PDA

Bekijk de volledige versie : Dark city



rwessel
27-07-2002, 21:28
Blind aangeschaft na een (zeer) goede recensie in de nieuwsbrief van Rodisc. Wat een ellende...

Meteen doorverkocht en het verlies genomen.

Gerrit
27-07-2002, 22:03
Blind aangeschaft na een (zeer) goede recensie in de nieuwsbrief van Rodisc. Wat een ellende...

Meteen doorverkocht en het verlies genomen.

Dat is het risico van blind kopen. Persoonlijk vond ik Dark City wel aardig maar dat terzijde. Wanneer iedereen bij iedere telleurstelling een thread zou openen, zou het pas echt ellende worden.... ;)

marije van der mark
27-07-2002, 22:31
Waarom was het dan zo'n tegenvaller? Wat zou mij moeten weerhouden van een aankoop of wat zou mij doen besluiten tot aankoop? :rolleyes:

Cenobite
27-07-2002, 22:51
Ik vond het een goede film. Precies datzelfde duistere sfeertje als b.v Bladerunner . Hij is zeker zeer apart en dus geen "mainstream" film , dus hij zal niet bij iedereen in de smaak vallen. Ik heb New Line's Platinum Edition met veel extra's en ik ben er zeer tevreden over. Zeker de moeite waard :D :D

marije van der mark
27-07-2002, 22:55
Ik vond het een goede film. Precies datzelfde duistere sfeertje als b.v Bladerunner . Hij is zeker zeer apart en dus geen "mainstream" film , dus hij zal niet bij iedereen in de smaak vallen. Ik heb New Line's Platinum Edition met veel extra's en ik ben er zeer tevreden over. Zeker de moeite waard :D :D Kijk daar heb ik wat aan ;)

*TIMMIE*
28-07-2002, 13:22
dark city is idd geen mainstream film. hij is geregisseerd door alex proyas welke we kennen van the crow(ter info: na lange tijd komt er dit jaar weer een film van hem uit: garage band). dit soort films moet je liggen (daarom moet je niet altijd op recensies afgaan). persoonlijk vind ik het juist een hele goede film. de film heeft een hele duistere stijl, die wordt versterkt doordat er een stijl wordt gebruikt à la gotham city in batman. ik denk dat als je the crow goed vind, deze ook wel in de smaak zal vallen. het is een science fiction film, van welke wel eens wordt gezegd dat dit de beste is na lange tijd. iig geen doorsnee science fiction. ik ga express niet op het verhaal zelf in, omdat ik dan waarschijnlijk al te veel zou verklappen.

p.s. de regio 2 nl heeft weer dts, dat heeft de platinum versie weer niet.

Martin Z.
02-05-2011, 15:13
Wiehhh, bescheiden upje :lol:

Er is een DC en een theatrical version op dvd. Welke moet ik eigenlijk als eerste (of als enige) zien? Ik hoor dat juist de theatrical version meer het verhaal 'uitlegt', klopt dat?

Frank
02-05-2011, 15:48
De bioscoopversie geeft in de eerste minuut al meteen het plot weg, terwijl de Director's Cut het plot langzaam uitlegt. Dit maakt dat ik de Director's Cut de betere versie vind, want je ontdekt beetje voor beetje wat er aan de hand is.

Martin Z.
03-05-2011, 09:51
Bedankt, de DC heb ik nu liggen hier dus komt goed uit :-)

jeanreno
03-05-2011, 10:50
Geweldige, duistere Sci-Fi met een spannend en inteligent plot. De import Blu-Ray is niet te duur te koop en heeft een goede kwaliteit.

RobinB
05-05-2011, 12:03
Fantastische film, in de DC zingt Jennifer Connely zelf het nummer Sway. Geluid is super! Een echte sci-fi aanrander.

Einzelgänger
05-05-2011, 12:09
Geweldige, duistere Sci-Fi met een spannend en inteligent plot. De import Blu-Ray is niet te duur te koop en heeft een goede kwaliteit.

De Dark City Blu Ray is inderdaad goedkoop te krijgen in de VS maar is wel regio A locked en heeft in sommige gevallen problemen met het geluid dus kijk uit. De Franse versie is regio B en meteen een stuk duurder maar wel te koop bij Amazon.fr en heeft alleen Franse ondertiteling. De Engelse versie is ook regio B maar al een tijd out of print en zeer schaars, wordt wel soms tweedehands aangeboden op eBay maar gaat dan voor een flinke prijs over de toonbank.

Wieba
05-05-2011, 12:15
op playtrade (http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/5489343/Dark-City-Director-Cut/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0) via play.com is nog nu wel een 2de hands te koop voor 8 pond. Wat is trouwens de reden dat deze OOP is gegaan?

Einzelgänger
05-05-2011, 12:25
op playtrade (http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/5489343/Dark-City-Director-Cut/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0) via play.com is nog nu wel een 2de hands te koop voor 8 pond. Wat is trouwens de reden dat deze OOP is gegaan?

Wat ik heb weten te achterhalen is dat Entertainment In Video ooit de rechten had in Engeland voor alle New Line Cinema releases. De rechten voor de Engelse Dark City Blu Ray zijn inmiddels verhuist van Entertainment In Video naar Warner Bros. en dat betekent dus afwachten of er een re-release komt.

caaraa
11-05-2011, 13:42
Geluid is super! Een echte sci-fi aanrander.
http://www.primeaffiliate.com/track/images/19.entment.gifhttp://farm1.static.flickr.com/152/buddyicons/44553433@N00.jpg

black_sabat
11-05-2011, 19:57
Heb de DC via Amazon.fr gekocht, en wat een goeie film zeg, had zowat het zelfde gevoel dan dat ik bij blade runner had.

RobinB
12-05-2011, 11:04
ad zowat het zelfde gevoel dan dat ik bij blade runner had.


(y):bier: