PDA

Bekijk de volledige versie : Quarantine [DVD]



Wilbert Rietman
25-08-2009, 11:47
Quarantine

Hollywood remake van de Spaanse horrorhit [Rec].

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3949)

Albert Kostwinder
25-08-2009, 12:54
Net als bij the Eye, een totaal overbodige en zeer matige bijna 1 op 1 verfilmde remake die niet in de buurt van het origineel komt. Doe jezelf een lol en schaf alleen [rec] aan... :)

Chris W
26-08-2009, 14:21
"Zo af en toe springt er een remake bovenuit die niet onder doet voor het origineel. Denk bijvoorbeeld aan The Ring of The Departed."

Jij maakt een grapje zeker? :-x Heb je het origineel wel gezien?

Jeroen D
26-08-2009, 15:48
"Zo af en toe springt er een remake bovenuit die niet onder doet voor het origineel. Denk bijvoorbeeld aan The Ring of The Departed."

Jij maakt een grapje zeker? :-x Heb je het origineel wel gezien?

Waarom zou hij een grapje maken? Als jij Infernal Affairs beter vind dan The Departed dan hoeft Wilbert het niet met jou eens te zijn. Toch ?

Jeroen Trapman
26-08-2009, 16:28
Rec. vond ik erg goed, deze een heel stuk minder.
Jammer.

Wilbert Rietman
26-08-2009, 20:12
Waarom zou hij een grapje maken? Als jij Infernal Affairs beter vind dan The Departed dan hoeft Wilbert het niet met jou eens te zijn. Toch ?

Overigens vind ik allebei de films zeker de moeite waard en Infernal Affairs ietsje boven The Departed uitsteken, maar het gaat hier om remakes die niet compleet onder doen voor het origineel. Ik denk dat dit op zijn minst wel gezegd mag worden over The Departed.

Raymond Gelmers
01-09-2009, 15:23
Gekeken en meteen geretourneerd.
Geef mij [REC] maar, die spreekt me veel meer aan.
Juist door het Spaans wordt die film beklemmender en dat mis je in het Engels dus.
Verder doen de acteerprestaties in deze remake ook onder voor die van [REC].

Ik had deze film een kans gegeven in de hoop op betere production values maar helaas, dat zat er niet in.
Deze remake was denk ik enkel bedoeld om [rec] toegankelijk te maken voor het "grote publiek" om er een lekker slaatje uit te kunnen slaan.

Voor Aziatische films ben ik altijd wel te porren voor een engelse remake; ik blijf moeite houden met het inleven in de Oosterse zienswijzen / cultuurartefacten en taal waardoor ik zeer moeilijk in de film kom.