van filmen sprak me trouwens erg aan :)

Matt D
22-12-2002, 11:38
Ik heb hem van de week ook gezien en ik ben het helemaal met je eens. Ook de manier van filmen sprak me trouwens erg aan :)

leuk dat je ook asian stuff bekijkt , is inderdaad leuk gefilmd. Ik vind het één van de betere HK films van de laatste jaren, het moet ook wel gezegd worden dat er nt veel leuke dingen zijn uitgebracht.

Harry B.
22-12-2002, 12:00
Tja dat kan ik allemaal niet zo beoordelen. Mijn liefde voor asian films is pas zo'n 9 maanden geleden begonnen, na het zien van een aantal Japan Shock films. Heb er zelf inmiddels ook aantal, Tokyo raiders, Chinese ghost story II+III (I moet nog binnenkomen) en 8 HKL-titels. En het worden er zeker nog meer :D

riny
22-12-2002, 13:14
Ik heb me gisteren weer 's niet kunnen inhouden, en dus bestelde ik:
- My Sassy Girl LE
- Sympathy for Mr. Vengeance SE
- Failan SE
- The Eye (HK-versie)


dat zijn 4 kanjers...daar krijg je zeker geen spijt van :)

Yi-Long
22-12-2002, 14:48
Maar de Sassy Girl LE schynt wel de verkorte HK versie (122min)te zyn en niet de iets langere Koreaanse Director's Cut (135+ min)...dus dat is wel zonde eigenlyk.
Schynen maar 2003 exemplaren van te verschynen dus is wel ERG limited.

riny
22-12-2002, 16:01
Maar de Sassy Girl LE schynt wel de verkorte HK versie (122min)te zyn en niet de iets langere Koreaanse Director's Cut (135+ min)...dus dat is wel zonde eigenlyk.
Schynen maar 2003 exemplaren van te verschynen dus is wel ERG limited.

ja, maar de verkorte versie schijnt toch beter te bevallen bij de mensen die hem gezien hebben... en de extra scenes zijn wel los te bekijken... en er zit ook nog eens een soundtrack cd bij. voor mij geen moeilijke keuze.

JayLunar
22-12-2002, 16:07
ja, maar de verkorte versie schijnt toch beter te bevallen bij de mensen die hem gezien hebben... en de extra scenes zijn wel los te bekijken... en er zit ook nog eens een soundtrack cd bij. voor mij geen moeilijke keuze.
Bovendien is het waarschijnlijk dat de print van de HK-editie gebruikt wordt, waardoor het bijna zeker is dat de LE nieuwe en verbeterde ondertiteling heeft.

http://www.cafedvd.co.kr/image/dvd_w220/8713.jpg

Edge
22-12-2002, 22:31
gisteren heb ik een aantal dingen gezien die in de topic thuis horen :

- Tokyo raiders : ik vond de film zelf wel leuk (in tegenstelling tot vele anderen) : toffe actie, redelijk verhaal en interessante cast. volgens mij zeker een aanrader, dan vooral de Universe regio 0 versie. Goedkoop, goed van beeld, goed van geluid (de ene versie heeft goede dts track) en zelf een making of .



Helemaal met je eens. Verschrikkelijk coole film. Anders dan de gewone HK movie.

Yi-Long
23-12-2002, 02:51
ja, maar de verkorte versie schijnt toch beter te bevallen bij de mensen die hem gezien hebben... en de extra scenes zijn wel los te bekijken... en er zit ook nog eens een soundtrack cd bij. voor mij geen moeilijke keuze.

Schynt achteraf waarschynlyk TOCH de 137 minutes directors cut te zyn dus heb hem by deze ook maar besteld. (nieuws van bulletsandbabesdvd.com gehaald (forum) waar een plaatje van de achterkant stond; is ook 16;9 volgens de achterkant)

riny
23-12-2002, 08:37
Helemaal met je eens. Verschrikkelijk coole film. Anders dan de gewone HK movie.

vond het eerste half uur heel geslaagd maar zakte daarna als een pudding in elkaar. 2e helft van de film vond ik echt niets bijzonders en was meer een b-hollywood film dan een coole hk film.

