PDA

Bekijk de volledige versie : Breedbeeld TV



Michiel
15-09-2001, 22:37
Zo dit heeft nix met DvD te maken maar zit beetje met een probleem, ik heb sinds vandaag een nieuwe televisie, een 70 cm Breedbeeld van Panasonic, 100hz alles erop en eraan.
Maar nou heb ik bij de gewone zenders niet zo'n mooi beeld, ik gebruik ook een 100hz kabel die nodig is bij zo'n tv maar nog steeds geen goed beeld???

Wat kan ik hier aan doen? :confused:

Michiel

Arnold van Oostrum
15-09-2001, 23:43
Mogelijk kun je aangeven wat er aan je beeld mankeert. Wat is er niet zo mooi een je beeld.

Wanneer televisie en antennekabel in orde zijn, zenders goed afgestemd zijn, moet je het probleem zoeken in de antenne aansluiting in de muur en alles wat daarvoor zit. Tot en met je kabelboer aan toe.

De huidige nieuwe 100Hz televisie laten storingen in je kabelsignaal ook veel duidelijker zien. maar zijn door ruisonderdrukkers ook beter in staat dit te 'corrigeren' (beter gezegd verbloemen).

Michiel
16-09-2001, 13:17
nou 1 dag later,
gister zag ik op een stuk of 5 zenders ruis er doorheen, nu heb ik dat alleen nog bij Ned 1 en 3 en RTL 4??? en ik zou niet weten wat ik eraan zou moeten doen???

en ik heb ook alle connecties opnieuw aangesloten en heb zelf een signaalversterker op me kamer liggen!:confused:

Michiel

martin
16-09-2001, 17:30
Dit hoeft niet perse' aan je TV teliggen, ook storingen via sateliet of kabelmaatschappij kan de oorzaak zijn.

Pejo
18-09-2001, 14:51
is het een 2e aansluiting?
omdat je een versterker gebruikt lijkt me dit het geval.
het gaat er om waar de 2e (de jouwe) vanaf getakt is van af de muur of video of 1e tv. het beste is een spliiter van af de muur.
probeer hier mee even te stoeien. en vraag de buren of zij ook slecht beeld hebben, hoe is beeld op de 1e tv ?


UPC is ook een mogelijke dader als je upc hebt (hehe)
succes


oh ja bijna vergeten ik heb het zelfde ned 1,2,3 en soms de commercielen. ned 2 met een vage doorlopende streep.

upc gebeld maar nemen niet op 0800-1580 er zijn 100000 wachtenden voor u pff kost me ook 3 gulden....

nou ja mischien dan toch atmosferische storingen mischien die van vorige week wel.

;)

Michiel
18-09-2001, 19:19
nou wat jij zegt heb ik dus ook, UPC en dezelfde zenders als jij slecht, en ja het is een 2e tv, en beneden is het net zo slecht! en UPC bellen het geen zin, maar ik heb zo een vermoeden dat het aan de splitter ligt, maar ben ik niet zeker van... maar toch allemaal bedankt voor de aandacht!!


Grtjs Michiel
(still :confused: )

Enric Batista
18-09-2001, 20:38
Beste Michiel,

Jouw probleem is bij mij al langer bekend. Het is mij opgevallen dat de zenders die bij mij storen op dezelfde band zitten. Je weetwel, vroeger had je nog termen als UHF enz. Ned1,2 en drie en bij mij ook vaak de Belgie 1 en 2 (ik woon in Zeeland, misschien ontvangen jullie die niet). Dit zijn ook vaak de niet commerciele zenders.

Vorige week heeft mijn schoonmoeder een breedbeeld TV gekocht. Spiksplinternieuw, vet ding van PANASONIC. Ook 100hz enz. Ik had haar gestuurd om een antenne-splitter. Toen ik eenmaal bij haar was heb ik de zooi aangesloten, zodat het vanaf de muur gesplit wordt richting beide televisies. Dit was dus ook een tweede TV. Precies zoals jij schetst: Slecht beeld bij bepaalde zenders...(geloof ook RTL4). Ik ben dus teruggegaan naar de winkel en gevraagd de splitter om te ruilen voor een andere. Verder heb ik informatie gevraagd omtrent signaalversterkers. Gelukkig was die versterker niet meer nodig. Want na het omruilen van de splitter bleek het beeld goed te zijn. Mocht het proberen van een andere splitter niet helpen, dan adviseer ik dus een signaalversterker. Is altijd beter voor je beeld.

Zoek6!!!

Robbie_21
19-09-2001, 06:57
Hey Michiel,

Ik ken je probleem want ik heb ook dezelfde storing gehad. Ten eerste kan ik je aanraden om echt alles na te kijken zoals alle stekkers en het punt waar de kabel binnenkomt in het huis. Als dit zoals jezelf al aangegeven hebt allemaal in orde is kun je het probleem het beste zoeken in het type kabel wat je gebruikt. Toen ik op m'n kamer m'n nieuwe teevee aansloot heb ik gewoon de oude kabel achter in m'n teevee geplugged. Nu had ik dus ook op veel commerciele zenders storing en slecht beeld. Dit is meestal te danken aan verouderde kabel!! Tegenwoordig gebruiken commerciele en ook sommige publieke zenders een andere frequency die alleen goed door te geven is door een dikkere coax kabel met een dikkere kern en mantel. Nadat ik 30 meter nieuwe kabel had gekocht(deze was zo'n 3 gulden per meter) was het probleem helemaal opgelost. Veel beter beeld! Ik hoop voor je dat dit ook bij jou gaat lukken!!!

Suc6 ermee, Rob

Michiel
19-09-2001, 16:33
jeetje wat een reacties allemaal, bedankt voor het helpen, ff als opklaring, ik woon in Brabant, en wij ontvangen dezelfde zenders als in zeeland :) en ik heb een signaalversterker op me kamer liggen, dus die heb ik ookal, maar wat jullie zeggen klopt wel, ik ben na het lezen van jullie laatste berichten eens gaan kijken naar de aansluitingen, en ik heb er tot nu toe 1tje vervangen en dat scheelt al een stuk zeker als ik de splitter ertussen uit vis, dus denk dat het aan al die dingen ligt die jullie zeggen, en wij komen net uit een verbouwing, je weet wel hoe dat gaat, die bouwvakkers kijken nergens na en die schuppen een keer tegen die kabel aan of trekken eraan, dus het kan ook nog eens goed zijn dat er een breuk in de kabel zit, maar 1 van jullie zegt dat hij hetzelfde heeft en wij zitten alle2 bij UPC en daar zou het ook nog aan kunnen liggen. :mad:

Maar goed allemaal bedankt en dit gaat zeker goed komen :D
en ik houdt jullie wel op de hoogte!!!

Grtjs Michiel

martin
20-09-2001, 11:30
Hoi.

Zeg je nu dat een splitter ook storing geeft ??
Ik dacht dat een splitter ook het singaal versterkt ???

Michiel
20-09-2001, 14:32
nee die "SPLITST" het signaal naar bijvoorbeeld de boven verdieping!:D

Reservoir Dog
26-09-2001, 10:53
Wanneer je er een versterker tussen plaatst, is het beter deze te plaatsen aan het beginpunt en niet net voor de tv. Vb. kabel komt binnen -> versterker -> splitter -> 2 tv's. Wanneer de versterker op het einde geplaatst wordt, is het signaal al te zwak om nog veel te versterken. Spreek hier enkel uit eigen ervaring.