PDA

Bekijk de volledige versie : Brotherhood of the Wolf (Le Pacte des Loups)



Alphawolf
19-07-2002, 12:29
De Franse film 'Brotherhood of the Wolf (Le Pacte des Loups)',
is een moordmysterie (?) dat zich afspeelt in 1776 op het Franse platteland.
De DVD ligt voor 19.95 EUR bij FRS.
Zowel Dolby 5.1 als DTS.

Ik kan geen DVD recensie vinden
(Of heb ik m'n ogen op zak ?)
:mad:

Heeft iemand deze film al gezien of heeft de DVD al in z'n bezit ?
En is het net zoiets de film Vidocq ?
Dwz. fraaie art direction maar erg pretentieus en met zeer vermoeidende camerainstellingen, verhaal prut ?

Matt D
19-07-2002, 12:55
www.dvdinfo.be staat er een bespreking

http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=500

ik heb zelf de franse 2 disk versie waar ik erg tevreden over ben, wel geen nederlandse subs dus kennis van de franse taal is wel mooi meegenomen ;-)

is geen moordmysterie in de stijl van vidocq , mooi gefilmd met redelijk verhaal, mocht iets korter zijn

Geert Kranendonk
19-07-2002, 13:02
Ik heb 'm, vind het zelf een hele fraaie film, maar je moet er wel van houden. Hij is veel rustiger gefilmd dan Vidocq, en gaat qua aankleding wat meer richting een kostuumdrama. Hij sleept wel een beetje in het middengedeelte, het duurt daar allemaal wat erg lang, maar al met al wel een hele aparte film als je van historische horror/thriller achtige films houd. Hij wordt vaak met Sleepy Hollow vergeleken, en dat is op zich wel terecht, maar deze film heeft toch ook wel weer een heel eigen stijl.

Hier staat een review.... (http://www.dvd-home.nl/review/r2/brotherw.htm)

En dit is in het algemeen een goede plek om reviews van een bepaalde film te zoeken op allerlei sites : Dvd Basen (http://www.dvd-basen.dk/).

Alphawolf
19-07-2002, 13:21
Erg bedankt voor de bovenstaande reviews !
Tot mijn schaamte kon 'Google' deze sites dus niet vinden.
Enkel een bioscooprecensie die bovendien niet erg lovend over de film was.

BEELD en GELUID worden in beide recensies erg goed beoordeeld en dat geeft de burger moed.
Bovendien is de prijs heel aardig als ik deze bijvoorbeeld vergelijk
met een DTS versie van The Mummy Returns.

En wat betreft 'traagheid' ... dat geeft de Franse film zijn charme.

R. Schaap
11-08-2002, 12:45
Ik vind het een goede film, van de traagheid had ik niet veel last, eigenlijk geen.

Het verhaal wordt goed verteld en weergegeven.
TOP dus.

Nicole Roques
12-08-2002, 01:46
Vond het een hele mooie film. Hier en daar wat traag en ik had er graag een ander einde aan gezien.
Het had niet zo droef hoeven af te lopen. Voor wat betreft de trage gedeeltes: ik let op een heleboel dingen als ik een film kijk, waar het is opgenomen en vooral ook de kleding etc.
Mijn echtgenoot vond het echter een 'baggerfilm'. Dus als je van pure actie-thriller-horror houdt is het misschien een trage film.
Sleepy H is een stuk trager en dit vind ik een waardeloze film. Kortom: over smaak valt niet te twisten :D :D

martin
12-08-2002, 13:14
Ik hou wel van dit soort verhalen, beeld en geluid is perfect.
Alleen het monster aan het einde van de film kwam wat gedateerd over.

Alleen de vraag waar ik mee blijft zitten is, hoe ze die scene hebben gemaakt met het neerschieten van die dozijn wolven, ik bedoel je ziet die beesten door de lucht vliegen als ze door de kogels geraakt worden zéér realistisch gefilmd misschien wel iets terealistisch en later zie je die berg met dode wolven liggen......

Gerben van der Leun
12-08-2002, 13:45
De DVD ligt voor 19.95 EUR bij FRS.
Zowel Dolby 5.1 als DTS.


Goed nieuws de prijs is nu €14,99 . Ik hoop ook dat de dvd.nl-crew met een mooie review komt. Geldt ook voor Deep in the Woods.

