PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: Terminator 2 ; Judgement Day (SPOILERS!!!)



Anonymous
20-07-2002, 09:43
Wat ik me afvraag bij Terminator 2.De T800 legt John Connor
uit dat de T1000 géén bewegende materialen kan dupliceren
of explosieven kan vormen omdat dat niet gaat.Maar hoe
wordt er dan verklaard dat elke keer als hij veranderd,
voorbeeld in het instituut waar hij Sarah Connor gaat
opzoeken.Veranderd hij van de normale uitrusting incl
pistool naar die hospitalbewaker en daarna weer terug
naar de normale uitrustig en hij blijft hetzelfde wapen houden....

Dit vat ik dus eventjes niet :confused:

Lex v/d Moolen
20-07-2002, 10:21
Veranderd hij van de normale uitrusting incl
pistool naar die hospitalbewaker en daarna weer terug
naar de normale uitrustig en hij blijft hetzelfde wapen houden....
Vermoordde hij die bewaker niet met zijn vinger? En nam hij het pistool van de bewaker over? Maar ik ga er wel van uit dat het pistool niet mee wordt gesmolten, of gemorphed. Je ziet het alleen niet

Anonymous
20-07-2002, 11:12
Je ziet het alleen niet

Dat is ook zo krom... Dan morphed hij dus om in die
bewaker, pakt dat pistool, morphed later weer terug
in zijn ouwe gedaante en dan heeft hij gewoon weer
een gun voor het grijpen :rolleyes:

Lex v/d Moolen
20-07-2002, 11:19
Dat is ook zo krom... Dan morphed hij dus om in die
bewaker, pakt dat pistool, morphed later weer terug
in zijn ouwe gedaante en dan heeft hij gewoon weer
een gun voor het grijpen :rolleyes: zoiets moet het zijn. Net als die scene dat ie door de tralies loopt, maar zijn pistool blijft haken, erg leuk detail.:D

In de extended versie zitten die scenes dat ie begint te haperen, hij pakt een geel/zwart hek vast en zijn hand en halve arm wordt ook geel/zwart. Vind ik erg leuk bedacht detail, en toont aan dat de T-1000 ook niet perfect is.

Anonymous
20-07-2002, 11:26
zoiets moet het zijn. Net als die scene dat ie door de tralies loopt, maar zijn pistool blijft haken, erg leuk detail.:D

In de extended versie zitten die scenes dat ie begint te haperen, hij pakt een geel/zwart hek vast en zijn hand en halve arm wordt ook geel/zwart. Vind ik erg leuk bedacht detail, en toont aan dat de T-1000 ook niet perfect is.

En het verklaard ook waarom John de 2de Sarah Connor vertrouwd
en niet de eerste die zo zielig naar hem toe strompeld. :D

Extended versie is heel kewl btw, ook die scene in die garage
waar ze zijn chip eruit halen :D

Marco
20-07-2002, 11:27
Arnie legde toch (duidelijk) uit dat de T-1000 geen wapens e.d. kan 'klonen'. M.a.w. de verklaring wordt in de film uitgelegd.

Sander Haarmans
20-07-2002, 11:27
In de extended versie zitten die scenes dat ie begint te haperen, hij pakt een geel/zwart hek vast en zijn hand en halve arm wordt ook geel/zwart. Vind ik erg leuk bedacht detail, en toont aan dat de T-1000 ook niet perfect is.

Ja dit viel me ook meteen op in de extended versie, zeer mooi gemaakt.:)

Mike Philippens
20-07-2002, 11:38
Extended versie is heel kewl btw, ook die scene in die garage
waar ze zijn chip eruit halen :D
Vooral leuk als je hoort dat die spiegel niet echt is en dat de tweelingzus van Linda Hammilton daar staat. Heel knap gedaan trouwens en lekker goedkoop...

Lex v/d Moolen
20-07-2002, 11:41
En het verklaard ook waarom John de 2de Sarah Connor vertrouwd
en niet de eerste die zo zielig naar hem toe strompeld. :D
In de bios-release ging ik er vanuit dat Sarah nooit om hulp zou smeken, en daarom John die niet vertrouwde.

