PDA

Bekijk de volledige versie : SNEAK's WK HT



SNEAK
10-10-2009, 14:59
Op verzoek ;) hier de specs van mijn woonkamer HT

meubel:
Spectral Catena

Gebruikte apparatuur:
Onkyo TX-SR876
Pioneer PDP LX5090
Samsung DCB-H360R HD decoder
Humax IHDR-5050C HD DVR
Oppo DV-981HD
Toshiba EP35
Sony BDP-s350 Regio/zone vrij
Sony PS3
Nintendo Wii
Oppo HM-31 hdmi switch

de luidsprekers in 7.1:
REL STORM5
Jamo S606 zuilen 2x
s60 center
s60 surround 4x

overzichtsfoto waar ik heen kijk

http://i235.photobucket.com/albums/ee117/SNEAK-NL/006.jpg

Michael Hamers
10-10-2009, 18:12
Aha, dat zijn Jamo's. Ik heb al vaker naar die speakers staan kijken ivm de aantrekkelijke prijs ervan. Lekker dikke receiver een een prachtige plasma. Ja dat is genieten!

SNEAK
10-10-2009, 18:41
Prijs is zeker netjes te noemen, en het geluid wat ze geven is persoonlijk.
Na wat inspelen vind ik ze minder schel en lijkt het midden gebied beter tot zijn recht te komen.

Al met al ben ik dik tevreden

xander32
10-10-2009, 19:00
Prijs is zeker netjes te noemen, en het geluid wat ze geven is persoonlijk.
Na wat inspelen vind ik ze minder schel en lijkt het midden gebied beter tot zijn recht te komen.

Al met al ben ik dik tevredenWelcome!
Mooie set joh, ik geloof graag dat je dik tevreden bent.

Sander.

SNEAK
13-06-2010, 08:51
Iets veranderde setup.

meubel:
Spectral Catena

Gebruikte apparatuur:
Pioneer SC-LX72
Pioneer PDP LX5090
Samsung DCB-H360R HD decoder
Humax IHDR-5050C HD DVR
Oppo DV-981HD
Toshiba EP35
Sony BDP-s350 Regio/zone vrij
Sony PS3
Nintendo Wii
Oppo HM-31 hdmi switch

de luidsprekers in 7.1:
REL STORM5
Jamo S606 zuilen 2x
s60 center
s60 surround 4x

http://i235.photobucket.com/albums/ee117/SNEAK-NL/003.jpg
http://i235.photobucket.com/albums/ee117/SNEAK-NL/002-4.jpg
http://i235.photobucket.com/albums/ee117/SNEAK-NL/001-4.jpg

Michael Hamers
13-06-2010, 10:50
Lekker dikke Pioneer receiver. Mooi ding. Hoe klinken de Jamo's nu i.c.m. deze receiver?

SNEAK
13-06-2010, 13:37
Ze klinken net even wat minder 'wollig' als je begrijpt wat ik bedoel.

de onkyo was wat aan de warmere kant vergeleken met deze pio, en de onkyo had een naar mijn idee veels te laag vermogen.

xander32
16-06-2010, 21:33
Ze klinken net even wat minder 'wollig' als je begrijpt wat ik bedoel.

de onkyo was wat aan de warmere kant vergeleken met deze pio, en de onkyo had een naar mijn idee veels te laag vermogen.Mooie set hoor, maar Onkyo aan de warme kant :roll:. Dit is de eerste keer dat ik Onkyo i.c.m. warm (betreft klankkleur) samen in 1 zin zie staan.

Dat Onkyo flink warm kan worden is geen nieuws, maar dan wel warm betreft temperatuur.

Maar buiten dat: mooi dat de Pioneer de Jamo`s beter in z`n grip heeft dan de Onkyo (en ik vind de Pio er ook nog eens veel beter uitzien ;)).

Sander.

SNEAK
16-06-2010, 22:31
Mooie set hoor, maar Onkyo aan de warme kant :roll:. Dit is de eerste keer dat ik Onkyo i.c.m. warm (betreft klankkleur) samen in 1 zin zie staan.

Dat Onkyo flink warm kan worden is geen nieuws, maar dan wel warm betreft temperatuur.

Maar buiten dat: mooi dat de Pioneer de Jamo`s beter in z`n grip heeft dan de Onkyo (en ik vind de Pio er ook nog eens veel beter uitzien ;)).

Sander.

Tjah , misschien dat de audessey functie heel anders omgaat met de ruimte dan de mcacc van Pioneer.
ik kan niet anders zeggen dat het geluid wat neutraler overkomt en minder wollig lijkt.

nu is het wel zo dat de onkyo icm de jamo's in het middengebied ver achterbleef bij wat de Pio laat horen, misschien dat het daarom minder wollig lijkt.

Michael Hamers
16-06-2010, 22:36
De Pioneer heeft van zichzelf een zeer schel geluid vind ik. Ik heb dan ook de x-curve instelling gebruikt die de hoogste frequenties wat afzwakt, want ik vond de Pioneer in het begin net te schel klinken. Na toepassing van de x-curve en het aanpassen van de EQ heb ik een zeer bevredigend resultaat met mijn Eltax speakers. Kan me dus voorstellen dat de Jamo's minder wollig klinken. Blijft toch een kwestie van instellen naar eigen smaak en de Pio biedt voldoende mogelijkheden.

SNEAK
30-08-2010, 09:35
Inmiddels zijn de sony en de oppo eruit en staat er een mooie oppo bd83 zijn werk te doen, wat een verschil

Gerco Stuivenberg
04-09-2010, 15:16
Warm betekent vaak dat bepaalde toongebieden verzwakt worden of minder dynamiek hebben. In het geval van een combinatie van een Onkyo receiver met Jamo luidsprekers geldt dit voor het laag-midden gebied. Wil je dit gebied door Jamo's goed laten weergeven dan is een Pioneer een goede keus.

Nog een verschil met i.v.m. een Onkyo is de mogelijkheid om de EQ symmetrisch in te stellen. Je hebt dan meer het gevoel dat de eigenschappen van de weergave bij de eigenschappen van de akoestiek van de kamer passen. ;)

De Pioneer is dus een hele mooie aanwinst.(y)