PDA

Bekijk de volledige versie : graag mening/advies



methos1971
10-11-2009, 20:41
Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe tv. omdat ik een 60inch wil (zit er 4 meter vanaf) ga ik voor plasma.
Nu word er lovend over de kuro`s een panas gesproken maar deze zijn ook tergend duur of ze vreten stroom (al weet ik niet precies wat mij 650watt per jaar kost)
ot mijn blijdschap zag ik de LG 60PS8000 ter wereld komen. 60 inch en zowaar een verlaging van stroom van zeg 50 procent.
Vooral buitenlandse review, die trouwens op een hand te tellen zijn, zijn toch wel positief. In nederland vind ik eigenlijk helemaal niets.

Ik heb in het HTFORUM de vraag ook gesteld en kreeg daar van een gerenomeerd iemand het antwoor dat het misschien toch verstandiger is om even door te sparen.
nu wil ik van jullie ook weten of ik als ik ezon LG koop een kat in de zak koop?
Werd niet gezegt hoor op HTFORUM, (pff straks krijgen we dat weer)

Zijn hier btw ook mensen die zon toestel in hun bezit hebben? en wat zijn de ervaringen?

Ik ben erg benieuwd en wacht op jullie reacties.

Groet methos

Claudio Santulli
11-11-2009, 00:52
Ondanks dat LG op 60" plasmagebied al jarenlang stevig aan de weg timmert, is er toch een wezelijk verschil met een Kuro.

Kuro = zwart, en zwart is het canvas voor filmbeeld.
Kleuren, definitie, blu-rays, komen juist tot leven door zwart
En bij de Kuro spettert 'het beeld' van het scherm.
Maar zoals je zelf al aangeeft, het vergt wel een flinke investering!

Aan de andere kant zijn ze nu juist relatief goedkoop!
Echter is de LG natuurlijk een mooi alternatief!
Mijn eerste, en één van de eerste 60", was een LG.
Ok, Kuro is duur, maar je krijgt zeker geen spijt!
Wat is wijsheid? :mrgreen:

Bij plasma is het energiegebruik overigens afhankelijk van de helderheid van het getoonde beeld, maar energie lusten ze.
Wil je echt energie besparen zul je voor LCD moeten gaan, en dan zonder volledige LED backlight!
Maar dat is een verhaal apart! ;-)

Uiteindelijk gaat het gewoon om wat je ziet!
Je zult ze dus gewoon moeten bekijken!
Dan valt het kwartje vanzelf, linksom of rechtsom.........

Su(y)

Roger Weerts
11-11-2009, 05:37
Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe tv. omdat ik een 60inch wil (zit er 4 meter vanaf) ga ik voor plasma.
Nu word er lovend over de kuro`s een panas gesproken maar deze zijn ook tergend duur of ze vreten stroom (al weet ik niet precies wat mij 650watt per jaar kost)
ot mijn blijdschap zag ik de LG 60PS8000 ter wereld komen. 60 inch en zowaar een verlaging van stroom van zeg 50 procent.
Vooral buitenlandse review, die trouwens op een hand te tellen zijn, zijn toch wel positief. In nederland vind ik eigenlijk helemaal niets.

Ik heb in het HTFORUM de vraag ook gesteld en kreeg daar van een gerenomeerd iemand het antwoor dat het misschien toch verstandiger is om even door te sparen.
nu wil ik van jullie ook weten of ik als ik ezon LG koop een kat in de zak koop?
Werd niet gezegt hoor op HTFORUM, (pff straks krijgen we dat weer)

Zijn hier btw ook mensen die zon toestel in hun bezit hebben? en wat zijn de ervaringen?

Ik ben erg benieuwd en wacht op jullie reacties.

Groet methos

Eindelijk iemand die wel de juiste maat gaat kiezen voor de afstand (y)

Wij zitten op 3,5 Meter met 50 inch en dat mag best groter.

Het moet natuurlijk wel allemaal kunnen qua plek en ook qua financieën.

Dat wordt genieten als ie aan je muur hangt kerel :razz:

Succes,

Roger.

Frenkel
11-11-2009, 06:14
Ik heb zelf een 50" Kuro, en er een stroommeter aan hangen.
Het gemiddelde gebruik bij mij is ongeveer 180 Watt, al wordt het scherm voornamelijk gebruikt voor het kijken van films, en dan met name actie, science fiction, en thrillers, die over het algemeen wel donkerder zijn als bijvoorbeeld comedys of dagelijkse tv programmas.(zoals Claudio al aangeeft is het verbruik afhankelijk van de helderheid van het beeld)

In vergelijking met een 50" LCD zal ik ongeveer 10 Euro per jaar hoger uitkomen aan stroomkosten.

als je eens nagaat dat een DVD recorder, of een digitale TV ontvanger, in stand stand by al snel boven de 10 Watt uitkomt (dus 240 watt per etmaal), zie ik die meer als energie verspillers

Mijn Plasma komt in stand by op 0,6 watt

methos1971
11-11-2009, 08:27
Heren, hartelijk dank voor de antwoorden. lcd word hem zeker niet want daar krijg ik gezien de beeldmaten spijt van. ik ga nog eens op mijn gemak kijken en vergelijken al staat die LG wat specs betreft wel erg hoog op mijn lijstje.

Bij kieskeurig staat er een panasonic van 58 inch http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/panasonic/th-58pz800/236575/ Is 500 euro goedkoper maar aantal watt verbruik ligt ook voor de helft hoger. Nu vind ik een gemiddeld verbruik van 20 pj niet een probleem. Na even goed gekeken te hebben blijkt dit een fout te zijn en gaat het om een 50 inch. Er zit echt zoveel verschil in die dingen en natuurlijk moet ik kijken, iets wat ik ook doe maar dan nog vind ik repliek van andere mensen fijn. Zo maak ik het plaatje compleet.

(http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/panasonic/th-58pz800/236575/)

Edgar Smit
11-11-2009, 09:38
60 inch is een mooie maat om voor te gaan. Kuro is zoals al gezegd een beetje de rolls onder de schermen vandaar dat je ook de hoofdprijs betaald. Maar in een mercedes of zelfs een fiat 500 kom je ook nog behoorlijk comfortabel van A naar B. Waar LG onder valt mag je zelf uitmaken maar wat ik wel weet is dat LG stevig aan de weg timmert en zeker geen troep (meer) verkoopt. Ik denk dat je met de LG dus zeker geen miskoop doet.

methos1971
11-11-2009, 11:48
Mijn huidige ervaringen maar even delen.

Nog even naar de mediamarkt gegaan om te vragen of ze een blu-ray aan de LG wilde hangen zodat ik dat plaatje ook kon bekijken. Er moest eerst even gebeld worden of dat mocht (tis toch wat) en toen kreeg ik te horen dat i afgelopen zaterdag al een prijsafspraak gemaakt zou hebben. Klopt aar wat wil dat zeggen dat ik nu toch ook het scherm met FULL-H plaatje wil zien.Ze wilde het niet doen. mijn sorry bek wil wagenwijd open. Ze snappen het echt niet he, bah bah.

Dan maar ff SMITS binnen lopen al hadden die hem niet staan. De verkoper stond mij vriendelijk te woord en gaf aan dat ze niet echt blij met LG zijn de laatste jaren. Ze worden met enige regelmaat terug gestuurd omdat ze gewoon stuk zijn of gaan. Als ze het doen kn het een best plaatje geven maar thats it. Hij wilde mij er met alle liefde een verkopen maar wel met deze opmerkingen.

omdat ik daar da toch ben wat vrag gesteld en utieindelijk een 55 ich LED 7 serie van samsung bekeken. Hij heeft nog met allerlij snoeren lopen zuelen om mij een HD plaatje te laten zien. Jammer genoeg tv en geen blu-ray eraan hangen er speelde een standaard verkoop schijfje). Maar goed was een luk plaatje maar kreeg niet echt het wooow effect. het spetterd wel van het scherm af en design is prachtig. kost dan ook wel ff jaja 2700 euro en ja ik kreeg 100 retour van samsung.
Wat ik el vind was dat 55ich met dit design ook gewoon groot is terwijl ik vele 55 inches heb gezien die ik vergeleken met 60 klein vond.

We blijven rondkijken al begin ik het behoorlijk jammer te vinden dat echt grote schermen zo in de minderheid ijn en anders godsgruwelijk duur zijn, achterlijk gewoon.

LG lijkt toch wel minder te worden voor wat betreft building kwaliteit. ZIjn er hier nu echt ook maar zo weinig mensen met een LG. De verkoper sprak over LG schermen in het algemeen. eb weet iemand waar ik die LG gewoon en op mijn gemak en met een echte BLU-RAY zou kunnen bkijken?? omgeving Arnhem, den bosch

Edgar Smit
11-11-2009, 12:00
De grootte van een scherm kan veel kleiner lijken in een hele grote winkel terwijl hetzelfde scherm in een kleinere winkel ineens veel groter lijkt. LG verhalen over veel stuk gaan ken ik niet, lees hier op het forum maar eens over de LG spelers, volgens mij zijn alle, toch redelijk kritische dvd.nl gebruikers, er behoorlijk tevreden over.

Albert Kostwinder
11-11-2009, 13:17
De grootte van een scherm kan veel kleiner lijken in een hele grote winkel terwijl hetzelfde scherm in een kleinere winkel ineens veel groter lijkt.

Daarom is mijn slaapkamer ook zo klein....:mrgreen:

Maar buiten dit, wat een arrogantie van zo'n Mediamarkt zeg. Die verkoper kon mij bellen wat hij wilde, maar die blu ray speler kwam er aan te hangen. Of anders: doei.....en hallo Bcc of wie dan ook.

Schermen van elk merk vallen overigens uit en hebben problemen. Pracht smoes om toch vooral die Samsung te slijten als je die ene Lg niet hebt. Gewoon kopen wat jij mooi vind en voor jou budget!. :)

Claudio Santulli
11-11-2009, 13:31
Anders in de betere zaak om advies vragen, en zeggen dat je nu je portemonee niet bij je hebt.
Vervolgens vraag je tot hoe laat ze open zijn.

Meningen van verkopers, zeker bij de MM kan je zo de prullenbak ingooien, daar zit altijd wat achter, zoals Albert terecht steld.

Maar zelfs het beeld bekijken in de MM zegt nog niks, thuis is alles anders.
los van het feit dat de instellingen nog het nodige moeten worden bijgesteld!

methos1971
21-11-2009, 09:50
Gisteren ben ik bij de harense smid in haren geweest.
En daar stond de LG in volle glorie te te stralen Standard demootje erop, et voila.
Ik heb mijzelf de afgelopen week georienteerd op ook samsung en dan de 58"jes.
Nu was het mooie dat de PS58B850 naast de LG stond. Toch wel een stukkie kleiner. Dat 5 cm zoveel verschil uit kan maken. Op het eerste gezicht met de spelende demo was het beeld van de LG flets. De Samsung was veel dieper, voller van kleur en zwart was meer zwart terwijl het op de LG grijs was.
Ze waren zeer behulpzaam en dus werden de afstandsbedieningen erbij getoverd en werd er gespeeld met de instellingen van de LG. Het grijs werd duidelijk zwarter maar bleef grijzig in vergelijking met de Samsung. Ik vond het absoluut geen verkeerd plaatje van de LG maar de Samsung was duidelijk de betere.
Dan nog het verschil in grote. De LG wint duidelijk maar het plaatje weegt niet op tegen het plaatje van de samsung en daar ga ik mij dan toch aan storen. Dus LG word hem niet voor mij. Natuurlijk valt er met een callibratie waarschijnlijk nog te winnen maar dat kan toch nooit beter worden als het beeld wat de samsung er nu al uit tovert lijkt mij.

De enige angst die ik nog heb is dat de 58"mij op 4 meter niet de bioscoop ervaring van het "erin" zitten zal geven.\
Daarbij heb ik de 8 serie van samsung gezien en volgens mij is de 6 serie precies hetzelfde alleen niet zo dun. Als ik de specs bekijk zie ik geen zaken die eruit springen als de 8 en de 6 serie naast elkaar staan enkel de prijs wat zon 300 euro verschil opleverd in het voordeel van de 6 serie, Iemand die mij kan aangeven of dit ook zo is?

Zijn jullie weer op de hoogte en ik ontvang graag feedback.

Claudio Santulli
21-11-2009, 11:14
Toevallig liep ik gisteren voordat ik naar de film ging even door de Mediamarkt Arena.
Moest even wat tijd doden hé.

Toevallig heb ik juist even een rondje langs deze schermen gedaan.
Wat me opvel was dat tussen de 6 en 8 series niet veel verschil zat, maar toch leek de 8 serie gestokener, de tekst strakker en rustiger .
Maar goed je weet dan nooit precies hoe de bron is aangesloten, maar toch!
Het beste beeld kan alleen maar nog beter worden door te tweaken.
Dan is het idd wel weer jammer dat daar geen 60" van is!

Ik denk overigens op basis van je eigen conclusie, je er goed aan doet voor het mooiste beeld te gaan, omdat je dan altijd weet dat het relatief beter kon!
Dat om die reden de LG alvalt, lijkt me dan een goede keuze!
Maar zo kan je aan de gang blijven!

Overigens onderschat ook Panasonic niet, daar deze veelal aardig in de buurt van de Pioneers komen.

Albert Kostwinder
21-11-2009, 11:20
De enige angst die ik nog heb is dat de 58"mij op 4 meter niet de bioscoop ervaring van het "erin" zitten zal geven.\

Je angst is wat dit aan gaat gegrond. 58 inch lijkt heel wat maar zal nooit het bios gevoel kunnen geven als je daar 4 meter vanaf zit. Dan moet het scherm echt minimaal 2 meter breed zijn :)

methos1971
21-11-2009, 11:55
Je angst is wat dit aan gaat gegrond. 58 inch lijkt heel wat maar zal nooit het bios gevoel kunnen geven als je daar 4 meter vanaf zit. Dan moet het scherm echt minimaal 2 meter breed zijn :)

Haha klopt helemaal. Maar een vriend van mij heeft een 40" gekocht en zit er 2,30 m vanaf. Hier heb ik zeker het gevoel dat het beeld zich soms om mij heen sluit. Bijvoorbeeld als harry potter start en dat HP logo zo het beeld in komt. Dat komt zover op je af dat je bijna de neiging hebt om te gaan bukken. Dat dus :).

Ik zal nu eens gaan onderzoeken wat de verschillen in beeldkwaliteit zijn van de 850 en de 680. Mbt de bron weet je inderdaad nooit wat erop zit. Daarbij weten de verkopers het zelf vaak niet of ze willen het niet zeggen. Bij de harense smid werd er gewoon vanaf een blu-ray afgespeeld die eronder stond en werd het schijfje ook gewisseld, dus dat was helder. Trouwens zonder enige moeite.

DVDProfilersFilmgek
21-11-2009, 15:09
Haha klopt helemaal. Maar een vriend van mij heeft een 40" gekocht en zit er 2,30 m vanaf. Hier heb ik zeker het gevoel dat het beeld zich soms om mij heen sluit. Bijvoorbeeld als harry potter start en dat HP logo zo het beeld in komt. Dat komt zover op je af dat je bijna de neiging hebt om te gaan bukken. Dat dus :).

Ik zal nu eens gaan onderzoeken wat de verschillen in beeldkwaliteit zijn van de 850 en de 680. Mbt de bron weet je inderdaad nooit wat erop zit. Daarbij weten de verkopers het zelf vaak niet of ze willen het niet zeggen. Bij de harense smid werd er gewoon vanaf een blu-ray afgespeeld die eronder stond en werd het schijfje ook gewisseld, dus dat was helder. Trouwens zonder enige moeite.

Heb in Cruqius bij de MM aldaar ook die 60inch LG plasma zien spelen, de schermen hadden daar allemaal hetzelfde beeld en daar viel mij ook op dat de LG wat grijzig was, daarboven stond een Samsung LE46B650, deze LCD had een aanmerkelijk scherper en zwarter plaatje dan de LG. Dacht eerst dat ze misschien opzettelijk de LG wat beroerd hadden afgesteld, er stond ook geen prijskaartje bij, hij moest bij navraag bij hun 2499 opbrengen. Nu zijn ze bij de MM altijd duurder dan de meeste internet shops, dus daar kopen zou ik niet doen.

