PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: Pearl Harbor (director's cut) [SPOILERS]



Dane
23-07-2002, 20:28
Ik keek net een stukje van de Director's Cut van Pearl Harbor, ik keek natuurlijk eerst de aanval op pearl harbor om het geluid even te testen, maar er staat niet voor niets ineens 16 op de achterkant van de hoes!

[SPOILERS!!!!]


Echt, ik schrok best wel een beetje toen ik ineens een onthoofd hoofd zag op het dek van een schip waarop ingezoomd wordt terwijl iedereen er langs heen rent, en weet je de scene nog in de normale versie waar Cuba Gooding jr nog met zn kapitein praat vlak voordat de kapitein dood gaat? Nu zie je dus eerst dat die kapitein zijn eigen darmen bij elkaar probeert te rapen! en het ziekenhuis waar Kate Beckinsale mensen moet verzorgen zie je gewoon echt afgescheurde handen en voeten en een geamputeerd been! Je ziet nu echt als mensen geraakt worden door de kogels inclusief bloed en open wonden! De heel sfeer van de film wordt er wel flink serieuzer, of iig zeker weten schokkender door. Misschien praat ik nu een beetje overdreven, maar ik heb het net gezien en ik had het totaal niet verwacht dat het zo zou zijn, ik dacht aan alleen een paar extra scenes, maar je ookal is er niet heel erg veel beeldmateriaal bijgekomen, nu weet ik waarom, de scenes zijn alleen anders geworden en in een paar gevallen heb je te maken met compleet nieuw beeldmateriaal.


[SPOILERS!!!!]


Nou het eerste waar hier over dus al gediscussierd kan worden is of jij het nodig vindt dat alles zo letterlijk en "graphic" in beeld wordt gebracht of vond je het al schokkend genoeg in de normale versie van de film??

Elwood.

Marco
23-07-2002, 21:06
Een aantal scenes van de DC was nogal nep. Stan Winston's team heeft zich te 'laten gaan'. Er is scene waar je duidelijk ziet dat het een pop is die wordt opgeblazen (vlakij een deur) tijdens de aanval. Schokkend, niet in die zin. Scene had beter geweest als de camera verder weg was geweest. Dan was het nepheid 'verdoezeld'

Ook het onthoofd hoofd was nep, je ziet het duidelijk (DVD hé). De scenes van het ziekenhuis was beter (ondanks dat daar ook het nepgehalte meespeelde). Schokkend, nee. Een gemiddelde aflevering van Vinger aan de pols laat ook een operatie zien if you know what I mean ;)

Pearl Harbor is geen kinderfilm. Pearl Harbor is een oorlogsfilm (romance ten spijt). Pearl Harbor was echt gebeurd.

Voor mij had deze DC scenes makkelijk in de bioscoop versie mogen komen. Maar nee, Bay en co moesten een PG-13 hebben (meer bezoekers, meer geld). Pearl Harbor is er niet beter opgeworden (maar ook niet slechter vind ik persoonlijk).

Wat ook nog opvalt van de DC (ik heb de DC helemaal gezien), is het gevloek (vooral van Tom Sizemore). Niet dat het voor ons uitmaakt (16 jaar en ouder), maar wel voor die Amerikanen (telt ook mee van die R rating).

Verder schijnen nog meer veranderd te zijn zie IMDb (http://us.imdb.com/AlternateVersions?0213149) (kleine details, maar hebben geen invloed op die leeftijdskeuring).

Dane
24-07-2002, 13:06
Ik heb gisteren de film eens bekeken met de verschillende audiocommentaren, en dan vooral die met Bay en een historicus, en ze moesten het idd een film maken voor PG13, want Bay zei dat als een film meer dan 100 miljoen kost willen ze het zekere voor het onzekere nemen en zoveel mogelijk mensen trekken natuurlijk, maar ik vind wel dat de film een net iets andere sfeer krijgt, en idd niet beter, maar ook niet minder, ik vind wel dat het wat meer impact heeft op deze manier.

BTW: Het geluid is dus echt fenomenaal, ik heb het nog niet beter gehoord, de grond trilde gewoon de hele tijd door bij de aanvallen, zeker een verbetering qua audio in vergelijking met eerdere versies van PH met de dd 5.1. track, vooral het geluid van de vliegtuigen is veel zwaarder geworden viel me op, topgeluid iig!

Elwood

Hanna
24-07-2002, 14:13
de geloofwaardigheid is beter in de eerdere release..
het is té duidelijk wat er allemaal nep is...
met de eerste release wordt er nog wat verwacht van je
fantasie, zelf het sfeertje eromheen creeëren...
hier wordt alles voor je gedaan, met de camera er té
dik bovenop!
ik vind dat de charme van deze versie ver te zoeken is!!!:(

Lars_JJ
24-07-2002, 14:15
Ik keek net een stukje van de Director's Cut van Pearl Harbor, ik keek natuurlijk eerst de aanval op pearl harbor om het geluid even te testen, maar er staat niet voor niets ineens 16 op de achterkant van de hoes!

[SPOILERS!!!!]

Echt, ik schrok best wel een beetje toen ik ineens
*KNIP*
beeldmateriaal.

[SPOILERS!!!!]


Nou het eerste waar hier over dus al gediscussierd kan worden is of jij het nodig vindt dat alles zo letterlijk en "graphic" in beeld wordt gebracht of vond je het al schokkend genoeg in de normale versie van de film??

Elwood.


Er staat ook -spoilers- in de titel... Nou laat ik het zo zeggen, de film was voor mij een grote spoiler. Een spoiler voor mijn fascinatie voor Bruckheimer films ;)

Matt D
24-07-2002, 14:19
wel uhm ik zou de dc nt kopen voor de extra 4 minuten, jammer gewoon dat de goordere scènes er nt onmiddellijk inzaten.

velen vonden deze film echt slecht maar ik vond de film toch wel doenbaar, geen topper maar ook nts mis mee

Lars_JJ
24-07-2002, 14:26
wel uhm ik zou de dc nt kopen voor de extra 4 minuten, jammer gewoon dat de goordere scènes er nt onmiddellijk inzaten.

velen vonden deze film echt slecht maar ik vond de film toch wel doenbaar, geen topper maar ook nts mis mee

Naar de standaard van Jerry Bruckheimer is het een slechte film!

Dane
24-07-2002, 14:58
Ik snap niet echt waarom vrij veel mensen zo ontzettend negatief zijn over deze film, het verhaal stelt idd niet zo veel voor, maar het is zeker nog wel vermakelijk en het is aardig logisch dat het niet weer een standaard "bruckheimer-vehikel" is geworden omdat dit natuurlijk over een heel serieus onderwerp gaat, kijk ik ben ook een grote fan van de eerdere bruckheimer/bay films, maar Pearl Harbor vind ik ook echt wel een goede, of iig leuke film, de special effects zijn in mijn ogen echt super en de actie is mooi in beeld gebracht, tel daarbij op dat het geluid (vooral van deze dvd) echt geweldig is en dat er iets meer beeldmateriaal in zit(idd niet veel, maar er is dus wel meer overdreven "gorigheid" en het viel me ook op dat er meer op de japaners wordt gescholden), die scenes zijn totaal niet merkbaar aan de speelduur van de film, maar het valt toch wel duidelijk op dat het er eerst niet in zat. Al met al vind ik dit een goede film en een prachtige dvd die ik zeker niet in mn collectie zou willen missen.

Elwood.

Marco
24-07-2002, 17:55
Ik snap niet echt waarom vrij veel mensen zo ontzettend negatief zijn over deze film, het verhaal stelt idd niet zo veel voor, maar het is zeker nog wel vermakelijk en het is aardig logisch dat het niet weer een standaard "bruckheimer-vehikel" is geworden omdat dit natuurlijk over een heel serieus onderwerp gaat,Hier schiet het woord patriotism oftewel (Amerikaanse) vaderlandsliefde te binnen. Net zoals ID4 laat men zien hoe 'groot' en 'geweldig' de U$ is :rolleyes:

Standaard is PH eigenlijk wel. Of moet ik eigenlijk zeggen het is een herhaling van.......Want Titanic is hetzelfde. 2 fictieve mensen met liefdseverhaal in een waargebeurde eum....gebeurtenis. In PH zitten ook veel waarbeurde dingen in verwerkt zoals The Doolittle Raid, Dorie Miller. Natuurlijk ook de aanval van PH zelf waarbij ik ook moest denken aan SPR.

Maar persoonlijk vind ik PH een vermakelijke film. Ik stoor me niet aan die 'domme' teksten en/of andere 'fouten'. Laat die patriotismgehalte. Het is maar film en geen documantaire (en dat heeft Bay ook zo beweerd).



kijk ik ben ook een grote fan van de eerdere bruckheimer/bay films, maar Pearl Harbor vind ik ook echt wel een goede, of iig leuke filmIk vind Bay een geweldige actieregisseur. Uiteraard heb ik ook Bad Boys C.E. The Rock Criterion en Armageddon Criterion. Heb alleen niet Shadows and Light: From a Different View (met de damespopgroep van Wilson Phillips). Die is volgens mij niet uit op DVD. Hoe dan ook. Deze DC is een prachtige aanvulling op de Bay DVD collectie.

Dane
24-07-2002, 18:29
fftjes tussendoor: ik heb gisteren ook ff gekeken of ik eastereggs kon vinden, en dat is helemaal niet moeilijk, op volgens mij alle 4 de discs, moet je in de menu's maar proberen om naar links of rechts te drukken totdat je een sterretje ziet in een van de hokjes en dan op enter drukken, ik weet niet meer op welke disc en bij welk menu, maar er staat ergens een 9en een halve minuut durende "gag-reel" op met bloopers en grapjes van de cast en crew, met toch als echt absoluut hogte punt Ben Affleck en Josh Hartnett die de scene uit Armageddon nadoen van Affleck en Liv Tyler en de Animal Cracker als jullie begrijpen wat ik bedoel, echt supergrappig:D :D

De eastereggs zijn dus helemaal niet moeilijk te vinden, maar als je er echt niet uitkomt, wil ik het nog wel een keer uitzoeken....:rolleyes:

Elwood.

Arriën
29-07-2002, 23:03
Waar is deze versie geknipt?
Dus wanneer begint de tweede dvd?
Hopelijk niet midden in de aanval...

Dane
30-07-2002, 10:05
Waar is deze versie geknipt?
Dus wanneer begint de tweede dvd?
Hopelijk niet midden in de aanval...

Nee een heel eind na de aanval. Na de officiele statement van de president(jon voight) over de gebeurtenissen, als ik me niet vergis staat op disc 2 de laaste 44 minuten ofzo.

Elwood.

hamakerse
30-07-2002, 11:34
Ik vind de DC beter als de gewone versie. Niet alleen al het geluid. De DTS Track is gewoonweg geweldig als je deze vergelijkt met de gewone DD track. Het is niet de beste film allertijden, maar wel een om in je collectie op te nemen.

Wat betreft de goorheid. Mensen met een zwakke maag kunnen beter niet kijken al zien sommige dingen er nep uit.

rkrijger
19-12-2004, 19:01
Laatst was deze film op TV. Was dit de lange of de korte versie. Ik ken alleen de korte versie, maar al zappend kwam ik af en toe (dacht ik) voor mij onbekende scenes tegen...