Edge
23-12-2002, 13:00
vond het eerste half uur heel geslaagd maar zakte daarna als een pudding in elkaar. 2e helft van de film vond ik echt niets bijzonders en was meer een b-hollywood film dan een coole hk film.

De humor hield de film goed op de been. Ik vind het jammer dat veel asian fans geen chinees verstaan (of lijkt dat maar zo?). Zo worden veel woordgrapjes nooit goed vertaald. Chineze grappen kunnen niet vertaald worden omdat veel grappen woordspelingen zijn.

Wie verstaan hier de talen

Cantonees
Mandarijn
Japans
Koreaans
??

JayLunar
23-12-2002, 13:05
Wie verstaan hier de talen

Cantonees
Mandarijn
Japans
Koreaans
??
Ik kan 2 woordjes Cantonees
Ik kan 1 woordje Mandarijn
Ik kan tussen de 10 en 20 woordjes Koreaans
Ik kan al een paar zinnen formuleren in het Japans!!

:o :D

Matt D
23-12-2002, 13:09
cantonees : 0
mandarijns : 0
Koreaans : 0
Japans : 0

dat moet het zowat zijn :D

Edge
23-12-2002, 13:44
Ik kan 2 woordjes Cantonees
Ik kan 1 woordje Mandarijn
Ik kan tussen de 10 en 20 woordjes Koreaans
Ik kan al een paar zinnen formuleren in het Japans!!

:o :D

Ik krijg de indruk dat het woorden zijn die je niet tegen een nette dame of de president (keizer) van de landen zegt ;)

Ik ken genoeg woorden

Cantonees om een film te volgen (zonder subs)

Wat betreft
Mandarijns, Japans en Koreaans
ken ik enkele woorden

wat betreft die enkele woorden, die kan ik wel tegen een dame zeggen. Niet nette dames wel te verstaan :D

Harry B.
23-12-2002, 14:47
cantonees : 0
mandarijns : 0
Koreaans : 0
Japans : 0

dat moet het zowat zijn :D

Mijn woordenschat in deze talen komt hier erg dicht bij in de buurt :D ;)

Hoe heb jij cantonees geleerd Edge? Vast niet door alleen maar films in het cantonees te bekijken :)

Ash
23-12-2002, 14:50
Ik heb alleen maar gezien en tevens in mijn bezit de films:

-Battle Royale en Versus,

Ik dacht persoonlijk altijd dat buitenlandse films (lees: Geen engelstalige) mij nooit zouden kunnen boeien en dat ik te veel problemen zou hebben met het horen van een andere taal en dat me dat zou irriteren!,

Maar gelukkig is dat helemaal geen probleem en ben er nu zelfs aan gewend geraakt en heb nu tevens ook meerdere ander talige DVD's in bezit (waaronder Das Experiment (Duits) Brotherhood of The Wolf (Frans) etc.)

Maar goed to the point, de twee aziatische films die ik tot nu toe heb gezien zijn dus Battle Royale en Versus en ze zijn me beiden ZEER goed bevallen, dus wie weet komt er nog meer aziatische films in mijn collectie!.

Edge
23-12-2002, 19:55
Mijn woordenschat in deze talen komt hier erg dicht bij in de buurt :D ;)

Hoe heb jij cantonees geleerd Edge? Vast niet door alleen maar films in het cantonees te bekijken :)

Hehe, HEEL HEEL VEEL films kijken en de acteurs naspreken tijdens de film met ondertiteling... Dan leer je het wel...

