PDA

Bekijk de volledige versie : levensduur DVD



Kriffel
23-07-2002, 11:52
Een videoband heeft een gemiddelde levensduur van 8 jaar, een DVD heeft naar verwachting een levensduur van 80 jaar. Beeld en geluid blijven ook na veel gebruik perfect

Wat dan met je verzameling van MISSCHIEN
1000 - 5000 - 10000 DVD'kes ....... weggesmeten geld of ....... je kan het maar gehad hebben.

Uw reacties ......... groetjes :)

mark t
23-07-2002, 11:57
Ik denk dat ik daar over 80 jaar eens over ga nadenken...

Rotterdam
23-07-2002, 12:10
Een auto heeft na tien jaar vrijwel geen economische waarde, en kost 20.000 EURO.

Moraal van het verhaal........

Mike Philippens
23-07-2002, 13:52
weggesmeten geld of ....... je kan het maar gehad hebben.
Ik kan die poen natuurlijk ook mee de oven innemen, maar dan heb ik er geen lol van gehad...

Richard Hogaarts
23-07-2002, 15:03
Wat is duurder, elke 8 jaar die film opnieuw op VHS kopen of eenmalig op DVD.

Vindt het zelf geen weggegooid geld. Als je een oude film op DVD koopt kan je die 80 jaar bewaren en er steeds van genieten zonder het risico te lopen dat die film niet meer op VHS komt en dat je gewoon naar een klote beeld zit te kijken met veel ruis als hij slecht wordt.

Ben ook al zelf bezig om mijn videobanden te vervangen voor DVD's, voor zover dat mogelijk is.

Mike Derksen
23-07-2002, 15:06
Als je 10000 dvd hebt, zal je ze waarschijnlijk niet allemaal ineens hebben gekocht, maar verspreid over die 80 jaar. De laatste 5000 gaan (gemiddeld) nog minimaal 40 jaar mee. :)

Hilde
23-07-2002, 15:08
Een videoband heeft een gemiddelde levensduur van 8 jaar, een DVD heeft naar verwachting een levensduur van 80 jaar. Beeld en geluid blijven ook na veel gebruik perfect
Uw reacties ......... groetjes :)


Ik weet niet of ik er over 80 jaar nog ben. Dan zou ik 109 worden maar deze leeftijd haal ik niet en als ik die leeftijd toch haal, dat zien we dan wel weer

ger
23-07-2002, 15:12
Hoort bovenste topic niet bij onderstaande logica thuis ??

Indien je vorig jaar voor 1000 EURO aandelen van Nortel Networks kocht, heb
je vandaag nog 59 EURO.

Indien je in januari 2000 voor 1000 EURO aandelen van KPNQwest kocht, heb
je vandaag nog 12,50 EURO.

Indien je in januari 2000 voor 1000 EURO aandelen van Alcatel kocht, heb je
vandaag nog 170 EURO.

Indien je in januari 2000 voor 1000 EURO aandelen van L&H kocht, heb je
vandaag nog 170 EUROCENT.

Indien je echter verleden jaar voor 1000 EURO volle kratten Heineken
gekocht hebt, en alles lekker opgedronken hebt, heb je vandaag nog
statiegeld ter waarde van 380 EURO.

Moraal van dit verhaal: De economisch meest verantwoorde oplossing is de
hele dag in je luie stoel kijken naar een filmpje op DVD, met een goed glas bier bij de hand!



:confused: :eek: ;) :) :D

Danny Woensdregt
23-07-2002, 17:14
Wat te denken van een graftombe á la Pim, maar dan opgebouwd van je DVD'tjes?! Da's sjiek liggen, he?!
Hebben ze na je dood toch nog nut!:D

appie1985
23-07-2002, 18:13
Hoort bovenste topic niet bij onderstaande logica thuis ??

Indien je vorig jaar voor 1000 EURO aandelen van Nortel Networks kocht, heb
je vandaag nog 59 EURO.

Indien je in januari 2000 voor 1000 EURO aandelen van KPNQwest kocht, heb
je vandaag nog 12,50 EURO.

Indien je in januari 2000 voor 1000 EURO aandelen van Alcatel kocht, heb je
vandaag nog 170 EURO.

Indien je in januari 2000 voor 1000 EURO aandelen van L&H kocht, heb je
vandaag nog 170 EUROCENT.

Moraal van dit verhaal: De economisch meest verantwoorde oplossing is de
hele dag in je luie stoel kijken naar een filmpje op DVD, met een goed glas bier bij de hand!