Heb zelf de Samsung LE55B650, ik ben er wel tevreden mee, mijn kijkafstand is rond de 3 meter, zou nog wel een groter scherm lusten, maar echt nodig is het niet. Mijn 6 is wat dikker omdat het een LCD is met CCFL verlichting ipv edge LED verlichting. Mijn TV zal iets meer stroom verbruiken dan de LED gevallen, maar hij is wel goedkoper in aanschaf, het beeld is zeker niet minder dan de edge led versie, ik zag tenminste geen verschil. De 7 serie is 200Hz en de 6 serie is 100Hz, ook hier kon ik nu niet zeggen dat ik enig verschil zag, denk dat ik met de 6 gewoon een fijne aankoop heb gedaan en ik geniet er dagelijks van(y)

Oke, je wil zelf zo groot mogelijk en daarbij wel een fijn plaatje hebben, ook de prijs is van belang..... die Kuro's en Pana's zijn echt aan de mep..... zodoende heb ik nu mijn 6 :mrgreen:

Als je groot en mooi wil, ja dan moet je overwegen, of die 5inch meer, je 2x het geld van de 6 waard zijn, ik was zelf snel klaar met de overweging, maar ik heb dan ook niet een geldboompje in de plantenbakken staan.:sad:

methos1971
21-11-2009, 21:19
Als het 5 inch zou zijn had ik al een keuze gemaakt, het is echter maar 2 inch verschil wat zeg 5 cm is.
Geldboompjes heb k ook niet want anders had ik wel gevraagd welke pana of pio het beste is en die gekocht. Voor die centen wil ik best bang for the bucks en daar kan ik mij weken vooraf mee bezig houden, wat zelfs maanden. Daarom ben ik ook geinteresserd in hifi en aanverwante zaken.
Uiteindelijk neem ik een beslissing en zal ik er ook niet meer over zeuren maar ik wil wel overtuigd en tevreden van mijn keuze kunnen zijn.

Blijkbaar is er buiten de visuele beeldverschillen welke persoonlijk zijn geen echte zaken die op beeldgebied verschillen, tenminste er heeft zich nog niemand gemeld die dit kan aangeven en dus ga ik er dan maar even voor mijn gemak van uit.

We keep on looking and thinking

Claudio Santulli
21-11-2009, 21:42
Geld boompjes moet je niet in plantenbakken zetten. Dat is vragen om problemen. Zet hem volgende keer gewoon in de tuin en praat tegen hem. :mrgreen:

DVDProfilersFilmgek
22-11-2009, 10:27
Geld boompjes moet je niet in plantenbakken zetten. Dat is vragen om problemen. Zet hem volgende keer gewoon in de tuin en praat tegen hem. :mrgreen:

Om een tuin te bekomen zal ik toch eerst een wat van die boompjes moeten opkweken in plantenbakken....... ach, een leuk vrijstaand huisje met een tuin rondom, wie wil dat niet. Er tegen praten, ik zou ze zelfs aaien als het hielp:)

DVDProfilersFilmgek
22-11-2009, 10:36
Als het 5 inch zou zijn had ik al een keuze gemaakt, het is echter maar 2 inch verschil wat zeg 5 cm is.
Geldboompjes heb k ook niet want anders had ik wel gevraagd welke pana of pio het beste is en die gekocht. Voor die centen wil ik best bang for the bucks en daar kan ik mij weken vooraf mee bezig houden, wat zelfs maanden. Daarom ben ik ook geinteresserd in hifi en aanverwante zaken.
Uiteindelijk neem ik een beslissing en zal ik er ook niet meer over zeuren maar ik wil wel overtuigd en tevreden van mijn keuze kunnen zijn.

Blijkbaar is er buiten de visuele beeldverschillen welke persoonlijk zijn geen echte zaken die op beeldgebied verschillen, tenminste er heeft zich nog niemand gemeld die dit kan aangeven en dus ga ik er dan maar even voor mijn gemak van uit.

We keep on looking and thinking

Bij een nieuwe aanschaf is het altijd van belang om even op je gemak rond te kijken. Ik doe dat zelf ook, je komt dan ook weer helemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en kan dan zodoende afwegen wat je wel en niet nodig hebt.

