PDA

Bekijk de volledige versie : Kuifje



Alex van den Berg
15-09-2001, 20:18
DVD.nl Release Info
[b]27.9 Kuifje Boxset (7 DVD)
27.9 Kuifje Collection 1-6

Weet iemand iets meer te vertellen over deze uitgaven?

Akira
09-02-2004, 12:58
Aangezien de boxset nu voor een mooie prijs te koop is, schop ik deze thread maar even omhoog.
De review van dvdinfo.be (http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=277
) laat niet veel heel van de beeldkwaliteit. Kan iemand die deze set al heeft dit bevestigen? Is het echt zo erg?

MAD
09-02-2004, 13:52
Aangezien de boxset nu voor een mooie prijs te koop is, schop ik deze thread maar even omhoog.
De review van dvdinfo.be (http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=277
) laat niet veel heel van de beeldkwaliteit. Kan iemand die deze set al heeft dit bevestigen? Is het echt zo erg?

Het is een beetje kwaliteit videoband en geluid is DD 2.0 NL , maar vind maar eens een betere versie... ;) In het land der blinden.... zeg maar.

Overigens kan ik melden dat alle versies (Nederlandse, Engelse en Franse) van gelijke kwaliteit zijn.

Dick van Drie
09-02-2004, 15:36
Over de kwaliteit van het beeld geeft DVD-Home (http://www.dvd-home.nl/review/divers/kuifje1.htm) ook zijn mening. Zo te zien zijn deel 2 en 6 de betere in beeld, maar ook niet geweldig.

Akira
09-02-2004, 16:07
Tnx voor de info guys!

Nog een vraagje: Zijn de films Nederlands of Vlaams gesproken?

Peter -1984-
09-02-2004, 16:56
Nederlands Dutch 2.0 :)

Werner
09-02-2004, 20:15
Vlaams - als je bedoelt wie de stemmen heeft gedaan, zijn het quasi allemaal Vlaamse acteurs: Michaël Pas (Kuifje), Luk De Koninck (Haddock) etc. Het is overigens één van de meest keurige voorbeelden van een correct Nederlands taalgebruik die ik ken, en één van de weinige zaken waarin ik de gedubde versie boven de originele prefereer. Alleen enkele nevenfiguren zoals Serafijn Lampion spreken met een duidelijk bijvoorbeeld Antwerps accent. Ah ja, en alle Syldaviërs en Borduriërs klinken natuurlijk als verzopen Russen, en Bianca Castafoire... tja, oordeel zelf.

Die Franse tekenfilmstemmetjes zijn allemaal zo'n zenuwlijders...

MAD
15-02-2004, 12:11
Ben bezig de box aan het bekijken en vind het overigens wel meevallen met de beeldkwaliteit. Ja, het is geen Disney, maar dat had ik ook niet verwacht.

Het eerste wat mij gelijk opviel: Waar is Kuifje in Afrika? Alle verhalen staan er op, behalve deze! Vreemd... Er is ook geen video uitgave van, maar het lijkt mij niet dat ze alle verhalen in tekenfilm hebben omgezet, behalve deze... ??? Iemand meer info???

Micoom
15-02-2004, 12:28
Ben bezig de box aan het bekijken en vind het overigens wel meevallen met de beeldkwaliteit. Ja, het is geen Disney, maar dat had ik ook niet verwacht.

Het eerste wat mij gelijk opviel: Waar is Kuifje in Afrika? Alle verhalen staan er op, behalve deze! Vreemd... Er is ook geen video uitgave van, maar het lijkt mij niet dat ze alle verhalen in tekenfilm hebben omgezet, behalve deze... ??? Iemand meer info???

ik haal onderstaande van dvdinfo.be

De regel is voornamelijk dat hoe ouder het verhaal is, hoe meer het scenario bewerkt werd; van Kuifje in Amerika blijft van het originele scenario niet veel meer over, en Kuifje in Afrika is al helemaal gesneuveld wegens hopeloos gedateerd, en de koloniale sfeer die het album uitstraalt (stomme negers, slimme blanken) kan al helemaal niet meer door de beugel, maar is wel accuraat aan Hergé's era; we spreken immers over eind jaren '20.