Maar ik moet zeggen mijn asian roots komen me goed van pas ;)

mvg Edge

Harry B.
23-12-2002, 21:12
Zojuist bekeken: The bride with white hair. Op zich erg sfeervol en het bekijken meer dan waard, alleen had er van mij iets meer actie en wat minder geblablabla in gemogen :o

billybonker
24-12-2002, 00:11
Wie verstaan hier de talen

Cantonees
Mandarijn
Japans
Koreaans


Gek dat er eigenlijk zoveel verschil in sommige dialecten zit zoals Cantonees en Mandarijn. Zelf spreek ik Cantonees en Koreaans. En dan nog een klein beetje Kyongsang (dialect in het Koreaans). Snap geen bal van Mandarijn terwijl er maar vier klanken inzitten. Ach ja, versta ook geen bal van het Fries.

monstar
24-12-2002, 11:00
Mijn cantonees is op redelijke niveau. :D

Marcel den Haan
27-12-2002, 17:37
Zo vanmiddag ff Battle Royale gekocht, ben benieuwd !!!

Matt D
27-12-2002, 19:57
Zo vanmiddag ff Battle Royale gekocht, ben benieuwd !!!

heb nog van niemand gehoord dat ze deze top film slecht vonden , ik vond het 1 van de drie beste films die ik vorig jaar zag (2001)

Marcel den Haan
27-12-2002, 22:18
Wauw wat een coole film, ik kon hem niet omdat ik normaal alleen geintereseerd ben in Hong Kong films en dan vooral martial arts maar las zoveel goeie posts in deze thread over de film dat ik hem maar gewoon blind gekocht heb en zeker geen teleurstelling, zo zie je maar, threads zijn zeker hulpzaam.

Marlboro_man
27-12-2002, 22:50
Archives of Studio Ghibli Boxsetº:
• Grave of the Fireflies
• I Can Hear the Sea
• Kiki's Delivery
• Laputa: Castle in the Sky
• MTV: On Your Mark by Chage and Aska
• My Neighbour Totoro
• Nausicaa of the Valley of the Wind
• Only Yesterday
• Pom Poko
• Porco Rosso
• Princess Mononoke
• Whisper Of The Heart


mvg Edge

Lol Edge dat is een bootleg.


Youri

Edge
28-12-2002, 05:20
Lol Edge dat is een bootleg.


Youri

Nee!!!? Echt waar?? ;)

Ach, als de origineeltjes uitkomen, zal ik die echt wel kopen hoor!

Edge

Matt D
28-12-2002, 10:44
Nee!!!? Echt waar?? ;)

Ach, als de origineeltjes uitkomen, zal ik die echt wel kopen hoor!

Edge

foei edge :D ;)

Matt D
28-12-2002, 15:23
iemand deze al gezien? schijnen erg goed te zijn , graag dus jullie mening

- Beyond hypothermia (HK)
- Full Contact (HK)
- Black angel (Jap)
- Black sun - the nankin massacre (Men behind the sun 4)
- Beautiful girl hunter (misschien beter bij zieke films)

JayLunar
03-01-2003, 00:52
Ik heb net het ijzersterke Dark Water van Hideo Nakata gezien. Ontzettend spannend, verrassend en zelfs eng. Veel beter dan Ring en absoluut één van de beste horrorfilms van de laatste jaren!! (y) (y)

riny
03-01-2003, 00:54
dark water valt een dezer dagen op mijn deurmat. ben benieuwd! ook in bestelling: my neighbour totoro

Geert Jan Alsem
03-01-2003, 01:05
dark water valt een dezer dagen op mijn deurmat. ben benieuwd! ook in bestelling: my neighbour totoro
Welke Totoro dvd heb je besteld? Is er een versie met anamorph breedbeeld, Japanse audio en goede ondertitels?

riny
03-01-2003, 09:38
Welke Totoro dvd heb je besteld? Is er een versie met anamorph breedbeeld, Japanse audio en goede ondertitels?

heb de HK intercontinental release besteld:
regio 3
2-disc
anamorphic widescreen (weet dit niet 100% zeker, misschien letterboxed))
DD2.0 japans / DD5.1 cantonees
eng. subs (removable)
extra's

Geert Jan Alsem
03-01-2003, 11:09
anamorphic widescreen (weet dit niet 100% zeker, misschien letterboxed))
Ik weet het ook niet 100% zeker, maar volgens mij is deze idd letterboxed. :(

riny
03-01-2003, 11:14
Ik weet het ook niet 100% zeker, maar volgens mij is deze idd letterboxed. :(

dvdprofiler geeft anamorphic aan maar sommige hk sites vermelden letterboxed. maar dat zegt niet veel, vaak noemen ze 2.35:1 anamorphic ook gewoon letterboxed. ik zal het wel laten weten als hij binnen is. of misschien heeft iemand hem al?

