PDA

Bekijk de volledige versie : Verschillende speakers combineren in HC opstelling



Jannuh
07-11-2009, 15:48
Ik zit erover te denken om de Onkyo TX-SR507 aan te schaffen. Ik weet alleen niet zo goed welke speakers ik hierop aan kan sluiten. Is het logisch om totaal verschillende speakers te combineren binnen een HC opstelling? Ik heb namelijk 2 hele grote JBL front boxen van misschien wel 30 jaar oud (onlangs opgeknapt met nieuwe speakers). Daarnaast heb ik nog ergens een canton speakersetje (uit 2003) liggen met een actieve subwoofer.

Nu wil ik graag de center, rear en subwoofer van canton gebruiken en die 2 grote JBL boxen als front. Is zoiets aan te raden?

Davidshadow13
07-11-2009, 21:17
Op zich word altijd aangeraden om alle speakers van hetzelfde merk en het liefst dezelfde serie te hebben. Omdat je dan een homogeen geluid creƫert omdat de speakers eenzelfde geluidsbeeld hebben. De sub van de Canton set gebruiken zal opzich nog wel gaan maar JBL als fronts en dan Canton als center zou ik niet doen.

Maar wat je altijd natuurlijk kan doen is de boel aansluiten en kijken of jij het een beetje vind klinken. Maar zoals jij al aangeeft twee grote JBL boxen te hebben die een heel ander geluidsbeeld hebben dan een canton centertje dat meer op een sattelietje lijkt, lijkt mij geen goed idee. Omdat ook het bereik van de speakers, het vermogen en de verhouding hoog/laag qua tonen verschillend zal zijn.