Ik ben over de streep, ik ga de box direct bestellen. Een betere uitgave zal er wel niet komen.

MAD
15-02-2004, 12:46
Ben bezig de box aan het bekijken en vind het overigens wel meevallen met de beeldkwaliteit. Ja, het is geen Disney, maar dat had ik ook niet verwacht.

Het eerste wat mij gelijk opviel: Waar is Kuifje in Afrika? Alle verhalen staan er op, behalve deze! Vreemd... Er is ook geen video uitgave van, maar het lijkt mij niet dat ze alle verhalen in tekenfilm hebben omgezet, behalve deze... ??? Iemand meer info???

ik haal onderstaande van dvdinfo.be

De regel is voornamelijk dat hoe ouder het verhaal is, hoe meer het scenario bewerkt werd; van Kuifje in Amerika blijft van het originele scenario niet veel meer over, en Kuifje in Afrika is al helemaal gesneuveld wegens hopeloos gedateerd, en de koloniale sfeer die het album uitstraalt (stomme negers, slimme blanken) kan al helemaal niet meer door de beugel, maar is wel accuraat aan Hergé's era; we spreken immers over eind jaren '20.

Ik ben over de streep, ik ga de box direct bestellen. Een betere uitgave zal er wel niet komen.

Thanx voor de info. Als je een Kuifje liefhebber bent (net als ik), dan is deze box onmisbaar in je collectie! En ook de box (in blauw met zilveren opdruk) heeft een veel luxere uitstraling dan de in mijn ogen wat goedkoop uitziende losse delen.

Micoom
15-02-2004, 14:35
Thanx voor de info. Als je een Kuifje liefhebber bent (net als ik), dan is deze box onmisbaar in je collectie! En ook de box (in blauw met zilveren opdruk) heeft een veel luxere uitstraling dan de in mijn ogen wat goedkoop uitziende losse delen.

Mooi om te horen, dat het een "must have" is. Bestelling inmiddels gedaan. :)

edwin01
17-02-2004, 14:41
De Kuifje DVD's deel 1 tm 7 zijn op dit moment bij Kruidvat (jawel! :wink: ) verkrijgbaar voor € 8,87 per stuk!

Richard B.
22-07-2012, 14:16
Het wordt tijd voor een echte heruitgave. Ik heb de box eigenlijk nog niet zo lang en ondanks de beroerde beeldkwaliteit heb ik er wel van genoten. Maar toen ik vanochtend toevallig een aflevering op Kindernet zag schrok ik wel. Daar zenden ze namelijk een versie uit die haarscherp is! Als ze zo'n versie op de plank hebben liggen (kennelijk gewoon met de Nederlandstalige dub) dan kunnen ze hem ook wel op DVD en Blu-ray uitbrengen.

Pieter D
22-07-2012, 15:20
+1.

De uitgave die hier op de markt is (Universal) is al meer dan een decennia oud en volgens mij zijn wij een van de weinige regio's die ten tijde van het verschijnen van de film vorig jaar géén deftige heruitgave gehad hebben.

't Is dat ik de Vlaamse dub zo schitterend vind, anders had ik al lang geimporteerd...

Werner
22-07-2012, 16:44
Ik zou zelfs meer zeggen: het is één van de weinige producties waar ik de Vlaamse dub van weet te appreciëren. Vooral Luk De Koninck als Haddock is buitengewoon in form.

Pieter D
22-07-2012, 16:48
Heel soms doen ze het wel goed Werner, de nasynchronisaties. Dit is inderdaad één van die uitzonderingen... ;)

Ben benieuwd of we op lange termijn hier ook de Blu-Ray editie mogen verwachten.