PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: Jurassic Park Triologie (SPOILERS!!!)



M Balje
23-07-2002, 17:18
Jurassic Park
Jurassic Park 2 The lost world
Jurassic park 3

Rochan
23-07-2002, 17:26
Jurassic Park
Jurassic Park 2 The lost world
Jurassic park 3

Jurrassic park vond/vind ik heel goed.
Jurassic Park 2 the lost world is al wat minder.
Jurassic 3 vind ik slecht zeg maar gerust bagger:p

Dus als ze deze lijn blijven volgen mogen ze voor mij Jurassic Park 4 volgende eeuw uitbrengen:D :p :D

Danny Woensdregt
23-07-2002, 17:29
Heb gestemd dat het mij niet zo uitmaakt. Vond dat deel 2 en 3 niet echt konden tippen aan het origineel, met deel 2 als echt dieptepunt. Heb de boeken gelezen en vond de artistieke vrijheid v.d. scenarioschrijver van deel 2 wel érg ver gaan.
Maar misschien als ze een deel 4 qua kwaliteit als de eerste konden maken, succes er dan mee!

Nathan Strik
23-07-2002, 17:33
Even een "friendly reminder". M Balje... ik zie dat je deze thread onder de noemer "filmdiscussie" hebt geopend. Maar dan denk ik dus niet dat het de bedoeling is dat je gaat stemmen welke film je beter vind.
Onder een filmdiscussie versta ik een diepgaande discussie over het plot. But that´s just me.

Idee: misschien leuker om het hier bijvoorbeeld over de ethische gevolgen van klonen te hebben die als een rode draad door de drie films heen lopen?!?

M Balje
23-07-2002, 20:26
Even een "friendly reminder". M Balje... ik zie dat je deze thread onder de noemer "filmdiscussie" hebt geopend. Maar dan denk ik dus niet dat het de bedoeling is dat je gaat stemmen welke film je beter vind.
Onder een filmdiscussie versta ik een diepgaande discussie over het plot. But that´s just me.

Idee: misschien leuker om het hier bijvoorbeeld over de ethische gevolgen van klonen te hebben die als een rode draad door de drie films heen lopen?!?

Dat heb ik alleen gedaan om te kijken of je vind dat er een deel 4 moet komen.
Het is verder inderdaad niet de bedoeling om daar verder op in te gaan.
Maar om hier de film Discussie aan te gaan over de drie films.

Nathan Strik
23-07-2002, 22:46
Dat heb ik alleen gedaan om te kijken of je vind dat er een deel 4 moet komen.
Het is verder inderdaad niet de bedoeling om daar verder op in te gaan.
Maar om hier de film Discussie aan te gaan over de drie films. Okee, dan is het duidelijk. Ik vroeg me alleen even af met welke redenen jij deze thread had gestart.

In de derde film wordt door Alan Grant gezegd "this is how you play God" als ze door de vernielde broedkamer van InGen lopen.
Hoe denken jullie daarover? Is dit soort genetische manipulatie ethisch? Is het een vreselijke fout van de mensheid om te denken dat ze "God" kunnen spelen? Of is het juist een nobel streven om te proberen uitgestorven diersoorten weer terug te laten komen?
Dinosauriërs zijn namelijk misschien wat te hoog gegrepen, maar van bepaalde uitgestorven vogelsoorten is bijvoorbeeld genoeg DNA voorhanden om ze terug te kunnen brengen (in theorie). Is dit een goed idee?!?

Werner
23-07-2002, 23:06
Wat mij opviel is dat in alle drie de delen elementen van het originele JP-boek van Crichton gebruikt worden: de waterval-scene uit TLW en de volière uit JP3 zijn uit het originele JP-boek. Crichton heeft ooit wel een TLW-boek geschreven, maar daar is nagenoeg niets van terug te vinden in de film, op de scène met de overgetipte dubbele trailer na.

Nathan Strik
23-07-2002, 23:11
Crichton heeft ooit wel een TLW-boek geschreven, maar daar is nagenoeg niets van terug te vinden in de film, op de scène met de overgetipte dubbele trailer na. Dat boek van TLW is trouwens best wel geinig. Er komen ook kameleon-dino´s in voor, die zichzelf gedeeltelijk onzichtbaar kunnen maken.
Leek me ook wel een gaaf idee voor een film.

