PDA

Bekijk de volledige versie : Autechre



Meanrat
27-07-2002, 10:04
Eindelijk...eindelijk kunnen we gaan genieten van de geweldige videoclip Chris Cunningham op de muziek van Autechre's "Second Bad Vilbel". De muziek is niet zo geweldig, maar als je daar de beelden ervan ziet dan piep je wel anders. Plus nog 2 andere clips op de DvD (een oudere en een spiksplinternieuwe). Leuk!

Maar ja, uiteindelijk gaat het om de nieuwe E.P. die erbij zit.
Heheh

:D

MeanRat

pascalnet
30-07-2002, 17:00
De man zou er goed aan doen een DVD uit te brengen met meer van zijn werk. Wie wil er nou niet nog even keihard Come to Daddy opzetten voordat je gaat slapen?
All is full of love van Björk is trouwens ook meteen de mooiste videoclip die ik ooit heb gezien.

pascalnet
30-07-2002, 17:01
Maar het ging over Autechre, begrijp ik goed dat er bij hun nieuwe EP een DVD zit? Alleen bij de CD versie of zit ie ook bij de 12"?

Meanrat
30-07-2002, 17:20
Hoe bedoel je Come to Daddy? Die is van Aphex Twin, niet van Autechre. Oh, ik lees nu dat je daar al achter bent gekomen :D. Ehmmm, het gaat hier om een volledig nieuwe EP. Je kunt alleen de EP kopen zonder DvD, maar er is ook een release met dubbel'cd'. Ja...niet echt dubbel'cd' dus, maar een pakketje met een EP (cd) en DvD. En op die DvD staat in principe het volledige werk van de TWEE mannen. Er zijn namelijk weinig clips van gemaakt. Op dit moment (inclusie Ganz Garaf) 4 videoclips.

A.s. maandag is het zover
:D:D:D:D:D

meanrat

Meanrat
30-07-2002, 17:25
Hoe bedoel je Come to Daddy? Die is van Aphex Twin, niet van Autechre. Oh, ik lees nu dat je daar al achter bent gekomen :D. Ehmmm, het gaat hier om een volledig nieuwe EP. Je kunt alleen de EP kopen zonder DvD, maar er is ook een release met dubbel'cd'. Ja...niet echt dubbel'cd' dus, maar een pakketje met een EP (cd) en DvD. En op die DvD staat in principe het volledige werk van de TWEE mannen. Er zijn namelijk weinig clips van gemaakt. Op dit moment (inclusie Ganz Garaf) 4 videoclips.

A.s. maandag is het zover
:D:D:D:D:D

meanrat

pascalnet
30-07-2002, 17:53
Jaja, met de MAN doelde ik eigenlijk meer op Chris Cunningham. Ik ken het verschil tussen Aphex Twin en Autechre maar al te goed hoor! Heb wel het een en ander van ze in mijn platenbakken staan. En daar komt maandag dus nog een EP'tje bij. :D

Meanrat
30-07-2002, 20:19
Ooohh Chris Cunningham!
Ja, goed idee om daar een DvD van uit te brengen ja! Maar dit zijn dus de clips van Autechre. Gaat dus meer om de muziek, maar die van Second Bad Vilbel is wel eg wreed. Benieuwd naar de nieuwe clip eigenlijk. Kijken wat die vent daar ervan gemaakt heeft...is dus niet van CC.

'ey
mssol
Meanrat

Danz
30-07-2002, 20:29
Da's toevallig, ik luister net naar 444 van Autechre,

goeie muziek trouwens, autechre, net als boards of canada....

pascalnet
30-07-2002, 21:48
Ben laatst naar Plaid geweest in de Melkweg op 5 Days Off... Was ook erg OK. Maar een beetje off-topic. Chris Cunningham is trouwens al een tijd bezig of is een tijd bezig geweest met de nieuwe Aphex Twin video. Ik las in OOR dat ie er zelf ook een rol in speelt, als misvormd wezen met een enorm voorhoofd. Maar ook een beetje off-topic.

Weet een van jullie, of iemand anders, nog toffe elektronica DVD's ofzo?

Ronald Stiebolt
30-07-2002, 22:20
Sorry :rolleyes: maar nog noooooooooooooooit van gehoord.
Kan iemand mij een nummer aanbevelen om 's 'uit te proberen'?

Meanrat
31-07-2002, 00:38
Tja, elke fan van Autechre vind weer iets anders het beste van hun. Wat mij persoonlijk het meeste boeit van hun is de dubbel EP "EP7". Zo heet ie. Daar staan veel fantastische nummers op. Ook mooie te vinden op hun album Chiastic Slide. Hou je meer van duistere beats zonder melodie, dan raad ik je aan hun laatste album Confield eens te beluisteren, al vind ik dat niet hun beste werk.

