PDA

Bekijk de volledige versie : Heruitgave Tubular Bells (2009)



Arnold van Oostrum
04-08-2009, 01:05
37 jaar na de originele releasedatum heeft Mike Oldfield zijn Tubular Bells opnieuw gemixed, zowel in stereo als in 5.1 surroundgeluid. Een geweldige herbeleving van deze popklassieker.
Op mijn Kalibravo site kun je een impressie over deze heruitgave lezen.
http://www.kalibravo.nl/default.asp?page=29&article_id=17&ar=ar

Roger Weerts
04-08-2009, 07:51
37 jaar na de originele releasedatum heeft Mike Oldfield zijn Tubular Bells opnieuw gemixed, zowel in stereo als in 5.1 surroundgeluid. Een geweldige herbeleving van deze popklassieker.
Op mijn Kalibravo site kun je een impressie over deze heruitgave lezen.
http://www.kalibravo.nl/default.asp?page=29&article_id=17&ar=ar

Hey Arnold,

Moet zeggen dat je site er netjes uitziet (y)

Grt Roger.

Arnold van Oostrum
04-08-2009, 18:34
Hey Arnold,

Moet zeggen dat je site er netjes uitziet (y)

Grt Roger.Thanks, zal de complimenten doorgeven aan de ontwerper.

Jurriaan Wittenberg
06-08-2009, 13:05
Ga je nou met DVD.nl concurreren om recensies?? :-P

Inderdaad wel erg raar dat er alleen een DVD met 5.1 geluid uit komt. SACD en/of BluRay (DTS HD/MA) zou niet misstaan voor zo'n nieuwe mix.

Ik heb ooit nog eens een videoCD gehad met een live registratie van TB erop ... dat klonk al magistraal, vooral de grote buizen waren fantastisch.

Pieter Kleine
07-08-2009, 00:13
Ga je nou met DVD.nl concurreren om recensies?? :-P

Inderdaad wel erg raar dat er alleen een DVD met 5.1 geluid uit komt. SACD en/of BluRay (DTS HD/MA) zou niet misstaan voor zo'n nieuwe mix.

Ik heb ooit nog eens een videoCD gehad met een live registratie van TB erop ... dat klonk al magistraal, vooral de grote buizen waren fantastisch.


Tubular Bells is ook beschikbaar op sacd en dvdaudio (2003 versie). Heb beide discs zelf.

Arnold van Oostrum
07-08-2009, 09:29
Tubular Bells is ook beschikbaar op sacd en dvdaudio (2003 versie). Heb beide discs zelf.Klopt. Maar:
De TB2003 is een heel andere TB, omdat Mike Oldfield het werk in 2003 geheel opnieuw heeft gespeeld en opgenomen.
De SACD wel van de originele 1973 versie is, maar een andere mix betreft.
Deze nieuwe 2009 uitgave klinkt door de remastering en remix toch mooier met een helderder en meer gedetailleerd hoog.

Charles Szerkowski
04-04-2011, 15:56
Ik begrijp wel dat Mike Oldfield deze heruitgave op cd/dvd heeft uitgebracht. Goed opgenomen dvd's met 5.1 audio zijn, zeker voor het grote publiek, een zeer acceptabel alternatief voor sacd en/of dvd-audio. Ik heb zelf enkele sacd en dvd-audio en mijn stereoset leest/speelt sacd, maar een goede 5.1 dvd heb ik net zo lief. De prijzen kunnen ook lager doordat hiermee een groter publiek kan worden bereikt. Los van de 2010 remix staat op deze release ook de originele mix. Prima uitgave. Ik heb ook de rereleases van "Hergest Ridge" en "Ommadawn" besteld.