Die volière zit inderdaad ook al in het eerste boek. En die watervalscène met de T-Rex uit de tweede film in grote lijnen ook.

Danny Woensdregt
24-07-2002, 10:58
Het einde van het boek TLW gaf mij persoonlijk meer voldoening dan de film. Hoe die Lewis Dodgson aan zijn einde komt had wat mij betreft wel exact zó in de film gemogen:D

Nathan Strik
24-07-2002, 12:56
Het einde van het boek TLW gaf mij persoonlijk meer voldoening dan de film. Hoe die Lewis Dodgson aan zijn einde komt had wat mij betreft wel exact zó in de film gemogen:D Ja, Dogdson heeft alleen een heel klein rolletje in de eerste film. Wat mij betreft hadden ze die slijmbal best in de tweede film kunnen stoppen.

H@gar
12-08-2002, 14:45
Jurassic Park 1 was geweldig, The Lost World was goed te genieten, maar minder. Jurassic Park 3 was geen hoogvlieger. Ik vind dat deel 2 zich te serieus nam, waar deel 3 lekker losjes is! Ik heb op bepaalde manieren meer van 3 dan van 2 genoten. Een deel 4 is voor mij dus best welkom!

BrianB
12-08-2002, 15:13
Ik moet even dit zeggen: het is toch een trilogie en geen triologie?
Verder vind ik Jurassic Park de beste, The Lost World gelijk aan deel een en deel drie de mindere (ik vond het wel jammer dat die T-rex doodging.)
Als ze een deel 4 gaan maken, hoop ik dat het een prequel wordt en dat ze het klonen van die dino's laten zien (dat er een besst ontsnapt of dat er een vreselijk gemuteerd beest gemakt wordt of zo) want ik zou verder niks kunnen bedenken. Verder klopt er een ding niet, in deel een waren de Velociraptors erg slim (volgens Muldoon kon die grote zelfs nadenken) en ze konden zelfs deuren openkrijgen, waarom zijn ze in deel twee dan zo dom? Als Dr. Malcolm in de auto zit en de Velociraptor probeert door het gals te breken had die toch beter de duer open kunnen maken als ze dat in deel een ook konden? En in deel drie zijn ze weer slim want dan kunnen ze zelfs communiceren met elkaar.

Xin
12-08-2002, 15:37
Ik vond JP3 leuker dan JP2. Ik weet nog toen ik naar JP3 was geweest dat ik het jammer vond dat de film voorbij was en dat had ik niet met de voorgaande twee delen. En ik moet ook even kwijt dat ik het 1 van de betere films vond van vorig jaar wat maar weinig hoogte punten kende. En dat voor een deel drie.

CloseMinded
12-08-2002, 16:27
Ik moet even dit zeggen: het is toch een trilogie en geen triologie?
Verder vind ik Jurassic Park de beste, The Lost World gelijk aan deel een en deel drie de mindere (ik vond het wel jammer dat die T-rex doodging.)
Als ze een deel 4 gaan maken, hoop ik dat het een prequel wordt en dat ze het klonen van die dino's laten zien (dat er een besst ontsnapt of dat er een vreselijk gemuteerd beest gemakt wordt of zo) want ik zou verder niks kunnen bedenken. Verder klopt er een ding niet, in deel een waren de Velociraptors erg slim (volgens Muldoon kon die grote zelfs nadenken) en ze konden zelfs deuren openkrijgen, waarom zijn ze in deel twee dan zo dom? Als Dr. Malcolm in de auto zit en de Velociraptor probeert door het gals te breken had die toch beter de duer open kunnen maken als ze dat in deel een ook konden? En in deel drie zijn ze weer slim want dan kunnen ze zelfs communiceren met elkaar.

Als de deur van binnen opslot wordt gedaan krijgt ie hem ook niet op. Ook moet ie het eerst leren voor die het kan. Dus das nog best aannemelijk dat het dan niet lukt.

geoffrey3001
13-08-2002, 11:31
Ik heb de trilogy box destijds gekocht bij Amazon en ben er zeer tevreden over. Ik zal wel eerlijk toegeven dat deel 2 het minste is van de cyclus. Het deed me een beetje denken aan King Kong die naar de bewoonde wereld gaat.