:confused: :eek: ;) :) :D

Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?

Dadaveke
23-07-2002, 18:50
wat maak dat uit. Deze info is gewoon super vet . hahahahhahahahhahah

ger
23-07-2002, 21:55
Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?

Ik hoop dat ik niet op iemands (beleggings) tenen heb getrapt.....

Maar het is wel een waarheid als een Koei !!!!

:D :D :D

En nee ,Ik hep geejn alcojhol prubleeeeem HikHik

Skidip
23-07-2002, 22:28
He Ger,

Lekker bedankt jongen, die post met de waarde van mijn beleggingen van Alex.nl doet me al pijn genoeg in mijn portemonnee....ik hou niet van bier, anders was dat inderdaad een goed alternatief geweest.

Skidip

Gerben van der Leun
23-07-2002, 23:24
Filmkijken is ongezond... Je beweegt minder en eet/drinkt meer. Hierdoor verkort je leven. Waardoor het een zelfoplossend probleem is geworden.

Kortom geniet van je collectie, nu het nog kan ;)

Matt D
24-07-2002, 09:41
ik weet nt of ik binnen 80 jaar nog met evenveel plezier dan braindead, terminator 2 en the new york ripper zal kijken om er maar een paar op te noemen lol

ger
24-07-2002, 14:14
He Ger,

..ik hou niet van bier, anders was dat inderdaad een goed alternatief geweest.

Skidip

Biertje?
Een dokter uit Tsjechië beweert het middel tegen impotentie te hebben ontdekt: bier. "Mannen verminderen hun kans op impotentie als ze per dag twee glazen bier drinken," aldus arts Zemek

Wordt het misschien toch zaak om eens een pintje te pakken ????

:D :D :D :D

kaptein Pikaard
24-07-2002, 21:27
ik twijfel niet over de levensduur maar over de duurzaamheid er van want als ik eens een dvd huur dan merk ik al vaak dat er krassen op zitten en dat het beeld over springt.

Zaltman
25-07-2002, 11:49
Volgens mij heeft dvd een onbepaalde levensduur. Zelfde als bij CD's. Die van 15 jaar terug doen het nog goed....tot nu toe.

Mike Philippens
25-07-2002, 12:10
Het probleem van levensduurvoorspellingen (leuke voor Scrabble) is dat men ook maar moet aannemen waaraan de CD/DVD wordt blootgesteld en hoe dat proces versneld uit te voeren. Men kan het proces nu zo'n beetje gaan bijstellen zodat het dichter bij de realiteit komt. Inmiddels zijn misschien ook de productiemethoden aangepast en andere materialen in gebruik waardoor de levensduur positief wordt beïnvloed.
Ik ben altijd heel voorzichtig met mijn spullen en CD's/DVD's liggen nooit zomaar 'bloot' op tafel. Ik pak ze ook altijd netjes aan de rand. Bij mij gaat alles dan ook lekker lang mee. Maar ik ben ooit eens bij iemand geweest die gewoon een stapel kale CD's in de kast had liggen en daar gewoon uit graaide... Dat kan nooit lang goed gaan.

Theo B
03-08-2002, 20:56
Ik heb nog behoorlijk wat VHS'jes van ouder dan 8 jaar en daar is niets mis mee. De film M (Fritz Lang) heb ik in 1988 reeds opgenomen en die staat er nog steeds prima op.

Dat soort voorspellingen over levensduur worden bijna net zo vaak (en verschillend) gedaan als voorspellingen wanneer de wereld vergaat (inclusief DVD's)

tm030614
03-08-2002, 21:50
De gemiddelde leeftijd van de Nederlandse mens licht dacht ik rond de 75 jaar (voor de man) en 80 (vrouw). Dus als je als kind op nul jarige leeftijd begint ben je dood voordat je dvd versleten is. Helaas de vrouwen maken het wel mee. Teminste als je al direct bij de geboorte begint. :D

Stitch
04-08-2002, 21:23
Over 50 jaar....

of zeg maar over pakweg 25 jaar nog een werkende speler vinden, dat lijkt mij een probleem! De techniek (of de economie) zal dan vast wel weer iets nog mooier en nog flitsender iets hebben uitgevonden, zodat je zegt tegen de kleinkids...vroeger, toen opa nog jong en onbedorven was, toen...

Of draaien jullie ook nog steeds van die 78-toeren platen of super-8 films?

lieshout84
04-08-2002, 21:47
Over een paar jaar zullen er wel dvd's op minidiscs verschijnen ofzo iets dergelijks.:D