PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung LE-40B650 100 Hz



Cor H.
23-09-2009, 16:02
Samsung LE-40B650 100 Hz

Is dit toestel op dit moment een goede aankoop?
Of kan ik beter even wachten op een LED TV?

Ik heb nu een oude LG 32 inch een wil graag naar Full HD upgraden en een stukje groter.
800 Euro is mijn prijsrange.

Cor H.
25-09-2009, 07:49
Heb hem gisteren gekocht.
Het beeld valt mij vooralsnog een beetje tegen, vondt mijn oude 32 inch een mooier beeld geven.
Het lijkt wel als alles met een amateur camera is gefilmd, sommige beelden gaan erg snel ook valt mij de ghosting op. Het beeld oogt minder filmisch.
Allemaal puntjes die bij mijn ouder toestel geen problemen gaven!
Ook krijg ik met mijn WD TV (HDMI) geen beeld. Aan de kabel ligt het niet want de blu-ray speler herkend ie wel. Ook heb ik meerdere HDMI poortjes geprobeerd.

Iemand nog tips voor een juiste instelling?

theta
25-09-2009, 08:58
Eerste hints:

Zet eens alle beeldverbeteraars uit: 100hz, dynamisch contrast, zwart aanpassing. Filmstand kiezen en probeer eens te kalibreren met een kalibratie dvd.

imp
25-09-2009, 09:17
Eerste hints:

Zet eens alle beeldverbeteraars uit: 100hz, dynamisch contrast, zwart aanpassing. Filmstand kiezen en probeer eens te kalibreren met een kalibratie dvd.
100hz uitzetten :confused: Maar dat zorgt toch juist net voor een rustiger beeld?

theta
25-09-2009, 10:01
Dat is bij oude beeldbuis t.v's het geval. Bij een LCD werkt het 100hz principe totaal anders. Daardoor krijg je een soort camcorder effect waardoor het idd lijkt alsof het met een amateur camera is opgenomen.

Cor H.
25-09-2009, 10:16
Bedankt! Zal het eens gaan proberen.

Cor H.
26-09-2009, 09:28
Ik heb 100Hz nu uitstaan het "camcorder effect" is iets minder maar zeker nog aanwezig...is hier nog iets anders aan te doen? Hebben alle full hd tv's dit?

jank
26-09-2009, 11:22
Ik heb de 32 inch uitvoering, maar ben allesbehalve blij met de kwaliteit van het beeld. Monteur is er bij geweest, inherent aan het toestel luidde zijn oordeel. Kwestie van geknepen bandbreedte bij het antennesignaal. Heeft een HD opname laten zien, deze was wel prima qua beeld. Full HD blijkt meer een verkooppraatje op dit moment, zeker gezien het beperkte aanbod aan HD zenders.
Zo ook slechte ervaringen met weergave DVD's via scart. Met HDMI geen ervaring, ga ik binnenkort uitproberen i.c.m. een PS3.
De LG HD ready van mijn zoon ziet er beter uit wat beeld betreft.

Cor H.
26-09-2009, 11:33
Dat komt denk ik door de mindere kwaliteit van dvd / analoog etc.
Koop maar eens een bluray speler of een betaalbare dvd speler met HDMI dat scheelt al stukken in beeldkwaliteit.
Als je enkel analoog of dvd beeld kijkt is een HD ready scherm misschien wel een betere keuze.

jank
26-09-2009, 12:23
Ik kijk ook via de UPC mediabox, maar ook dat kan mij niet bekoren.

Cor H.
26-09-2009, 13:04
Ik begrijp wat je bedoelt, ik download nog weleens een serietje die vallen ook tegen. Op een HD ready scherm zin ze mooier dan op full hd. Nog een jaartje of twee en alles is HD.

DVDProfilersFilmgek
29-09-2009, 17:20
Ik begrijp wat je bedoelt, ik download nog weleens een serietje die vallen ook tegen. Op een HD ready scherm zin ze mooier dan op full hd. Nog een jaartje of twee en alles is HD.

Hmm, wat teleurstellingen zo te lezen, misschien wat te hoog gespannen verwachtingen:?:
Verwacht niet dat SD kwaliteit van oude series, en zeker niet de oudere amerikaanse, er nu met een Full HD beter gaan uitzien, het tegendeel kan waar zijn, de TV laat nu eens zien hoe beroerd de software toen gewoon was, je zag het op je oude TV niet, het werd gewoon niet weergegeven omdat hij er niet toe in staat was. Een Full HD TV is bedoeld voor Full HD content, maar ook HD Ready content komt schitterend uit de verf(heb gisteren nog even Transformers 2 in HD Ready gezien, en dat zag er toch echt prachtig uit). Momenteel ziet analoge TV er via de kabel gewoon niet meer uit, die kabelboeren willen graag iedereen digitaal en zenden gewoon een beroerd analoog signaal uit, klantje pesten om ze te dwingen over te gaan op digitaal. Dus niet je TV de schuld geven, het is gewoon troep wat ze uitzenden en dan bedoel ik niet alleen de beeldkwaliteit:-P

Probeer je TV maar eens wat beter naar je eigen wensen in te stellen, je kunt het niet zo gek bedenken of het is helemaal naar je wens in te stellen, neem er wel de tijd voor en schrijf eventueel eerdere instellingen op, dit om terug te gaan als het toch niet bevalt en je wilt niet alles in 1x terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Ghosting, of het veeg effect, zie ik wel eens met oude TV series, maar met HD(of HD ready content) heb ik daar helemaal geen last van, inherent aan de kwaliteit van de serie. Vroeger zag het er wel leuk uit op je 32inch CRT, maar nu valt het door de mand, zeker de bagger die vroeger werd verkocht.

BTW, heb zelf de LE55B650 en die bevalt prima, je moet alleen wel weten waarop je de TV en waarop je de software moet afrekenen, de TV kan er ook niets aan doen dat hij wel eens troep te vreten krijgt:mrgreen: