PDA

Bekijk de volledige versie : Weblog + Domeinnaam



Marc T.
15-10-2009, 22:58
Aloha,

Ik heb een weblog bij wordpress.com en nu wil er graag een .nl van maken. Dus, ik moet een domeinnaam kopen. Waar kan ik dat het beste doen? Ik weet NIETS van html, webhosting etc. want ik red me best op wordpress.com. Het enige dat ik wil is dat ik ergens een .nl koop en dat mensen niet meer die vreselijke wordpress.com extensie hoeven in te typen.

Iemand tips/suggesties?

NB: Het zou ook mooi zijn als ik ergens een e-mail adres kan maken als ik zo'n domeinnaam koop. info@marc.com bijvoorbeeld.

Yvonne
16-10-2009, 00:07
ik ben erg benieuwd.. waarom perse een .nl?

Roger Weerts
16-10-2009, 06:28
Aloha,

Ik heb een weblog bij wordpress.com en nu wil er graag een .nl van maken. Dus, ik moet een domeinnaam kopen. Waar kan ik dat het beste doen? Ik weet NIETS van html, webhosting etc. want ik red me best op wordpress.com. Het enige dat ik wil is dat ik ergens een .nl koop en dat mensen niet meer die vreselijke wordpress.com extensie hoeven in te typen.

Iemand tips/suggesties?

NB: Het zou ook mooi zijn als ik ergens een e-mail adres kan maken als ik zo'n domeinnaam koop. info@marc.com bijvoorbeeld.

Ik heb alles geregeld bij http://site.mijndroomdomein.nl/ of je daar ook zo'n emailadres kunt aanmaken ? Geen idee. De site kun je opbouwen met een online webbuilder waar je dan wel voor moet betalen. In totaal kost het me ,


1 Droomdomein Domein € 0,00
Periode: 13-10-09 t/m 13-10-10 € 0,00


1 billygates.nl € 7,56
Periode: 13-10-09 t/m 13-10-10 € 7,56


1 Websitebouwer Compleet € 10,08
Periode: 13-10-09 t/m 13-10-10 € 10,08

=


Subtotaal:

20,99 per jaar.......

Grtz Roger

Don van Straalen
16-10-2009, 09:10
Ik zit op www.mijndomein.nl (http://www.mijndomein.nl)

Basis is 9 euro p/j. Je kan dan wel doorlinken daar een andere site dan, dus als iemand dan naar marct.nl gaat, dan komen ze dus op je wordpress terecht. Met email erbij is een tientje meer.

Je kan op de site kijken voor meer info.

Ludo Keeris
16-10-2009, 09:40
Wat Divius noemt is misschien nog wel het meest handigst. Je neemt een domeinnaam (bij Hostingdiscounter vanaf 6 euro excl. btw per jaar) en redirect deze dan naar je wordpress pagina.
Het enige is dat je geen eigen emailadres van die domeinnaam hebt.

Marc T.
16-10-2009, 12:13
Dank allemaal voor de reacties. Ik ga eens even rondkijken komend weekend wat ik ga doen. (y)


@ Yvonne: een .nl is volgens mij sowieso goedkoper dan een .com plus mijn site is in het NL geschreven dus een .nl extensie geniet wel de voorkeur.

Yvonne
16-10-2009, 16:57
Dank allemaal voor de reacties. Ik ga eens even rondkijken komend weekend wat ik ga doen. (y)


@ Yvonne: een .nl is volgens mij sowieso goedkoper dan een .com plus mijn site is in het NL geschreven dus een .nl extensie geniet wel de voorkeur.

oooh maar het is toch gewoon een blog? of echt een winkel ofzo?

...nee, ik ben niet nieuwschierig lol

Don van Straalen
17-10-2009, 21:38
oooh maar het is toch gewoon een blog? of echt een winkel ofzo?

...nee, ik ben niet nieuwschierig lol

marct.nl ziet er toch een stuk beter uit als marct.worpress.com + het is korter om te typen!

Yvonne
17-10-2009, 21:47
marct.nl ziet er toch een stuk beter uit als marct.worpress.com + het is korter om te typen!

het gaat om de inhoud..trouwens wat is er mis met kopieren? ik heb al een jaar een blog en in totaal maar iets van 3 keer getypt. maar ja het ziet er beter uit ja