PDA

Bekijk de volledige versie : Star Wars Complete Saga (September 2011)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Albert Kostwinder
30-04-2007, 12:36
In de lijst bij amazon.com staan inmiddels alle 6 delen van Star Wars op Blu ray..........

Hmmm, als dit een commerciele truck is om meer Blu ray te verkopen dan zal dit wel lukken. Anderzijds, waar rook is, is vuur! Wie weet. Fingers crossed......:razz:

Wat denken jullie?, zal het dan echt gebeuren?? :-o

HaveHave
30-04-2007, 13:42
Neen,

Ze plaatsen wel meer zo'n aankondiging op hun website.

'Crossing Jordan' staat daar zo al meer dan 2 jaar op.:evil:

Dit is dan de boodschap die er bij hoort:
Availability: We will e-mail you when this title becomes available.

Frenkel
30-04-2007, 15:21
ik denk niet dat BD fans zich zo gek laten maken.
Natuurljik zal er wel een naiefeling zijn, tegen beter weten in, .... maar ik denk niet dat het zo gek gaat worden als toen een half jaar geleden Lord of the Rings HD-DVD's op de site van Amazon verschenen, waarbij menig HD-DVD fan gelijk verkondigde dat LOTR aleen op HD-DVD zou uitkomen.

hstadman
30-04-2007, 15:41
Star wars bestaat iets van 30 jaar ofzo?! Zal wel weer flink gepromoot worden!8)

Mei 1977 is de eerste star wars film op het witte doek verschenen, dus ik verwacht dit jaar nog wel een en ander!

Sabrewulf
01-05-2007, 16:10
Daar kun je wel vanuit gaan. George Lucas zal deze serie uitmelken zolang hij leeft..

Albert Kostwinder
02-05-2007, 11:26
Daar kun je wel vanuit gaan. George Lucas zal deze serie uitmelken zolang hij leeft..

Ach, George Lucas is echt niet de enige hoor. Elke film wordt tegenwoordig wel uitgemelkt. Toch vreemd dat George Lucas altijd als enige genoemd wordt.......... maar mijn zegen heeft ie hoor....(y)

Roadster
02-05-2007, 11:46
Ja ik vind het ook niet erg. Op dvd zetten als directors cut met 2 min extra vind ik uitmelken. Op bluray zetten met schitterend beeld en geluid, vind ik top!

Evil Hobbit
21-05-2007, 18:47
http://www.highdefdigest.com/images/post/0/136/original.jpeg (http://www.highdefdigest.com/news/show/Disc_Announcements/Lucasfilm/Lucasfilm_to_Star_Wars_Fans:_No_Blu-ray,_HD_DVD_on_the_Horizon/644)

Lucasfilm to 'Star Wars' Fans: No Blu-ray, HD DVD on the Horizon (http://www.highdefdigest.com/news/show/Disc_Announcements/Lucasfilm/Lucasfilm_to_Star_Wars_Fans:_No_Blu-ray,_HD_DVD_on_the_Horizon/644)


Responding to persistent rumors of a pending release of the 'Star Wars' films on high-def disc, Lucasfilm has issued a statement denying any such plans for the series in the foreseeable future.
Ever since both next-gen formats launched last year, George Lucas' blockbuster space saga has been one of the most highly-requested "holy grails" on high-def.


But hopes hit a new high several weeks ago when early adopters started buzzing about this Amazon.com listing for the Star Wars Trilogy on Blu-ray (http://www.amazon.com/Star-Wars-Trilogy-Episodes-IV/dp/B000PMLFRA/ref=pd_bbs_sr_1/102-8691481-5386508?ie=UTF8&s=dvd&qid=1178743769&sr=8-1). Such "placeholder" pages for highly anticipated titles are common practice with the web's biggest retailer, enabling customers to sign up for an email alert when the item in question becomes available. Unfortunately, this can lead to confusion for some consumers, who mistake these placeholders to mean the title has been officially announced.


Hoping to quell the web wildfire, the folks at PC World contacted Lucasfilm for comment early last week (http://blogs.pcworld.com/staffblog/archives/004363.html), and were told the following by company spokesperson John Singh:
"Lucasfilm Ltd. has no plans to release any of the Star Wars movies on Blu-ray or HD DVD. Listings on Amazon.com or any other Web site are purely speculative and erroneous."

It's worth noting that such a statement should not be much of a surprise (if still a disappointment) to long-time industry watchers. Lucas was one of the longest hold-outs on DVD despite that format's fast-growing mainstream acceptance, waiting over four years after launch before he allowed the first 'Star Wars' film to be released on disc (which turned out to be 'Episode I: The Phantom Menace' in September 2001).


Needless to say, we'll keep you posted on any future news of a 'Star Wars' release on high-def disc. Stay tuned...

windoweyez
21-05-2007, 21:23
Juist, tegen de tijd dat blu-ray tegen zijn eind begint te lopen zal Star wars er wel aan komen denk ik......
:evil:

baltar
22-05-2007, 16:33
Tijd om de topic titel aan te passen

Albert Kostwinder
22-05-2007, 18:07
Tijd om de topic titel aan te passen

Done 8)

Werner
22-05-2007, 22:26
"Star Wars komt NOOIT op dvd" (G. Luca$)

L'histoire se répète...

Albert Kostwinder
23-05-2007, 09:47
Het is natuurlijk vrij logisch dat Star Wars nog niet op Blu ray / Hd dvd komt. Zakelijk gezien is dat nu niet interessant omdat de Hd markt nog vrij klein is in verhouding tot dvd. Als je goed wilt cashen release je een titel pas als er genoeg afname verwacht wordt. Ik denk persoonlijk dat het daarom nog wel een paar jaar gaat duren. Ach, zo erg is de geupscalde dvd nu ook weer niet..... :wink:

Dennis Kuijper
17-07-2007, 12:40
Star Wars zal niet eerder uitkomen voor eer een winnaar is tussen Blue Ray en HD-Dvd volgens The Digital Bits.

Rogier Burghout
17-07-2007, 16:58
Ach, er zal eerst nog wel een 12 of 6 disc box komen met alle delen erin....eerst nog even het DVD formaat uitmelken...Als Lucas nu al zegt dat de HD versies eraan komen koopt niemand de versies daarvoor natuurlijk...

SuperDre
01-08-2007, 18:34
aangezien SW van Fox is en Fox alleen BD doet is het natuurlijk onwaarschijnlijk datie uitkomt op HD-DVD....

hstadman
01-08-2007, 20:39
In de lijst bij amazon.com staan inmiddels alle 6 delen van Star Wars op Blu ray..........

Hmmm, als dit een commerciele truck is om meer Blu ray te verkopen dan zal dit wel lukken. Anderzijds, waar rook is, is vuur! Wie weet. Fingers crossed......:razz:

Wat denken jullie?, zal het dan echt gebeuren?? :-o

Goed je weer terug te zien Albert.;-)

Ach, je weet het. Als hij the green bags weer nodig heeft zal het er echt wel van komen.

theThinWhiteDuke
30-10-2007, 16:21
Bron: Rick McCallum (Star Wars producer) op SW Reunion 2 in Parijs

Saga Box Set:
- Lucasfilm is waiting to see who wins: HD DVD or Blue Ray.
- The box set will have around 100 hours of documentaries about the 6 films.

(y)

The winner takes it all (6)

Albert Kostwinder
30-10-2007, 16:25
Gelukkig ziet Star Wars er al prachtig uit als je het naar 1080p upscaled.

Edwin V
30-10-2007, 16:53
Eerst moet er flink veel HD discs worden verkocht (vergelijkbaar met DVD) anders neemt Lucas de moeite niet want dan verdient ie er te weinig aan.

SuperDre
30-10-2007, 18:22
Achja, zolang die maar niet nog meer gaat verpesten aan de orginele trilogie zoals die met de dvd/special editions release heeft gedaan.. ik zou graag de orginele trilogie wel in HD willen zien (hell een echte dvd zou zelfs al cool zijn, en dus niet die laserdisc letterbox versie)..

star wars fan
08-11-2009, 12:01
Er zal vast al wat over verteld zijn maar hoe lang moeten we nog op Star Wars op blu-ray wachten?
Bij dvd duurden het toch ook al best lang in 1998 ging zelfs het gerucht dat het na de laatste film na 2005 zou komen en het werd toch inderdaad laat pas eind 2004.
En worden deze 6 films ook weer voor dit nieuwe systeem aangepast kwa beeld/geluid en scenes.
En de grote vraag is ook natuurlijk hoeveel mensen zitten er nou nog op te wachten omdat Star Wars nu eigenlijk echt over is.
Na alle video's/laserdic's en dvd's wil ik als superfan natuurlijk ook de blu-ray box in bezit hebben.
Wie kan het zeggen?

deftones
08-11-2009, 12:12
Ik zou deze ook graag willen zien als release op Blu-Ray. Liefst in 1 grote box ipv 6 losse delen.

Roy de Jong
08-11-2009, 12:29
Er bestond al een Star Wars topic, ik heb beide topics even samengevoegd ;)

Thomas Gabriel
08-11-2009, 13:52
Star Wars moet echt fenomenaal zijn in HD!(y)

maniac e
08-11-2009, 16:40
Kan makkelijk nog jaren duren aangezien george lucas toch al niet zo veel om het medium dvd gaf... kijk maar naar hoe ze de gehele limited edition dvds hadden uitgebracht....

theThinWhiteDuke
08-11-2009, 16:52
http://www.examiner.com/examiner/x-2730-Star-Wars-Examiner~y2009m7d29-Star-Wars-on-Bluray


But in the next few years there will be an ultimate box set and certainly a Blu-ray set.

star wars fan
08-11-2009, 16:54
Kan makkelijk nog jaren duren aangezien george lucas toch al niet zo veel om het medium dvd gaf... kijk maar naar hoe ze de gehele limited edition dvds hadden uitgebracht....

Zelf heb ik dat ook nooit begrepen terwijl dvd gewoon een zeer goed systeem is vind ik zelf.
Ik heb de trilogy in de regio 1 uitvoering en ziet er op mijn grote breedbeeld tv super uit.
Waarom ie wel alles meteen op video uitbracht zie de phantom menace in 2000 is me nog steeds een raadsel.
En vooral iemand die alles top wil hebben inverband met geluid THX.
Ja ik ben ook bang dat we nog jaren van de dvd's moeten genieten ook al vind ik die zeer goed.
Wel hoop ik dat de blu-ray later ook aangepast word en natuurlijk vlijmscherp op schijf komt te staan.
Ik zeg maar zo het zal het wachten waard zijn.

-Jaap-
08-11-2009, 17:22
Da's wel te begrijpen, want aan de ene kant wilde hij toen de grote massa bereiken met VHS, en aan de andere kant wilde hij uitmelken DVD, wat destijds nog eigenlijk in de early-adopter fase zat.

Gelukkig is Spielberg wel ''verstandig'' en kwam Indy 4 meteen op BD uit tijdens de early-adopter periode (wanneer je dat zo noemt, laat ik even in het midden;)), ondanks dat Spielberg ook ''wachtende'' is w.b.t. back-catalog titels. (op Close... Third Kind na)

Nyarlathotep
08-11-2009, 18:53
Er zijn HD rips te vinden op het net. Volgens mij uitgezonden op de BBC. En het ziet er geweldig uit. De HD masters zijn volgens mij dus al voorhanden.
Waar wachten ze op???

star wars fan
08-11-2009, 18:58
Goed om te horen! ja ik begreep dat een disc in elkaar zetten met covers en de hele mikmak toch wel wat tijd in beslag neemt.
Trouwens heel lang geleden hoorden ik lucas al zeggen dat ie de oude films al bezig was met 3D te maken,maar hoelang zal dat dan gaan duren? 20 jaar haha!

DJR
08-11-2009, 21:07
Er zijn HD rips te vinden op het net. Volgens mij uitgezonden op de BBC. En het ziet er geweldig uit. De HD masters zijn volgens mij dus al voorhanden.
Waar wachten ze op???

Episodes 2 en 3 zien er inderdaad heel goed uit, ze zijn nog eens 24p ook nog alleen het geluid van 2 klopt niet maar het maakt het wachten iets minder ondragelijk totdat ze uiteindelijk echt op BD verschijnen.

star wars fan
08-11-2009, 22:39
Episodes 2 en 3 zien er inderdaad heel goed uit, ze zijn nog eens 24p ook nog alleen het geluid van 2 klopt niet maar het maakt het wachten iets minder ondragelijk totdat ze uiteindelijk echt op BD verschijnen.

Dat kan wel kloppen want episode 2 en 3 zijn ook echt digitaal opgenomen.
Dat verklaard ook dat oude films erg tegen slaan op blu-ray.

BrianB
08-11-2009, 22:59
Kan makkelijk nog jaren duren aangezien george lucas toch al niet zo veel om het medium dvd gaf... kijk maar naar hoe ze de gehele limited edition dvds hadden uitgebracht....

Hij wilde juist wachten met de superdeluxe boxset tot de opvolger van dvd er was, dus die zou dan met Blu-ray moeten komen.

En star wars fan, ik hoop niet dat je bedoelt dat oudere films er minder goed uitzien op Blu-ray, want dat is gewoon niet waar.

-Jaap-
08-11-2009, 23:04
Dat kan wel kloppen want episode 2 en 3 zijn ook echt digitaal opgenomen.
Dat verklaard ook dat oude films erg tegen slaan op blu-ray.
Wat is er mis met filmen op 35mm?
Is nog steeds het meest gebruikte systeem voor bioscoopfilms.

star wars fan
08-11-2009, 23:09
Hij wilde juist wachten met de superdeluxe boxset tot de opvolger van dvd er was, dus die zou dan met Blu-ray moeten komen.

En star wars fan, ik hoop niet dat je bedoelt dat oudere films er minder goed uitzien op Blu-ray, want dat is gewoon niet waar.

Ik bedoel dat niet slecht maar zo zie ik het sorry.
Ik vind oude films vaak te scherp heb het idee dat het beeld opgekrikt is.
Ik zie veel korrels en beeldruis in de film wat je op een echte hd film niet ziet.
We zijn nu een beetje off topic maar ik zie het toch duidelijk in mijn collectie dat ik er niet over huis van kan schrijven.
Maar ik zeg erbij dat ik altijd regio 1 dvd's kocht en die zijn natuurlijk al scherp.
Je ziet al wat een ander lid aan geeft dat episode 2 en 3 er zeer goed uit zien dat wil zeggen dat er rekening is gehouden met modern beeld.
Maar je kan daar verder maar niet te veel over discuseren want je houd toch verschillende meningen:)
Blu-ray is mooi maar die verhalen van 5 x scherper daar vind ik niks van waar,misschien is dat wel mogelijk maar dan moeten ze ook die kwaliteit er op zetten.

-Jaap-
08-11-2009, 23:15
De beeldkwaliteit van veel oudere films is nou eenmaal vaak wat minder, door: lenzen van mindere kwaliteit, mindere filmstock, allerlei optische kopieerprocessen/effecten, hoe is de film bewaard/verzuring/verkleuring etc. etc.
Er zitten nou eenmaal beperkingen aan het materiaal, maar filmmaatschappijen moeten wel hun best doen om een zo goed mogelijke HD transfer te maken, want daar wil het ook vaak aan schorten!

Neemt niet weg dat er genoeg oude films zijn die er fantastisch uitzien!:)

star wars fan
08-11-2009, 23:23
Wat is er mis met filmen op 35mm?
Is nog steeds het meest gebruikte systeem voor bioscoopfilms.

Er is niks mis mee maar vandaar de grove korrel die krijg je meer te zien met 35mm.
Bij digitaal zou dat niet zichtbaar moeten wezen.
Het is ook zo met het geluid van Star Wars dat helemaal aangepast is zodat het echt 5.1 werd en ook daar heb je natuurlijk dat a new hope niet zo geweldig klinkt als the revenge of the sith.
Maar nogmaals heren ik zeg enkelt wat ik zie op de hd schermen.

-Jaap-
08-11-2009, 23:41
Een beetje grain vind ik juist mooi, bij Knowing (die volledig geschoten is met de Red One, één van de beste digitale filmcamera's) vond ik het beeld er wat te ''plastisch'' uitzien.

Trouwens, er zijn ook genoeg 35mm films waarbij je zeer weinig grain ziet, want moderne filmstocks kunnen heel fijnkorrelig zijn en de negatieven worden direct naar de computer gescand.

SuperDre
08-11-2009, 23:52
omdat Star Wars nu eigenlijk echt over is.

LOL, wees daar maar niet al te zeker van.......... na de beelden gezien te hebben van de huidige 3D films (en natuurlijk van films die nu nog in productie zijn) heeft meneer Lucas al weer aangegeven misschien toch nog een derde trilogy te gaan maken, volledig in 3D.. 1 geluk hij heeft al aangegeven dat hij deze niet meer zal regiseren, ofwel het kan dan alleen maar beter worden dan de laatste 3 misbaksels (ofwel part I to III) die hij zelf geregiseerd heeft.. Hij is een redelijk goeie producent, maar als regisseur is hij niet denderend...

theThinWhiteDuke
09-11-2009, 06:55
LOL, wees daar maar niet al te zeker van.......... na de beelden gezien te hebben van de huidige 3D films (en natuurlijk van films die nu nog in productie zijn) heeft meneer Lucas al weer aangegeven misschien toch nog een derde trilogy te gaan maken, volledig in 3D.. 1 geluk hij heeft al aangegeven dat hij deze niet meer zal regiseren, ofwel het kan dan alleen maar beter worden dan de laatste 3 misbaksels (ofwel part I to III) die hij zelf geregiseerd heeft.. Hij is een redelijk goeie producent, maar als regisseur is hij niet denderend...
Dit bericht is allang weer ontkend: http://clubjade.net/?p=17905

SuperDre
09-11-2009, 08:49
Dit bericht is allang weer ontkend: http://clubjade.net/?p=17905

Tja, zo ging dat ook indertijd met die 2e trilogy...

star wars fan
09-11-2009, 09:38
LOL, wees daar maar niet al te zeker van.......... na de beelden gezien te hebben van de huidige 3D films (en natuurlijk van films die nu nog in productie zijn) heeft meneer Lucas al weer aangegeven misschien toch nog een derde trilogy te gaan maken, volledig in 3D.. 1 geluk hij heeft al aangegeven dat hij deze niet meer zal regiseren, ofwel het kan dan alleen maar beter worden dan de laatste 3 misbaksels (ofwel part I to III) die hij zelf geregiseerd heeft.. Hij is een redelijk goeie producent, maar als regisseur is hij niet denderend...

Vind ik erg overdreven wat je zegt NEW HOPE blijft voor mij de Star Wars film.
Zelf denk ik dat er geen films meer komen.
Natuurlijk zijn er ook bepaalden dingen die ik van Lucas jammer vind zoals bepaalden dingen in de special editions zoals de geest van Anakin Skywalker in een jongere uitvoering neer te zetten in RETURN OF THE JEDI LOL!
Maar over misbaksels te praten:shock:
Ik ben tevreden met de 6 films en kan er steeds weer van genieten en ik denk dat veel leden het met me eens zijn.

theThinWhiteDuke
25-11-2009, 18:23
Tja, zo ging dat ook indertijd met die 2e trilogy...
*DIEPE ZUCHT*

Dan kun je maar beter geen enkele site meer lezen......als je overal je eigen waarheid aan hangt en leest wat je wil lezen.

