PDA

Bekijk de volledige versie : Vraagje Samsung PS42B450



Fiasco
24-10-2009, 10:42
Hey ik heb gisteren een Samsung PS42B450 HDTV gekocht. Heel mooi allemaal en ben er tevreden mee. Maar er zit me iets dwars: Dat ding kan niet uit. Wanneer ik op het power knopje druk gaat hij op stand-by en blijft op stand-by. Maakt niet uit of ik het met mijn afstandbediening doe of via de tv.

In het boekje dat erbij zat kom ik er ook niet uit:
quote:In- en uitschakelen
1: Steek de stekker in een geschikt stopcontact
2: Druk op het Power op het apparaat
3: Druk op de cijfertoetsen of de kanaaltoetsen.
4: Druk nogmaals op Power om het uit te schakelen

Stand-by
1: Druk op Power op de afstandbediening
2: Druk nogmaals op Power om de tv weer uit te schakelen
( Er brand een rood lampje als hij standby staat )
Het komt dus op hetzelfde neer. Iemand die weet of ik hem wel gewoon uit kan schakelen en die dat ook hebben met hun Samsung tv ( Ga er van uit dat het niet alleen bij deze Samsung tv zo werkt ). Ik trek nu namelijk elke keer de stekker eruit als ik klaar ben, maar dat is best wel *** om elke keer te doen.

Thanks!

Wazige
25-10-2009, 09:41
"maar dat is best wel *** om elke keer te doen." Pardon? :-P

Dit hebben wel meer tv's en er is naar mijn weten geen optie om dat te veranderen anders dan de stekker eruit te trekken. Maar het geeft toch niets als het lampje aanblijft van standby?

Mijn panasonic kan hij overigens wel gewoon uit :lol:. Het ligt gewoon aan het merk en wat zij hebben gekozen voor optie.

DVDProfilersFilmgek
25-10-2009, 11:30
Met het standby lampje aan gebruikt hij maar minimaal stroom, het voordeel dat hij zo staat is dat je hem ten alle tijde met de AB weer tot leven kunt wekken, een apparaat dat echt uit staat zal niet reageren op de AB. Bij mij staat de TV gewoon op standby met het lampje aan.

Er zijn mensen die er idd niet van houden als er spanning op hun apparaat blijft staan, al is dat in het geval van een recorder wel lastig, je zou die dan elke keer weer opnieuw moeten instellen, niet alle recorders houden instellingen en de tijd erg lang vast.

Je zou er ook over kunnen gaan denken om een verdeeldoos met schakelaar aan te schaffen, of nog mooier een stopcontact dat met een AB aan en uit te schakelen is, voor alles is er een oplossing(y)

Gerco Stuivenberg
25-10-2009, 14:55
Standby zorgt vaak ook voor een langere levensduur omdat de voedings-spanning van de micro-elektronica meer stabiel blijft. Uitschakelen wordt daarom alleen aangeraden wanneer een toestel een lange tijd niet gebruikt zal worden.

Het is dus niet alleen gebruiksgemak. ;)

KILLER
28-10-2009, 20:34
Ik maak mij ook zorgen over de standby-vebruik van plasma en LCD's. Is dat echt te verwaarlozen en maak ik mij nergens druk om? Wellicht staat er wat over in de handleiding. Die Samsung Plasmas heb ik ook op het oog. Erg mooi. Ik vraag me alleen af hoe de lichtopbrengts tov. LCD is in een donkere huiskamer? LCD lijkt feller in de winkel namelijk.

DVDProfilersFilmgek
29-10-2009, 00:03
Ik maak mij ook zorgen over de standby-vebruik van plasma en LCD's. Is dat echt te verwaarlozen en maak ik mij nergens druk om? Wellicht staat er wat over in de handleiding. Die Samsung Plasmas heb ik ook op het oog. Erg mooi. Ik vraag me alleen af hoe de lichtopbrengts tov. LCD is in een donkere huiskamer? LCD lijkt feller in de winkel namelijk.

Als je een plasma op het oog hebt en je maakt je al zorgen over het standby verbruik.....

Er zijn TV's waarbij het standby verbruik is te verwaarlozen, helaas zijn niet alle fabrikanten even eerlijk met hun informate en aan de consumentenbond heb je in dit geval ook al geen drol, die weten niet eens wat zij testen, in de gids(van November 2009) wordt er een bepaald model vermeld met testen en op hun website is dat model niet getest, ook zetten die sukkels er geen verbruik in standby bij. Consumentengids prutsers 1e klas, met zeer oppervlakkige testen met weinig exacte gegevens ala Veronica bla bla bla stijl.
Toch zijn er TV's die minder dan 1watt gebruiken in standby, helaas zijn er ook die wel meer dan 15 watt in standby gebruiken en dat is niet echt zuinig. Plasma's zijn niet echt zuinig, maar als het je om beeldkwaliteit gaat bij een bepaalde schermgrootte, dan is verbruik toch minder belangrijk. De EU gaat de fabrikanten verplichten zuiniger apparaten te maken, en dat is in weze maar goed ook, toch kijk ik zelf niet in eerste instantie naar het energie verbruik maar naar de prestaties van de aankoop.

Gerco Stuivenberg
29-10-2009, 09:22
Toch zijn er TV's die minder dan 1watt gebruiken in standby, helaas zijn er ook die wel meer dan 15 watt in standby gebruiken en dat is niet echt zuinig.
Wanneer een TV een standby verbruik heeft van meer dan 2 Watt komt dit meestal door de ingebouwde DTV ontvanger die altijd verbinding heeft met het netwerk van de provider om bvb de gids te updaten. Als de consumentenbond niet het verbruik in standby meet en verklaart, dan lijkt het er meer op dat ze net als ons, naar het gebruik kijken. Van een dergelijke instantie zou je op zijn minst mogen verwachten dat ze informatie verstrekken die een gemiddelde consument zelf niet kan krijgen of niets van weet.

Dit is dus weer een artikel voor onze "gids" :D

arjan_ufo
29-10-2009, 14:52
Je kan ook bij bv de praxis voor een euro of 15 zo'n stopcontacje kopen die met een afstandsbediening werkt, dan kan je hem in de avond gewoon van de spanning halen zonder de stekker eruit te halen.

KILLER
30-10-2009, 00:02
Hoe schakelen plasma-bezitters hun tv aan en uit? Gewoon standby of echt met de schakelaar op de wandcontactdoos?

Wazige
30-10-2009, 08:45
Hoe schakelen plasma-bezitters hun tv aan en uit? Gewoon standby of echt met de schakelaar op de wandcontactdoos?

Ik zet mijn plasma scherm gewoon uit met de uit knop. Ik haal hem nooit helemaal van de stroom af door de stekker eruit te trekken of de schakelaar op de wandcontactdoos om te zetten. Dat stroomgebruik zal echt niet zoveel euro's schelen..