Ja, en dan zie je in de extended dat zijn benen de zelfde texture hebben als de vloerplaat dan wordt het al wat makkelijker:)

lieshout84
20-07-2002, 13:33
Het is en blijft een film, en in films kan ALLES.
Hoe is vaak onduidelijk maarja:)

RobW
20-07-2002, 14:05
Vooral leuk als je hoort dat die spiegel niet echt is en dat de tweelingzus van Linda Hammilton daar staat. Heel knap gedaan trouwens en lekker goedkoop...


Vind ik ook zeer cool, het is dat ze het zeggen, anders weet je zoiets niet. Het shot ziet er heel simpel uit, maar is toch best wel ingewikkeld.

Anonymous
20-07-2002, 14:23
Ik wist pas sinds een half jaar geleden dat die uberhaupt
een tweelingzus had :D

Tommy Brok
20-07-2002, 14:31
Ik wist pas sinds een half jaar geleden dat die uberhaupt
een tweelingzus had :D Ik ook zoiets, toen ik die extra's aan het bekijken was kwam ik erachter!
Dit vind ik echt de DVD met de beste extra's die ik in me bezit heb! Alles wordt van het begin tot het eind uitgelegd, erg stoer!

Lex v/d Moolen
20-07-2002, 15:52
Ik ook zoiets, toen ik die extra's aan het bekijken was kwam ik erachter!
Dit vind ik echt de DVD met de beste extra's die ik in me bezit heb! Alles wordt van het begin tot het eind uitgelegd, erg stoer! Daar ben ik helemaal met je eens. Alleen al de Data-hub is een enorme bron van informatie.

Heeft trouwens iemand hier wel eens T2: 3-D: Breaking the screen Barrier gezien in Universal Studios, L.A. ? Ik ben er twee jaar geleden geweest.

Is een hele gave show, met film en live actie door elkaar heen, zie ook de making of op deze T2 UC

Rickwon
20-07-2002, 16:03
Heeft trouwens iemand hier wel eens T2: 3-D: Breaking the screen Barrier gezien in Universal Studios, L.A. ? Ik ben er twee jaar geleden geweest.

Is een hele gave show, met film en live actie door elkaar heen, zie ook de making of op deze T2 UC

Heb ik ook gezien in '98. Gave show idd en leuk om te kunnen zeggen dat je hem gezien hebt :cool:

Ik ben trouwens in de Universal Studios in Florida geweest.

Anonymous
20-07-2002, 16:05
Heren, het gaat weer aardig off topic worden :D

Houd het eventjes bij de film T2 ;)

Lex v/d Moolen
20-07-2002, 16:08
Heren, het gaat weer aardig off topic worden :D

Houd het eventjes bij de film T2 ;) Mm, het ging toch om een epiloog op T2, maar OK.;)

RobW
20-07-2002, 22:00
Ik wil ff zeggen dat ik hem ook in Florida heb gezien en het is echt een hele toffa attractie, hoe ze gewoon vloeiend het beeld inlopen. wow!!

Kasper P.
21-07-2002, 19:35
Ik kan het niet laten om te zeggen (uit turkije) dat ik in 1999 in de universal studios in LA ben geweest en de show-film gezien

Anonymous
21-07-2002, 19:41
Beetje jammer dat een filmdiscussie omwaait in een gesprek
over je bezoek aan de filmstudio's in la....

Crew, gooi deze maar dicht svp

Dane
21-07-2002, 19:51
Beetje jammer dat een filmdiscussie omwaait in een gesprek
over je bezoek aan de filmstudio's in la....

Crew, gooi deze maar dicht svp

Euhm iets om over te disscusieren...., vinden jullie die scene waar de T800 leert glimlachen ook zo dom??, dat vind ik echt een belachelijke scene...., jullie ook??:D

Elwood.

Anonymous
21-07-2002, 19:53
Die scene hadden ze idd achterwege moeten laten slaat 3x
nergens op, maar het heeft ook wel weer iets komisch.In
ieder geval is de film wel compleet zo op de dvd, dat is het
belangrijkste.

Dane
21-07-2002, 19:58
Die scene hadden ze idd achterwege moeten laten slaat 3x
nergens op, maar het heeft ook wel weer iets komisch.In
ieder geval is de film wel compleet zo op de dvd, dat is het
belangrijkste.

Ja, het is idd wel mooi dat de film nu compleet is, maar toch, die scene is geen subtiele humor meer, maar gewoon ronduit flauwe komedie...., maar in de extended versie van de film zit de scene waar de T1000 john's kamer onderzoekt niet he?? er is wel een easter egg waar je deze scene kunt zien samen met het andere einde, maar dat andere einde zit wel weer in de extended versie van de film, of kan ik het me gewoon niet goed herrineren en zit die scene met de T1000 wel in de film verwerkt??

Elwood.

Anonymous
21-07-2002, 20:00
dat hij de kamer onderzoekt zit niet standaard in de film....

Mike Philippens
21-07-2002, 20:23
maar in de extended versie van de film zit de scene waar de T1000 john's kamer onderzoekt niet he??
In de R1 release weer wel. Overigens kun je daar kiezen of je de film wilt zien zoals ie in de bios kwam of de director's cut. Seamless branching heet dat geloof ik. Komt erop neer dat er op de DVD 2 scriptjes staan waar de volgorde van de scenes staan.
Had leuk geweest als de R2 versie dat ook had.
Overigens iets dat ik bij elke director's cut wel wil eigenlijk... Ik wil ook de mogelijkheid hebben om 'm te zien zoals ie oorspronkelijk in de bios draaide. Op zich was die montage voldoende en er zijn verschillende redenen om een scene eruit te kiepen. Die lachscene is toch wel heel duidelijk iets dat je wel kunt missen. Het draagt niet bij tot een beter begrip van de film of van de karakters en houdt alleen maar op. Maak dan meer gebruik van de mogelijkheden van de dvd en zorg dat je kunt kiezen.

RobW
21-07-2002, 20:46
Ik had graag de mogelijkheid gehad om zelf het einde te kunnen kiezen.

Lex v/d Moolen
21-07-2002, 22:43
Die lachscene is toch wel heel duidelijk iets dat je wel kunt missen.Maar later in de wapenopslag als ie die minigum vindt, geeft ie ook een glimlach. Dat had ie zonder die instructie van John niet gedaan, niet geleerd. Maar goed, een klein detail. Die scene in die wapenopslag is volgens mij ook langer.

Jaded
21-07-2002, 22:45
Ben ik de enige die de scene waar jullie het over hebben (leren glimlachen) wel redelijk vind?

Lex v/d Moolen
21-07-2002, 22:47
Ben ik de enige die de scene waar jullie het over hebben (leren glimlachen) wel redelijk vind? Heb ik niet gezegd, ik vond het wel grappig

Jaded
21-07-2002, 22:48
Ah bon, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Tenzij de anderen hem wel dwaas vinden...

Mike Philippens
21-07-2002, 23:29
Ben ik de enige die de scene waar jullie het over hebben (leren glimlachen) wel redelijk vind?
De enige weet ik niet, denk het niet. Ik vond het een potsierlijk gedoe... Maar ja...het is maar een mening...
opninions are like assholes...everbody's got one...

Anonymous
22-07-2002, 06:13
Ben ik de enige die de scene waar jullie het over hebben (leren glimlachen) wel redelijk vind?

Ik vind hem wel gaan, maar had ook achterwege mogen
laten door de makers van de DVD.In ieder geval zoals ik
al eerder zei ben ik wel blij dat de film nu voor 98%
compleet is.

Lars_JJ
22-07-2002, 07:21
Ben ik de enige die de scene waar jullie het over hebben (leren glimlachen) wel redelijk vind?

Leuk toch, dat ie erin zit

Dane
22-07-2002, 15:28
In de R1 release weer wel. Overigens kun je daar kiezen of je de film wilt zien zoals ie in de bios kwam of de director's cut. Seamless branching heet dat geloof ik. Komt erop neer dat er op de DVD 2 scriptjes staan waar de volgorde van de scenes staan.
Had leuk geweest als de R2 versie dat ook had.
Overigens iets dat ik bij elke director's cut wel wil eigenlijk... Ik wil ook de mogelijkheid hebben om 'm te zien zoals ie oorspronkelijk in de bios draaide. Op zich was die montage voldoende en er zijn verschillende redenen om een scene eruit te kiepen. Die lachscene is toch wel heel duidelijk iets dat je wel kunt missen. Het draagt niet bij tot een beter begrip van de film of van de karakters en houdt alleen maar op. Maak dan meer gebruik van de mogelijkheden van de dvd en zorg dat je kunt kiezen.

