PDA

Bekijk de volledige versie : Starship Troopers SE (net uit)



Ettepet
15-09-2001, 12:37
Gisteren Starship Troopers SE gekocht, 40 gulden bij Blokker.

Buiten een aantal extra's (audio-commentaar e.d.) vind ik deze nieuwe versie van een matige kwaliteit. Het geluid is amper beter dan die van de VHS-versie, de hoofdstukindeling komt enigszins rommelig over en is niet ge-animeerd.

De eerste vraag die bij mij opkwam is: waarom release data bekend maken als er zo grof van afgeweken wordt? Bij Free Record Shop mochten ze deze DVD en de anderen in de reeks (o.a. Amageddon SE, The Rock SE, Con Air SE, Air Force One SE) pas vanaf komende dinsdag verkopen. Ik las 19 september als release date. Op deze manier blijf je winkels aflopen als je er snel bij wilt zijn. Bij DVD's kan een paar weken verschil al betekenen dat introductieaanbiedingen verlopen zijn en je ruimschoots meer betaald.

De andere vraag is, na het bekijken/beluisteren van Starship Troopers: waar blijft de versie met geweldig (DTS?) geluid? Deze film met een overdaad aan special effects verdient (veel) beter!

Ettepet
15-09-2001, 16:01
Het geluid is amper beter dan die van de VHS-versie,
Na herhaald vergelijken met de VHS-versie vind ik het geluid zelfs duidelijk minder dan de VHS-versie, met name het gebrek aan lage tonen en de belabberde inzet van de surroundspeakers.

Ook moet je je versterker extreem hard zetten vergeleken met andere DVD's en andere randapparatuur, een nadeel waar ook een aantal andere DVD's last van hebben.