PDA

Bekijk de volledige versie : Stephen King DVD



BrianB
15-09-2001, 09:44
Hoi, ik had een vraagje, je ziet bij Free Record Shop vaak videobanden met miniseries van Stephen King's boeken, komen die ook nog op DVD uit? Want It heb ik al en van The Shining heb ik het boek en de film (lijkt me dan wel geinig om de miniserie ook te hebben:D) hij is wel uit op vcd maar natuurlijk alleen in Amerika:mad:

Nathan Strik
15-09-2001, 13:24
Van de miniserie van The Shining lig ik persoonlijk niet wakker, maar het zou inderdaad leuk zijn als It snel uitkomt op DVD.

BrianB
15-09-2001, 13:31
Ja, maar It heb ik al (het boek en de miniserie) en andere series daar lig ik niet erg wakker van en The Shining (serie) heb ik al gezien en hij volgt veel beter het boek dan de film die ik ook heb

Cenobite
19-09-2001, 16:30
Golden Years ( Bart Smit ) fl 30,=

Needful Things ( Bart Smit ) fl 20,=

Beide Regio 2 / NL


The Stand ( Regio 1 / US )

Storm of the Century ( Regio 1 / US )

Beide o.a verkrijgbaar bij Amazon


Stephen King Rulez :D

BrianB
19-09-2001, 16:32
He, Cenobite, weet je misschien ook wanneer The Shining uitkomt?

Cenobite
19-09-2001, 17:00
Er is helaas nog geen release datum voor The Shining ( 1997 ) .

Ik heb wel van de week The Shining ( 2001 / Kubrick's Directors Cut 144 min ) binnen gekregen. Deze Regio 1 versie heeft ook een nieuw gemixte Dolby Digital 5.1 track. :D

Beide versies zijn erg strak . De miniserie 1997 heeft als voordeel dat deze het boek nauwkeuriger volgt en in samenwerking met Stephen King is gemaakt. :D

Stephen King zelf vondt de Kubrick versie maar prut.

BrianB
19-09-2001, 17:04
Ikzelf vind de film wel gaaf maar niet qua boek, hij volgt het boek niet daarom vind ik ook dat het boek en de film apart horen te staan (vandaar dat hij Stanley Kubrick's The Shining heet)

martin
24-09-2001, 20:32
Hoe is de dvd kwaliteit van de stephen king films.

de meeste wat ik tegen komt is 4:3 en 2.0 geluid.

ook langoliers heb ik gezien.

de eenigste DVD van King die ik heb is THE STAND regio 1 ook 2.0 maar dit is best om aantehoren.

BrianB
25-09-2001, 15:30
Ik heb The Shining als miniserie op DVD gezien!
Volgens mij, want het plaatje was van de Stanley Kubrick versie, maar bij de samenvatting stonden de namen van de miniserie, ik denk dat ik toch maar eens bij free record shop ga kijken.

mjlfadriaans
19-10-2001, 05:11
Storm of the Century is geniaal en die zal ik ook aanschaffen als 'ie eenmaal uit is. de herfilming van 'The Shining' had men nooit moeten doen. Ik geloof wel dat S.King zelf ontevreden was met het origineel, maar van wat ik van de miniserie gezien heb is het qua sfeer VERRE van wat die Kubickversie was. Ten tweede speelt Jack Nicholson er niet in mee hehehe. Er is gewoon meer aandacht aan gore besteed, dit is dus echt meer een horrorfilm, terwijl de Kubickversie meer een Terroversie is. Die goorheid hoeft van mij dus niet. It had dezelfde sfeer een beetje, die was ook geniaal. The Stand vond ik errug slecht, doet het boek geen eer aan. The Langoliers vond ik zelf wel een goede versie, tevens Needfull Things en Thinner. Maar aan IT en (de originele) Shining kan geen enkele verfilming tot nu toe tippen.

Ben
19-10-2001, 05:26
Maar aan IT en (de originele) Shining kan geen enkele verfilming tot nu toe tippen.