Ik vind het wel raar dat als je bij de dvd voor de extended, direcor's cut versie van de film kiest alle extra scenes seamless branched in de film zitten verwerkt maar de scene van de T1000 niet, terwijl ik dat toch duidelijk een betere scene vind dan die waar t800 leert glimlachen bijvoorbeeld. En ik had het idd ook beter gevonden als je bij de extended versie zelf kon kiezen welk einde je wilt hebben, want ik vind het originele einde mooier.

Elwood.

Jeroen Driessen
22-07-2002, 15:36
Die scene hadden ze idd achterwege moeten laten slaat 3x
nergens op, maar het heeft ook wel weer iets komisch.Het commentaar over deze scene was toch dat ze hem eruit lieten, omdat de Terminator er anders als een Clown uit zou zien. Dit zou de geloofwaardigheid drastisch omlaag brengen. Hebben ze helemaal gelijk in...toch is het wel leuk om hem er nu bij te zien. Je zou maar zo krom kunnen lachen....ook een kunst.

Mike Philippens
22-07-2002, 17:29
maar de scene van de T1000 niet
Ik weet het niet zeker, maar volgens zit bij de R1 release alles er gewoon in, en kun je kiezen welke versie je ziet. Maar die huiszoeking zit er daar in. Het de R2 release waar ie gesneuveld is en verbannen naar de extra's. Zal wel ruimtegebrek zijn geweest.

Lex v/d Moolen
22-07-2002, 17:35
Ik weet het niet zeker, maar volgens zit bij de R1 release alles er gewoon in, en kun je kiezen welke versie je ziet.Klopt, maar alleen na de datum van Judgement Day ingetoetst te hebben, anders krijg je deze en de alternatieve eindscene niet dacht ik.

RobW
27-07-2002, 19:21
Voor spoilers van T3 en foto's, klik hier! (http://www.latinoreview.com/moviereviews/2003/t3/images.html)

Xin
31-10-2002, 15:12
New Terminator DVD Boxset!
Thursday, October 31, 2002

Next year, just before the Rise of the Machines, MGM Home Entertainment will release an all new DVD special edition boxset containing both T1 and T2.
Although this set will not become available until a date close to T3's release, we tried to get some info from MGM.

MGM: "At this time, I'm not sure of the title of the Terminator gift set. Our creative team will begin discussing the layout and title early next year. It will definitely be a two-disc set."

Our guess is this DVD 2-pack will be released several weeks prior to T3 and MAY contain a coupon good for one free adult ticket to see "T3: Rise of the Machines". For more information on the new DVDs and their features you'll need to "stick around!"

http://www.thearnoldfans.com/news/281.htm

Jeroen Driessen
31-10-2002, 15:28
New Terminator DVD Boxset!
Thursday, October 31, 2002

Next year, just before the Rise of the Machines, MGM Home Entertainment will release an all new DVD special edition boxset containing both T1 and T2. Nieuwe marketingstrategie van MGM??? Dit flikten ze bij Hannibal ook al.
Ik ga hem niet kopen (zal ongetwijfeld een mooie box worden), want het is niet echt van toegevoegde waarde. Misschien ooit eens een mooie trilogybox...

RobW
31-10-2002, 18:20
Ik wacht nu met Hannibal wel op de trilogy-box. Maar of ik ooit de trilogy-box en de kwartet-box(met deel 4 er ook in) zal kopen, weet ik niet. Ik heb immers deel 1 en 2 ook al, en zo te horen gaat het alleen maar erop achteruit, de extra discs ontbreken. Ik koop ze gewoon lekker los(hoewel ik box-sets prefereer).

Mich
31-10-2002, 18:47
we zullen zien wat ze aanbieden ... maar ik denk niet dat ik mijn tinnen box ga wegdoen.

Ik vind het wel spijtig dat het personage van Sarah niet in de derde komt. Maar daar zullen ze wel een logische uileg voor hebben.

Verder vind ik de lachscene wel in de film passen. Een Terminator die John menselijk probeert te zijn. Dat past allemaal in het plaatje dat de kleine John de stoere Terminator als "echte" vriend wil hebben en dat het ook zo'n pijn doet op het einde als de vriend in de lava zakt ...

Het zal dus een erg warm weerzien zijn in de derde film ...

Zou de derde film enkel over het heden gaan of zouden er weer flitsen naar de toekomst inzitten ???

raampie
05-11-2002, 13:55
In de R1 release weer wel. Overigens kun je daar kiezen of je de film wilt zien zoals ie in de bios kwam of de director's cut. Seamless branching heet dat geloof ik. Komt erop neer dat er op de DVD 2 scriptjes staan waar de volgorde van de scenes staan. Had leuk geweest als de R2 versie dat ook had. Ik heb hier een Franse UE (zat in een plexiglas box samen met Total Recal UE (beiden in een tin-can) waar bij de orginele (bioscoop) versie op een losse DVD staat. Het gaat hierbij dus om een T2 set in totaal om 3 DVD's (de totale box bestaat uit 5 DVD's).


Originally posted by Mich [B]Verder vind ik de lachscene wel in de film passen. Een Terminator die John menselijk probeert te laten zijn. Dat past allemaal in het plaatje dat de kleine John de stoere Terminator als "echte" vriend wil hebben en dat het ook zo'n pijn doet op het einde als de vriend in de lava zakt ... Daar ben ik het wel mee eens. Afgezien van dat ik die scene op dat moment erg komisch vond, bekeek ik de andere keren waarop hij (glim-)lacht toch anders dan voor heen. Het kreeg voor mij meer waarde.

Daniel1974
05-11-2002, 14:08
Dat lijkt me inderdaad ook wel wat om bij iedere film aan de hand van seamless brancing de film zoals ie in de bioscoop draaide te zien. Echter veel films zijn al zou oud dat je dat soms niet eens meer weet, en dan is het wel erg mooi. Het is echter ook wel eens andersom, ik heb ooit de lange versie van the Shining gezien (Kubrick versie) en wou dus absoluut deze DVD hebben, maar ik miste erg veel uit deze versie. Dus later kwam ik erachter dat de regio 1 deze versie had, dus heb ik er deze bijgekocht. Maar met T2 is het erg mooi opgelost, men een andere Cameron The Abyss ook, trouwens.

Om maar weer even on-topic the komen, begrijp ik niet zo heel erg waarom men de scene waarin Arnie leert te lachen, hier wordt nog weer even duidelijk weergegeven dat hij echt niets menselijks heeft, geen emotie !!! In verband met dat huilen komt dat erg sterk naar voren.

Ik moet toch wel zeggen dat de DC meer verhelderend is dan de normale bioscoop versie. Zeker omdat dan pas echt een aantal dingen duidelijk worden. Zoals inderdaad dat laatste stuk waarin Jon ziet dat dat niet Sarah is, door naar de grond te verwijzen. Iets wat ik mij altijd afvroeg.

Inderdaad een erg goede film, met een onschatbare waarde aan extra's, maar dan wel allemaal de Regio 1 versie kopen.

raampie
05-11-2002, 14:44
Originally posted by Daniel1974 [B] Om maar weer even on-topic the komen, begrijp ik niet zo heel erg waarom men de scene waarin Arnie leert te lachen, hier wordt nog weer even duidelijk weergegeven dat hij echt niets menselijks heeft, geen emotie !!! In verband met dat huilen komt dat erg sterk naar voren. Dat bedoel ik juist (ik geloof dat ik het niet echt duidelijk verwoord heb). Hij leert de beweging en wanneer hij deze toe moet passen. Maar dat betekent nog niet dat hij ook daadwerkelijk emotie heeft. Dit wordt pijnlijk (en komisch) duidelijk op het moment waarop hij voor het eerst die beweging uit probeert. Als je hem later ziet lachen, dan weet je dat het niets meer dan een aangeleerde beweging is.

raampie
05-11-2002, 14:46
oeps. :D (deze mag weg)