PDA

Bekijk de volledige versie : waarschijnlijk stomme vraag



dens
26-09-2009, 19:47
Hallo,

Ik heb nu een dvd set van JVC. Met van die draden die in de boxen en in de dvd speler vast moet klippen zeg maar.
Ik heb nu een nieuwe dvd recorder gekregen,maar die heeft een andere boxen aansluiting (met kabels die erin moet pluggen). Kan ik de oude boxen nog hierop aansluiten of moet ik ee nieuwe boxen zet aanschaffen?

Alvast bedankt!

Mr. Humphries
26-09-2009, 20:53
als het je lukt die snoeraansluiting te voorzien van pluggen, is het natuurlijk niet nodig

Roger Weerts
27-09-2009, 10:22
Hallo,

Ik heb nu een dvd set van JVC. Met van die draden die in de boxen en in de dvd speler vast moet klippen zeg maar.
Ik heb nu een nieuwe dvd recorder gekregen,maar die heeft een andere boxen aansluiting (met kabels die erin moet pluggen). Kan ik de oude boxen nog hierop aansluiten of moet ik ee nieuwe boxen zet aanschaffen?

Alvast bedankt!

Stomme vragen bestaan niet (y)

Wel oncomplete vragen.
Welke dvd recorder ? (ik heb namelijk nog niet gehoord van dvd recorders waar je speakers op aan kan sluiten, of het moet een of andere HT set zijn, maar daar zitten dan normaal wel speakers bij.
Als je de juiste connectoren erop zet en let op de + en de - pool is er weinig aan de hand, tenminste als de impedantie en dergelijke een beetje overeen komt.

Grt Roger.

Gerco Stuivenberg
28-09-2009, 12:32
Welkom op dit forum dens.

Op een recorder kun je geen luidsprekers op aansluiten omdat het signaal daarvoor te zwak is en een vast niveau hebben. Het is dus een meer-kanaals uitgang die verbonden kan worden met een meer-kanaals ingang van een AV receiver of een aktieve luidsprekerset voor aan een PC.

Een ingebouwde recorder zou er nl. voor zorgen dat je via een Home-Cinema-Set alleen het geluid van opname-bron zou kunnen horen wanneer je naar een andere bron kijkt. Vandaar dat bij alles-in-één systemen met een recorder de recorder altijd een apart toestel is.