PDA

Bekijk de volledige versie : Philips 32PFL5604H of LG LH5000



stevensm
24-10-2009, 13:28
Sta op het punt een niewe tv aan te schaffen. De keuze is enorm en dat maakt de keuze niet eenvoudig. Voornaamste criteria 32'', full hd, usb. In een beginfase zal ik hier een dvd-speler op aansluiten en analoge tv kijken.

Na wat onderzoek twijfel ik tussen volgende 3 toestellen :
1) LG LH5000 (560 €)
2) Philips 32PFL5604H (440 €)
3) Samsung LE32B553 (520 €)

Altijd goede ervaringen met Philips gehad maar de specs van LG lijken me op papier zeer interessant (is natuurlijk duurder). Kan iemand mij advies geven ? Ervaring met deze toestellen ? Is er een verschil in kwaliteit mbt analoge tv signaal ?

Alvast heel erg bedankt

DVDProfilersFilmgek
25-10-2009, 11:39
Sta op het punt een niewe tv aan te schaffen. De keuze is enorm en dat maakt de keuze niet eenvoudig. Voornaamste criteria 32'', full hd, usb. In een beginfase zal ik hier een dvd-speler op aansluiten en analoge tv kijken.

Na wat onderzoek twijfel ik tussen volgende 3 toestellen :
1) LG LH5000 (560 €)
2) Philips 32PFL5604H (440 €)
3) Samsung LE32B553 (520 €)

Altijd goede ervaringen met Philips gehad maar de specs van LG lijken me op papier zeer interessant (is natuurlijk duurder). Kan iemand mij advies geven ? Ervaring met deze toestellen ? Is er een verschil in kwaliteit mbt analoge tv signaal ?

Alvast heel erg bedankt

Wat is bij jou de aanleiding om 32inch als voornaamste criteria te beschouwen en niet bijvoorbeeld een maatje groter. Wat is je kijkafstand?

In de consumentengids van november kwam oa de door je vermelde Philips als beste koop uit de bus, al zou ik daar in het geval van de consumentenbond niet al te veel waarde aan hechten.

stevensm
25-10-2009, 18:46
Wat is bij jou de aanleiding om 32inch als voornaamste criteria te beschouwen en niet bijvoorbeeld een maatje groter. Wat is je kijkafstand?

In de consumentengids van november kwam oa de door je vermelde Philips als beste koop uit de bus, al zou ik daar in het geval van de consumentenbond niet al te veel waarde aan hechten.

Het is een 2de televisie voor in de slaapkamer zodoende is 32inch meer dan voldoende.:razz:

DVDProfilersFilmgek
27-10-2009, 15:05
Het is een 2de televisie voor in de slaapkamer zodoende is 32inch meer dan voldoende.:razz:

Als de kijkafstand meer dan 2 meter is, dan heeft een 32 inch Full HD weinig nut, ook op een slaapkamer.

Het is niet het soort kamer dat bepaald wat de de correcte beeldmaat zou moeten zijn.:mrgreen:

Davidshadow13
27-10-2009, 15:50
Al maakt het weinig meer uit of een 32 inch F-HD of HD-ready aangezien bijna alle modellen van tegenwoordig F-HD zijn voor de kijkafstand zie je het verschil niet.

Maar aangezien de TS vooral Analoge tv gaat kijken en er een dvd-speler op aan gaat sluiten is het misschien aanteraden om een HD-ready toestel te nemen aangezien Analoge tv en dvd daar vaak beter uitzien, dat is mijn ervaring dan. In dat geval zou je

Philips 32PFL7403D

kunnen overwegen zit ongeveer rond de 550 euro als je hem nog kan vinden. Verder ben ik niet zon fan van LG, ze zijn best betaalbaar maar qua beeldkwaliteit vind ik Philips en Samsung vaak beter.

Die samsung B-serie is ook helemaal niet zo slecht ik heb er zelf een, en ook dvd ziet er nog goed op uit. En HD is helemaal smullen dus dat is ook een goede keus. Maar je zal toch echt moeten gaan kijken wat je zelf het mooiste beeld vind geven.