PDA

Bekijk de volledige versie : Wie wil mij adviseren?



mark75
21-10-2009, 12:14
Hallo,

Ik ben een beetje de weg kwijt;)

Ik heb:
- een Sony Bravia LCD met 3 HDMI-aansluitingen
- een Sony DVD recorder
- een Playstation3 Slim
- een digitale ontvanger Ziggo (Samsung)

Dit is vrolijk met elkaar verbonden en werk prima. Nu komt hier bij een HomeCinema DAV-DZ280 van Sony. Deze heeft (slechts) 1 scart- en 1 HDMI-aansluiting (that's all).

Is het mogelijk alles hier op aan te sluiten? Of wat heb ik dan eventueel nog extra nodig?

Alvast bedankt!

Gerco Stuivenberg
22-10-2009, 10:19
Welkom op dit forum mark75.

Het lijkt er op dat je beter een losse receiver kunt kopen zodat je het geluid van alle bronnen via deze kan laten lopen. Je hebt nl. al een speler voor DVD en BD en om een derde er bij te kopen lijkt mij wat overdreven. Daarnaast zorgt een losse receiver voor een betere weergave dan een alles-in-één systeem.

Met een receiver sla je dus 2 vliegen in één klap. ;)

mark75
22-10-2009, 17:59
Dank voor de tip! Het lijkt mij inderdaad beter een goede receiver te kopen. Ik hoop dat de mediamarkt een beetje coulant is met ruilen (2 dagen geleden aangeschaft)...
Ik ga mij eens oriënteren op een goede receiver in de prijsklasse rond de 300 euro.

Gr M.

Marcellow
22-10-2009, 20:56
Je had je ook kunnen laten adviseren voordat je iets ging kopen; hoefde je geen zorgen te maken over eventuele coulance van een leverancier.

Je weet dat bij een reciever geen luidspreker in de doos zit?

mark75
22-10-2009, 22:07
Helemaal gelijk. Een vriend van mij heeft de voorloper van de HT, de DAV-DZ260, en deze heeft een optische aansluiting + coaxiale aansluiting. Ik ging er dus vanuit dat de opvolger, DAV-DZ280, deze ook heeft, zonder te kijken, snel snel. Stom natuurlijk. Dus kwam er thuis pas achter dat Sony deze extra's bij de opvolger van het vorige model heeft weggelaten:(

Ik kan overigens mijn HT terugbrengen naar de MM en een ander uitzoeken. Plús: mijn DVD-recorder kan ik weer doorverkopen aan iemand anders. Dus alle opties en ook budget qua HT/recorder zijn weer open... Eerst maar eens een nachtje over slapen nu:)

DVDProfilersFilmgek
24-10-2009, 13:09
Helemaal gelijk. Een vriend van mij heeft de voorloper van de HT, de DAV-DZ260, en deze heeft een optische aansluiting + coaxiale aansluiting. Ik ging er dus vanuit dat de opvolger, DAV-DZ280, deze ook heeft, zonder te kijken, snel snel. Stom natuurlijk. Dus kwam er thuis pas achter dat Sony deze extra's bij de opvolger van het vorige model heeft weggelaten:(

Ik kan overigens mijn HT terugbrengen naar de MM en een ander uitzoeken. Plús: mijn DVD-recorder kan ik weer doorverkopen aan iemand anders. Dus alle opties en ook budget qua HT/recorder zijn weer open... Eerst maar eens een nachtje over slapen nu:)

In jouw geval zou ik er toch eens een paar nachtjes aan vast plakken, haastige spoed is zelden goed, geduld is een schone zaak.
Helaas ben je gebonden aan de MM, en die heeft vaak maar een beperkte keus op het gebied van het wat betere spul.:(

En vind je daar een leuke receiver....... en niet de speakers..... ga die dan elders halen.:idea:

mark75
25-10-2009, 04:19
Wel, ik heb het als volgt opgelost: de Mediamarkt deed niet moeilijk over het terugbrengen van de HT van Sony. Ik kreeg zelfs nog een korting op mijn nieuwe aankoop, een Onkyo HTC 5215 Home Cinema Set, met daarin een receiver SR307, actieve subwoofer, 4 speakertjes en een losse DVD-speler. Die laatste heb ik gewoon in de doos gelaten en daarvoor in de plaats mijn huidige Sony DVD recorder geinstalleerd. De aansluitmogelijkheden zijn eindeloos en nu werkt alles perfect, er zijn nog tal van finetuningsmogelijkheden met deze set, maar ben nu al zéér tevreden!

Iedereen hier bedankt voor het meedenken!