PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic Blu-ray spelers regiovrij bij Mediamarkt?



jack020
05-11-2009, 12:41
Vorige week donderdag was ik bij MM AMS en zag tot mijn verbazing dat de Panasonic Blu-ray Spelers BD 60 en 80 regiovrij werden aangeboden voor € 30.00 meerprijs.
Omdat ik overal lees dat deze spelers hiervoor altijd gemodificeerd moeten worden tegen een aanzienllijke meerprijs, verbaasde me dit nogal.
Echter 2 verkopers verzekerden mij dat het hier ging om een aanpassing met medeweten van Panasonic waardoor de spelers regiovrij werden voor blu-ray.
Uiteindelijk heb ik de 60 genomen onder voorwaarde dat op de aankoop bon vermeld werd dat de speler regiovrij voor blu-ray was.
De speler werd in 10 minuten in het magazijn regiovrij gemaakt.In de doos zat een A-4-tje met info over dvd regio-codes, maar niets over Blu-ray codes of het switchen van regio via de afstandbediening.
Thuis gekomen direct geprobeerd met FOX disc 1 van de regio A versie van 24 season 7 (de overige discs van de box zijn regiovrij en spelen in mijn Sony 350 gewoon af): in beeld kwam de bekende mededeling dat deze disc niet de juiste regiocode voor de speler had!
De volgende dag heb ik de speler teruggebracht en het geld teruggekregen.
Nu las ik vandaag dat FOX discs regio A nooit in een regio-all (0)) speler zijn af te spelen.
Verder zie ik opeens dat allerlei internet winkels die regiovrije Panasonics aanbieden, hun prijzen hebben verlaagd.
Stom genoeg heb ik in mijn teleurstelling geen verdere regio A discs getest.
Weet iemand nu of het klopt dat de MM Panasonics nu toch regiovrij zijn?

-Jaap-
05-11-2009, 12:47
Haha, wat een geldklopperij!
Dat regiovrij maken voor DVD's kan gewoon met een toetsencombinatie, kan je makkelijk vinden met Google.
Regiovrij maken voor BD's moet met een modchip die erin gesoldeerd moet worden.
Als je een beetje handig bent in fijn soldeerwerk, kan je dit zelf doen.

Michael Hamers
05-11-2009, 15:33
Ik denk idd dat dat regiovrij waarmee ze lopen te adverteren in de winkel simpelweg de regiounlock is voor dvd's... Wat een lachertje...

Claudio Santulli
05-11-2009, 15:54
Je eerst goed laten informeren is ook altijd een pre ;-)
En bij een MM, minimaal 3x vragen. :mrgreen:
Het zat er natuurlijk dik in dat dit alleen voor dvd's zou zijn!
Overigens is 30 euro een flink bedrag voor een toetsencombinatie :-)

En dan nog dit!
Bij de LG kan je zelf 5 keer de regio instellen, aangezien je al een 350 had en waarschijnlijk de 60 ernaast zet, kan je dus ook voor de LG Regio A gaan, tenzij de pana als vervanger voor de sony zou dienen.

jack020
06-11-2009, 07:04
"Bij de LG kan je zelf 5 keer de regio instellen, aangezien je al een 350 had en waarschijnlijk de 60 ernaast zet, kan je dus ook voor de LG Regio A gaan, tenzij de pana als vervanger voor de sony zou dienen"

Ik had gehoopt nog maar 1 regiovrije speler nodig te hebben in de woonkamer, dan kon de Sony naar de slaapkamer verhuizen! :(

Michael Hamers
08-11-2009, 21:07
"Bij de LG kan je zelf 5 keer de regio instellen, aangezien je al een 350 had en waarschijnlijk de 60 ernaast zet, kan je dus ook voor de LG Regio A gaan, tenzij de pana als vervanger voor de sony zou dienen"

Ik had gehoopt nog maar 1 regiovrije speler nodig te hebben in de woonkamer, dan kon de Sony naar de slaapkamer verhuizen! :(

Dan zul je een echte gemodde speler moeten kopen. Bijvoorbeeld een Oppo of een gemodde Panasonic ofzo. Zie www.stegen.com