PDA

Bekijk de volledige versie : Philips 28PW6006 of Panasonic TX-28DK1??



Charley Baak
21-07-2002, 14:54
Ik ben op zoek naar een (betaalbare) breedbeeldtelevisie.

Ik zit te twijfelen tussen de Philips 28PW6006 en Panasonic TX-28DK1.

Heeft iemand van jullie ervaring met een van deze 2 kijkbuizen?
Zo ja zouden jullie mij kunnen adviseren?
Alvast dank

Charley Baak
23-07-2002, 22:20
Niemand die ook maar een beetje ervaring heeft met (een van) deze twee tv's??

AJl
23-07-2002, 22:33
philips heeft met hoge contrasten vaak een beetje moeite maar de panasonic beeld buis loop weer wat boller;resultaat...meer reflectie en vervorming. wat vind je van de 28pw6515? platte beeldbuis €749 bij de BCC.

Britte
24-07-2002, 07:37
Kijk hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=7431&highlight=28PW6006) voor de philips

Charley Baak
24-07-2002, 08:06
Thanx, had ik al gekeken, maar ik wilde ff kijken of hij het af zou leggen tegen de panasonic...

Britte
24-07-2002, 08:20
En als je nu hier (http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/tele) ff kijkt?

Ik weet het, 't is niet de beste site maar het is toch al iets...

Charley Baak
24-07-2002, 08:28
Daar had ik ook al gekeken, daar kwam de panasonic er het beste uit...
Ik heb echter ook deze maand what hi-fi (Engels magazine) gekocht. Hier stond een test in van 28 inch schermen. Hier kreeg de Panasonic 4 sterren en de Philips 5 gouden, waardoor hij testwinnaar was. Dus toen wist ik het niet meer en dacht ik: "Kom laat ik het ff op het forum plaatsen, er zijn vast wel mensen die ervaring met deze toestellen hebben"

poggibonzie
24-07-2002, 08:50
Hee joh, je moet niet twijfelen over de panasonic of de philips, leg die toestellen nu maar gewoon naast je neer. Heb je wel eens aan Thomson gedacht ? Een schitterend toestel ; 100hz , 28inch, dolby surround, 80 watt (!) RMS geluidsvermogen + subwoofer, ultra flat beeldscherm en werkelijk als een dia zo strak. Model 28WX410S kun je voor 899,- euro krijgen. Sorry hoor, het is maar een idee. Ik ben in ieder geval een erg tevreden gebruiker en dan probeer je je enthousiasme over te brengen, voor mij geen PH of PAN meer. Succes en mocht je toch een PH of een PAN kiezen zou ik voor de PAN gaan. Kost bij de harense smid 679,- euro, gisteren gezien. DOEI !:)

Charley Baak
24-07-2002, 09:19
Bij de test in What hi-fi stond ook een Thomson. De 28WR22U deze kreeg maar 2 van de 5 sterren. Niet om over naar huis te schrijven dus....

poggibonzie
24-07-2002, 11:26
Yes you're right, BUT, dat model is niet wat ik bedoel, je hebt tenslotte ook philipsen met 2 sterretjes. ;)

Ik ben zelf nooit echt een review-koper geweest. Het enige wat ik er aan heb is dat ik geprikkeld word om ergens bij te gaan kijken, zeker wanneer er erg tegenstrijdige berichten gepost worden. Veelal zijn de klagers onder ons dan ook nog mensen die de service van de thuisbezorger k..t vinden of anderssoortig gal willen spuien over die onvriendelijke verkoper, maar dat zegt niets over het product terwijl het wel meetelt in het aantal sterretjes.

Bladen als What Hifi ? zijn niet pro (in dit geval) Thomson, want laten we eerlijk zijn, Thomson is ( ook op deze gehele site ) ook "de vreemde eend in de bijt". Ik zeg altijd laat het aan je eigen beoordeling over, maar geef de zgn. "B-merken" ( welke veelal A-merken blijken te zijn ) ook een kans.

Maar goed, verder over die 28WR22E. Kijk maar eens op http://www.dooyoo.co.uk daar krijgt ie wel 4 sterren, gegeven door gebruikers. Model 28WR22E ( of U zoals ie in the United Kingdom genoemd wordt ) is "slechts" een 50hz TV, heeft een normale ronde beeldbuis (wat wel voldoet, maar als je plat bent gewend wil je niet anders meer ;) ) en maar 2x20watt stereo. Nee, waar ik over praat is echt iets anders : 100hz , 28inch, dolby surround, 80 watt (!) RMS geluidsvermogen + subwoofer, ultra flat beeldscherm van het type ( :D en nu komt het :D ) Scenium. Okee...., maar wat houd dat in !! "uitzonderlijk hoge definitie dezelfde stabiliteit, duidelijkheid, gelijkmatigheid en uitmuntende helderheid als in de bioscoop", luidt de omschrijving van de fabrikant op zijn website : http://www.thomson-europe.com en dat kan ik niet beter of anders omschrijven.

Thomson is niet the shit, er is altijd beter, maar KIJK en HUIVER, er is in die prijsklasse, mijns inziens, geen beter toestel. De andere zijn gewoon goed, de 28WX410S is gewoon lekkerder :D. Want wat willen we nu, als beginnende en/of doorgewinterde HT liefhebbers; "geil" worden van detail, snelheid, echte kleur en schitterende vormgeving, zoals het bedoeld is. De rest is secundair. Succes !

Britte
24-07-2002, 14:42
Wij hebben de Thomson 32WF45EG ondertussen al een paar maanden en zijn er best tevreden over.
Hij stond toen trouwens ook in de Testaankoop en kreeg daar wel redelijk wat sterretjes. We hebben er toen €1200 voor betaald.

Antwan Spierings
25-07-2002, 13:33
De Philips 32PW8807 is ook erg mooi en 100% vlakke beeldbuis met Digital Natural Motion. Kost rond de €1400,- maar dan heb je ook wat en 32" ipv 28" (--> ik wil wel maar ik kan niet "maat").

:p

Charley Baak
02-08-2002, 09:44
Deze Thread kan op slot gezet / verwijderd worden, heb namelijk net de Pananazonic aangeschaft na beide buizen naast elkaar bekeken te hebben bij de televisieboer. De Panasonic was een stuk rustiger (lees: minder onregelmatig) dan de Philips. Zo zie je maar weer, ff kijken is altijd nog het beste. Toch iedereen bedankt voor zijn/haar input.