Van deel 3 werd van te voren gezegd dat het meer een actie film zou zijn en niet zo'n adventure zoals deel 1 meer het geval was. Met deze verwachting heb ik hem dan ook in de bios gezien en vond het prima. Wat ik van deel 4 moet verwachten weet ik nog niet, maar het wordt langzamerhand wel een beetje teveel uitgemolken als ze er niet iets aparts van maken.

Tommy Brok
13-08-2002, 11:33
Of is het juist een nobel streven om te proberen uitgestorven diersoorten weer terug te laten komen?Mij maakt het niks uit, ik mis geeneen van die dieren! Van mij mogen ze uitgestorven blijven!

Tommy!

Tommy Brok
13-08-2002, 11:35
Ik heb de trilogy box destijds gekocht bij Amazon en ben er zeer tevreden over. Ik zal wel eerlijk toegeven dat deel 2 het minste is van de cyclus. Het deed me een beetje denken aan King Kong die naar de bewoonde wereld gaat.Ik heb alledrie de films op DVD en ben er ook erg tevreden over! Ik vind ze alledrie erg goed, ook deel 2 waar iedereen over zeikt dat ie niks is! Volgens mij heb ik die film meer gezien dan welke dan ook, is gewoon van het begin tot het eind aktie en daar hou ik van!

Tommy!

Mycroft
15-08-2002, 11:58
Ik had het boek JP al jaren voor de film (heette toen nog Het Saurierpark) en toen JP1 uitkwam was het visueel erg mooi, maar viel het verhaal vies tegen.

JP2 vond ik erg tegenvallen, alleen al omdat hij gemaakt werd. Ineens moesten personen, die in het JP1 boek gestorven waren, weer tot leven gewekt worden! En dan die scene met de kooi die boven de bomen gehesen wordt. Waar hangt die dan aan vast?

JP3 stelde ik me dan ook niet veel van voor maar viel absoluut mee. Dus:

JP1 staat al in de kast
JP2 alleen als het een echte aanbieding is (< 5 euro)
JP3 komt er ook ooit wel eens bij

Tommy Brok
15-08-2002, 12:20
Ineens moesten personen, die in het JP1 boek gestorven waren, weer tot leven gewekt worden!Maar daar hebben we in de film niks van gemerkt! Misschien in de boeken, maar die lees ik toch niet van Jurassic park!

Tommy!

Berry vd Pluijm
27-09-2002, 17:59
Misschien ben ik een muggenzifter... maar vinden jullie DIT kunnen??

Berry vd Pluijm
27-09-2002, 18:02
en nog even voor de duidelijkheid.. het is namelijk niet 1 frame:

...

Het was me toen in de bioscoop al opgevallen, maar op DVD is het pas ECHT goed te zien.. Schandalig vindt ik het! (6)

RobW
27-09-2002, 18:13
Ik heb gestemd op maakt me niet uit, want ik vind het wel leuk, maar niet zo van...WOW!!

Maar JP3 had wel een bagger einde, dus een JP4(die een jaar geleden nog zeker zou komen, met Mark Owen(de fotograaf in deel 2) in de hoofdrol) zou niets misstaan. Maar waarom noemt men het de JP-trilogy, ik vind het geen trilogie, net zo min als Indiana Jones. Allemaal onsamenhangende films. Kijk, Star Wars en BTTF, dat zijn pas echte trilogien.
Misschien een idee voor een nieuw topic: wanneer verdient een filmserie met 2 sequels het predikaat trilogie??(6)

Nathan Strik
27-09-2002, 21:53
Misschien ben ik een muggenzifter... maar vinden jullie DIT kunnen?? Kun je de screenshot misschien even toelichten? Want ik zie niet wat je bedoelt. :confused:

Marcel A. de Vrije
27-09-2002, 22:23
Ik ook niet, dus graag uitleg, want ik ben erg nieuwsgierig!!

DuCo123
28-09-2002, 01:48
Van mij hoeft het niet .... ik vond deel 3 niet sterk (voegde niets toe), maar wel vermakelijk. Maar een deel 4 moet wel een vernieuwend verhaal brengen, anders moeten ze hem gewoon niet uitbrengen.

Marco

RobW
28-09-2002, 10:35
Maar een deel 4 moet wel een vernieuwend verhaal brengen, anders moeten ze hem gewoon niet uitbrengen.

Marco

Of gewoon niet maken:D

Berry vd Pluijm
29-09-2002, 13:46
Kun je de screenshot misschien even toelichten? Want ik zie niet wat je bedoelt. :confused:

Je ziet dus heel duidelijk de code waarmee de raptor "op het scherm" gezet is, in de dino schijnen.. Je ziet heel duidelijk de letters CADHG enz staan.. Ik vind het heel erg jammer dat ze dit niet voor de DVD er uit gefilterd hebben...

Het zit in scene 18, na ongeveer 24 seconden.. Het duurt een dikke seconde.

Ludo Keeris
29-09-2002, 15:35
Misschien ben ik een muggenzifter... maar vinden jullie DIT kunnen??

Nou, ik heb de film nu zo'n 20 keer gezien en het is mij nog niet opgevallen. Maar ik kijk dan naar een film, ik let dan minder op de details. Als ik op dit soort dingen moet gaan letten is er in elke film wel iets te vinden wat niet klopt (zeker als je de andere threads op dit forum doorneemt).

Eh, ja, ik vind het dus muggenzifterij:D

Ludo Keeris
29-09-2002, 15:40
Ik ben altijd een fan geweest van de JP films. Ik kijk ze nog regelmatig. Heerlijke ontspanning. En voor mij mogen ze dan ook best een deel 4 maken in de trent van deel 3. Die vond ik beter dan deel 2. Kijk, de verassing van de dino's is nu wel af. Dat is/was de kracht van deel 1, waar het verhaal niet altijd even geweldig was. Mocht deel 4 een spannend en vlot verhaal hebben, dan ben ik zeker te porren. Ik hoop alleen dat ze dan niet nog een rol hebben voor een interessant kind wat alles kan. Daar ergerde ik me aan in alle delen. Maar misschien is dit puur noodzakelijk om in de bioscoop het predikaat "Alle Leeftijden" te krijgen.

floris franken
29-09-2002, 15:44
ik vind de jp,s zeer vermakelijk het zijn films die en zeker deel 1
een nieuwe stap in de goede richting maakten met special effects!
en humor en avontuur ik heb ze dus al een paar keer gezien heb zelf 1 en 2 op dvd en 3 wil ik zeker ook nog alleen jammer van die franse dts maar ja dat weet iedereen al.
deel 4 mag van mij zeker komen.
het is juist dat deel 1 verraste met het zien van de nieuwe effekten en dat de volgende delen daar op voorruit borduren maar de verhaallijn blijft boeien !
groet floris

RobW
29-09-2002, 15:50
Floris, wil je voortaan leestekens, hoofdletters en nederlandstalige zinnen maken, dan leest het wat makkelijker.

Gerrit
29-09-2002, 20:31
Je ziet dus heel duidelijk de code waarmee de raptor "op het scherm" gezet is, in de dino schijnen.. Je ziet heel duidelijk de letters CADHG enz staan.. Ik vind het heel erg jammer dat ze dit niet voor de DVD er uit gefilterd hebben...

Ik snap eerlijk gezegd je punt niet. Nou heb ik niet de hele thread gelezen, maar als ik zo naar je screenshot kijk vallen me twee dingen op (die tijdens de film nooit zouden opvallen):
1: De lettters zouden gespiegeld geprojecteerd moeten worden tenzij ze in spiegelschrift op het beeldscherm staan.
2: De raptor staat voor een monitor als ik me niet vergis, maar het lijkt er nu op dat het een projector zou moeten zijn.

Jordé den Tenter
29-09-2002, 20:38
Ik vind het wel leuk als ze deel 4 gaan makenmaar dan moet er wel een nieuw verhaal komen niet dat ze naar een eiland gaan waar dino's loslopen en zo de dood te gemoet gaan ik hewb wel een suggestie Steven.
Dat ze bijvoorbeeld teruggaan maar dat nog jiet alles dood is!
JP1= top
JP2=aardig (minder dan 3)
JP3=aardig

Aien
30-09-2002, 08:12
Die letters zijn toch gewoon reflectie van iets anders? In de film als de raptor beweegt bewegen de letters niet met hem mee. Volgens mij reflectie dus wat er expres in is gestopt.

Verder vondt ik JP1 ook de beste van de drie, gezien als 8 jarig meisje in de bios en vondt hem niet eng. toen ik als 12 jarige deel 2 zag kon ik die nacht erna echter niet slapen... :/
Deel 3 vondt ik wel meevallen, het verhaal is 3x niks maar de atiescenes (en dan vooral de voliere scene) waren goed.