Hun beste werk is tot nu toe EP7.
En dus een nieuwe EP uit a.s. maandag (misschien vrijdag al) dus die kan je ook luisteren en misschien heb je dan ook een DvD erbij in je uit de hand gelopen hobby :).

Veel plezier!
meanrat

pascalnet
31-07-2002, 15:52
Ja het hangt er ook een beetje vanaf wat je al in dit genre 'gewend' bent. Als je voor het eerst naar 'elektronische' muziek (en daar bedoel ik dus geen house mee) gaat luisteren en je begint met Confield... Dan schrik je je wezenloos volgens mij. Het oudere werk is inderdaad melodieuzer en vind ik ook beter. Je zou eens naar de 'Peel Sessions' EP kunnen zoeken, die heb ik ook en ligt redelijk goed in het gehoor.

Als je eerste ervaring met Aphex Twin het nummer Come to Daddy is, dan is er een grote kans dat je de goede man na een paar minuten verfoeit, terwijl hij een paar van mijn favoriete nummers aller tijden heeft gemaakt. En ik ben echt een liefhebber van melodieuze, mooie muziek. Zoek bijvoorbeeld naar het album 'I care because you do' of 'Selected Ambient Works'.

Boards of Canada ken ik minder goed, maar als je wat van Plaid wilt luisteren heb ik de volgende album-titels voor je :

- Not for Threes (met o.a. 'Lilith', een prachtig nummer met Björk)
- Rest Proof Clockwork (mijns inziens iets toegankelijker)
- Double Figure (beetje er tussenin)

Ik roep eenieder uiteraard op om op mijn aanbevelingen te reageren, of, nog beter, aanvullingen te geven. Weliswaar begint deze thread wanhopig off-topic te geraken, maar voor goede muziek is altijd plaats.

Meanrat
31-07-2002, 17:20
Ja, een echte OFF-topic!!

Als je van melodie in muziek houdt is Autechre misschien niet eens de muziek waar je naar moet luisteren, hoewel op Chiastic Slide dus echt prachtige melodiën staan. Maar BOARDS OF CANADA die heb ik zo nu en dan wel gehoord. Ken geen titels meer, maar kijk op Warp (http://www.warp-net.com). Dat is een platenlabel met dit soort muziek.

Verder is Múm eeerrrggg goed! Is electronica maar wel met acoustische instrumenten: glockenspiel, accordeon en meer. Hun eerste album is ok, maar het tweede en laatste "Finally we are No One" is helemaal top! En het concert was onvergetelijk.

Zou leuk zijn als dat op DvD uitkwam (om het toch even daarover te hebben).

Voor gevorderden is er:
Christophe Charles (deze fransman maakt heel vreemde sferische muziek, maar is erg non-actief)
Oval (heeft veel en werkte samen met de man hierboven en maakt ook vreemde sferische muziek)
Richard Devine (ook sferisch en vreemd en heel actief)

Meer artiesten in dit genre? Tell me.

meanrat

Danz
31-07-2002, 18:09
I recommend:

Boards of Canada - Music has the right to children, is echt een topper... also Twoism (EP) & Boc Maxima. Ik weet niet als deze nog te verkrijgen zijn. Alles van ze is goed eigenlijk, alleen hun nieuwste album Geogaddi (?) weet ik niet, want die heb ik (nog) niet.

Arovane, ook erg good, check out Tides... erg lekker, also
Arovane 2 en 3 (EP) & Atol Scrap. Ik geniet ervan.

Gescom (dit is ook Autechre) - Key Nell, The sound of Machines our parents used (hehe).. , Key Nell Autechre remixes. Deze zijn de beste.

Incunabula van Autechre is ook erg goed. EP7 is de beste samen met LP5 en Tri Repetae.

The Black Dog - Spanners & Bytes

Global Communication - Pentamerous Metamorphosis (the beste ambient album ooit! o ja, Future Sound of London - Lifeforms is ook erg goed)

Plaid - Midsummers Mix (ben ik kwijt, maar was (is) een erg lekkere mix. Ik weet niet eens of deze wel op cd is verschenen.)

Woob - 1194 , als je hem ooit tegenkomt, koop em meteen.

Hmmm... oke, dat was het zo'n beetje. Ik heb nog veel meer van dit soort muziek, maar dit zijn wel de beste volgens mijn mening.