Overigens heeft Lucas al VOOR A New Hope gezegd (staat zelfs op tape) dat hij een trilogie wilde maken die zich voor ANH afspeelt.
Lees maar na in het boek 'the Making of SW' van J. Rinzler uit 2007.

Laatste update:

Well, until this past summer, anyway, when a enterprising reporter for Examiner.com cornered Steve Sansweet, head of fan relations at LucasFilm, and asked him point-blank whether "Star Wars" would ever arrive on Blu-ray.
The answer: Maybe, depending whether or not video streaming steals Blu-ray's thunder. "I mean obviously we've been looking at that for a couple of years," Sansweet told Examiner.com's Bryan Young. "I think one of the questions is when is the market penetration there and these days, will there be a market penetration before everything goes streaming?"
If a Blu-ray version of "Star Wars" does happen, though, expect "a complete set of 'Star Wars' movies and lots of extras and deleted footage and anything anyone could ever want," Sansweet said.

Albert Kostwinder
26-11-2009, 09:40
[QUOTE=star wars fan;1637177
Blu-ray is mooi maar die verhalen van 5 x scherper daar vind ik niks van waar,misschien is dat wel mogelijk maar dan moeten ze ook die kwaliteit er op zetten.[/QUOTE]

Prachtig weer. Jij ziet het niet op je tv dus is het niet zo. :)

SuperDre
26-11-2009, 10:12
Blu-ray is mooi maar die verhalen van 5 x scherper daar vind ik niks van waar,misschien is dat wel mogelijk maar dan moeten ze ook die kwaliteit er op zetten.

Prachtig weer. Jij ziet het niet op je tv dus is het niet zo. :)

Juist ja, denk dat die gast dan beter eens een nieuwe tv (of een grotere) kan aanschaffen, want zelfs met 1280x720p beamer is de kwaliteit van een gemiddelde bluray vele malen scherper dan een goed gemasterde dvd.. Dus als je dan ook nog eens een echte FullHD 1920x1080 beamer (of 42">tv) hebt dan is het helemaal een groot verschil.. maargoed sommige mensen kopen een 'goedkope' HD-ready tv van 32" en denken dan dat het ineens een heel stuk beter is..
Wat wel een punt is, dat op een 'klein' scherm een hogere resolutie niet echt veel uitmaakt, maar hoe groter het scherm, hoe meer baat je er bij hebt.. maargoed, welke film-liefhebber koopt er nu ook nog een klein scherm (32" en kleiner), LOL....

Claudio Santulli
26-11-2009, 12:29
Precies Blu-ray is mooi . (let op de punt)
Verdere toevoegingen zijn niet nodig!

Wanneer Starwars op Blu-ray komt??
Dat is een lastige.......

Weet je wat laten we een campagne beginnen net als vroeger
We want Starwars on Blu-ray...., or else :mrgreen:

star wars fan
27-11-2009, 18:42
Juist ja, denk dat die gast dan beter eens een nieuwe tv (of een grotere) kan aanschaffen, want zelfs met 1280x720p beamer is de kwaliteit van een gemiddelde bluray vele malen scherper dan een goed gemasterde dvd.. Dus als je dan ook nog eens een echte FullHD 1920x1080 beamer (of 42">tv) hebt dan is het helemaal een groot verschil.. maargoed sommige mensen kopen een 'goedkope' HD-ready tv van 32" en denken dan dat het ineens een heel stuk beter is..
Wat wel een punt is, dat op een 'klein' scherm een hogere resolutie niet echt veel uitmaakt, maar hoe groter het scherm, hoe meer baat je er bij hebt.. maargoed, welke film-liefhebber koopt er nu ook nog een klein scherm (32" en kleiner), LOL....

Wie zegt nou dat ik goedkope spullen in mijn huis heb?
Met 7000 dvd's in huis kan ik wel een aardig tv''tje aan schaffen.
Maar als jij het allemaal zo superscherp vind van mij mag je vriend!
En dat een blu-ray scherper is dan een dvd dat begrijpt mijn neus ook wel.

Claudio Santulli
27-11-2009, 19:07
En dat een blu-ray scherper is dan een dvd dat begrijpt mijn neus ook wel.
Maar met alle respect, dan moet je dit niet gaan roepen!

Blu-ray is mooi maar die verhalen van 5 x scherper daar vind ik niks van waar.
Dat klinkt uiteraard een beetje tegenstrijdig! ;-)


*DIEPE ZUCHT*

Dan kun je maar beter geen enkele site meer lezen......als je overal je eigen waarheid aan hangt en leest wat je wil lezen.

Overigens heeft Lucas al VOOR A New Hope gezegd (staat zelfs op tape) dat hij een trilogie wilde maken die zich voor ANH afspeelt.
Lees maar na in het boek 'the Making of SW' van J. Rinzler uit 2007.

Laatste update:


Toch men ik mij te herrineren dat op de laserdiscs trilogy box, Lucas zelf verteld dat hij het 'middelste' trilogy deel als eerste heeft gebruikt.

De box heb ik nog, alleen geen speler meer, dus kan het niet meer controleren.
Dus pin me daar niet op vast!

En nu is het ook zo dat Lucas wel vaker een statement heeft gemaakt die achteraf niet helemaal waar bleek te zijn.

Dus dat is ook niet 100% fullproof

theThinWhiteDuke
27-11-2009, 21:49
Toch men ik mij te herrineren dat op de laserdiscs trilogy box, Lucas zelf verteld dat hij het 'middelste' trilogy deel als eerste heeft gebruikt.
Ehm, dat ontken ik toch ook niet? :-P

catfish
28-11-2009, 13:27
Blu-ray is mooi maar die verhalen van 5 x scherper daar vind ik niks van waar.
ik deel deze mening
Blu-ray is heel mooi, maar bij veel films lijkt het 2x scherper of zo (wat ook een realistischere waarde is)
het is niet omdat je 5x meer pixels hebt, dat het 5x scherper is
met het oog op de toekomst had ik eigenlijk gehoopt dat men direct voor een hogere resolutie was gegaan

Claudio Santulli
28-11-2009, 13:34
Een nog hogere resolutie heeft natuurlijk helemaal geen zin. Tenzij je een megaformaat projectie scherm hebt zoals in de bioscoop. Daar is de res. dus ook veel hoger.

Thomas Gabriel
28-11-2009, 13:38
Inderdaad, als dat op de markt komt kunnen alleen de mensen die een grote TV hoek hebben er van genieten. Je moet namelijk veel verder van je tv zitten.

iwaarden
17-01-2010, 13:37
hoop toch dat het niet te lang meer duurt, heb de vhs en dvd's packs nooit gekocht i.v.m. met aanschafprijs i.c.m. leeftijd maar nu ik inkomen heb en volledig blu-ray wil ik toch wel alle star wars (en indy) films. maar op dvd kopen vind ik dan weer zonde omdat ik nu alles bluray heb

shadyelg
19-01-2010, 22:27
Ik heb laatst vijf DVD's hiervan gekocht, ten eerste omdat ik de films nog nooit had gezien:oops:
En ten tweede, omdat de kans dat de orginele versies van de Original Trilogie waarschijnlijk toch nooit het dag licht zal zien op Blu-ray.

Maar ik vraag me wel af waar George in hemels naam op wacht, breng gewoon die films uit, het Blu-ray formaat heeft gewonnen, zelfs de LOTR trilogie heeft al een datum gekregen:confused:

Jordy van Buel
19-01-2010, 22:49
Maar ik vraag me wel af waar George in hemels naam op wacht, breng gewoon die films uit, het Blu-ray formaat heeft gewonnen, zelfs de LOTR trilogie heeft al een datum gekregen:confused:

Hoe groter de anticipatie van de fans, hoe groter de honger van de consument naar een uiteindelijke release. Dat betekend dat, mits de 6 films direct op de juiste manier worden uitgegeven (en niet zoals bij LOTR eerst de theatrical cuts), er héél veel mensen voor de volle mep de set aan gaan schaffen. Dan kun je dus prijzen gaan verwachten van 80 - 100 euro voor alle 6 de films, in UK shops zal dat waarschijnlijk 60 - 80 euro worden.

Albert Kostwinder
20-01-2010, 09:30
Hoe groter de anticipatie van de fans, hoe groter de honger van de consument naar een uiteindelijke release. Dat betekend dat, mits de 6 films direct op de juiste manier worden uitgegeven (en niet zoals bij LOTR eerst de theatrical cuts), er héél veel mensen voor de volle mep de set aan gaan schaffen. Dan kun je dus prijzen gaan verwachten van 80 - 100 euro voor alle 6 de films, in UK shops zal dat waarschijnlijk 60 - 80 euro worden.

Dat ze komen is mij wel duidelijk, ooit, maar ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat er niet meteen een ultimate box komt maar gewoon het LOTR concept wordt gehanteerd. Waarom zou het dit keer anders zijn.... :)

Mark van L.
20-01-2010, 10:34
Ik heb laatst vijf DVD's hiervan gekocht, ten eerste omdat ik de films nog nooit had gezien:oops:
En ten tweede, omdat de kans dat de orginele versies van de Original Trilogie waarschijnlijk toch nooit het dag licht zal zien op Blu-ray.

Maar ik vraag me wel af waar George in hemels naam op wacht, breng gewoon die films uit, het Blu-ray formaat heeft gewonnen, zelfs de LOTR trilogie heeft al een datum gekregen:confused:

Ga er maar vanuit dat Starwars 1-6 eerst in 3D in de bios komen, zoals ook gebeurd is met de eerste 3 delen (remastered SE)

SuperDre
20-01-2010, 12:33
Ga er maar vanuit dat Starwars 1-6 eerst in 3D in de bios komen, zoals ook gebeurd is met de eerste 3 delen (remastered SE)

Dan mag je er ook vanuit gaan dat de 3D versies ook op dezelfde discs komen te staan.. ofwel, helemaal niet zo'n ramp dat ze dan wachten, hoef je maar 1 set aan te schaffen. (alleen is het nog helemaal niet duidelijk dat ze de films in 3D gaan uitbrengen, ze hebben het geprobeerd, maar schijnbaar is het niet gelukt om het naar wens van meneer Lucas te krijgen (stond deze week nog op DarkHorizons)).

shadyelg
20-01-2010, 16:02
Nou van mij hoeven die Star Wars films geen 3D versie te krijgen... Een erg overbodige luxe als de film op zichzelf al goed is... Heb liever de Orginele Trilogie dan al die overbodige gimmicks die allemaal worden toegevoegd(y)

hstadman
20-01-2010, 16:31
Dat ze komen is mij wel duidelijk, ooit, maar ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat er niet meteen een ultimate box komt maar gewoon het LOTR concept wordt gehanteerd. Waarom zou het dit keer anders zijn.... :)

Ach, we kennen Luca$$ wel zo langzamerhand.

Ik geniet nog steeds van de SE versies. Die blu-ray's komen er vanzelf een keer in.
Voor wat betreft 3d, denk niet dat het voor star wars veel gaat toevoegen. Dan zou je alles overnieuw moeten schieten met 3d in gedachten dus de effecten zullen per definitie al tegenvallen. Zoals hierboven ook al valt te lezen.

SuperDre
20-01-2010, 18:05
Voor wat betreft 3d, denk niet dat het voor star wars veel gaat toevoegen. Dan zou je alles overnieuw moeten schieten met 3d in gedachten dus de effecten zullen per definitie al tegenvallen. Zoals hierboven ook al valt te lezen.

er hoeft helemaal niets overnieuw in 3d 'geschoten' te worden, er is een process waarmee ze een 2D beeld om kunnen zetten naar 3D, maar daar is wel veel tweaking bij nodig (dat is dus ook de methode die ze dan zouden gebruiken)..
Maar ik ben het mee eens, mij lijkt het ook overbodig, heb pas weer de 'orginele' trilogy gezien, en moet zeggen dat veel te vaak nieuwe toevoegingen etc niet paste, het enige wat ze hadden moeten doen is het beeld opschonen en zichtbare mattes etc verwijderen (en hooguit de oude special effects vervangen door verbeterde versies).

Claudio Santulli
20-01-2010, 18:17
Hmmm, Starwars misschien iets voor mij?
Vertel eens is dat leuk? :mrgreen:

En nee, een film van 30 jaar oud hoeft van mij niet in D+D+D...
Enne ik sprak ome george nog, en hij heeft het momenteel erg druk met een of andere ***smoes, maar als hij even tijd (lees: geld nodig heeft) zal hij persoonlijk zorgen dat sw geheel tot op het bot wordt uitgemolken op bd.
Hij zit alleen te twijfelen of hij niet eerst nog een dvd versie zal uitbrengen, alvorens met bd te beginnen.

Het is crisis liet hij nog effe tussendoor vallen.
Serieus........, nee niet echt! (6)

theThinWhiteDuke
24-01-2010, 16:50
2 zoethoudertjes voor het wachten op de BR: interviews die ik met de cast & crew heb gehad....

Vandaag online gegaan:
http://i26.photobucket.com/albums/c103/ThinWhiteDuke1/ProwsePromo.jpg

KLIK (http://starwarsinterviews.blogspot.com)
Prowse haalt enorm uit naar Christopher Reeve en spreekt over het feit dat hij al sinds 1983 geen contact meer heeft met Lucasfilm.

Vorige week online gegaan:
http://i26.photobucket.com/albums/c103/ThinWhiteDuke1/HKpromo.jpg

KLIK (http://starwarsinterviews.blogspot.com)
Kazanjian spreekt onder andere over het feit dat Ford niet in ROTJ wilde maar dat hij hem overhaalde.

Smooth-J
24-01-2010, 17:21
2 zoethoudertjes voor het wachten op de BR: interviews die ik met de cast & crew heb gehad....

Vandaag online gegaan:
http://i26.photobucket.com/albums/c103/ThinWhiteDuke1/ProwsePromo.jpg

KLIK (http://starwarsinterviews.blogspot.com)
Prowse haalt enorm uit naar Christopher Reeve en spreekt over het feit dat hij al sinds 1983 geen contact meer heeft met Lucasfilm.

Vorige week online gegaan:
http://i26.photobucket.com/albums/c103/ThinWhiteDuke1/HKpromo.jpg

KLIK (http://starwarsinterviews.blogspot.com)
Kazanjian spreekt onder andere over het feit dat Ford niet in ROTJ wilde maar dat hij hem overhaalde.


En de relevantie met dit topic is????

Luvlektrik
24-01-2010, 17:29
En de relevantie met dit topic is????

Het is misschien niet relevant voor dit topic zelf, maar wel voor de vele Star Wars fans die dit topic checken bij een nieuwe post. Alsof alle posts hier zo hard on-topic zijn...

Thomas Gabriel
24-01-2010, 17:30
En de relevantie met dit topic is????
Euh, Star Wars...:-P

theThinWhiteDuke
24-01-2010, 17:48
En de relevantie met dit topic is????
Star Wars misschien????.
Ik had ook een aparte topic kunnen openen maar dit leek me beter. Eigenlijk wat Luvtektrik ook al aangeeft.

Smooth-J
24-01-2010, 18:47
Euh, Star Wars...:-P


uuuhh Blu-Ray topic over Star Wars en niet de promotie van zijn de oppernerd van de Star Wars fans om zijn eigen blog te promoten (y):twisted: :twisted:

Smooth-J
24-01-2010, 18:50
Star Wars misschien????.
Ik had ook een aparte topic kunnen openen maar dit leek me beter. Eigenlijk wat Luvtektrik ook al aangeeft.

Dan moet je dit dus eigenlijk in elke Star Wars topic posten dus ;)

Smooth-J
24-01-2010, 18:52
Maar even voor de newbies: ik hou van Dennis de opper Star Wars Nerd en dus stang ik hem even.

Maar aan de andere kant miste ik wel een beetje de relevantie. Niet dat ik het erg vind, maar de andere zeikerds op dit forum en de forum politie wel.

Don van Straalen
18-04-2010, 00:35
http://www.theblurayblog.com/2010/04/its-official-lucasfilm-announces-6-film-star-wars-saga-on-blu-ray/

Star Wars Blu-ray Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=TsyjJC9Ik-A&feature=player_embedded)

Frenkel
18-04-2010, 07:56
Consider this Rumor Mill (http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html#041710)-worthy, but our own industry sources have actually been checking in with us in recent weeks on this very subject. Our latest information is that Lucasfilm tentatively plans the official Blu-ray release to happen in October 2011. Now, we've been hearing reports like this on and off for years, and until now little has come of it. So we've been waiting to say something here on The Bits until we had a hint of more official confirmation. But now that Sansweet has begun talking about the release, we feel more comfortable reporting on the word from our sources. Plans could obviously change and again, even though Sansweet has hinted that it's coming, none of this constitutes an official announcement. But if current plans remain unchanged, our sources say you'll be enjoying The Force in 1080p next October.

Again, we'll post additional updates as they come in. Stay tuned...



bron: thedigitalbits

Waarschijnlijk Oktober 2011 dus begin maar vast met tellen,...nog 600 nachtjes slapen

Albert Kostwinder
18-04-2010, 12:01
Wow. Een blu ray logo helemaal aan het eind van een vhs kwaliteit trailer en de hele wereld staat op zijn kop...:lol:

DanielC
18-04-2010, 14:04
Heb de films laatst een keer op 1080p binnengehaald... ziet er wel fantastisch uit hoor! Je ziet nu heel goed dat de Rancor uit EpIV een grote rubberen pop is haha :D

Lucas Camps
18-04-2010, 14:52
Tijdens het wachten, kijk dan even naar de meesterlijk geconstrueerde YouTube review van The Phantom Menace:

http://www.youtube.com/watch?v=FxKtZmQgxrI

En als je daar geen genoeg van kon krijgen, ga dan lekker verder met Attack of the Clones:

http://www.youtube.com/watch?v=CfBhi6qqFLA&feature=related

Het is echt briljant! De Star Wars prequels zullen nooit meer hetzelfde zijn!! De psychopaat die die dingen heeft gemaakt weet wel waar hij het over heeft.

Lex v/d Moolen
18-04-2010, 17:11
Die waren hier inmiddels al redelijk bekend :)

SuperDre
18-04-2010, 18:25
bron: thedigitalbits

Waarschijnlijk Oktober 2011 dus begin maar vast met tellen,...nog 600 nachtjes slapen

Vind het schandalig dat het zo lang moet duren, zeker voor iets dat al lang op internet rondspookt..
Vraag me dan ook af of nu eindelijk dan ook eens die deleted scenes met biggs als extra's erbij staan.

rrjobse
19-04-2010, 06:53
Wow. Een blu ray logo helemaal aan het eind van een vhs kwaliteit trailer en de hele wereld staat op zijn kop...:lol:
Er lijkt toch wel een kern van waarheid in te zitten, zie http://hd.engadget.com/2010/04/18/star-wars-box-set-in-works-due-in-the-fall-of-2011/

star wars fan
19-04-2010, 10:21
Vind het schandalig dat het zo lang moet duren, zeker voor iets dat al lang op internet rondspookt..
Vraag me dan ook af of nu eindelijk dan ook eens die deleted scenes met biggs als extra's erbij staan.

Zo dacht ik er ook altijd over maar vergeet niet dat een mooie box veel tijd kost.
Geef toe de dvd box was van zeer hoge kwaliteit en prachtige menu's.
Ik wacht liever wat langer dan dat je meteen zo afgerafelt ding krijgt zoals 10 jaar geleden de titanic van cameron die geen extra's bevatte en ook nog gewoon letterboxed was.
Ik vind het nog snel volgend jaar als het werkelijk zo is.
Trouwens waarom zou het nog langer moeten duren Star Wars is eigenlijk niet zo hot meer als jaren geleden.
Er moet dus wel een zeer mooie box op blu-ray moeten uitkomen anders zullen veel mensen zeggen ik heb hem al op dvd.
De outakes van biggs hoop ik ook op dat ze als extra's erbij zitten.
Op de vroegere cd rom van star wars waren ze wel uitgebracht.
Wat ik hoop is dat ze in de PTM de langere potrace zullen zetten en in de AOTC de scene van shmi dat c3-po in elkaar gebouwd word.
En misschien de geest van Sabastian Shaw weer terug plaatsen LOL.
1 ding is zeker dat we meer kunnen genieten van de films op 1080 want ik weet zeker dat ze heel scherp zullen worden.

Peter van 't Wout
19-04-2010, 10:34
Persoonlijk wil ik alleen een mooie box van 4 t/m 6!

1 t/m 3 vond ik maar niks!!!

star wars fan
20-04-2010, 21:16
Er lijkt toch wel een kern van waarheid in te zitten, zie http://hd.engadget.com/2010/04/18/star-wars-box-set-in-works-due-in-the-fall-of-2011/

Ja als je googelt zie je steeds meer berichten verschijnen.
Ook word vermeld dat er weer heel wat nooit vertoonde scenes op komen te staan.
Ik hoop het wel ja want die ruimte van blu-ray moet gewoon benut worden.
Zet gewoon de hele handel er op ook van de oude laserdic's graag want dan hoef ik in de toekomst niet mijn laserdisc speler pioneer 925 te vervangen;)

DanielC
21-04-2010, 08:00
Ik hoop het wel ja want die ruimte van blu-ray moet gewoon benut worden.


die mag van mij best benut worden met de beste beeld- en geluidkwaliteit.. niet met nog meer crappy deleted scenes die niks toevoegen.

Albert Kostwinder
21-04-2010, 09:45
Er lijkt toch wel een kern van waarheid in te zitten, zie http://hd.engadget.com/2010/04/18/star-wars-box-set-in-works-due-in-the-fall-of-2011/

Natuurlijk is er een kern van waarheid. Maar ook zonder dergelijke artikelen weet iedereen toch wel dat vroeg of laat Star Wars gewoon op blu ray gaat uitkomen?. Geloof mij, het LOTR traject wordt dunnetjes nagedaan straks en zucht, ook ik zal meteen kopen.....:evil: :).

shadyelg
21-04-2010, 14:04
Als de geruchten echt zijn dan wordt dit de meest definitieve versie sinds de Laserdisc. Nu maar hopen dat ook de orginele trilogie erbij gestopt worden. Dan denk ik dat de wereld in een Star Wars heaven komt(y)

Frank
14-08-2010, 19:08
De Star Wars-films zijn officieel aangekondigd voor een release in het najaar van 2011!

The Star Wars saga will at long last be released in a high-definition home video format as all six movies come to Blu-Ray in a Box Set in Fall 2011, as announced by George Lucas this morning at Celebration V. At the fan convention's Main Event, thousands of Star Wars fans braved the muggy heat of an Orlando morning to queue for a one-time only stage session between George Lucas and The Daily Show's Jon Stewart. Stewart asked Lucas questions submitted from the fan community, and one of the most frequently asked questions submitted online prior to the Main Event was about the saga's release on Blu-Ray.

"I wish I could say it was coming out this year," said Lucas, "but it will come out next year."

The set will feature all six live-action Star Wars feature films, with the highest picture and audio quality, along with extensive special features.

Star Wars fans were treated to a glimpse of bonus material, in the form of a long-lost deleted scene from Return of the Jedi. The scene has long been talked about online -- a sequence that depicts Luke Skywalker assembling his new, green-bladed lightsaber prior to infiltrating Jabba the Hutt's palace. After completing the Jedi weapon, Luke stashes it in R2-D2's dome. What makes the Jedi deleted clip so remarkable is that it made it all the way to postproduction before it was cut, so it is a rare example of a cut scene with completed visual effects and music.

Actor Mark Hamill came out to describe the scene, remarking that once again his original introduction in a Star Wars film was cut out (his Anchorhead introduction was, of course, cut from A New Hope). Luke's intro is purposely played as ominous, with his face cowled in shadows and his intentions unclear."I had the black cloak, the glove, and I thought, wow, this time around I get to be the antagonist. Little did I know I was predicting the path of the prequels," said Hamill, noting the similarities to Luke in this scene and Anakin Skywalker's appearance.

Keep checking StarWars.com for more updates from Celebration V as the weekend continues.

http://starwars.com/themovies/saga/mebd/bluray/bdme_img.jpg

Bron: www.starwars.com (http://www.starwars.com/themovies/saga/mebd/bluray/index.html).

HBx2000
14-08-2010, 21:04
Eindelijk de bevestiging dat ze komen. Jammer genoeg nog wel een jaar wachten.
Maar ach, in ieder geval iets op naar uit te kijken. Bedankt Frank voor het melden.

Symphony X
14-08-2010, 22:16
Zie ook: http://www.blu-ray.com/news/?id=4996

rvvnr1
15-08-2010, 00:14
Wat is t toch elke keer voor een ongelooflijk gelul:

"Lucas also clarified that the original trilogy movies will be included as they were shown theatrically in 1997 and released on DVD in 2004 - i.e., the original versions will not be included. "You have to go through and do a whole restoration on it, and you have to do that digitally," he said. "It's a very, very expensive process to do it. So when we did the transfer to digital, we only transferred really the upgraded version." " (bron Blu-ray.com)

Is het niet zo dat ze juist voordat ze aan die S.E.'s konden beginnen eerst al het originele materiaal moesten restaureren en digitaliseren? M.a.w. met een "druk op de knop" zouden die originele versies per direct beschikbaar moeten zijn!!

deftones
15-08-2010, 01:37
Ik las dit net op ign.com

Bron: http://uk.bluray.ign.com/articles/111/1112481p1.html

Update: About five minutes after I published this story, I was handed Lucasfilm's official press release for the Blu-rays. It confirms that all six movies are being released on Blu-ray and that the set is coming out Fall 2011 - so don't line up just yet! We're also told it will include, "documentaries, vintage behind-the-scenes moments, interviews, retrospectives and never-before-seen footage from the Lucasfilm archives."

Eindelijk komen ze.

AgentSmith
15-08-2010, 10:33
Nog nooit eerder vertoonde scene uit episode 6.
http://www.youtube.com/watch?v=UdJ0E7HbTKc

Darth Vader die Luke aanroept met vervolgens Luke die zijn nieuwe lightsaber klaar maakt voordat hij naar Jabba's Palace gaat.

star wars fan
15-08-2010, 10:42
Nog nooit eerder vertoonde scene uit episode 6.
http://www.youtube.com/watch?v=UdJ0E7HbTKc

Darth Vader die Luke aanroept met vervolgens Luke die zijn nieuwe lightsaber klaar maakt voordat hij naar Jabba's Palace gaat.


Geweldig he!(y)
Er zijn nog zoveel scene's die het daglicht nooit gezien hebben ben benieuwd.

theThinWhiteDuke
15-08-2010, 11:59
Geweldig he!(y)
Er zijn nog zoveel scene's die het daglicht nooit gezien hebben ben benieuwd.
Een selectie:

For Return of the Jedi there were several scenes shot that didn’t make the movie and aren’t featured on the DVDs or in any documentary. A few examples: the sandstorm, Luke constructing his lightsaber on Tatooine with C-3PO looking.


This day is something I want to forget. We had sand and wind blowing everywhere. Sand was not only in and on the Millennium Falcon, but in our (the crews) protective clothing. And the cast didn't like it much either. You can see in the behind the scene photos our white jump suits. It didn't help much. The sand got in our eyes and hair. We shot the scene as quickly as possible. After we finished, the Falcon and stage had to be cleaned. The sound proof walls of the stage needed vacuuming as did the rafters in the ceiling. In editing, this was one of the first scenes to be eliminated, again, because of the length of the picture. And I also don't think it moved the story along. And if a scene becomes fill, then you don't need it.
As for Luke constructing his lightsaber, George felt we needed to explain how he got his replacement that he had lost. This was an afterthought shot at Death Valley. The interior of the cave was shot at ILM on their stage. While we were at Death Valley, we also shot the long shot of C-3PO and R2D2 walking towards Jabba's Palace. The Palace was a matt shot on glass.
http://i26.photobucket.com/albums/c103/ThinWhiteDuke1/HK13.jpghttp://i26.photobucket.com/albums/c103/ThinWhiteDuke1/HK14.jpg

Are there more deleted scenes that the public doesn't know of?


No, not really. There were major trims on the Endor planet, interior of the bunker, corridor chases, the Sarlacc, things like that. But separate and whole scenes deleted, no.
http://starwarsinterviews1.blogspot.com/2010/01/howard-kazanjian-interview.html


Your scenes in the movie are in the briefing room, where you tell the Rebels about the second Death Star. There were more scenes with you filmed (you have your own ship in the movie), but unfortunately cut from the movie. Can you tell something about those deleted scenes?


Well my scenes in the briefing room were all that I was due to shoot on the movie. I think they were due to take two, possibly three days. However as I was leaving the set one evening the First Assistant asked if I was free the following week, as George Lucas needed to shoot some more footage of the Rebel battle. I ended up doing several days, as I remember, shooting blue screen footage with George directing the second unit. A wonderful way to spend a working day, flying into battle each morning!
http://i26.photobucket.com/albums/c103/ThinWhiteDuke1/DK3.jpg
http://starwarsinterviews1.blogspot.com/2010/02/dermot-crowley-interview-general-madine.html

Hier (http://www.starwarz.com/tbone/index.php?categoryid=8) staat een fraai overzicht.
Scenes als deze zijn allemaal te zien geweest op de CDrom Making Magic
http://lavender.fortunecity.com/casablanca/95/biggs.jpghttp://1.bp.blogspot.com/_JK3_NYAAypQ/Sr74HiiqMUI/AAAAAAAAA3s/eO7EqnTgNu4/s320/Luke-Treadwell_close_large.jpghttp://application.denofgeek.com/images/m/starwarslist/007_Tonnika_Sisters_2.jpghttp://images2.wikia.nocookie.net/__cb20070405134311/starwars/nl/images/thumb/9/95/Tosche_Station_interieur.jpg/250px-Tosche_Station_interieur.jpg
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20060319221233/starwars/images/thumb/1/1d/Search_for_artoo.jpg/800px-Search_for_artoo.jpghttp://images2.wikia.nocookie.net/__cb20060319222808/starwars/images/5/5e/Lost_cut_stilt_monster.jpghttp://starwars.wikia.com/wiki/File:Camie_fixer_luke_biggs1.jpg


In tegenstelling tot deze met Moff Jerjerrod (Michael Pennington) in ROTJ:
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20070329154222/starwars/nl/images/5/55/Jerjerrod_zapped.jpghttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20070319225507/starwars/images/thumb/9/9a/Vaderchoke.jpg/250px-Vaderchoke.jpg

Deze met 3PO en de Wampa is deels te zien in een oude ESB trailer.

http://www.starwarz.com/tbone/plugins/p17_image_gallery/images/1096.jpg
http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20060420194103/starwars/images/e/e1/Wampa_pen_top.jpg

star wars fan
15-08-2010, 12:04
Mercy!!
Ik wist van deze heb wat scenes op de net genoemde cd-rom uit de jaren 90 staan.
Zullen ze scenes opknappen en in de films plaatsen?
De anchor head scenes denk ik zeker niet.

theThinWhiteDuke
15-08-2010, 12:09
Mercy!!
Ik wist van deze heb wat scenes op een cd-rom uit de jaren 90 staan.
Zullen ze scenes opknappen en in de films plaatsen?
De ancorhead scenes denk ik zeker niet.
Dit heb ik er ook bijgezet:


Scenes als deze zijn allemaal te zien geweest op de CDrom Making Magic
;)

Ik geloof niet dat men deleted scenes in de film zal gaan plaatsen.

Je zou de 'films' Deleted Magic, Empire Building en Returning to Jedi moeten bekijken....daar zitten legio deleted scenes in verwerkt alsmede amateuropnames van de Sarlacc Pit scene :-P
Alle 3 zijn ze alleen via gratis download verkrijgbaar daar het non-profit fan projecten geweest zijn.

KillerBill
15-08-2010, 12:12
Nice! Deze Blu-Rayset wordt natuurlijk verplichte kost! Thnx voor de extra info Duke!

star wars fan
15-08-2010, 12:15
Toch heb ik eens vernomen dat er werd gezecht dat de films nog 1 x veranderd zouden worden. Nou ben ik ook niet zo'n voorstander van altijd dat geklooi maar sommige scenes maken de film wel mooier of wat begrijpender.

theThinWhiteDuke
15-08-2010, 12:51
Toch heb ik eens vernomen dat er werd gezecht dat de films nog 1 x veranderd zouden worden.
Het enige dat ik hiervan weet is dat de Yoda pop uit TPM mogelijk digitaal vervangen wordt.

De beelden met de digitale Yoda zijn er overigens al: iedereen die naar Star Wars in Concert is gegaan heeft deze kunnen zien.

star wars fan
15-08-2010, 12:55
Het enige dat ik hiervan weet is dat de Yoda pop uit TPM mogelijk digitaal vervangen wordt.

De beelden met de digitale Yoda zijn er overigens al: iedereen die naar Star Wars in Concert is gegaan heeft deze kunnen zien.

Ja dat heb ik ook gehoord. Ook las ik eens in 1 van mijn boeken dat in Attack Of The Clones geen tijd was voor de weg gelaten scene dat Shmi Skywalker C3-PO in elkaar bouwt Lucas zei toen dat zetten we wel weer op de dvd. Helaas nooit gebeurt. Ook zou het wel grappig wezen als de lange podrace scene word gebruikt. Wel geinig al die aliens die je normaal niet zag.

BrianB
15-08-2010, 13:04
Beelden van de digitale Yoda in Episode I staan ook op de extra's disc van Episode III, bij die featurettes. Overigens zullen er best wat dingen weer veranderd worden, we hebben het tenslotte over George Lucas.

Dai
15-08-2010, 14:13
Nog nooit Star Wars bekeken, wellicht nu het moment om het te bekijken. 6x30 euro + Lucasbelasting 20 euro = 200 euro. Zit ik er ver naast?

theThinWhiteDuke
15-08-2010, 14:17
Ik merk dat het 'Lucas wil alleen maar $' gezeik hier weer gaat beginnen....dus vandaar dit bericht dat ik onlangs al in de GL draad postte:


Lucas Pledges Half Of Fortune To Charity
http://theforce.net/images/global/pixel.gif


George Lucas is among a group of billionaires pledging to give half of their vast fortunes to charity through the Bill Gates and Warren Buffett movement called The Giving Pledge (http://givingpledge.org/).

Here's a bit from the Wall Street Journal (http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704017904575409193790337162.html):

'Billionaire Oracle Corp. founder Larry Ellison will join film director George Lucas and 38 other mega-wealthy people in following a call by Warren Buffett and Bill and Melinda Gates to pledge to give the majority of their riches to charity.

On Wednesday, Mr. Buffett announced that 40 of America's wealthiest individuals and families, from former Citigroup Inc. leader Sandy Weill to hotel mogul Barron Hilton, have signed the "Giving Pledge."

Mr. Buffett and Mr. Gates in June had asked the individuals and families to publicly commit to give away at least half of their wealth within their lifetimes or after their deaths.

The pledge stemmed from a series of dinners the two men held for the nation's billionaires over the past year to discuss the effects of the recession on philanthropy.

The push by Mr. Buffett and Mr. and Ms. Gates is publicizing what had been a private matter for many wealthy people. Many of those who joined the pledge already had intended to give away much of their money (http://theforce.net/latestnews/story/Lucas_Pledges_Half_Of_Fortune_To_Charity_133083.as p#).

The effort comes during the second consecutive year in which philanthropy experienced its deepest decline ever recorded by the Giving USA Foundation, which has tracked annual giving since 1956."



The Giving Pledge website (http://givingpledge.org/#george_lucas) features information on participants of the program including the following letter from George Lucas:


"Storytellers are teachers and communicators who speak a universal language. That was Homer’s primary role, and both Plato and Aristotle used narratives and dialogues as a means of educating. Good storytelling is based on truths and insights, and a good storyteller is ultimately a teacher – using the arts as a means of making education emotionally meaningful. These are all tools at our educational system’s disposal, but too often we aren’t making use of them.

When I was in high school, I felt like I was in a vacuum, biding time. I was curious, but bored. It was not an atmosphere conducive to learning. I was fortunate that I found my path and my language.

It’s scary to think of our education system as little better than an assembly line with producing diplomas as its only goal. Once I had the means to effect change in this arena, it became my passion to do so – to promote active, life (http://theforce.net/latestnews/story/Lucas_Pledges_Half_Of_Fortune_To_Charity_133083.as p#)-long learning. I believe in the artisan school of learning, through apprenticeships and Aristotelian questions and discussion. This level of engagement dates back to the beginning of human life, but it’s still the best way of doing things. There have to be universal standards – particularly in education – and while it seems unwieldy, there is a willingness among educators to share their best practices.

Ultimately, that is why I created Edutopia and the George Lucas Educational Foundation.

The focus of GLEF has been to share educational innovations – cooperative and project learning, mentorship, parental involvement, and technological advances. This all comes straight from those on the front lines, from teachers who are putting these methods into practice. We are the facilitators. Our goal has been to showcase bold successes and inspire others to further increase the appetite for education. Our hope is that administrators, teachers, and parents will see the power of these collective efforts and join the fight for wider reforms.

But reform is just the beginning. We need to build new foundations, fostering independent thought and a desire to keep learning. Our students need to come away with more than just survival skills, and more than just what is required to complete the program. We need to promote critical thinking and emotional intelligence. We need to focus on building an education system that promotes different types of learning, different types of development, and different types of assessment. We have an opportunity and an obligation to prepare our children for the real world, for dealing with others in practical, project-based environments. It’s about working together and building character – being compassionate, empathetic, and civil as a means to a greater end.

As technology changes, so do students. So should classrooms, and so should our methods of teaching. In a few short years, connectivity has gone from a technological novelty to a daily necessity. It’s how our culture communicates, and our children are at the forefront of its use. Understanding those tools – and how to integrate them into learning – is an integral step in defining our future.

My pledge is to the process; as long as I have the resources at my disposal, I will seek to raise the bar for future generations of students of all ages.

I am dedicating the majority of my wealth to improving education. It is the key to the survival of the human race. We have to plan for our collective future – and the first step begins with the social, emotional, and intellectual tools we provide to our children. As humans, our greatest tool for survival is our ability to think and to adapt – as educators, storytellers, and communicators our responsibility is to continue to do so.

George Lucas"


A scan of the letter can be seen at the Giving Pledge site (http://givingpledge.org/#george_lucas) as well.



And finally, here is a bit more on the project via The Washington Post (http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/video/2010/08/05/VI2010080502266.html#):

Lex v/d Moolen
15-08-2010, 14:28
Tja, als je veel hebt is het wat makkelijker om weg te geven ;)
't zal allemaal wel, GL moet doen waar hij zin in heeft en zal hem worst wezen wat ze van hem vinden en gelijk heeft ie.
SW komt eindelijk in HD en dat is weer een zo'n moment waar ik eigenlijk niet op kan wachten. 8)
Zou wel leuk zijn dat die del scenes van die oude CDROM op de set komen, had dat al veel eerder verwacht. Draai dat ding het eigenlijk nog wel op de nieuwere Windows versies? Nooit geprobeerd.

star wars fan
15-08-2010, 14:45
Tja, als je veel hebt is het wat makkelijker om weg te geven ;)
't zal allemaal wel, GL moet doen waar hij zin in heeft en zal hem worst wezen wat ze van hem vinden en gelijk heeft ie.
SW komt eindelijk in HD en dat is weer een zo'n moment waar ik eigenlijk niet op kan wachten. 8)
Zou wel leuk zijn dat die del scenes van die oude CDROM op de set komen, had dat al veel eerder verwacht. Draai dat ding het eigenlijk nog wel op de nieuwere Windows versies? Nooit geprobeerd.

Haha! dat heb ik met mijn laserdics. Zoveel materiaal wat nooit op dvd kwam en ook de special edition 1997 op laser dus altijd de angst als mijn speler het begeeft wat dan:oops:
Een 2de handsje:grin:

Claudio Santulli
15-08-2010, 15:05
Haha! dat heb ik met mijn laserdics. Zoveel materiaal wat nooit op dvd kwam en ook de special edition 1997 op laser dus altijd de angst als mijn speler het begeeft wat dan:oops:
Een 2de handsje:grin:
Há precies, die original dikke trilogy box heb ik ook nog, jammer genoeg geen LDspeler meer...
Prettig dat het min of meer officieel is nu, maar wedlock had hem al voor 2011 in zijn lijst staan, dus een echte verassing is het niet. Echter het maakt mij niet minder ongeduldig..:mrgreen:

ps: Leuke Luke new lightsaber scene trouwens.;-)

Lex v/d Moolen
15-08-2010, 15:10
Haha! dat heb ik met mijn laserdics. Zoveel materiaal wat nooit op dvd kwam en ook de special edition 1997 op laser dus altijd de angst als mijn speler het begeeft wat dan:oops:
Een 2de handsje:grin:

Net geprobeerd Behind the Magic weer eens te installeren, maar Vista pakt 'm dus niet... :(

Ed Lewis
15-08-2010, 16:16
Ik vind het allemaal best, George Lucas zal er best iets moois van maken, zolang ik de hele handel maar in HD kan zien (y)
En sneller als ik had verwacht, ik dacht dat het wel weer net zo lang zou duren als de reis van de film naar DVD

star wars fan
15-08-2010, 16:29
Há precies, die original dikke trilogy box heb ik ook nog, jammer genoeg geen LDspeler meer...
Prettig dat het min of meer officieel is nu, maar wedlock had hem al voor 2011 in zijn lijst staan, dus een echte verassing is het niet. Echter het maakt mij niet minder ongeduldig..:mrgreen:

ps: Leuke Luke new lightsaber scene trouwens.;-)

Ja die is vreselijk mooi,ook de losse heb ik met de open klap hoesen heel mooi.
Ook staan daar als bonus 3 verschillende Lucas intervieuws op.
Van die lightsaber scene krijg ik toch wel rillingen.

SuperDre
16-08-2010, 08:29
Net geprobeerd Behind the Magic weer eens te installeren, maar Vista pakt 'm dus niet... :(

Heb je compatibiliteitmodus geprobeerd? ik heb nog XP, maar de set ook al lang niet meer geprobeerd sinds ik nog Win95 had.

batmaster
16-08-2010, 08:51
Wat is t toch elke keer voor een ongelooflijk gelul:

"Lucas also clarified that the original trilogy movies will be included as they were shown theatrically in 1997 and released on DVD in 2004 - i.e., the original versions will not be included. "You have to go through and do a whole restoration on it, and you have to do that digitally," he said. "It's a very, very expensive process to do it. So when we did the transfer to digital, we only transferred really the upgraded version." " (bron Blu-ray.com)

Is het niet zo dat ze juist voordat ze aan die S.E.'s konden beginnen eerst al het originele materiaal moesten restaureren en digitaliseren? M.a.w. met een "druk op de knop" zouden die originele versies per direct beschikbaar moeten zijn!!

Ja, maar die komen tuurlijk 2, 3 jaar later. Ik heb nooit de original trilogy box gekocht, maar de losse, die de originele versies hebben. Al is dat wel heeeeel erge video kwaliteit, en mono geluid. Maar deze versies werden toch al een keertje opgepoetst, en nieuwe effects in gedaan, en toen had je de nieuwe versie. Ze komen later vast wel, alles komt zowat op blue-ray. En dat hebben ze ook met dvd gedaan, eerst de box met de nieuwe versies, toen een paar jaar later de oude films erbij. Lucas is niet gek hoor.

SuperDre
16-08-2010, 08:57
Al is dat wel heeeeel erge video kwaliteit, en mono geluid. Maar deze versies werden toch al een keertje opgepoetst, en nieuwe effects in gedaan, en toen had je de nieuwe versie. Ze komen later vast wel, alles komt zowat op blue-ray. En dat hebben ze ook met dvd gedaan, eerst de box met de nieuwe versies, toen een paar jaar later de oude films erbij. Lucas is niet gek hoor.

Nee dat zal niet gebeuren.. Op dvd was de kwaliteit van die orginele versies al om te huilen, die gaan echt niet meer op bluray ook nog komen.

star wars fan
16-08-2010, 09:35
Nee dat zal niet gebeuren.. Op dvd was de kwaliteit van die orginele versies al om te huilen, die gaan echt niet meer op bluray ook nog komen.

Kan je nooit zeker zeggen. De kwaliteit op de dvd van de originele versie's was lang niet zo slecht nog altijd beter dan op laser. En trouwens over kwaliteit gesproken zijn alle blu-ray's dan zo top? Ik heb hier zat blu-ray's ook nieuwe films waarvan de kwaliteit nou niet om naar huis te schrijven is.Met Lucas kan je het nooit zeggen hij zou ook nooit meer de originale trilogy uitbrengen en ja hoor in 2006 gooit ie ze toch op dvd met het verhaal de orginale master niet meer bestaat zodat wij met de letterboxed versie zitten opgescheept.
En wat de oude films betreft die zijn vaak enkelt intressant voor het oudere publiek want de jonge mensen hebben die misschien wel nooit gekent.

rvvnr1
16-08-2010, 12:48
Nogmaals mensen geloven jullie nou echt dat de OT niet meer is uit te brengen? Heel die OT ligt al lang een breed opgepoetst, geremasterd etc. etc. klaar om in een verre toekomst nog een keer uitgebracht te worden. Waar zijn de SE's op gebaseerd dan??

Claudio Santulli
16-08-2010, 14:09
Ik zie ook het nut niet om ze wederom ook op BD uit te brengen. Hij had ze wel in huidige staat mee kunnen leveren op BD. Maar om ze net als op dvd in originele staat los uit te brengen schiet niet echt op. Wat mij betreft hoort het mindere beeld en geluid bij het sentiment van de OT. En daarvoor kijk ik wel de dvd's. Maar idd George is George niet als hij ze achteraf toch niet gewoon uitbrengt gesteund de de vele commentaren op Internet. Voelt hij zich nog gesterkt ook om de hele truckendoos weer open te gooien.

Onkyo
16-08-2010, 15:25
En wat de oude films betreft die zijn vaak enkelt intressant voor het oudere publiek want de jonge mensen hebben die misschien wel nooit gekent.

Niet mee eens. Waarom zou die alleen voor het oudere publiek intressant zijn?
Laat de fans de keuze tussen de beide uitvoeringen en misschien ontdekken sommige van de jeugdige fans dan wel dat de orginele films mijlenver boven de "upgraded" uitgaves van de OT staan.

Van alle "verbeteringen" kan alleen de extended Wampa cave scene me bekoren + het wegpoetsen van enkele movie mistakes zoals omgekeerde uniform emblemen en verkeerd gekleurde light sabers.

Ik ben 39 en heb ROTJ nog in de bios gezien in 1983 en die film was zowieso al goed! Geen belachelijke "Jedi rocks" scene nodig!

En dan heb ik het nog niet over die andere ergernissen als de Han/Greedo scene, de aangepaste scene voor de "Bring my shuttle" in ESB + de onderbroken redding van Luke op Bespin en de aangepaste stem voor Boba Fett. En over de staart van Jabba in ANH wil ik het al helemaal niet hebben...

Leuk als je de nieuwe versies kunt waarderen. Nog veel leuker als George de fans die al die jaren Lucasfilm producten hebben gekocht de keuze geeft tussen de 2 uitgaves.

theThinWhiteDuke
16-08-2010, 16:02
Nogmaals mensen geloven jullie nou echt dat de OT niet meer is uit te brengen? Heel die OT ligt al lang een breed opgepoetst, geremasterd etc. etc. klaar om in een verre toekomst nog een keer uitgebracht te worden.
Je zou haast denken dat je George Lucas himself bent.:-P

Claudio Santulli
16-08-2010, 16:03
Maar je kan toch al jaren lang kiezen voor de OT.
Zei het op vhs, laserdisc en dvd. Het gaat om het nut om ze nu of later weer apart op BD uit te brengen, los van het feit dat ze eigenlijk als extra bij de S.E. BD horen.

Onkyo
16-08-2010, 16:14
Maar je kan toch al jaren lang kiezen voor de OT.
Zei het op vhs, laserdisc en dvd. Het gaat om het nut om ze nu of later weer apart op BD uit te brengen, los van het feit dat ze eigenlijk als extra bij de S.E. BD horen.

Zou ze graag op 1080p met losless audio willen kopen. Maar Lucas heeft ooit eens beweerd dat ze nooit meer verkrijgbaar zullen zijn.
De tijd zal het leren...

Claudio Santulli
16-08-2010, 16:52
1080p kan ik nog inkomen, maar lossless audio is dan niet meer dan een beperkt stereo signaal. Lucas begon net met Surround matrixen uit een stereo signaal, daar zal een lossless track niet veel aan verbeteren net als de dvd's, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Mij persoonlijk had het leuk geleken als ze erbij zaten, maar niet meer dan dat. Lucas probeerde wel vaker om de S.E. als definitieve en enige versie te beschouwen, maar elke keer kwamen ze alsnog met een re-release. Ik denk dat hij jarenlang tegen de onvolkomenheden en beperkingen van zijn project zat op te hikken, en daarom nadat hij eindelijk zijn project had verbeterd, de OT als niet af beschouwde. Maar voor mij is de OT nostalgie, en de nieuwe versie een moderne upgrade. Sommige verbeteringen was ik blij mee, en sommige dingen totaal niet. Sarlac Pitt, Han shoot first en de score tijdens het begin van the trenchrun en van de finale zijn regelrechte missers wat mij betreft, to name a few. Maar ik neem ze voor lief. Aan de andere kant ben ik ook toch wel benieuwd of er weer wat nieuws te zien zal zijn.

rvvnr1
16-08-2010, 16:55
Je zou haast denken dat je George Lucas himself bent.:-P

Gelukkig niet! Ik zou niet weten hoe en mezelf ook niet willen hoeven verdedigen als ik ze alsnog uitbreng.. ;)

Nee maar ff serieus, t is toch complete onzin om te beweren dat er geen masters meer beschikbaar zijn van de OT? Is het niet volstrekte logisch om eerst die OT in zijn geheel te restaureren/remasteren alvorens te beginnen aan alle aanpassingen en toevoegingen die uiteindelijk hebben geleid tot de SE's?? M.a.w. de bron van de SE's was de in zijn geheel opgepoetste OT en die is echt niet weggegooid!! Al was t alleen maar om de mogelijkheid open te houden nog meer veranderingen aan te brengen... ;)

Lex v/d Moolen
16-08-2010, 16:56
Heb je compatibiliteitmodus geprobeerd? ik heb nog XP, maar de set ook al lang niet meer geprobeerd sinds ik nog Win95 had.

Heb ik geprobeerd, maar werkt ook niet.
Maakt ook niet uit, ik denk dat alles van die CD op internet te vinden is, ook de deleted scenes zijn op Youtube terug te vinden.

Claudio Santulli
16-08-2010, 17:00
Gelukkig niet! Ik zou niet weten hoe en mezelf ook niet willen hoeven verdedigen als ik ze alsnog uitbreng.. ;)

Nee maar ff serieus, t is toch complete onzin om te beweren dat er geen masters meer beschikbaar zijn van de OT? Is het niet volstrekte logisch om eerst die OT in zijn geheel te restaureren/remasteren alvorens te beginnen aan alle aanpassingen en toevoegingen die uiteindelijk hebben geleid tot de SE's?? M.a.w. de bron van de SE's was de in zijn geheel opgepoetste OT en die is echt niet weggegooid!! Al was t alleen maar om de mogelijkheid open te houden nog meer veranderingen aan te brengen... ;)

Tuurlijk is die master er nog. Volgens mij waren ze zo geschrokken van de staat van de originele tapes, dat ze die geheel hebben opgepoetst. Die hebben ze echt wel, want hij is ook gebruikt voor de re-release van de OT dvd's onlangs.

star wars fan
16-08-2010, 17:33
Gelukkig niet! Ik zou niet weten hoe en mezelf ook niet willen hoeven verdedigen als ik ze alsnog uitbreng.. ;)

Nee maar ff serieus, t is toch complete onzin om te beweren dat er geen masters meer beschikbaar zijn van de OT? Is het niet volstrekte logisch om eerst die OT in zijn geheel te restaureren/remasteren alvorens te beginnen aan alle aanpassingen en toevoegingen die uiteindelijk hebben geleid tot de SE's?? M.a.w. de bron van de SE's was de in zijn geheel opgepoetste OT en die is echt niet weggegooid!! Al was t alleen maar om de mogelijkheid open te houden nog meer veranderingen aan te brengen... ;)

De orginale master van A New Hope scheen helemaal beschadigd te zijn terwijl Empire en Jedi dat niet waren.

star wars fan
16-08-2010, 17:37
1080p kan ik nog inkomen, maar lossless audio is dan niet meer dan een beperkt stereo signaal. Lucas begon net met Surround matrixen uit een stereo signaal, daar zal een lossless track niet veel aan verbeteren net als de dvd's, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Mij persoonlijk had het leuk geleken als ze erbij zaten, maar niet meer dan dat. Lucas probeerde wel vaker om de S.E. als definitieve en enige versie te beschouwen, maar elke keer kwamen ze alsnog met een re-release. Ik denk dat hij jarenlang tegen de onvolkomenheden en beperkingen van zijn project zat op te hikken, en daarom nadat hij eindelijk zijn project had verbeterd, de OT als niet af beschouwde. Maar voor mij is de OT nostalgie, en de nieuwe versie een moderne upgrade. Sommige verbeteringen was ik blij mee, en sommige dingen totaal niet. Sarlac Pitt, Han shoot first en de score tijdens het begin van the trenchrun en van de finale zijn regelrechte missers wat mij betreft, to name a few. Maar ik neem ze voor lief. Aan de andere kant ben ik ook toch wel benieuwd of er weer wat nieuws te zien zal zijn.

A new hope vind ik enkelt nog inressant als de orginale film met de andere 2 films kan ik leven. Ook ik vind het klote dat de geest van jonge Anakin verschijnt in Jedi. Dat van Greedo had van mij ook niet gehoeven. Wat ik wel top vind van de nieuwe versies zijn het beeld en geluid. Ook vind ik de dewback scene in New Hope geweldig(y)

theThinWhiteDuke
16-08-2010, 18:08
De orginale master van A New Hope scheen helemaal beschadigd te zijn terwijl Empire en Jedi dat niet waren.
In een docu die destijds voor de SE's gemaakt is zegt men (men laat zelfs een voorbeeld/vergelijking zien van ANH) dat men echt net op tijd was met het opvijzelen van de masters; als men langer gewacht had waren deze onherstelbaar beschadigd geweest.

Claudio Santulli
16-08-2010, 18:26
A new hope vind ik enkelt nog inressant als de orginale film met de andere 2 films kan ik leven. Ook ik vind het klote dat de geest van jonge Anakin verschijnt in Jedi. Dat van Greedo had van mij ook niet gehoeven. Wat ik wel top vind van de nieuwe versies zijn het beeld en geluid. Ook vind ik de dewback scene in New Hope geweldig(y)

In die argumenten kan ik me wel in vinden. Ik was ook vooral blij met de beeldkwaliteit. Zeker de tatooine scene in het begin met R2 en treepio zag er op de dvd's nooit eerder zo goed uit. Ben ook zeer benieuwd naar de HD kwaliteit.

SuperDre
16-08-2010, 18:33
Tuurlijk is die master er nog. Volgens mij waren ze zo geschrokken van de staat van de originele tapes, dat ze die geheel hebben opgepoetst. Die hebben ze echt wel, want hij is ook gebruikt voor de re-release van de OT dvd's onlangs.

Uh, de re-release van de OT zijn niet gebasseerd op de masters die zijn gebruikt voor de SE's, maar op de orginele laserdisc masters. Als ze echt complete masters zouden hebben van de OT, dan hadden ze die echt wel gebruikt voor die dvd versie..

star wars fan
16-08-2010, 18:40
In die argumenten kan ik me wel in vinden. Ik was ook vooral blij met de beeldkwaliteit. Zeker de tatooine scene in het begin met R2 en treepio zag er op de dvd's nooit eerder zo goed uit. Ben ook zeer benieuwd naar de HD kwaliteit.

Hou je dan maar vast want ik weet zeker dat deze beelden in HD super gaan worden. Ik zal nooit vergeten toen ik in 1997 ANH(special edition) in de bioscoop zag dat ik schrok van de kwaliteit van de film:-P Gewoon hd!! Nog nooit zag ik de olie op de armen van C3-Po zo duidelijk.

mryoda
16-08-2010, 19:01
Oorspronkelijk gepost door SuperDre http://www.dvd.nl/forum/images/dvd3/buttons/viewpost.gif (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1729176#post1729176)
Heb je compatibiliteitmodus geprobeerd? ik heb nog XP, maar de set ook al lang niet meer geprobeerd sinds ik nog Win95 had.


Zou kunnen dat het onder vista niet werkt, heb het zojuist geprobeerd onder windows 7 in compatibilteitsmodus en 256 kleuren en werkt prima !

Hakker
16-08-2010, 19:19
Zou ze graag op 1080p met losless audio willen kopen. Maar Lucas heeft ooit eens beweerd dat ze nooit meer verkrijgbaar zullen zijn.
De tijd zal het leren...
En mijn moeder heeft 6 benen 3 hoofden en 16 handen.
Dat er een Blu-ray van komt is slechts een kwestie van tijd. Er zijn wel films in slechtere staat gerestaureerd. Punt is en blijft dat Star Wars 1 van de beste franchises blijft die er bestaat. Lucas zou Lucas niet zijn als ie daar niet het meeste uit zal halen.

Very expensive is niets meer dan marketing gelul voor hem want hij weet drommes goed dat hij er bakken geld mee verdient en niet alleen aan de films maar ook vanwege betere verkoop van al die andere Star Wars dingen eromheen.

theThinWhiteDuke
16-08-2010, 19:20
The original negative is conformed to the 1997 Special Edition, meaning the physical copy has been cut and edited with CGI "improvements." With sections of the film being too damaged to work with, parts of that print were taken from other sources.
...

Ed Lewis
16-08-2010, 19:33
Waarom is het voor sommige mensen zo'n probleem als George Lucas er geld mee verdient als hij de handel op Blu-ray uitbrengt ?, ik hoor nooit iemand over alle andere films die uit komen op Blu-ray op dat punt.
Ik denk dat die man sowieso niets meer voor het geld hoeft te doen, die heeft zijn schaapjes echt wel op het droge.
Dus wees blij dat hij ons nog gelukkig gaat maken met Star Wars in HD kwaliteit, wat voor versie(s) het ook mogen zijn (y)
En als je het oplichterij vind, laat je het toch gewoon liggen, het leven kan zo simpel zijn 8-)

Claudio Santulli
16-08-2010, 19:37
...

En toch zijn ze dan of verschrikkelijk dom en/of nalatig. Of ze verdraaien lichtelijk de boel in hun eigen voordeel om de S.E.'s als de standaard aan te wijzen. Ik bedoel er zijn veel oudere films in perfecte staat terug gebracht op BD. Maar de moeder de films lag ergens vergeten stof te vangen in een ouwe kluis. Want Lucas heeft zoveel films gemaakt....:|
Terwijl hij toch de man is die de standaard in de bioscoop tot grote hoogte heeft gebracht... Tja, weet je..., dat gaat er bij niet in.
Het klinkt een beetje als je kind in de supermarkt vergeten. (6)

Per definitie neem ik hun officiele statements met een korrel zout. Zoveel is in het verleden wel gebleken. Neemt niet weg dat ik de man op een voetstuk plaats, en mijn prioriteit gewoon bij de S.E.'s ligt..., and then some... :mrgreen:

Claudio Santulli
16-08-2010, 19:39
Waarom is het voor sommige mensen zo'n probleem als George Lucas er geld mee verdient als hij de handel op Blu-ray uitbrengt ?, ik hoor nooit iemand over alle andere films die uit komen op Blu-ray op dat punt.
Ik denk dat die man sowieso niets meer voor het geld hoeft te doen, die heeft zijn schaapjes echt wel op het droge.
Dus wees blij dat hij ons nog gelukkig gaat maken met Star Wars in HD kwaliteit, wat voor versie(s) het ook mogen zijn (y)
En als je het oplichterij vind, laat je het toch gewoon liggen, het leven kan zo simpel zijn 8-)

Ja hallo..., we moeten wat doen om meer dan een jaar te overbruggen. :-) ;-)

theThinWhiteDuke
16-08-2010, 21:02
Waarom is het voor sommige mensen zo'n probleem als George Lucas er geld mee verdient als hij de handel op Blu-ray uitbrengt ?, ik hoor nooit iemand over alle andere films die uit komen op Blu-ray op dat punt.
Ik denk dat die man sowieso niets meer voor het geld hoeft te doen, die heeft zijn schaapjes echt wel op het droge.
Dus wees blij dat hij ons nog gelukkig gaat maken met Star Wars in HD kwaliteit, wat voor versie(s) het ook mogen zijn (y)
En als je het oplichterij vind, laat je het toch gewoon liggen, het leven kan zo simpel zijn 8-)(y)(y)(y) Halleluja!(y)(y)(y)
Dit roep ik al jaren.....als Jackson hetzelfde doet roept niemand....maar bij Lucas is het altijd uitmelkerij. :roll:

theThinWhiteDuke
16-08-2010, 21:05
En toch zijn ze dan of verschrikkelijk dom en/of nalatig. Of ze verdraaien lichtelijk de boel in hun eigen voordeel om de S.E.'s als de standaard aan te wijzen. Ik bedoel er zijn veel oudere films in perfecte staat terug gebracht op BD. Maar de moeder de films lag ergens vergeten stof te vangen in een ouwe kluis. Want Lucas heeft zoveel films gemaakt....:|
Terwijl hij toch de man is die de standaard in de bioscoop tot grote hoogte heeft gebracht... Tja, weet je..., dat gaat er bij niet in.
Het klinkt een beetje als je kind in de supermarkt vergeten. (6)

Per definitie neem ik hun officiele statements met een korrel zout. Zoveel is in het verleden wel gebleken. Neemt niet weg dat ik de man op een voetstuk plaats, en mijn prioriteit gewoon bij de S.E.'s ligt..., and then some... :mrgreen:
Das het mooie; dit is nl geen statement van Lucasfilm, maar van Michael Kaminski....NIET aan LF verbonden, wél de auteur van het boek The Secret History of Star Wars.

Claudio Santulli
16-08-2010, 21:15
Das het mooie; dit is nl geen statement van Lucasfilm, maar van Michael Kaminski....NIET aan LF verbonden, wél de auteur van het boek The Secret History of Star Wars.

Dan is er vast iemand zo ontzettend onslagen bij Lucasfilm. ;-)

Claudio Santulli
16-08-2010, 21:20
(y)(y)(y) Halleluja!(y)(y)(y)
Dit roep ik al jaren.....als Jackson hetzelfde doet roept niemand....maar bij Lucas is het altijd uitmelkerij. :roll:

Maar is dat een slecht iets dan... uitmelkerij.
Ik profiteer al jaren gretig van zijn uitmelkerij.
En precies, je bent er altijd nog zelf bij. :mrgreen:

Onkyo
16-08-2010, 22:15
En mijn moeder heeft 6 benen 3 hoofden en 16 handen.
Dat er een Blu-ray van komt is slechts een kwestie van tijd. Er zijn wel films in slechtere staat gerestaureerd. Punt is en blijft dat Star Wars 1 van de beste franchises blijft die er bestaat. Lucas zou Lucas niet zijn als ie daar niet het meeste uit zal halen.

Very expensive is niets meer dan marketing gelul voor hem want hij weet drommes goed dat hij er bakken geld mee verdient en niet alleen aan de films maar ook vanwege betere verkoop van al die andere Star Wars dingen eromheen.

Vervelend voor je moeder :mrgreen:

Niemand die Lucas zijn uitspraak geloofd dat het te duur zou zijn om de orginele OT te restaureren.

Maar ik heb er niet zo'n vertrouwen in dat we ze ooit te zien krijgen op BD.
Vooral omdat hij dus meermalen heeft verklaard dat de SE's de versies zijn zoals hij die ooit voor ogen had en dat we het hiermee maar moeten doen.

Waarom heeft hij ze anders niet op DVD uitgebracht? En dan heb ik het over een fatsoenlijke uitgave, niet als een port van de laserdiscs.

En mochten de wonderen de wereld nog niet uit zijn en GL ze op blue uit wil brengen dan zal dat wel na een 3D bioscoop release en 3D Blu-ray release zijn.
En dat kan nog jaren duren. Helaas.

Er zit me nog iets anders dwars. Waarom zo denigrerend doen over de orginele OT? Dit zijn wel de films waar hij zijn imperium mee heeft opgebouwd. De films waarmee miljoenen mensen zijn opgegroeid. Waar hij zijn Skywalker ranch van heeft gebouwd en hobby projecten als Howard the Duck mee heeft gefinancieerd.
En nu wil meneer Lucas dat we die films vergeten en moeten we het doen met zijn kindervriendelijke geupgrade uitgaves :evil:

peptalk
16-08-2010, 22:19
(y)(y)(y) Halleluja!(y)(y)(y)
Dit roep ik al jaren.....als Jackson hetzelfde doet roept niemand....maar bij Lucas is het altijd uitmelkerij. :roll:
Dan lees je het forum niet, zoek eens op Avatar zou ik zeggen.

BrianB
17-08-2010, 09:18
Waarom is het voor sommige mensen zo'n probleem als George Lucas er geld mee verdient als hij de handel op Blu-ray uitbrengt ?, ik hoor nooit iemand over alle andere films die uit komen op Blu-ray op dat punt.
Ik denk dat die man sowieso niets meer voor het geld hoeft te doen, die heeft zijn schaapjes echt wel op het droge.
Dus wees blij dat hij ons nog gelukkig gaat maken met Star Wars in HD kwaliteit, wat voor versie(s) het ook mogen zijn (y)
En als je het oplichterij vind, laat je het toch gewoon liggen, het leven kan zo simpel zijn 8-)

Ik vind het niet erg dat Lucas dingen uitbrengt op Blu-ray, ik vind het erg dat de originele versies er niet bijzitten. Lucas moet eens een voorbeeld nemen aan zijn collega's en naaste vrienden, die wel gewoon het origineel er bij doen. En hij is nota bene lid van The Film Foundation, die ervoor zorgt zoveel mogelijk films te restaureren in hun oorspronkelijke staat.

hstadman
17-08-2010, 11:29
Heb ik geprobeerd, maar werkt ook niet.
Maakt ook niet uit, ik denk dat alles van die CD op internet te vinden is, ook de deleted scenes zijn op Youtube terug te vinden.

16 bit applicaties werken niet meer in vista en windows 7, ook niet in compatibiliteits modus.;)

hstadman
17-08-2010, 11:34
Vervelend voor je moeder :mrgreen:

Niemand die Lucas zijn uitspraak geloofd dat het te duur zou zijn om de orginele OT te restaureren.

Maar ik heb er niet zo'n vertrouwen in dat we ze ooit te zien krijgen op BD.
Vooral omdat hij dus meermalen heeft verklaard dat de SE's de versies zijn zoals hij die ooit voor ogen had en dat we het hiermee maar moeten doen.

Waarom heeft hij ze anders niet op DVD uitgebracht? En dan heb ik het over een fatsoenlijke uitgave, niet als een port van de laserdiscs.

En mochten de wonderen de wereld nog niet uit zijn en GL ze op blue uit wil brengen dan zal dat wel na een 3D bioscoop release en 3D Blu-ray release zijn.
En dat kan nog jaren duren. Helaas.

Er zit me nog iets anders dwars. Waarom zo denigrerend doen over de orginele OT? Dit zijn wel de films waar hij zijn imperium mee heeft opgebouwd. De films waarmee miljoenen mensen zijn opgegroeid. Waar hij zijn Skywalker ranch van heeft gebouwd en hobby projecten als Howard the Duck mee heeft gefinancieerd.
En nu wil meneer Lucas dat we die films vergeten en moeten we het doen met zijn kindervriendelijke geupgrade uitgaves :evil:


In plaats van dat hij de helft van zijn vermogen weggeeft, kan hij daar gemakkelijk de OT van restaureren, waarna hij nog meer verdient door de verkoop van de opgepoetste OT, in kort: hij verliest dus totaal niets aan kapitaal...

Hoewel, ik heb toch het idee dat op dvd de se's beter zijn verkocht dan de OT versies.

Als hij toch geld wil weggeven, waarom dan niet iets terug doen voor de fans, die hem het geld in de eerste instantie hebben gegeven...preservatie van de OT is ook voor de volgende generaties van belang daar die baanbrekend waren in die tijd.

Meneer Lucas stopt wel geld in projecten om oude films bewaard te houden, behalve die van hem zelf, beetje vreemd niet?

hstadman
17-08-2010, 11:38
Dan lees je het forum niet, zoek eens op Avatar zou ik zeggen.
hahaha, cameron krijgt ook al Lucas trekjes, avatar weer opnieuw in de bioscoop, extended edition blu-ray...;):lol: Dubbeldippen of zelfs trippledippen is hem ook niet meer onbekend.8-)

maniac e
17-08-2010, 12:04
Ach je kan zeuren wat je wilt Lucas doet wat ie zelf wilt. De orginele versies zijn helaas vergaan en Lucas blijft gewoon zijn nieuwe versies pushen netzo lang tot iedereen de orginele versies is vergeten.
Je moet niet vergeten die man haalt eruit wat ie eruit kan halen. Ik geloof best dat de kwaliteit van de OT versies niet super zullen zijn maar doe nou eens wat met de feedback die je krijgt vanuit je fanbase.... Die man is gewoon geld belust en zal nooit meer voorbij zijn SW serie komen. Jammer ik koop de box toch wel gewoon alleen al omdat het op blu-ray is en dat het HD 7.1 sound zal zijn! Jammer alleen dat het weer zo moet.

Oakey
17-08-2010, 12:09
... maar doe nou eens wat met de feedback die je krijgt vanuit je fanbase.... Die man is gewoon geld belust en zal nooit meer voorbij zijn SW serie komen.
Zoek maar eens op syndroom van Asperger dan weet je waar zijn handelen vandaan komt.
De man heeft in zijn leven 6 films gemaakt, waarvan 3 in de jaren '70 en 3 in de 90's/00's waar ie als een kip bovenop blijft zitten.

Claudio Santulli
17-08-2010, 12:18
Lucas is allang met pensioen. Hij heeft een heel leger aan executives en afdelingen die zich druk maken over dingen waar ome George geen nacht wakker meer van ligt. Uiteindelijk geeft hij een keer op Zondagavond zijn veto.

En ik snap hem ook wel.
Ooit heb ik een keer een wandschildering in mijn badkamer gemaakt. Het was leuk en aardig, maar erg beperkt door mijn huidige techniek. Een jaar later kon ik het niet meer aanzien, en ben met meer ervaring weer verder gegaan. Steeds meer veranderde en verfijnde het schilderij, totdat de oude versie voor mij niet meer bestond. Immers dit had ik in eerste instantie voor ogen, alleen was dat toen niet mogelijk. Frustratie maakte plaats voor tevredenheid. Maar nooit was het echt af. Je kunt eeuwig door blijven gaan. Ik stel me voor dat ome George ook zo dacht. He just got carried away...:mrgreen:
Voordeel is dat ik geen concervatieve fanbase heb. (6)

hstadman
17-08-2010, 12:24
Zoek maar eens op syndroom van Asperger dan weet je waar zijn handelen vandaan komt.
De man heeft in zijn leven 6 films gemaakt, waarvan 3 in de jaren '70 en 3 in de 90's/00's waar ie als een kip bovenop blijft zitten.

Hoho, meneer Lucas heeft WEL goede ideeen! Er zijn vele andere goede films danzij zijn idee tot stand gekomen. Zelf moet hij maar geen films meer maken, worden alleen maar pg 13 films...

hstadman
17-08-2010, 12:28
Lucas is allang met pensioen. Hij heeft een heel leger aan executives en afdelingen die zich druk maken over dingen waar ome George geen nacht wakker meer van ligt. Uiteindelijk geeft hij een keer op Zondagavond zijn veto.

En ik snap hem ook wel.
Ooit heb ik een keer een wandschildering in mijn badkamer gemaakt. Het was leuk en aardig, maar erg beperkt door mijn huidige techniek. Een jaar later kon ik het niet meer aanzien, en ben met meer ervaring weer verder gegaan. Steeds meer veranderde en verfijnde het schilderij, totdat de oude versie voor mij niet meer bestond. Immers dit had ik in eerste instantie voor ogen, alleen was dat toen niet mogelijk. Frustratie maakte plaats voor tevredenheid. Maar nooit was het echt af. Je kunt eeuwig door blijven gaan. Ik stel me voor dat ome George ook zo dacht. He just got carried away...:mrgreen:
Voordeel is dat ik geen concervatieve fanbase heb.

Voordeel van Lucas is dat HIJ een conservative fanbase heeft die hij kan blijven uitmelken!(6) Zodat hij kan blijven doorgaan met het weggeven van de helft van zijn vermogen! Dus, de fanbase financiert de goede doelen.;)8-)

hstadman
17-08-2010, 12:39
Hou je dan maar vast want ik weet zeker dat deze beelden in HD super gaan worden. Ik zal nooit vergeten toen ik in 1997 ANH(special edition) in de bioscoop zag dat ik schrok van de kwaliteit van de film:-P Gewoon hd!! Nog nooit zag ik de olie op de armen van C3-Po zo duidelijk.
De dvd's zijn inderdaad referentie materiaal.8-)

Met dat lullen over star wars heb ik weer zin om er eentje te gaan kijken...Moet zeggen dat hoe ouder ik word en hoe vaker ik ze zie, dat je toch wel kan merken dat een en ander gedateerd werkt of dat ik ze minder krachtig vindt dan vroeger. Vergeleken bij echte meesterwerken soms wat simpel, zeker voor wat betreft dialogen en dergelijke. Het is leuk vermaak, maar ze nemen aan kracht af, voor mij althans.

hstadman
17-08-2010, 12:46
Zoek maar eens op syndroom van Asperger dan weet je waar zijn handelen vandaan komt.
De man heeft in zijn leven 6 films gemaakt, waarvan 3 in de jaren '70 en 3 in de 90's/00's waar ie als een kip bovenop blijft zitten.

Vergeet indiana jones ook vooral niet. Lucas heeft het verhaal geschreven...spielberg was regisseur. Zoals gezegd, goede ideeen heeft hij wel.

star wars fan
17-08-2010, 13:00
De dvd's zijn inderdaad referentie materiaal.8-)

Met dat lullen over star wars heb ik weer zin om er eentje te gaan kijken...Moet zeggen dat hoe ouder ik word en hoe vaker ik ze zie, dat je toch wel kan merken dat een en ander gedateerd werkt of dat ik ze minder krachtig vindt dan vroeger. Vergeleken bij echte meesterwerken soms wat simpel, zeker voor wat betreft dialogen en dergelijke. Het is leuk vermaak, maar ze nemen aan kracht af, voor mij althans.

Heb ik gelukkig geen last van. Star Wars blijft voor mij nr 1 en blijft geweldig hoe vaak ik ze ook kijk. Toen ik 33 jaar geleden in de bios verliefd werd op NH is dat gevoel nooit meer weg gegaan. Vandaar dat ik heel graag wacht op de HD ervaring en straks 3D ervaring(y)

Albert Kostwinder
17-08-2010, 13:10
Nee maar, Blu-ray is zowaar ineens volwassen geworden met deze aankondiging....Ik verwacht dat deze aankondiging aardig wat mensen zal doen besluiten om dan eindelijk van de dvd af te stappen....:)

star wars fan
17-08-2010, 13:51
Nee maar, Blu-ray is zowaar ineens volwassen geworden met deze aankondiging....Ik verwacht dat deze aankondiging aardig wat mensen zal doen besluiten om dan eindelijk van de dvd af te stappen....:)

Snap je hem? daarom koop ik nog geen flatscreen de dvd's zien er veel beter uit op een goede breedbeeld. Zodra de blu-ray's er zijn koop ik me toch een grote en goede:lol:

Oakey
17-08-2010, 14:11
Nee maar, Blu-ray is zowaar ineens volwassen geworden met deze aankondiging....Ik verwacht dat deze aankondiging aardig wat mensen zal doen besluiten om dan eindelijk van de dvd af te stappen....:)
Dat denk ik ook, al die huisvaders en -moeders zullen massaal naar de MM rennen voor een bd-speler 8-)

star wars fan
17-08-2010, 14:13
Dat denk ik ook, al die huisvaders en -moeders zullen massaal naar de MM rennen voor een bd-speler 8-)

Op mij en een vriend na ken ik niemand met een BD speler:cry:
Ik denk dat dvd nog wel heel wat jaartjes gemaakt gaat worden:rolleyes:

Oakey
17-08-2010, 14:20
Op mij en een vriend na ken ik niemand met een BD speler:cry:
Ik denk dat dvd nog wel heel wat jaartjes gemaakt gaat worden:rolleyes:
De Bd-release van SW is niet te vergelijken met de DVD-releases een paar jaar geleden. Toen ging het van niets of 4:3 stereo video (maar de VHS-uitgaven waren voor de meesten niet zomaar te vinden) naar opeens alle films beschikbaar in breedbeeld, opgepoetst en met 5.1 geluid. De BD-uitgave is een veel kleinere stap in beeld- en geluidskwaliteit en je moet ook de spullen ervoor hebben.

De release van LOTR op BD heeft ook niet de massale push voor BD gebracht (en kom nu niet aan met dat dat ook een verre van perfecte release was, dat valt de meeste mensen toch niet op), is redelijk geruisloos gegaan en de LOTR-cyclus is vele malen populairder dan de SW-franchise (ik ken bijv. geen enkele vrouw die SW leuk vindt).

BD is een niche en zal dat blijven. Desalniettemin zal de SW-BD hier ook wel aangeschaft worden ;)

Claudio Santulli
17-08-2010, 14:23
Nee..., niet weer die discussie..:mrgreen:

Oakey
17-08-2010, 14:38
Nee..., niet weer die discussie..:mrgreen:

:-P

star wars fan
17-08-2010, 14:42
:mrgreen: Ik weet het:oops:

Vroeger video en de gekken zoals ons laser.
Nu dvd en de gekken zoals ons blu-ray.

Mee eens;)


Tot ze de dvd fabrieken sluiten.

Op weer naar Star Wars(y)

theThinWhiteDuke
17-08-2010, 14:58
de LOTR-cyclus is vele malen populairder dan de SW-franchise (ik ken bijv. geen enkele vrouw die SW leuk vindt).
Ik wel :-P
http://www.fohguild.org/forums/attachments/screenshots/78658d1214616212-hot-good-well-done-cosplay-girls-pictures-hot1.jpg
Christy Marie uiteraard!

Maar goed, de LotR films halen het qua populariteit bij lange na niet bij SW. (nee, dat zeg ik zonder mn SW bril op te zetten).

Kijk alleen al naar:
-de SW conventies (Celebration bijvoorbeeld, afgelopen week nog gehouden waar 30.000+ bezoekers waren)
-De SW merchandise. Daar waar LotR merchandise niet meer/amper verkoopt blijven er maandelijks legio SW producten komen.
-SW in Concert heeft meer bezoekers getrokken dan de LotR concertreeks
-Nu deze BR aankondiging, die op de sites en fora meer impact heeft dan de LotR aankondiging
-zo kan ik wel even doorgaan.....
(overigens is er niets mis met de LotR filmsaga, dat dat duidelijk is)

Claudio Santulli
17-08-2010, 15:13
Dat is best een prettige foto..., sterker nog een hele prettige foto.:-)

KillerBill
17-08-2010, 16:11
Dat is best een prettige foto..., sterker nog een hele prettige foto.:-)

Watch the photo... This is how it feels when you watch Star Wars in HD. :grin:

arjan_ufo
17-08-2010, 17:14
Nou dit word voor mij een zekere aankoop.
ik hoor bij die paar mensen in nederland die nog geen van de delen gezien heeft :oops:
Maar zodra hij er is komt daar verandering in.

Inderdaad zeker een fijne foto, dat mag ik graag zien

hstadman
17-08-2010, 18:14
Ik wel :-P
http://www.fohguild.org/forums/attachments/screenshots/78658d1214616212-hot-good-well-done-cosplay-girls-pictures-hot1.jpg
Christy Marie uiteraard!

Maar goed, de LotR films halen het qua populariteit bij lange na niet bij SW. (nee, dat zeg ik zonder mn SW bril op te zetten).

Kijk alleen al naar:
-de SW conventies (Celebration bijvoorbeeld, afgelopen week nog gehouden waar 30.000+ bezoekers waren)
-De SW merchandise. Daar waar LotR merchandise niet meer/amper verkoopt blijven er maandelijks legio SW producten komen.
-SW in Concert heeft meer bezoekers getrokken dan de LotR concertreeks
-Nu deze BR aankondiging, die op de sites en fora meer impact heeft dan de LotR aankondiging
-zo kan ik wel even doorgaan.....
(overigens is er niets mis met de LotR filmsaga, dat dat duidelijk is)


Zooooooo....dat ziet er goed uit.(y)

hstadman
17-08-2010, 18:17
Watch the photo... This is how it feels when you watch Star Wars in HD. :grin: Zul je je wel bedrogen voelen als er ineens een andere Leia op blu-ray staat...:lol:8-);)

crocs
17-08-2010, 19:19
Heel mooi. Star Wars op blu-ray. Ik ben benieuwd naar meer deleted scenes.
Hopelijk komen enkele deleted scenes op de blauwe schijf die ook te vinden op deze overzicht site:
http://www.starwarsholidayspecial.com/swcs/main.html


(ik ken bijv. geen enkele vrouw die SW leuk vindt). En dat zegt nogal wat :lol:

http://www.leiasmetalbikini.com/members/fansincostume_intro.html
Ik ken deze vrouwen persoonlijk niet. Maar iets zegt mij dat deze dames Star Wars wel leuk vinden ;)

star wars fan
18-08-2010, 22:37
Nog nooit eerder vertoonde scene uit episode 6.
http://www.youtube.com/watch?v=UdJ0E7HbTKc

Darth Vader die Luke aanroept met vervolgens Luke die zijn nieuwe lightsaber klaar maakt voordat hij naar Jabba's Palace gaat.

Als je hem nog een keer wilt zien vergeet het maar Lucas heeft er al een stokje voor gestoken:twisted:

Nyarlathotep
30-11-2010, 11:34
Ik zie op cd-wow een release datum staan van 31-12-2010 voor de Star Wars trilogy (http://www.cdwow.nl/blu-ray/star-wars-trilogy/dp/17699383/34555953#bc=6d77). Ik vraag me af welke trilogie dit dan is...
En die datum lijkt mij bogus...

maniac e
30-11-2010, 11:45
Lijkt me ook echt niet dat ze weer 2 losse trilogy sets gaan uitbrengen.

Albert Kostwinder
30-11-2010, 12:17
Dat gaat men dus wel doen.....

Trilogy 1 - 3 blu ray (http://www.amazon.com/Star-Wars-Trilogy-Episodes-Blu-ray/dp/B000PMG16U/ref=sr_1_3?s=dvd&ie=UTF8&qid=1291119164&sr=1-3
)

Trilogy 4 - 6 blu ray (http://www.amazon.com/Star-Wars-Trilogy-Episodes-IV/dp/B000PMLFRA/ref=sr_1_7?s=dvd&ie=UTF8&qid=1291119255&sr=1-7)

Claudio Santulli
30-11-2010, 12:28
Nou, volgens mij verzint Amazon ze ter plekke...
Voor de simpele ziel die alvast wil preorderen.
En CDWOW heeft er 21-12-2010 van gemaakt, maar dat zie je wel vaker met onbekende releasedatums 31-12-xxxx :mrgreen:

Voor de rest kan het me ook niet schelen hoe ze komen, als ze maar....., precies. (6)

Albert Kostwinder
30-11-2010, 12:40
Losse delen, 2 x trilogy, 1 box. Who cares, als het maar snel is...:evil:

Wordt die ge-upscalede bagger langzaam aan moe...:mrgreen:

maniac e
30-11-2010, 14:39
Naja who cares I care sinds ik alles nu wel eens in 1 box wil hebben gewoon omdat het mooi is.

raymonddeniet
10-12-2010, 07:43
Dit wordt voor mij een blinde dubbeldip. Ik heb beide trilogieen op dvd en ben er erg blij mee. Maar als ze hiermee netzoveel goeds doen als ik lees over Apocalypse Now dan word het toch wel geweldig. Hopen dat het niet lang meer zal duren....

Claudio Santulli
10-12-2010, 12:23
Bij mij eerder inmiddels een deci-dip

vhs(meerdere) Laserdisc (meerdere) dvd (meerdere) bd (waarschijnlijk ook meerdere) :mrgreen:

raymonddeniet
10-12-2010, 13:50
Ok, als je zo gaat rekenen (niet zo gek ook) dan heb ik dat ook. Heb van de OT ook de VHS box nog ergens staan. Geen idee waarmee dit nog afgespeeld kan worden.... lol

SuperDre
10-12-2010, 21:13
Ok, als je zo gaat rekenen (niet zo gek ook) dan heb ik dat ook. Heb van de OT ook de VHS box nog ergens staan. Geen idee waarmee dit nog afgespeeld kan worden.... lol

LOL.. videorecorder natuurlijk pffff... toevallig net deze week mijn vcr aan mijn beamer weer aangesloten.. hehe..

raymonddeniet
11-12-2010, 08:51
Oja dat ding. Grappig. Ik heb hem vorig jaar nog kunnen verkopen voor 4 tientjes. De kans dat ik hem zou gaan gebruiken zou nihil zijn. Nu nog iemand blij gemaakt ook.

Ik denk nog wel veel terug aan de inburgering van de videorecorder. Geweldig was dat als kind. Tekenfilms herzien toen. Nu is het helemaal gewoon. Je koopt een dvd en kan hem eindeloos herkijken.

Maargoed ik dwaal af. Ik kijk uit naar de zoveelste dip van mijn Star Wars films. Geen probleem mee.

star wars fan
11-12-2010, 10:53
En we gaan nog even door! hierna 3D met bril en later weer zonder bril;)
Voor Lucas is blu-ray al weer oud. Die ziet weer toekomst voor 3D.
En jij?

Onkyo
11-12-2010, 12:22
En we gaan nog even door! hierna 3D met bril en later weer zonder bril;)
Voor Lucas is blu-ray al weer oud. Die ziet weer toekomst voor 3D.
En jij?

Mediadragers met nog beter beeld en meer discrete kanalen, 9.2 ofzo.

Ik kan me verder niks voorstellen wat er na 3D zou kunnen komen. Geur TV? Ik zit er niet op te wachten.

Onkyo
11-12-2010, 12:37
bij mij eerder inmiddels een deci-dip

vhs(meerdere) laserdisc (meerdere) dvd (meerdere) bd (waarschijnlijk ook meerdere) :mrgreen:

+ vcd ;)

raymonddeniet
11-12-2010, 15:00
En we gaan nog even door! hierna 3D met bril en later weer zonder bril;)
Voor Lucas is blu-ray al weer oud. Die ziet weer toekomst voor 3D.
En jij?

Hmm, 3d. Ik ben er geen liefhebber van en zie de meerwaarde niet. Vond Avatar ook erg tegenvallen en kon de 3d nu niet waarderen. Maar hey, dat is mijn smaak.

Ik wil ze gewoon op BD en klaar. Maar als meneer Lucas dat anders ziet en wil doen prima.

SuperDre
11-12-2010, 15:42
En we gaan nog even door! hierna 3D met bril en later weer zonder bril;)
Voor Lucas is blu-ray al weer oud. Die ziet weer toekomst voor 3D.
En jij?

uhh.. 3D met/zonder bril is niet afhankelijk van de drager, maar van de weergever, ofwel je hoeft em dan maar 1 keer te kopen... 3D en Bluray is overigens gewoon samen..

star wars fan
11-12-2010, 18:44
Mediadragers met nog beter beeld en meer discrete kanalen, 9.2 ofzo.

Ik kan me verder niks voorstellen wat er na 3D zou kunnen komen. Geur TV? Ik zit er niet op te wachten.

Hologram? je ziet een dinosaurus echt in je huiskamer lopen:rolleyes:

star wars fan
11-12-2010, 18:46
uhh.. 3D met/zonder bril is niet afhankelijk van de drager, maar van de weergever, ofwel je hoeft em dan maar 1 keer te kopen... 3D en Bluray is overigens gewoon samen..


Wist ik, maar de blu-ray schijfjes van nu hebben geen 3D dus ik bedoel wat je nu koopt zou je dan later weer moeten vervangen en daar word ik zo moe van:rolleyes:
Trouwens ik heb alle trading gards van Starwars 3D en dat is wel heel mooi,zo'n bril op lijkt me erg vermoeiend.

Claudio Santulli
11-12-2010, 21:29
Hologram? je ziet een dinosaurus echt in je huiskamer lopen:rolleyes:
Bijna..., maar het wordt toch echt de chip implantaat...:mrgreen:

raymonddeniet
20-12-2010, 17:47
Bijna..., maar het wordt toch echt de chip implantaat...:mrgreen:

En ook die zal ik blind laten implanteren;)

Mark van L.
20-12-2010, 18:30
http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/star-wars-episode-1-6-complete-collection-blu-ray-disc

Onkyo
20-12-2010, 21:28
http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/star-wars-episode-1-6-complete-collection-blu-ray-disc

Speculatie? "Vorlaufiges Cover" en Lucas die met DTS gaat werken? Ik gok op een Dolby 7.1 geluidspoor.

Frank
21-12-2010, 05:24
Het zou wel raar zijn als de blu-ray Dolby TrueHD zou hebben, want Fox heeft voor zover ik weet uitsluitend blu-ray's uitgebracht met DTS-HD.

hstadman
21-12-2010, 06:58
Ik ben een beetje klaar met Lucas en Star wars, hij zoekt het maar uit.

Ik koop de serie wel op hd wanneer ik denk dat het goed genoeg is!(y)

Denkt hij nog steeds dat de fans 100 keer dezelfde film gaan kopen?!:rolleyes:
Komt nog bij dat Star Wars over de jaren toch wel iets van zijn charme heeft verloren!
De enige grote schare fans zijn oudere mensen, vele jonge mensen vinden Star Wars maar niets!
Kortom, niet veel nieuwe klanten, dus zoeken naar manieren om de oude fans weer eens uit te kunnen kleden.

Ik moet nog steeds aan zijn uitspraak denken over de originele serie;"de originelen komen nooit op dvd".

Hmm, toen de verkopen van de serie 1,2 en 3 tegenvielen, kwam opeens toch de originele serie uit op dvd....
Dat is dus letterlijk de fans keihard verneuken.

Kortom, ik neem Lucas niet echt meer serieus waneer het gaat om zijn melkkoe...

Nyarlathotep
21-12-2010, 07:37
Ik doe het tot die tijd wel met de HD uitzendingen van de BBC ;-)
Die zien er overigens al erg goed uit. Dus stiekum blijf ik wel hopen op een mooie BR release binnen niet al te lange tijd...

BrianB
21-12-2010, 09:14
Ik ben een beetje klaar met Lucas en Star wars, hij zoekt het maar uit.

Ik koop de serie wel op hd wanneer ik denk dat het goed genoeg is!(y)

Denkt hij nog steeds dat de fans 100 keer dezelfde film gaan kopen?!:rolleyes:
Komt nog bij dat Star Wars over de jaren toch wel iets van zijn charme heeft verloren!
De enige grote schare fans zijn oudere mensen, vele jonge mensen vinden Star Wars maar niets!
Kortom, niet veel nieuwe klanten, dus zoeken naar manieren om de oude fans weer eens uit te kunnen kleden.

Ik moet nog steeds aan zijn uitspraak denken over de originele serie;"de originelen komen nooit op dvd".

Hmm, toen de verkopen van de serie 1,2 en 3 tegenvielen, kwam opeens toch de originele serie uit op dvd....
Dat is dus letterlijk de fans keihard verneuken.

Kortom, ik neem Lucas niet echt meer serieus waneer het gaat om zijn melkkoe...

Ja, hij verneukte de fans echt toen hij alsnog de originele trilogie op DVD uitbracht :rolleyes:. Sorry hoor, maar jouw bericht slaat helemaal nergens op. De trilogie werd nota bene uitgebracht voor deel 3 überhaupt in de bioscopen was verschenen.

Onkyo
21-12-2010, 10:09
Het zou wel raar zijn als de blu-ray Dolby TrueHD zou hebben, want Fox heeft voor zover ik weet uitsluitend blu-ray's uitgebracht met DTS-HD.

Klopt, maar er is nog nooit een Star Wars/Indy dvd met DTS uitgebracht.

En George Lucas heeft een geschiedenis met Dolby.
De eerste SW film in de bioscoop in 1977 had al Dolby stereo en het EX spoor is samen met Lucasfilm ontwikkeld voor The Phantom Menace.

Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik moet het nog zien.

Onkyo
21-12-2010, 10:23
Komt nog bij dat Star Wars over de jaren toch wel iets van zijn charme heeft verloren!
De enige grote schare fans zijn oudere mensen, vele jonge mensen vinden Star Wars maar niets!


Ik ben pas 40 geworden en heb alle films in de bioscoop gezien. Star Wars heeft bij mij pas zijn charme verloren toen Luca$ zijn "verbeteringen" aan ging brengen in de OT. Onnodig, de orginele trilogie was (is) ijzersterk zonder die cgi rotzooi.
En wat die fans betreft: mijn neefje van 8 speelt Star Wars spelletjes op zijn Nintendo kijkt de dvd's bij ons thuis en kan er niet genoeg van krijgen!

Goede films zijn tijdloos.

Claudio Santulli
21-12-2010, 14:37
Starwars verliest bij mij nooit zijn charme....:mrgreen:

Frenkel
21-12-2010, 16:02
Starwars verliest bij mij nooit zijn charme....:mrgreen:

Bij mij ook niet, maar we zijn waarschijnlijk oude knarren aan het worden ;)

Lorre
21-12-2010, 16:13
Klopt, maar er is nog nooit een Star Wars/Indy dvd met DTS uitgebracht.

En George Lucas heeft een geschiedenis met Dolby.
De eerste SW film in de bioscoop in 1977 had al Dolby stereo en het EX spoor is samen met Lucasfilm ontwikkeld voor The Phantom Menace.

Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik moet het nog zien.
Ik denk dat deze zeker DTS-HD zal hebben. THX-1138 is ook uitgebracht met DTS-HD en is ook een titel van Lucas.

Onkyo
21-12-2010, 18:30
Ik denk dat deze zeker DTS-HD zal hebben. THX-1138 is ook uitgebracht met DTS-HD en is ook een titel van Lucas.

Laten we het hopen!
Deze set verdient een DTS track.

En om even op de zaken vooruit te lopen: ik hoop dat een eventuele isolated score dat ook heeft!

hstadman
21-12-2010, 19:12
Bekijk zijn statements nog maar eens op de star wars fora voordat je onzin gaat uitkramen. Hij heeft expliciet gezegd dat de originelen niet op dvd zouden worden uitgebracht! Toen iedereen maar de special editions ging aanschaffen, heeft hij toch nog de originelen uitgebracht, ja dus , iedereen lekker verneukt.(y)8-):roll:


Ja, hij verneukte de fans echt toen hij alsnog de originele trilogie op DVD uitbracht :rolleyes:. Sorry hoor, maar jouw bericht slaat helemaal nergens op. De trilogie werd nota bene uitgebracht voor deel 3 überhaupt in de bioscopen was verschenen.

hstadman
21-12-2010, 19:17
Ik ben pas 40 geworden en heb alle films in de bioscoop gezien. Star Wars heeft bij mij pas zijn charme verloren toen Luca$ zijn "verbeteringen" aan ging brengen in de OT. Onnodig, de orginele trilogie was (is) ijzersterk zonder die cgi rotzooi.
En wat die fans betreft: mijn neefje van 8 speelt Star Wars spelletjes op zijn Nintendo kijkt de dvd's bij ons thuis en kan er niet genoeg van krijgen!

Goede films zijn tijdloos.

:lol: Kijk nog maar eens goed naar de films, tenenkrommende dialogen e.d.

Lucas heeft goede ideeen maar moet zelf geen films meer maken.
Daarnaast hebben medewerkers van Lucas ook al commentaar geuit over het niveau van sommige delen.
Het zijn meer kinderfilms geworden.

Deel 4, 5 en 6 blijven wel redelijk overeind.

Dat is mooi dat je neefje dat doet, ik ken zat jeugd die star wars maar een simpel filmje vinden.

Als je alle cgi en alle andere special effect weglaat, is het ook zo, de dialogen zijn nu niet echt top niveau.

Ik vind star wars nog steeds leuk, maar voor mij begint het toch wel op te vallen dat de dialogen e.d. toch niet op top niveau zijn. Ook het acteren is soms van een bedenkelijk niveau.

Het is jeugdsentiment maar ook niet meer dan dat.

Onkyo
21-12-2010, 20:22
:lol: Kijk nog maar eens goed naar de films, tenenkrommende dialogen e.d.

Lucas heeft goede ideeen maar moet zelf geen films meer maken.
Daarnaast hebben medewerkers van Lucas ook al commentaar geuit over het niveau van sommige delen.
Het zijn meer kinderfilms geworden.

Deel 4, 5 en 6 blijven wel redelijk overeind.

Dat is mooi dat je neefje dat doet, ik ken zat jeugd die star wars maar een simpel filmje vinden.

Als je alle cgi en alle andere special effect weglaat, is het ook zo, de dialogen zijn nu niet echt top niveau.

Ik vind star wars nog steeds leuk, maar voor mij begint het toch wel op te vallen dat de dialogen e.d. toch niet op top niveau zijn. Ook het acteren is soms van een bedenkelijk niveau.

Het is jeugdsentiment maar ook niet meer dan dat.

Mijn verhaal ging ook over de oude trilogie. En simpel filmje? De oude trilogie zit gewoon ontzettend goed in elkaar. Check de IMDB 250 maar eens hoe hoog deze films staan.
De special effects waren baanbrekend in die tijd en ze hebben de tand des tijds glansrijk doorstaan. Ze komen bij mij i.i.g. overtuigender over dan menig cgi effect uit moderne films (ja, ook die van de SW prequels).
In het geval van Ep. IV, V ,VI stonden de effecten nog in dienst van het verhaal en niet andersom.
Over de dialogen is al genoeg geschreven, persoonlijk vind ik ze minder dramatisch als er door anderen wel eens word beweerd (OT).

BrianB
21-12-2010, 21:35
Bekijk zijn statements nog maar eens op de star wars fora voordat je onzin gaat uitkramen. Hij heeft expliciet gezegd dat de originelen niet op dvd zouden worden uitgebracht! Toen iedereen maar de special editions ging aanschaffen, heeft hij toch nog de originelen uitgebracht, ja dus , iedereen lekker verneukt.(y)8-):roll:

Hij heeft onder andere ook gezegd dat Episodes I tot III pas nadat deel III in de bioscopen was verschenen, op DVD zouden verschijnen. Hij zei ook dat de Special Editions ook niet op DVD uit zouden komen, maar dat hij zou wachten op het volgende formaat. De enige die hier onzin uitkraamt ben jij. Klagen dat hij blijkbaar 100 keer de films uitbrengt (iets wat ook niet klopt, op DVD is er slechts 1 versie van de SE's beschikbaar), en dan zeggen dat je de Blu-ray's niet koopt.
Je hebt niets met de films, als ik je reacties zo lees, wat maakt het jou dan uit of Lucas de films 100 keer uitbrengt of niet?

MissShadows
22-12-2010, 11:46
heb je zelf al eens gekeken hoevaak de films zijn uitgebracht? Oke, 100 keer is idd overdreven
maar bv deze
http://www.amazon.com/Star-Wars-Trilogy-Harrison-Ford/dp/B001EN71DG/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1293017799&sr=8-2
en deze (die ik zelf heb)
http://www.amazon.com/Star-Wars-Trilogy-Widescreen-Bonus/dp/B00003CXCT/ref=sr_1_47?ie=UTF8&qid=1293017835&sr=8-47
en dan zijn er nog de losse versie, geloof dat ik in de winkel ook verschillende versie heb gezien.
dan komt nog de SE op videoband, ik weet helaas niet of de films daarvoor ook nog uitgebracht waren (de bios versie, misschien laserdisc) ik was toen nog niet geinterreseerd in films en Star Wars.
Voor zover ik weet breng Lucas de films op het nieuwe formaat uit (toen met de dvds en nu met de bluray) als het nieuwe formaat echt is aangeslagen. Vooral omdat veel fans erop wachten totdat ze echt niet meer kunnen wachten, dan brengt Lucas ze uit en vraagt meteen een shitload of money for it wat heel veel fans er voor over hebben. (don't take me wrong, heel veel fans ook weer niet)
maar goed punt isLucas heeft de films wel een aantal keer uitgebracht maar de meeste keren waren in het nieuwe formaat op dat moment en de box 2 keer, waarschijlijk de laatste box met 2 versie van elke film, dus dat valt dan weer mee

raymonddeniet
22-12-2010, 16:23
Bij mij ook niet, maar we zijn waarschijnlijk oude knarren aan het worden ;)

Ik sluit mij hier volledig bij aan. Nu alleen nog RotJ kijken dan heb ik de beide trilogieën weer eens gezien. Het blijft prachtig. En wat is het toch een gelijkenis met onze Europese geschiedenis. Prachtig gebracht. Het blijft een meesterwerk in zijn soort.

Albert Kostwinder
23-12-2010, 12:19
4 en 5 hadden nog een hart, 6 was het al beetje een moeten en bij deel 1, 2, 3 ging het meer om te cashen......

Maar net als mopperaar HStadman, koop ik de blu ray's op dag 1 dat ze uit komen...:)

raymonddeniet
23-12-2010, 13:04
Ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens.
4 en 5 waren gewoon goed, 6 stukken minder. Dat vond ik ook van 1, maar daarentegen vond ik 2 en 3 weer erg goed.

Albert Kostwinder
23-12-2010, 13:17
Dat mag natuurlijk 8-)

Maar 2 en 3 waren niet helemaal slecht inderdaad. Dat ben ik ook wel met je eens. Echter, de vibe of het gevoel zoals bij 4 mis je toch wel. :)

raymonddeniet
23-12-2010, 13:45
Ik ken je leeftijd niet, maar dat met nr 4 heb ik enigzins ook. Maar komt dat niet omdat het daarmee allemaal begon...

De NT kijk ik er ook los van en toch als 1 verhaal. Deel 1 minder en dat komt in mijn geval alleen maar door de te grote rol van Jar-Jar. Verder is het een verhaal dat zich langzaam ontrafelt naar deel 2 toe. Daarin komt veel politiek voorbij, zo ook in deel 3. Ik vergelijk dit met de begin jaren 30 in Duitsland. Vind ik een vrij fascinerend stuk recente geschiedenis, daardoor zijn deze films voor mij ook erg goed gedaan. Over nagedacht denk ik.

Lex v/d Moolen
23-12-2010, 14:01
Ik vind de NT opzich prima films, maar jammer genoeg zit er wel elementen in, zoals idd Jar Jar, waar een bepaalde irritatie optreedt die ik in de delen 4 en 5 niet had. 6 was al minder door de Ewoks.
Het is ook allemaal wat braver geworden, moet ook zeggen de NT mist een karakter/acteur zoals Han Solo/Harrison Ford die met zijn sarcasme en gekibbel met Leia de OT toch net dat extra's gaf.

raymonddeniet
23-12-2010, 14:32
Braver wil ik niet gelijk zeggen. Als je bedenkt dat Anakin een heel volk afslacht, alle Jedi's afmaakt in de tempel, ook de kinderen, kan ik niet braaf noemen. Het enige is dat het niet in beeld gebracht is. Maar dat was met veel in de OT ook al niet.

Een figuur als Solo ontbreekt inderdaad wel.
Maar ik weet ook niet hoe Lucas het geschreven heeft.
Had hij eerst de OT geschreven en daarna de NT of gewoon NT en toen de OT maar ivm publiekstrekker begonnen met opnemen/uitbrengen van de OT?

Het zou mij nog wel leuk lijken als hij (wishful thinking) een film of zelfs trilogie uitbreng van voor de NT of misschien wel na de OT.
De OT laten zien wat erna gebeurt. Het rijk is verslagen, maar er doemt altijd wel weer kwaad op. De nieuwe Jedi opleiding olv Luke. Je zou bijvoorbeeld in dat punt Hamill, Ford en Fischer nog wel kunnen gebruiken als oude Jedi opleiders met alle politieke en actie gevolgen eromheen. Vooral ook omdat de mythe van de Jedi heerst (zie in EsB, wordt veel gezegd door de legerleiding over myhe of ooit een vergeten iets...) en de bevolking er dan geen weet van heeft en weer "opgevoed" moet worden met deze kennis en veiligheid in het heelas. Hmm, ik draaf door...

Lex v/d Moolen
23-12-2010, 14:54
Braver wil ik niet gelijk zeggen. Als je bedenkt dat Anakin een heel volk afslacht, alle Jedi's afmaakt in de tempel, ook de kinderen, kan ik niet braaf noemen. Zeker niet, ik doelde eigenlijk ook meer op de dialogen.

raymonddeniet
23-12-2010, 16:01
Ah, zo. dan heb je wel een punt ja.

SuperDre
23-12-2010, 20:25
Had hij eerst de OT geschreven en daarna de NT of gewoon NT en toen de OT maar ivm publiekstrekker begonnen met opnemen/uitbrengen van de OT?

Hij had eerst SW a new hope geschreven, NT is geschreven op basis van de characterontwikkelingen die hij had gedaan voor SW ANH. ESB en ROTJ zijn pas later geschreven na het succes van SW ANH (in principe is SW ANH ook echt een afgrond geheel).

raymonddeniet
23-12-2010, 21:42
Duidelijk. Maar weet je zeker dat ANH een afgerond geheel is? Ik heb dat idee totaal niet (kan zijn omdat ik niet beter weet als dat de trilogie er is).

star wars fan
24-12-2010, 07:11
Duidelijk. Maar weet je zeker dat ANH een afgerond geheel is? Ik heb dat idee totaal niet (kan zijn omdat ik niet beter weet als dat de trilogie er is).


Dat zou je zeggen en ook omdat de film een open eind heeft. Maar wel duidelijk in 1977 in mijn oude Star Wars boek stond al meteen geschreven van een mogelijk vervolg op de film op een ijsplaneet. ANH is gewoon een geheel spectacular stuk van zij ideeën om het hopelijk op een succes te laten slagen want stel je voor dat je in die tijd een jong knaapje Anakin had zien opdraven en niet Darth Vader in de gangen met stormtroopers had het dan ook zo ingeslagen? ik denk het niet toen in die tijd was het een film bedoeld voor de jeugd. Ook voor mij blijft ANH de ultieme Star Wars film.

SuperDre
24-12-2010, 10:06
Dat zou je zeggen en ook omdat de film een open eind heeft.

IMHO het enige 'open' aan ANH vindt ik 'wegvliegen' van Darth Vader, voor de rest is het gewoon een compleet verhaal.. maargoed, dat is mijn belevenis in iedergeval.

raymonddeniet
24-12-2010, 10:20
Dat zou je zeggen en ook omdat de film een open eind heeft. Maar wel duidelijk in 1977 in mijn oude Star Wars boek stond al meteen geschreven van een mogelijk vervolg op de film op een ijsplaneet. ANH is gewoon een geheel spectacular stuk van zij ideeën om het hopelijk op een succes te laten slagen want stel je voor dat je in die tijd een jong knaapje Anakin had zien opdraven en niet Darth Vader in de gangen met stormtroopers had het dan ook zo ingeslagen? ik denk het niet toen in die tijd was het een film bedoeld voor de jeugd. Ook voor mij blijft ANH de ultieme Star Wars film.

Dat heb ik ook, alleen vind ik TESB de beste. Maar waarschijnlijk omdat er een zeer duister tintje aan zit. De 2e voor mij is ANH en dan Revenge of the Sith.
Ik denk ook dat als er een jongen van 18 had rondgelopen het over en uit was.


IMHO het enige 'open' aan ANH vindt ik 'wegvliegen' van Darth Vader, voor de rest is het gewoon een compleet verhaal.. maargoed, dat is mijn belevenis in iedergeval.

Dat is het ook. Alleen zijn zowel Darth Vader als The Emperor op vrije voeten. En The Sith moest toch uitgeschakeld worden.

Maar zo zijn er veel meer films met een heel klein kiertje die opeens weer wagenwijd open zijn om een vervolg te maken...

Lex v/d Moolen
24-12-2010, 10:32
Maakt ook niet zoveel uit, er is altijd wel wat te verzinnen voor een vervolg, zie Alien³ > Alien Resurrection. ;)

star wars fan
24-12-2010, 10:43
Wat ik nog steeds in ANH geweldig vind is Tatooine het zandvolk de jawa's. Het cafe in mos eisley. Ik hoop dat in de blu-ray's geen grain en ruis zit hoop dat dat goed aangepakt word dan is mijn jaar weer goed(y)

Lex v/d Moolen
24-12-2010, 10:47
grain ja, ruis nee.

Albert Kostwinder
24-12-2010, 11:04
Altijd weer die eeuwige grain.........:)

raymonddeniet
24-12-2010, 11:16
Maakt ook niet zoveel uit, er is altijd wel wat te verzinnen voor een vervolg, zie Alien³ > Alien Resurrection. ;)

Helemaal mee eens. Ben stiekem toch heel erg blij dat de andere 5 delen er toch zijn gekomen;) Nu blijf ik ook stiekem hopen op een 3e trilogie:lol:


Wat ik nog steeds in ANH geweldig vind is Tatooine het zandvolk de jawa's. Het cafe in mos eisley. Ik hoop dat in de blu-ray's geen grain en ruis zit hoop dat dat goed aangepakt word dan is mijn jaar weer goed(y)

Heb ik het helemaal verkeerd begrepen wat hier eerder is gepost? Komt er echt een BD release? Ik hoopte wel mee maar begreep ook van meerdere reacties over het feit dat Lucas dit medium wel eens zou overslaan en misschien helemaal niets meer opnieuw uitgeeft....:oops:

Albert Kostwinder
24-12-2010, 11:52
Lucas die een medium over gaat slaan?. Geloof ik niks van.....

Jethro
24-12-2010, 11:54
Helemaal mee eens. Ben stiekem toch heel erg blij dat de andere 5 delen er toch zijn gekomen;) Nu blijf ik ook stiekem hopen op een 3e trilogie:lol:



Heb ik het helemaal verkeerd begrepen wat hier eerder is gepost? Komt er echt een BD release? Ik hoopte wel mee maar begreep ook van meerdere reacties over het feit dat Lucas dit medium wel eens zou overslaan en misschien helemaal niets meer opnieuw uitgeeft....:oops:

http://collider.com/star-wars-blu-ray-box-set-in-the-works-complete-lack-of-surprise-sweeps-the-nation/22369/

Onkyo
24-12-2010, 13:05
Hij had eerst SW a new hope geschreven, NT is geschreven op basis van de characterontwikkelingen die hij had gedaan voor SW ANH. ESB en ROTJ zijn pas later geschreven na het succes van SW ANH (in principe is SW ANH ook echt een afgrond geheel).

Laat ik nou altijd geloofd (en ooit eens gelezen) dat de oude trilogie als 1 verhaal was geschreven, en omdat die niet als 1 film uit te brengen was Lucas het gehaal in 3en heeft geknipt. Geen link, was nog uit een bron voor het internet tijdperk...

Voor degene die meer deleted scenes, alternatieve takes en nog veel meer willen zien, zie deze projecten op TouTube:

Returning to Jedi (http://www.youtube.com/watch?v=BdH12otbLFw)
Building Empire (http://www.youtube.com/watch?v=QbkvK8ggMbE)
Star Wars deleted magic (http://www.youtube.com/watch?v=X__nksxQxys).

theThinWhiteDuke
24-12-2010, 13:07
Wat een hoop geleuter weer....

heb je zelf al eens gekeken hoevaak de films zijn uitgebracht?
Op DVD:
-de zilveren box met de geupgrade versies van de OT en bonusdisc
-de box met de geupgrade versies van de OT zonder bonusdisc (dus eigenlijk te verwaarlozen als je de zilveren al hebt)
-losse versies van de OT met de geupgrade versie en de originele versie.
-de prequels zijn 1x uitgebracht.

In feite is de OT dus in 2 wezelijk verschillende versies uitgebracht en de PT dus 1x.

Hoevaak heeft men LotR uitgebracht?
-biosversie
-extended versie (ook als giftsets)
-een limited versie (jaar of 5 geleden)
Elk van deze uitgaves had weer nét wat meer dan de andere of week qua extras net wat af.

Potter? inmiddels ook al 2x op DVD verschenen. Evil Dead? Veel vaker uitgebracht. Ga zo maar door....
Maw: legio titels overtreffen SW als het op aantallen uitgaves aankomt.



Als je alle cgi en alle andere special effect weglaat, is het ook zo, de dialogen zijn nu niet echt top niveau.
Van welke fantasy film zijn de dialogen wel topnivo?



De enige grote schare fans zijn oudere mensen, vele jonge mensen vinden Star Wars maar niets!
De kids vinden Clone Wars te gek. In NL valt het wellicht mee, maar in de USA is het enorm populair.



Kortom, niet veel nieuwe klanten, dus zoeken naar manieren om de oude fans weer eens uit te kunnen kleden.
imo bepaal je nog altijd zelf of je je laat uitkleden.



Ik moet nog steeds aan zijn uitspraak denken over de originele serie;"de originelen komen nooit op dvd".
En die zijn toch uitgekomen. Mooi toch? Als hij zijn woord had gehouden en ze inderdaad niet had uitgebracht had hij daarover weer kritiek gehad.

Verder:
Sean Connery zei ooit nooit meer 007 te spelen.....'never say never again'
The Eagles zeiden ooit dat ze nooit meer samen zouden spelen 'when hell freezes over' ;)
Het zal iets menselijks zijn denk ik.



Hmm, toen de verkopen van de serie 1,2 en 3 tegenvielen, kwam opeens toch de originele serie uit op dvd....
Dat is dus letterlijk de fans keihard verneuken.

TEGENVIELEN?
De PT heeft juist meer opgeleverd dan de OT! (ok, de budgetten waren hoger en vergeet de inflatie niet....maar toch!)
ANH $797,900,000
ESB $534,171,960
ROTJ $572,700,000

TPM $924,288,297
AOTC $656,695,615
ROTS $848,998,877

Qua DVD's brak TPM in 2001 zelfs het toenmalig record van The Matrix; in 1 week werden er 2,2 miljoen exemplaren verkocht.

En hoe deden AOTC en ROTS het op DVD?

In its first 24 hour period, eager consumers have made "Star Wars: Episode II - Attack of the Clones" the fastest-selling home entertainment release of the year. More than 25% of initial shipments have been purchased at traditional retail outlets throughout North America in one day with sales at retail topping $75 million. With more than 100 million copies sold worldwide to date, the "Star Wars" series is the #1 home entertainment franchise.

SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)--Nov. 8, 2005--In just one week of release, "Star Wars: Episode III Revenge of the Sith (http://enewsi.com/news.php?catid=192&itemid=8307#)" on DVD and the "Star Wars Battlefront II" video game brought in sales of US$210 million in the U.S., Canada, the U.K., Germany, Italy, Spain, Australia and Latin America, capping a record-breaking year for the Star Wars (http://enewsi.com/news.php?catid=192&itemid=8307#) franchise.

theThinWhiteDuke
24-12-2010, 13:13
Laat ik nou altijd geloofd (en ooit eens gelezen) dat de oude trilogie als 1 verhaal was geschreven, en omdat die niet als 1 film uit te brengen was Lucas het gehaal in 3en heeft geknipt. Geen link, was nog uit een bron voor het internet tijdperk...
Dat is nooit echt zo geweest.
Dat Luke en Leia tweeling zijn, dat Darth Vader hun pa is.....allemaal pas later (na ANH) bedacht.
Je zou de boeken The Making of Star Wars en The Making of The Empire Strikes Back eens moeten lezen. Enorm goed en het ontstaan van het verhaal wordt er uitvoerig beschreven.

Wat wél is is dat Lucas een groots/lang verhaal in gedachten had, wist dat hij het niet in 1x kon verfilmen en in het midden begonnen is (Episode IV dus).
Ik denk dat je dat gelezen hebt. Zoals gezegd is het verloop van de verhalen (welke planeten, welke personages en alle details) pas later bedacht.

Onkyo
24-12-2010, 13:23
Dat is nooit echt zo geweest.
Dat Luke en Leia tweeling zijn, dat Darth Vader hun pa is.....allemaal pas later (na ANH) bedacht.
Je zou de boeken The Making of Star Wars en The Making of The Empire Strikes Back eens moeten lezen. Enorm goed en het ontstaan van het verhaal wordt er uitvoerig beschreven.

Wat wél is is dat Lucas een groots/lang verhaal in gedachten had, wist dat hij het niet in 1x kon verfilmen en in het midden begonnen is (Episode IV dus).
Ik denk dat je dat gelezen hebt. Zoals gezegd is het verloop van de verhalen (welke planeten, welke personages en alle details) pas later bedacht.

Oke, bedankt! Is dat ook weer duidelijk. Als SW liefhebber ga ik zeker eens achter die boeken aan.

MissShadows
24-12-2010, 13:40
@theThinWhiteDuke
De prequels zijn ook nog in een box set uitgebracht
http://www.amazon.com/Star-Wars-Prequel-Trilogy-McGregor/dp/B001EN71DQ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1293197860&sr=8-2

En van LOTR vergeet je de bluray uitgaves hoop ik niet? Box en als singles

theThinWhiteDuke
24-12-2010, 13:43
@theThinWhiteDuke
De prequels zijn ook nog in een box set uitgebracht
http://www.amazon.com/Star-Wars-Prequel-Trilogy-McGregor/dp/B001EN71DQ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1293197860&sr=8-2

Dat zie ik niet als een nieuwe uitgave. Het zijn gewoon de losse titels met een kartonnetje eromheen.
Ik vind iets een echt nieuwe uitgave als er wat wezenlijks anders is (de film, de extra's)

raymonddeniet
24-12-2010, 14:03
Dank je wel voor je uitgebreide uiteenzetting met je antwoorden theThinWhiteDuke. Verhelderend. Je kent je feiten.
Leuk om te lezen. Ik zal die boeken ook eens zoeken.

lockedfor
24-12-2010, 19:23
Wat een hoop geleuter weer....

Op DVD:
-de zilveren box met de geupgrade versies van de OT en bonusdisc
-de box met de geupgrade versies van de OT zonder bonusdisc (dus eigenlijk te verwaarlozen als je de zilveren al hebt)
-losse versies van de OT met de geupgrade versie en de originele versie.
-de prequels zijn 1x uitgebracht.

In feite is de OT dus in 2 wezelijk verschillende versies uitgebracht en de PT dus 1x.
Volgens mij klopt dit niet helemaal...

De OT is op 3 manier op DVD.

1e uitgave (Zilveren doos van 4):
- OT Special Edition (o.a. nieuw Jabba stukje met Han in de hanger, Mos Eisley entree etc.)
2e uitgave (2 DVD losse uitgaven):
- OT Extra Special Edition (o.a. nieuw Jabba verbeterd, stemveranderingen, Anakin geest naar Hayden etc.)
- OT (volledig origineel en niet geremasterd, 2.0 etc.)



En die zijn toch uitgekomen. Mooi toch? Als hij zijn woord had gehouden en ze inderdaad niet had uitgebracht had hij daarover weer kritiek gehad.
Kom op...de OT's zijn niet uitgekomen zoals ze uit zouden moeten komen. De niet SE-versies, digitaal geremasterd met 5.1.

De 2e uitgave ging eigenlijk nergens over. Alleen de verbeterde Jabba was oke. Stemmen veranderen en die Hayden als Anakin's-geest. Wat Lucas soms denkt is beyond me.

SuperDre
24-12-2010, 23:47
1e uitgave (Zilveren doos van 4):
- OT Special Edition (o.a. nieuw Jabba stukje met Han in de hanger, Mos Eisley entree etc.)
2e uitgave (2 DVD losse uitgaven):
- OT Extra Special Edition (o.a. nieuw Jabba verbeterd, stemveranderingen, Anakin geest naar Hayden etc.)
- OT (volledig origineel en niet geremasterd, 2.0 etc.)

Uhmm.. Ik heb de eerste uitgave op dvd(zilveren doos van 4), en daar is ROTJ al verkracht met die vervanging van de orginele (logische) Anakin naar (onlogische) Hayden en dan over die verkrachting van het vervangen van het orginele nummer in ROTJ nog niet eens gesproken... Er is geen 2e 'Extra Special Edition', het enige wat dus later nog is uitgebracht is per film een set van de SE en de orginele versie..

star wars fan
25-12-2010, 09:06
Uhmm.. Ik heb de eerste uitgave op dvd(zilveren doos van 4), en daar is ROTJ al verkracht met die vervanging van de orginele (logische) Anakin naar (onlogische) Hayden en dan over die verkrachting van het vervangen van het orginele nummer in ROTJ nog niet eens gesproken... Er is geen 2e 'Extra Special Edition', het enige wat dus later nog is uitgebracht is per film een set van de SE en de orginele versie..


Is er wel en die heb ik ook maar dan enkelt in regio 1 de 3 2004 dvds met de zelfde covers en labels enkelt de box is anders.(uigave 2005)
Ik noem de dvds ook dan de special editon +;)
Ook in Engeland is een dvd box verschenen in een blik.
Wat ook wel leuk is om te weten is dat de Nederlandse dvds de menu's zoals de chapters stil staan en in de regio 1 bewegen.

lockedfor
25-12-2010, 10:07
Uhmm.. Ik heb de eerste uitgave op dvd(zilveren doos van 4), en daar is ROTJ al verkracht met die vervanging van de orginele (logische) Anakin naar (onlogische) Hayden en dan over die verkrachting van het vervangen van het orginele nummer in ROTJ nog niet eens gesproken... Er is geen 2e 'Extra Special Edition', het enige wat dus later nog is uitgebracht is per film een set van de SE en de orginele versie..
Hmmm...wellicht haal ik de bios SE en de DVD SE door elkaar. Doch kan ik bijna niet geloven dat ik de 2 DVD versie uit 2006 alleen gekocht heb om een legale versie van de ongeedite OT. Toch nog eens de DVD's bekijken zo.

Volgens http://starwars.wikia.com/wiki/Star_Wars_DVD_releases hebben jullie iig gelijk.

Onkyo
25-12-2010, 13:02
Wat ook wel leuk is om te weten is dat de Nederlandse dvds de menu's zoals de chapters stil staan en in de regio 1 bewegen.

De R2 Japan uitgaves hebben ook bewegend beeld in het menu & chapters.

Misschien wat oftopic maar ik kwam net deze VHS van The Making of Star Wars nog tegen op zolder. Een 3 kwartier durende making of over de special effects van Episode IV gepresenteerd door R2D2 en C3PO.
Deze lag zo'n 25 jaar geleden in de videotheek en bij een VHS opruiming heb ik deze gekocht. Zeer interessante documentaire! Zou een leuke extra zijn.

http://i51.tinypic.com/2w1wopg.jpghttp://i56.tinypic.com/2v0nzw3.jpghttp://i54.tinypic.com/11b22s8.jpg

SuperDre
25-12-2010, 13:23
De R2 Japan uitgaves hebben ook bewegend beeld in het menu & chapters.

Misschien wat oftopic maar ik kwam net deze VHS van The Making of Star Wars nog tegen op zolder. Een 3 kwartier durende making of over de special effects van Episode IV gepresenteerd door R2D2 en C3PO.
Deze lag zo'n 25 jaar geleden in de videotheek en bij een VHS opruiming heb ik deze gekocht. Zeer interessante documentaire! Zou een leuke extra zijn.

http://i51.tinypic.com/2w1wopg.jpghttp://i56.tinypic.com/2v0nzw3.jpghttp://i54.tinypic.com/11b22s8.jpg

haha, die was ik bijna helemaal vergeten ja, die heb ik ook nog liggen. Toch maar weer eens kijken, zeker nu ik pas de VHS-recorder aan mijn beamer heb aangesloten..

Onkyo
25-12-2010, 13:37
haha, die was ik bijna helemaal vergeten ja, die heb ik ook nog liggen. Toch maar weer eens kijken, zeker nu ik pas de VHS-recorder aan mijn beamer heb aangesloten..

Ik ga eens proberen om deze tape op dvd over te zetten. Zou toch jammer zijn als dit verloren gaat.
De From Star Wars to Jedi VHS moet ik ook nog eens op de kop tikken.

theThinWhiteDuke
25-12-2010, 18:20
Ik ga eens proberen om deze tape op dvd over te zetten. Zou toch jammer zijn als dit verloren gaat.
De From Star Wars to Jedi VHS moet ik ook nog eens op de kop tikken.
Ze zijn alle 4 op LaserDisc en Video verschenen.
Juist, 4, want er zijn ook nog deze:

SPFX: The Empire Strikes Back
http://starwars.wikia.com/wiki/SPFX:_The_Empire_Strikes_Back

Classic Creatures: Return of the Jedi
http://starwars.wikia.com/wiki/Classic_Creatures:_Return_of_the_Jedi

Onkyo
25-12-2010, 19:16
Ze zijn alle 4 op LaserDisc en Video verschenen.
Juist, 4, want er zijn ook nog deze:

SPFX: The Empire Strikes Back
http://starwars.wikia.com/wiki/SPFX:_The_Empire_Strikes_Back

Classic Creatures: Return of the Jedi
http://starwars.wikia.com/wiki/Classic_Creatures:_Return_of_the_Jedi

Bedankt voor de info.
From Star Wars to Jedi en Classic Creatures zijn op Amazon te verkrijgen op VHS, de lasers ben ik nog niet tegengekomen.
Bij mijn volgende bestelling pak ik deze titels even mee.

Tot mijn verbazing is de Japanse import laserdisc van The Phantom Menace nog wel verkrijgbaar, ik ben eigenlijk best benieuwd of de geluidskwaliteit echt zo fenomenaal is als er in de reviews word geschreven. Hmmm...

star wars fan
25-12-2010, 20:26
Bedankt voor de info.
From Star Wars to Jedi en Classic Creatures zijn op Amazon te verkrijgen op VHS, de lasers ben ik nog niet tegengekomen.
Bij mijn volgende bestelling pak ik deze titels even mee.

Tot mijn verbazing is de Japanse import laserdisc van The Phantom Menace nog wel verkrijgbaar, ik ben eigenlijk best benieuwd of de geluidskwaliteit echt zo fenomenaal is als er in de reviews word geschreven. Hmmm...


Die heb ik in 2000 gekocht voor 250 gulden! Het geluid is zeer goed(y)
Trouwens algemeen bekend staat dat het geluid van laserdisc altijd super was. Ik had vroeger een subwoofer die stond op mijn voorversterker aangesloten en ging dan vaak niet aan maar als er een thx laser op ging boem daar ging ie:grin:
Ook de hoes is erg mooi van de PM dat mis ik wel een beetje, bij blu-ray krijg ik altijd pijn in mijn ogen van die kleine lettertjes:-(

Onkyo
25-12-2010, 23:26
Die heb ik in 2000 gekocht voor 250 gulden! Het geluid is zeer goed(y)
Trouwens algemeen bekend staat dat het geluid van laserdisc altijd super was. Ik had vroeger een subwoofer die stond op mijn voorversterker aangesloten en ging dan vaak niet aan maar als er een thx laser op ging boem daar ging ie:grin:
Ook de hoes is erg mooi van de PM dat mis ik wel een beetje, bij blu-ray krijg ik altijd pijn in mijn ogen van die kleine lettertjes:-(

Ik weet het, ik had vroeger een stapel DTS laserdisc's. Daar kon geen dvd tegenop.
De LD van The Phantom Menace heb ik echter nooit gehad, ook omdat die zo duur was. Maar nu kun je hem voor $39,99 kopen bij Amazon. Leuk verzamelobject en een zoethoudertje tot de blu-ray box uitkomt.

Claudio Santulli
26-12-2010, 03:47
Dat van het geluid van die japanse import LD kan ik beamen.
Daar kan geen enig medium maar ook aan tippen. De dvd was qua geluid een teleurstelling.
Hopelijk dat de bd weer eer aan de unieke LD doet. :mrgreen:

Die en de orginele 'dikke' CAV trilogybox zijn overigens de enige LD's die ik bewaard heb!
Noem het sentiment, of idd.dat ie 250 piek koste, terwijl de reguliere tegen de honderd liepen.
De rest heb ik allemaal weggedaan.;-)

theThinWhiteDuke
26-12-2010, 08:26
Bedankt voor de info.
From Star Wars to Jedi en Classic Creatures zijn op Amazon te verkrijgen op VHS, de lasers ben ik nog niet tegengekomen.
Bij mijn volgende bestelling pak ik deze titels even mee.
Alle 4 zitten ze (samen met de OT) in deze gelimiteerde VHS box (plus wat andere goodies)
http://img69.exs.cx/img69/6627/sw_executor2.jpg
Geweldige set, nooit spijt van gehad.

star wars fan
26-12-2010, 09:08
[QUOTE=Claudio;1762422]Dat van het geluid van die japanse import LD kan ik beamen.
Daar kan geen enig medium maar ook aan tippen. De dvd was qua geluid een teleurstelling.
Hopelijk dat de bd weer eer aan de unieke LD doet. :mrgreen:

Ik denk ook dat de omwenteling erg groot was voor de grote beeldplaten en dat daar het geluid ook zo warm door was. Ja in de laser wereld werd het niets voor niets het edele system genoemd. Het beeld was natuurlijk bij dvd beter vooral door het anamorph. Op dvd zit natuurlijk zoveel extra zoals ondertitels menu's noem maar op en laser niet.
Ik heb alles uiteraard van Star Wars bewaard als super fan;)
De openklap hoesen zijn geweldig(y)
Maar je moet niet vergeten dat je vroeger het geluid kon vergelijken en helemaal bij de THX platen zoald Die Hard ja daar was het geluid bij de dvd en ook de regio 1 een teleursteling. Als je niet beter weet is dvd gewoon goed maar ik mis ook de power van de laser's.
Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar de Star Wars blu-ray box ik denk dat het wel goed komt.

star wars fan
26-12-2010, 09:08
Alle 4 zitten ze (samen met de OT) in deze gelimiteerde VHS box (plus wat andere goodies)
http://img69.exs.cx/img69/6627/sw_executor2.jpg
Geweldige set, nooit spijt van gehad.


Ik weet het! deze heb ik ook prachtig(y)

Onkyo
26-12-2010, 12:31
[QUOTE=Claudio;1762422]Dat van het geluid van die japanse import LD kan ik beamen.
Daar kan geen enig medium maar ook aan tippen. De dvd was qua geluid een teleurstelling.
Hopelijk dat de bd weer eer aan de unieke LD doet. :mrgreen:

Ik denk ook dat de omwenteling erg groot was voor de grote beeldplaten en dat daar het geluid ook zo warm door was. Ja in de laser wereld werd het niets voor niets het edele system genoemd. Het beeld was natuurlijk bij dvd beter vooral door het anamorph. Op dvd zit natuurlijk zoveel extra zoals ondertitels menu's noem maar op en laser niet.
Ik heb alles uiteraard van Star Wars bewaard als super fan;)
De openklap hoesen zijn geweldig(y)
Maar je moet niet vergeten dat je vroeger het geluid kon vergelijken en helemaal bij de THX platen zoald Die Hard ja daar was het geluid bij de dvd en ook de regio 1 een teleursteling. Als je niet beter weet is dvd gewoon goed maar ik mis ook de power van de laser's.
Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar de Star Wars blu-ray box ik denk dat het wel goed komt.

Dat van die THX laserdiscs kan ik beamen. Als je vroeger een THX laserdisc in handen had wist je dat het wel goed zat, vooral de audio. Helaas wil dat THX symbooltje nu niet meer zoveel zeggen, hij staat zelfs op computerspeakertjes :roll:

Onkyo
26-12-2010, 12:40
Alle 4 zitten ze (samen met de OT) in deze gelimiteerde VHS box (plus wat andere goodies)
http://img69.exs.cx/img69/6627/sw_executor2.jpg
Geweldige set, nooit spijt van gehad.

Dat wist ik niet, ik zat naar de losse VHS tapes met de docu's te zoeken. Ik heb deze set al eens gezien maar dacht altijd dat het alleen de trilogie was + een paar foto's.
Hij is nog wel te koop, helaas niet goedkoop. De laserdisc heb ik net besteld! 8-)