PDA

Bekijk de volledige versie : Dvd



BrianB
15-09-2001, 08:48
Hoi, m'n broer zit altijd te zeuren zodra ik een DVD heb gekocht: "er zitten zeker veel extra's bij?" sarcastisch bedoeld.:mad:
Maar dat is toch zo? Ik koop een DVD om 3 redenen:
1. Beeld en geluid is veel beter
2. Meestal zitten er gave extra's bij
3. Meestal als ik een videoband koop heb ik zo'n irritant blauw waas op het scherm (komt door de videorecorder!)

Dus ik had een vraagje hebben jullie dat nooit?

martin
15-09-2001, 10:46
ik kijk GEEN video banden meer !!!!!!!!!!!

BrianB
15-09-2001, 10:48
ik wel, soms maar ik ga geen DVD's kopen als ik de video al heb (behalve Star Wars maar dat is een hele grote uitzondering)

martin
15-09-2001, 11:00
Dus de 3 redenen die jij noemt is dus geen reden voor jou om alleen maar DVD's tekopen en desnoods ook je video-banden tevervangen????

BrianB
15-09-2001, 11:03
m'n video's die ik nu heb zal ik nooit vervangen, maar in de toekomst zal ik zoveel mogelijk dvd's kopen

St0n3c0ld
23-09-2001, 20:18
Alleen rede 1 is voor mij al genoeg om alleen nog maar DVD's te kopen en de videobanden te vervangen.
En trouwens ik heb die DVDspelers (1 voor de PC en 1 standalone) toch niet gekocht om dan maar videobanden te gaan kopen.

Remco de Swart
23-09-2001, 20:28
Ik heb een redelijke grote collectie videobanden maar ik koop er geen enkele meer bij. Zelfs niet als er iets exclusief voor de video verschijnt zoals een poosje geleden de Star Wars films. De beeldkwaliteit van DVD is dusdanig beter dat het kijken van een video enige ontwenningsverschijnselen met zich mee brengt. Kijk maar eens naar een koopvideo en de DVD van dezelfde film tegelijkertijd dan weet je wat ik bedoel. Ik vervang ook steeds meer video's uit mijn collectie voor DVD's. DVD heeft nog een voordeel: ze slijten niet. Sommige van mijn videobanden zijn meer dan 10 jaar oud en dat merk je.

Maarten van Krimpen
30-03-2003, 17:27
Alle videobanden moet je gewoon lekker bewaren. Een film blijft een film. En bij de aankoop van een DVD kijk ik echt wel of er extra's bijzitten. Het geluid boeit me niet zo. Extra's horen gewoon op een DVD!

Joost v.d. Ham
30-03-2003, 17:52
Vreemd genoeg was ik eerst gek van dvd's (beeld/geluid) en later pas van films.
Daarom heb ik me nooit in videobanden geinteresseerd.

Oudgebruiker3
30-03-2003, 18:34
Ik ben overgestapt op DVD om een aantal redenen. In willekeurige volgorde;



Surround-geluid. Ik geloof niet dat videobanden doorgaans DTS geluidssporen hebben,
Extra's. Ik vind extra's altijd érg leuk en absoluut de moeite waard om een aantal euro's extra voor neer te leggen,
Beeldkwaliteit. Ik vind de beeldkwaliteit van DVD beter dan die van videobanden,
Gebruiksgemak. Het doorspoelen, wat ik regelmatig doe, gaat bij DVD vele malen makkelijker dan bij videobanden. De mogelijkheid om van taal en ondertiteling te veranderen vind ik ook een geweldige vinding, zeker omdat ik ondertiteling vaak uitzet. Enne, DVD'tjes nemen minder ruimte in beslag dan videobanden ;)
Betrouwbaarheid. Indien DVD's goed behandeld worden gaan ze veel langer mee dan videobanden.

Hans De Bisschop
30-03-2003, 18:58
De laatste keer dat ik een VHS gekocht heb was ..... euh .... heel lang geleden .... ik koop niks meer op VHS ... ik tape wel nog redelijk veel dingen van TV op VHS ... maar als één van die dingen die ik toch nog op VHS heb of getaped heb op DVD verschijnt dan zal ik de VHS vervangen door de DVD .... alleen al omdat de kwaliteit zoveel beter is (of toch zou moeten zijn) .... ik zou het gewoon niet meer over mijn hart krijgen om nog geld uit te geven aan een VHS ... (of het moet zijn dat mijn Star Wars films het morgen begeven ... dan koop ik die natuurlijk direct weer op VHS totdat ze ooit op DVD uitkomen)

Rochan
30-03-2003, 23:42
Ik koop ook geen VHS banden meer. Maar ik heb nog wel een aantal banden die ik niet wegdoe (Star Wars en nog een paar). De meeste VHS banden heb wel al vervangen door dvd. Ik kijk nog wel VHS, maar dat zijn meestal films die ik huur, omdat die nog niet op dvd uit zijn. :)

Harry V.
03-04-2003, 17:31
3. Meestal als ik een videoband koop

Heb zelf al in 4 jaar geen videoband meer gekocht....

De extra's zijn altijd leuk om naar te kijken, maar een dvd koop ikzelf altijd vanwege de hoge kwaliteit. Zou het om de centen gaan, dan kan je beter bij vhs blijven (maar op lange termijn is goedkoop toch weer duurkoop).