Ik hoop ook dat er een deel 4 komt, en ik had het een en ander gelezen en ut schijnt dat Spielberg grootste plannen heeft. Het zou bijvoorbeeld niet op Isla Nublar of Isla Sorna spelen (de eilanden uit de trilogie). Ik ben benieuwd....

Elessar
18-07-2003, 17:48
Hm geen groene jungles meer. En laten we hopen ook geen stad, dan blijven er nog een paar opties over:
in het water
in de lucht
in de woestijn (of vlaktes)
Jurassic Park 4: Rise of The Ancient Dinosaurs! waar dino's de wereld wederom regeren :D

Paul_Knoop
18-07-2003, 18:07
In deel 3 gaan de pteranodons richting het vaste land dus ze kunnen daar op verder bouwen =)

Paul_Knoop
18-07-2003, 23:56
Heeft niemand aan die mogelijkheid gedacht ofzo..?

LOL :D

Predator
19-07-2003, 14:59
Ok deel 1 is een meesterwerk( :D ).
deel 2 is kwaliteit( :o ).
Deel 3 is goed( :) ).

Dit is mijn lievelings trilogie en dat moet een trilogie blijven tenzij deel 4 heel gaaf en goed wordt.
Tevens mag er in jp4 ook wel wat meer bloed vallen dus meer dode dino's en meer dode mensen(met name de hoofdpersonen).Dus een horror/suspence aleen dan niet in de trend van een halloween resurrection ofzo.

verder: hoe zit het met een regio 2 trilogie box set met DTS en de hele handel.


PS: als ik het goed heb is het bijna de verjaardag van deel 1 die in '93
uitkwam al weet ik zo de exacte datum niet meer

Predator
19-07-2003, 15:01
waarom staat deze oude treat hier???

Predator
19-07-2003, 20:23
laat maar zit naar verkeerde datum te kijken

Cheiron
10-10-2005, 11:04
Wat er ook gebeurt, ik wil zo graag geen domme mensen die domme dingen doen in dit deel.

Die Tea Leoni in deel drie met dr stomme geschreeuw en Jullianne Moore met dr "oeh, we nemen een babyrex mee naar ons kamp". Dat soort belachelijke wendingen maken voor mij deel 2 en drie zwaar inferieur aan deel 1.

Daar kan ik mij zo 1-2-3 geen geforceerde domme beslissingen voor de geest halen.

Nandor
10-10-2005, 11:14
Echt? Ik vind het tot leven wekken van dino's best dom ;)

Cor H.
10-10-2005, 11:26
Afgezien van het meenemen van die gewone mini rex vondt ik deel 2 toch ook wel een aardige opvolger. Er zitten zeker een aantal spannende momenten in. Wat ik alleen héél erg jammer vindt is dat de Raptors in eerste instantie zonder twijfelen en heel erg slim iedereen die hun in de weg staat ombrengen. Terwijl Malcolm (nota bene gewond aan zijn been) en zijn vriendin, wel tien minuten een kat en muis spelletje spelen met drie!! raptors waarbij deze beesten erg domme capriolen uithalen.

rkrijger
10-10-2005, 13:43
Het zit in scene 18, na ongeveer 24 seconden.. Het duurt een dikke seconde.

VOlgens mij is dat reflectie van bv de luchtsluizen. Het is in ieder geval "intentional"! :)

martini
10-10-2005, 14:14
Ik vind de hele trilogie super. Deel 1 natuurlijk het best. Als ze van deel 4 een 'origineel' verhaal kunnen maken zal ik hem wel opzoeken.

Cheiron
10-10-2005, 14:43
[quote="kwhuisman"]Afgezien van het meenemen van die gewone mini rex vondt ik deel 2 toch ook wel een aardige opvolger. [quote]
En dat kind dat een trapeze act doet bij de raptors. Nog zo een dieptepunt van de film.

Maar ik ben het deels ook wel met je eens; ook deel 2 had een aantal leuke momenten zoals de 2 rexen, het hunten op de dino's en de stegosaurussen.