Geert Jan Alsem
03-01-2003, 13:07
dvdprofiler geeft anamorphic aan maar sommige hk sites vermelden letterboxed. maar dat zegt niet veel, vaak noemen ze 2.35:1 anamorphic ook gewoon letterboxed. ik zal het wel laten weten als hij binnen is. of misschien heeft iemand hem al?
Ja graag laat het maar weten. Als ie anamorph is koop ik em ook. Zo niet twijfel ik nog...

Edit:
Ik heb trouwens een aardige site gevonden waar dvd's van Studio Ghibli worden vergeleken.
Over de R3 van Totoro staat er helaas nog geen informatie, maar over de R3 van Laputa wel. Deze is ook van Intercontinental Video en is WEL anamorph.
Dus toch wel goede kans dat Totoro R3 dan ook anamorph is.
http://www.btinternet.com/~lawrencium2/ghibli.html

Edit2:
Ik ben er trouwens achter dat die versie van Intercontinental Video sowieso de enige Totoro dvd is met Subtitles en geen Dubtitles. Dat is dus wel goed!
Als deze versie echter toch niet anamorph blijkt te zijn zal ik dus helaas moeten kiezen tussen goed beeld of goede subs.
*verder rondzoek op internet*

Edit3:
Nou ik weet nu wel ongeveer zeker dat die Intercontinental Video Miyazaki dvd's anamorph zijn met goede subtitles.

Waar heb je jouw Totoro besteld, jim2873? En enig idee hoe lang het nog duurt voor je em binnenhebt?

monstar
03-01-2003, 16:03
Ik heb interesse in Dark Water. Hebben jullie misschien een link met info en waar kan je deze aanschaven? :)

riny
03-01-2003, 16:35
zowel neighbour totoro als dark water gekocht bij

http://www.coolashop.com

totoro 2-disc is 20 euro incl
en
dark water DTS is in de aanbieding voor 8 euro incl.
(vandaag binnengekomen dus straks gelijk kijken!)

duurt soms een week, soms 2 weken

Matt D
03-01-2003, 21:03
iemand deze al gezien? schijnen erg goed te zijn , graag dus jullie mening

- Beyond hypothermia (HK)
- Full Contact (HK)
- Black angel (Jap)
- Black sun - the nankin massacre (Men behind the sun 4)
- Beautiful girl hunter (misschien beter bij zieke films)

na een weekje afwezigheid en geen reactie wil ik dit nog eens heropvissen, kan me nt voorstellen dat er nog niemand is die hiervan iets gezien heeft

SmashingSteve
03-01-2003, 21:06
Full Contact hoort samen met Hard Boiled, The Killer en de A Better Tomorrows tot het beste werk van Chow Yun-Fat! Een must have! Lekker violent werkje van Ringo Lam :D You must love the man ;) Maar pas op: want er doen ook geknipte versie de ronde...

riny
03-01-2003, 21:30
Ik heb net het ijzersterke Dark Water van Hideo Nakata gezien. Ontzettend spannend, verrassend en zelfs eng. Veel beter dan Ring en absoluut één van de beste horrorfilms van de laatste jaren!! (y) (y)

ook net gezien en is zeker een aanrader. sfeervolle film met een paar heerlijke schrikmomenten!

maar...
Ring blijft bij mij nog bovenaan staan :D

Geert Jan Alsem
03-01-2003, 22:51
zowel neighbour totoro als dark water gekocht bij
http://www.coolashop.com
Na veel speurwerk was ik er dus vrij zeker van dat die Totoro bij coolashop inderdaad een goede is, met goed (anamorph) beeld en goede subtitles. Ik heb em dus meteen ook besteld. :cool:

Matt D
03-01-2003, 22:57
net eens gaan kijken op de site van dddhouse en mijn oog viel daar op de dvd van naked weapon , kan iemand mij zeggen of dit op iets trekt? ik heb nog een reviews kunnen vinden op sites die ik normaal check voor zulke films

Matt D
03-01-2003, 22:59
verder ook graag wat meer info over de cheap weekly sales bij dddhouse : is de mei ah versie van Yojimbo iets?

zou widescreen zijn volgens de site

Rob P.
04-01-2003, 12:59
X

mark t
04-01-2003, 13:23
verder ook graag wat meer info over de cheap weekly sales bij dddhouse : is de mei ah versie van Yojimbo iets?

zou widescreen zijn volgens de site Ok, ten aanzien van de grappenmakers bij Mei Ah kan ik je maar een advies geven: DOE HET NIET!!!
Tenzij je van belabberde ondertiteling houdt -of vloeiend Japans spreekt. De ondertiteling is waarschijnlijk verzorgd door een Japanner die geen woord Engels spreekt, maar dit gemis met behulp van een reis-woordenboek 'Engels voor beginners' dapper maar vergeefs probeert te compenseren. De vertaling is zo slecht dat het af en toe gewoon hilarisch dreigt te worden.
Eén van deze films heb ik helaas nog niet in een andere editie weten te bemachtigen (Sanshiro Sugata), maar de andere (Hidden Fortress) is intussen ook uitgegeven door de Britisch Film Institute (BFI). Yojimbo is intussen ook in verkrijgbaar in een uitvoering die door de BFI is verzorgd. Net als een aantal andere Kurosawa's (Seven Samurai, Rashomon, Stray Dog, Throne of Blood).

monstar
04-01-2003, 13:29
zowel neighbour totoro als dark water gekocht bij

http://www.coolashop.com

totoro 2-disc is 20 euro incl
en
dark water DTS is in de aanbieding voor 8 euro incl.
(vandaag binnengekomen dus straks gelijk kijken!)

duurt soms een week, soms 2 weken

Bedankt voor deze link! :)

Geert Jan Alsem
04-01-2003, 16:39
Zojuist Porco Rosso gekeken van Miyazaki...
Erg cool! Net even iets anders dan andere Miyazaki films. Een aanrader in ieder geval.

ronaldo1981
05-01-2003, 16:07
Zojuist Porco Rosso gekeken van Miyazaki...
Erg cool! Net even iets anders dan andere Miyazaki films. Een aanrader in ieder geval.

persoonlijk vind ik princess mononoke nog steeds het beste werk van Miyazaki. maar porco rosso is ook wel leuk, actie, humor en drama.

Ik weet niet waroom maar ik vind spirited away niet zo heel goed, het verhaal is niet zo echt boeiend vind ik. Het is wel mooie getekend en zo, maar er ontbreekt toch iets. Ik heb met veel moeite de film in 3 dagen kunnen afkijken

ronaldo,

ronaldo1981
05-01-2003, 16:15
ook net gezien en is zeker een aanrader. sfeervolle film met een paar heerlijke schrikmomenten!

maar...
Ring blijft bij mij nog bovenaan staan :D


Jim waar blijft je review van my sassy girl LE en lover concerto?
:)

deze 2 titles + marrying the maffia is mijn must have koreanse dvd van dit jaar namelijk. dus ik moet wel wat positieve reviews horen.

ronaldo,

Geert Jan Alsem
05-01-2003, 17:20
Ik weet niet waroom maar ik vind spirited away niet zo heel goed, het verhaal is niet zo echt boeiend vind ik. Het is wel mooie getekend en zo, maar er ontbreekt toch iets. Ik heb met veel moeite de film in 3 dagen kunnen afkijken
3 dagen? Zo lang heb ik nog nooit over een film gedaan denk ik. :)
Nee maar hij lijkt me wel cool. Ik heb em nog niet gezien omdat de dvd's die nu uit zijn allemaal de rode tint hebben. DivX heb ik ook geen zin in. Bovendien komt ie misschien nog in een paar bioscopen in Nederland ook.
Erg benieuwd in ieder geval, veel goeds over gehoord.

