PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is dè (beste) oplossing voor mij?



Chiel!
16-08-2009, 20:07
Ik kijk nu nog gewoon tv op een normale tv, daarop zijn 2 hdd recorders aangesloten zodat ik iedere avond kan kijken wat en wanneer ik wil.

Nu ga ik verhuizen en schaf dan direct een LCD tv aan. Gewoon kabel daarop afspelen is niet echt ideaal voor de kwaliteit van t beeld...

Op wat voor manier kan ik 2 dingen tegelijk digitaal opnemen? En de normale kabel zenders en E! Entertainment en Comedy Central Family ontvangen?

johanhoitink
16-08-2009, 20:40
er zijn genoeg digitale decoders die twee programma's tegelijk kunnen opnemen dus dat is gewoon naar provider bellen of naar winkel gaan.
Afhankelijk van welke provider, moet je hem soms zelf kopen of bij hun huren.
welke providers jij bij jouw hebt en wat je budget is weet jij.
dus kijk op hun sites naar hun aanbod en doe maar wat onderzoek.
daar kan zonder info niemand je bij helpen en het lijkt me zoiezo fijner voor jezelf als je zelf een overweging hebt gemaakt tussen modellen en of pakketten en je bijbehorende budget,
het gaat hier namelijk om maandelijkse lasten die niet in een stoere opwelling even opgekrikt hoeven worden.
http://weblogs2.nrc.nl/hebben/wp-content/uploads/2009/08/itv-tabel.jpg

Chiel!
16-08-2009, 21:57
er zijn genoeg digitale decoders die twee programma's tegelijk kunnen opnemen dus dat is gewoon naar provider bellen of naar winkel gaan.


Maar opnemen met eigen recorder is dus niet mogelijk?

Jasper Janssen
16-08-2009, 22:59
Ik wil eigenlijk een twintuner dvb-c CI+ aan MCE oplossing voor Ziggo. Zit er helaas niet in.

Zijn er eigenlijk *goede* Twintuner dvb-c HD-capable HDR (liefst 1000GB+) Ziggo compatible dozen? Met een EPG waarin ik "record series" kan zeggen zoals mijn analoge mce doos dat ook doet?

Wat kan hangt af van je kabelprovider. Als je kabel wilt en digitale TV en opnemen:

UPC: Hun eigen dozen, period.
Ziggo: Tot voor kort met Alphacrypt CAM en een willekeurige doos met CI slot. Binnenkort alleen nog met eigen CAM in CI+ slot ie direct in de tv en vergeet HDR.
Caiway: oha ongecodeerde zenders voor het basispakket, dus makkelijk opneembaar.

Off-topic, maar toch:
Canal Digitaal via de satelliet: Met CAM in CI slot willekeurige decoderdoos mogelijk. Daarnaast zijn via de goede schotelsetup oa de BBC kanalen en ITV/C4, de duitse kanalen, e.v.a. in FTA ongecodeerd te ontvangen.


het gaat hier namelijk om maandelijkse lasten die niet in een stoere opwelling even opgekrikt hoeven worden.

Bij UPC betaal je je decoder idd af in maandelijks abonnementsgeld, Caiway en Ziggo (en Canaldigitaal) betaal je geen abogeld extra voor digitaal de basispakket zenders of je decoder maar betaal je je decoder gewoon ineens.

johanhoitink
17-08-2009, 06:03
Maar opnemen met eigen recorder is dus niet mogelijk?
ja, analoog wel. Maar wil je je digitale kwaliteit behouden (misschien zelfs HD) dan is het met een decoder/dvr het makkelijkst.
Dan blijft ook keuze voor ondertitel en geluidsspoor behouden.
sterker nog als je niet een afgetapt beeldsignaal van je decoder pakt maar hem gewoon analoog op de kabel aansluit heb je ook alleen de basis zenders.
en dat afgetapte signaal van je decoder zou best eens alleen het signaal kunnen zijn wat je dan aan het kijken bent. (iemand hier meer ervaring mee?)

Chiel!
17-08-2009, 09:30
ja, analoog wel. Maar wil je je digitale kwaliteit behouden (misschien zelfs HD) dan is het met een decoder/dvr het makkelijkst.

Ja, analoog weet ik. Maar dat ziet er net iets minder uit op mn LCD tv ;)


sterker nog als je niet een afgetapt beeldsignaal van je decoder pakt maar hem gewoon analoog op de kabel aansluit heb je ook alleen de basis zenders.
en dat afgetapte signaal van je decoder zou best eens alleen het signaal kunnen zijn wat je dan aan het kijken bent. (iemand hier meer ervaring mee?)

Dus ik zet mn decoder op NET5, zet mn HD op AV1 (oid) en dan neem ik NET5 op? Daar was ik al bang voor...

johanhoitink
18-08-2009, 04:59
sinds die CI+ modules er zijn is er in je voor of nadeel misschien nog iets verandert aan het feit dat extern opnemen naast decoder niet echt zoden aan de dijk zet.
iemand?

Chiel!
06-03-2010, 13:24
Inmiddels een Humax5050C gekocht, waarmee je dus 2 dingen tegelijk kunt opnemen. Geweldig ding! Via kabel kan ik alsnog (als er ECHT veel dingen opzijn) op m'n HD recorder opnemen. Ook weer opgelost :)