RJI
10-10-2005, 16:21
voor mij hoeft het niet

A3aan
12-10-2005, 10:11
1 was super. Ik wou meer, meer meer!
maar 2 viel mij vies tegen (zwak verhaal, beetje kingkongjatwerk), zo erg dat ik bijna deel 3 gemist heb. Maar 3 was juist wel heel aardig, misschien wel zo goed als 1 (minder verrassend natuurlijk maar technisch beter).
Nog steeds had ik iets van meer, meer meer!

Vooreerst heb ik die honger gestild met 'Walking with dinosaurs', maar een lekkere avonturenfilm met veel dino's in beeld, ... ja graag.
En Spielberg? graag!

zetmoon
12-10-2005, 10:20
1 deel was voor mij al ruim voldoende geweest!

Die "gimmick" met de dino's is 1 keer leuk, daarna niet meer.

Een film als Jaws werkt ook maar 1 keer.

Richard B.
08-02-2006, 22:34
2 is lang niet zo slecht als wordt beweerd en 1 is lang niet zo goed als wordt beweerd. :roll:

Zelfs 3 vindt ik nog wel te pruimen alhoewel ie duidelijk behoorlijk afgeraffelt is en ook zeker minder goed is als de eerste 2 films.

Esteban
09-02-2006, 05:02
Persoonlijk vond ik 'the Lost World' de minste van de drie. Niet alleen verdween de hele sfeer van de reeks toen de T-Rex op godzillige wijze door de stad trok, het immense plotgat stoort me enorm. Half opgevrete bemanningsleden tot in de besturingskamer toe, maar geen dino te bespeuren. Of hebben die ondertussen beslist om te gaan zwemmen? En weten die dan heel het schip uit te kammen en deuren te openen? (oja, juist, die velicoraptors kwamen daar achter in deel 1) En over afgerammeld gesproken... De meest doorzichtige opzet om de bad-guy naar de juiste plek te krijgen om daar uberhaubt nog opgegeten te worden door de hagedissenheld, dat scenariogeknutsel was toch wel een zwakte. Nog snel een natuurshot op 't einde en klaar is JiePie. Neen, het veel simpelere derde deel kwam er in mijn ogen beter van af.

Maar ik heb me natuurlijk met al de films geamuseerd.

rkrijger
09-02-2006, 07:56
Kan niet meer stemmen, maar heb dit altijd een leuke reeks gevonden. Met de ene film wat minder dan de andere, maar dat hou je toch...

Snake-NL
11-02-2006, 14:20
Deel 1 vond ik echt top.

En eerlijk gezegt vond ik deel 3 beter als 2.

waar ze wel mee moeten kappen is dat aan het einde van een film heel het leger van amerika word gedropt. :evil: Dit verpest dus heel de film in 1 klap.

Dat vond ik eigenlijk dan ook het zeer grote min punt van JP3.

Jerry
11-02-2006, 15:12
Mensen gaan naar het eiland. Een aantal van hun worden opgegegeten. Mensen worden gered. Mensen zeggen noooooit meer naar het eiland te zullen gaan.

Zo dat is het verhaal. Waarom moet dat in elke JP film hetzelfde?
En waarom bombardeerd het leger dat eiland niet gewoon? (dat zou overgens wel zielig voor de dinos zijn maar toch)

Gelukkig is het sinds deel 2 wel al duidelijk dat het eiland VERBODEN gebied is. En dat iedereen weet dat er dinos leven op de eilanden.

Er is 1 ding dat mij ontzettend stoorde en ik hoop jullie mening daarover te horen: Waarom schiet de luchtmacht die vliegende dinos niet neer? Ze zijn ontsnapt van het eiland. Vliegen richting land en kunnen, nee, zullen, een bedreiging zijn voor het vasteland. Inplaats dat de luchtmacht het vuur opent (ze weten de schade van de T-rex uit deel 2 nog wel) wordt er alleen maar mooi naar gekeken.

Graag jullie mening hierover.

Oja, en het is natuurlijk overduidelijk dat deel 4 zich op het vaste land afspeelt, want daar hebben de uit de kluiten gewasse vogeltjes lol... :)

Trust NO1
01-04-2006, 13:11
Het script voor JP IV is al klaar en Spielberg heeft al laten weten dat er niet wordt doorgeborduurd op de pteronodons aan het eind van JP III. Verder zegt Spielberg dat deel IV het beste script heeft sinds deel I. Er zit een scene in waar motorrijders moeten ontsnappen aan een groep raptors. Kan niet wachten!