Ash
05-01-2003, 17:27
Hoi mensen,
effe een vraagje tussendoor!

Welke versies zijn de beste om te hebben van de Ring films?

graag wat advies hierbij!

MVG

D.G.C Leenart

riny
05-01-2003, 17:45
Jim waar blijft je review van my sassy girl LE en lover concerto?
:)

deze 2 titles + marrying the maffia is mijn must have koreanse dvd van dit jaar namelijk. dus ik moet wel wat positieve reviews horen.

ronaldo,

zijn nog niet binnen. verwacht ze ieder moment!
marrying the mafia wil ik ook zeker nog zien...

riny
05-01-2003, 17:54
heb van spirited away ook de hk continental release en vind hem dik in orde... dat van die rode tint heb ik ook pas gelezen, ik heb er tijdens het kijken in ieder geval niets van gemerkt :)

wat betreft de ring films,
ik heb van alle 3 de uk tartan release, zijn anamorphic, dd2.0/dd5.1 japans en engelse subs. geen superkwaliteit maar op zich prima releases. de nederlandse van wwc zijn vergelijkbaar, met nl subs, alleen deel 2 is niet anamorphic...

Gabriel B.
05-01-2003, 17:57
Iemand een mening over The Princess Blade ?

Geert Jan Alsem
05-01-2003, 19:17
Ik zou ook wel de R3 HK release van Spirited Away willen kopen, maar ik ben toch bang dat ik me zou gaan storen aan de rode tint. Dus maar even wachten op meer dvd releases.

The Princess Blade heb ik wel de trailer van gezien. Wil ik wel graag een keer zien, ook al hoor ik gemengde reacties.

riny
05-01-2003, 19:27
Ik zou ook wel de R3 HK release van Spirited Away willen kopen, maar ik ben toch bang dat ik me zou gaan storen aan de rode tint. Dus maar even wachten op meer dvd releases.


net nog een stukje gekeken maar blauw is gewoon blauw en rood is gewoon rood. ik zie niet echt een rode tint die er niet hoort. maar misschien is ie er wel, ik weet het ook niet. ik zie in ieder geval niets storends :)

Geert Jan Alsem
05-01-2003, 20:13
net nog een stukje gekeken maar blauw is gewoon blauw en rood is gewoon rood. ik zie niet echt een rode tint die er niet hoort. maar misschien is ie er wel, ik weet het ook niet. ik zie in ieder geval niets storends :)
Als het goed is zou je het goed kunnen zien bij dingen die wit zouden moeten zijn. Deze zijn als het goed is een beetje roze.
http://www.btinternet.com/~lawrencium2/senss.html

Ik lees inderdaad wel vaak dat de tint eigenlijk niet storend is, maar ik ben nogal snel gestoord. :p
Nee voorlopig ga ik eerst maar de andere Miyazaki films verzamelen. Oeh hopelijk schiet coolashop een beetje op met mijn Totoro. :D

ronaldo1981
05-01-2003, 21:17
hey rinkelbeer,

aangezien dat spirited away in amerikanse bios hebben gedraaid, weet ik zeker dat de R1 dvd realese geen problemen hebben met de rode tinten.

Heb je kiki delivery servce al gezien? ook al een aanrader. En uiteraard Princess mononoke

ronaldo,

riny
05-01-2003, 21:22
hey rinkelbeer,

aangezien dat spirited away in amerikanse bios hebben gedraaid, weet ik zeker dat de R1 dvd realese geen problemen hebben met de rode tinten.


misschien niet, maar de r1 dvd is 4:3 en alleen english dubbed. die moet je dus helemaal niet hebben ;)