Hoewel ik vooral de laatste heel goed vind vergeet je er (naar mijn bescheiden mening) twee: The Green Mile, en vooral The Shawshank Redemption.

starbuck
19-10-2001, 09:52
Ik wacht ook al lang op king-dvd's

oa

-dolores claiborne
-lawnmowerman
-sometimes they come back
-misery
-christine
-carrie
-cujo
-children of the corn

Allemaal wat minder als de bovengenoemde titels, maar wel thuishorend in elke collectie van king-verzamelaars.

Cenobite
19-10-2001, 11:01
Helaas komen Regio 2 gebruikers er maar bekaaid af wat betreft Stephen king DVD's . Bijna alle titels zijn verkrijgbaar in Regio 1 als widescreen en of special edition.

Regio 2 moet het doen met wat prutserige 4:3 pan 'n scan transfers van volgende titels :mad: :mad:

Children of the Corn 1 t/m 3
The lawnmower Man
Cujo ? ?

Ik had in het regio 1 forum al gemeld dat "IT" DVD op de planning staat voor 2002 in Regio 1 en hopelijk komt hij daarna ook naar Regio 2. :D :D

Jamie
30-04-2004, 11:00
Weet iemand iets over een nieuwe dvd-versie van Stephen King's Christine die op de markt zou kunnen komen? Ik zocht bij cd-wow op trefwoord Christine en kreeg de volgende link voorgeschoteld: http://www10.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=3216
Ik dacht nog even dat het wellicht een adult titel zou kunnen zijn, maar bij category staat toch echt "horror & suspense". Gezien de (voorlopige) prijsstelling van 26 pond verwacht ik niet dat het de bekende ouwe meuk is...

Frank
30-04-2004, 11:02
Zijn er dan plannen om Christine opnieuw uit te brengen?

Jamie
30-04-2004, 11:21
Zijn er dan plannen om Christine opnieuw uit te brengen?
Ook goeiemorgen, dat was nou net mijn vraag :wink:
Heftige koninginnenacht gehad? :lol:

Frank
30-04-2004, 11:23
Heftige koninginnenacht gehad? :lol:

Ja, nogal, met veel oranjebitter. Voor zover ik weet zijn er geen plannen om Christine opnieuw uit te brengen.

francojager
01-05-2004, 10:56
Ik wacht ook al lang op king-dvd's

oa

-dolores claiborne
-lawnmowerman
-sometimes they come back
-misery
-christine
-carrie
-cujo
-children of the corn

Allemaal wat minder als de bovengenoemde titels, maar wel thuishorend in elke collectie van king-verzamelaars.

En zo wacht ik nog steeds op SALEM'S LOT (regio 2; Nederlands ondertiteld)... :roll:

Ronald Stiebolt
01-05-2004, 11:02
Ik wacht ook al lang op king-dvd's

oa

-dolores claiborne
-lawnmowerman
-sometimes they come back
-misery
-christine
-carrie
-cujo
-children of the corn

Allemaal wat minder als de bovengenoemde titels, maar wel thuishorend in elke collectie van king-verzamelaars.

Ehm, de meeste daarvan zijn gewoon uit op R2! Ik heb zowiezo Christine, Cujo, Misery, Carrie en Dolores Claiborne in m'n collectie.

De titel die ik het liefst nog in m'n collectie wil is Firestarter.

Renny Collard
01-05-2004, 14:12
Ik wacht ook al lang op king-dvd's

oa

-dolores claiborne
-lawnmowerman
-sometimes they come back
-misery
-christine
-carrie
-cujo
-children of the corn

Allemaal wat minder als de bovengenoemde titels, maar wel thuishorend
in elke collectie van king-verzamelaars.

Ehm, de meeste daarvan zijn gewoon uit op R2! Ik heb zowiezo Christine, Cujo, Misery, Carrie en Dolores Claiborne in m'n collectie.

De titel die ik het liefst nog in m'n collectie wil is Firestarter.

Dat zal Starbuck inmiddels ook wel weten, zijn post werd 3 jaar geleden geplaatst :wink: .

Ronald Stiebolt
01-05-2004, 15:02
Eh, OEPS! 8)

EVO
01-05-2004, 22:32
kijk voor een redelijk aanbod van king titels in m'n profiler..
u mag titels die er niet instaan gerust hier posten (incl.(laagste)prijs aub:))