Dave
12-08-2002, 13:49
Ik ben toch zelf zeer benieuwd naar deze film, alleen is hier in de videotheek niet te huur misschien toch maar voor een blinde aanschaf gaa als jullie vinden dat het de moeite waard is...

Danielle Gerards
17-08-2002, 16:01
Heeel goed begonnen, maar dan loopt het een beetje vast; Teveel dingen die tegelijk gebeuren gevolgd door een stuk celluloid verspilling; het kon een average film worden, maar het toch een B-film geworden

Jeroen Driessen
13-10-2002, 16:06
Heb er pas wat over gelezen en was toch wel benieuwd. Heb hem dus gisteren gekocht en meteen gekeken. Coole film! Het verhaal is aannemelijk, goed acteerwerk en zeer goed geluid! De beelden zijn soms lachwekkend (de oosterse vechttechnieken van de Indiaan...erg gaaf), soms "achtaanjagend" ... het meisjes met het lammetje. Sommige stukken zijn idd wat langdradig en halen de vaart eruit. De actiegedeeltes vind ik in ieder geval erg sterk.
Nu nog Vidocq zien (hebben)...want daar ben ik ook erg benieuwd naar.

erikz
22-10-2002, 16:10
Deze film heeft inderdaad een eigen stijl en een bepaalde sfeer.

Er wordt met bewegende en draaiende camerashots gewerkt waardoor je midden in de film zit.
De eerste aanvalsscene vanuit de lucht was ook spannend gefilmd, deed me een beetje denken aan robin hood met kevin costner waar je het beeld ziet met de pijl die afgevuurd wordt op een boom.

Jammer dat er op A-film uitgave weinig extra's zitten in tegenstelling tot de Franse release. Ik had graag meer achtergrond info van de film gezien dan twee deleted scenes en een achtergrondstory.

€14,99 FRS / €15 bartsmit

groet
erik

Sander Dubbeldam
22-10-2002, 18:10
ik vond de film leuk om een keer te zien, maar ik ga hem niet kopen. het middenstuk was inderdaad vrij lang en vond het op den duur saai worden. op het laatst was het wel weer leuk hoor:D

en inderdaad wat martin zegt, vondt ik het beest ook een beetje gedateerd. heb alleen de huurversie gezien, en die had geen dts dus het geluid was hier niet bijzonder :(

System 3rror
22-10-2002, 19:06
Zeker mooie film om te zien, kan me aansluiten bij de meningen hierboven. Vond alleen het beest wat minder. Had van mij net zo goed een persoon mogen zijn... Ook erg gave openings scene met die vechtpartij als ze de maskers nog op hebben. Vond wel dat er wat "sfeer" verloren ging toen de maskers afgingen.

Verder perfecte geluidsweergave en mooi beeld. Ben blij dat ik hem aangeschaft heb met de FRS actie van vorig jaar. :)

Chris Taylor
17-01-2005, 18:24
ik vond deze film echt geweldig...
supergoeie sfeer, en goeie acteurs ook...vincent cassel die de bad guy speelt, goeie keuze.

ja echt een strakke film, alleen jammer idd van het beest. had een persoon o.i.d. mogen zijn

Sneaker
26-01-2005, 01:07
Heb vaak met deze film in mijn handen gestaan. Maar na de trailer gezien te hebben en de positieve reacties, neem ik hem de volgende keer maar eens mee naar de kassa. Heb hem al voor onder de 7 Euro gezien dus de prijs valt ook nog eens mee.

Olivier vd D.
23-06-2005, 21:43
Ik heb deze film gisteren gezien maar snap niet wat nu precies de rol is van die hoer met die tarotkaarten waar Fronsac telkens naar toe gaat. Is zij de africhter/het baasje van het beest? En wat is haar relatie met de sekte nou precies? Ik kreeg het idee dat ze niet hoorde bij de groep mensen in die rode gewaden. Kortom, op deze punten is de film nog wat vaag voor mij. Wie weet het wel?

Paul H.
23-06-2005, 21:45
De 3-disc vandaag binnengekregen die ik had overgenomen van iemand hier op het forum. Ben benieuwd veel goede dingen gehoord over deze film.