Soms is het begeren mooier dan het hebben, maar in het geval van een beetje grote TV is het hebben toch wel genieten, tenminste voor mij als filmliefhebber wel.(y)

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

methos1971
22-11-2009, 19:11
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Ik houd je op de hoogte (y)

Niels Simons
23-11-2009, 15:20
Deze discussie begint nu voor mij ook interessant te worden.

ik zou graag een 58 of 65 inch panasonic halen.

de 58 begint bij 2800 helaas,om over de 65 nog niet te spreken.
volgens velen kan ik beter een beamer halen.
maar das voor tv weer niet handig...

wat kost die LG ?

mazzel,

niels

DVDProfilersFilmgek
23-11-2009, 15:27
Deze discussie begint nu voor mij ook interessant te worden.

ik zou graag een 58 of 65 inch panasonic halen.

de 58 begint bij 2800 helaas,om over de 65 nog niet te spreken.
volgens velen kan ik beter een beamer halen.
maar das voor tv weer niet handig...

wat kost die LG ?

mazzel,

niels

Die LG kost nu bij Wehkamp 1979,10 ivm korting 4daagse, zij zijn dan momenteel de goedkoopste...

http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/televisie/plasma-tv/lg-60ps8000-plasma-tv/C12_N01_N15_713653/?cm_mmc_o=sbwlLwAybTCjC7wEwybwLCjC7wEwybwLCjC7wEwy bwL

Albert Kostwinder
23-11-2009, 15:55
Deze discussie begint nu voor mij ook interessant te worden.

ik zou graag een 58 of 65 inch panasonic halen.

de 58 begint bij 2800 helaas,om over de 65 nog niet te spreken.
volgens velen kan ik beter een beamer halen.
maar das voor tv weer niet handig...

wat kost die LG ?

mazzel,

niels

Een full hd projector is mooi maar dan voor er bij. Een beetje zonde om daar ook tv mee te kijken vind ik zelf. :) Prijzen beginnen al bij 1200 euro overigens :)

jurriaan1852
25-11-2009, 22:00
Neem je een tv voor erbij ;-) (of je kijkt geen tv meer...)

Het ware bioscoop gevoel benader je in mijn ogen beter met een beamer dan met een scherm.

methos1971
26-11-2009, 19:48
Wat grote betreft kan de gemiddeld tv natuurlijk een projector niet overtreffen. Maar wat betreft het beeld mijns inziens wel. ik vind het belaberd de scherpte die je met een tv hebt krijg je er volgens mij niet mee. Ach en daarbij neemt wat mijn betreft zon tv al ruimte genoeg in en die ruimte vind ik genoeg.
Maar goed mijn mening (y)

Albert Kostwinder
26-11-2009, 20:42
Wat grote betreft kan de gemiddeld tv natuurlijk een projector niet overtreffen. Maar wat betreft het beeld mijns inziens wel. ik vind het belaberd de scherpte die je met een tv hebt krijg je er volgens mij niet mee. Ach en daarbij neemt wat mijn betreft zon tv al ruimte genoeg in en die ruimte vind ik genoeg.
Maar goed mijn mening (y)

En wat is jou referentiekader?....de Mediamarkt??? :-P

methos1971
27-11-2009, 06:50
Oeff, hehe nee niet alleen de mediamarkt.

In je signature zeg je "het kan niet scherp genoeg"is dat met een projector zo? Ik heb het nog niet gezien maar heb dan ook nog lang niet alles gezien.

Edgar Smit
27-11-2009, 07:00
Gisteren even LCD vs LED bekeken maar dat LED vind ik persoonlijk toch scherper beeld opleveren vooral op kleine afstanden is dta goed te zien. Helaas niet uitgebreid de tijd gehad en het waren van die standaard demo mode's in een niet nader te noemen grote keten.

Albert Kostwinder
27-11-2009, 10:02
Oeff, hehe nee niet alleen de mediamarkt.

In je signature zeg je "het kan niet scherp genoeg"is dat met een projector zo? Ik heb het nog niet gezien maar heb dan ook nog lang niet alles gezien.

Dat het beeld alleen maar groter zou zijn en minder scherp is niet zo. De tijd van vale grijze plaatjes met projecteren zijn allang achter ons. Blu ray / hd maken het juist mogelijk dat je groot en scherp kunt kijken zonder beeldverlies. 100inch of meer is met gemak haalbaar. Scherpte is gewoon eng waarbij je letterlijk zandkorrels kunt gaan tellen. Zwart is nog niet helemaal op het niveau van een Kuro maar gaat al angstvallig die kant op. Het is echter al zo goed dat je geen Kuro meer wilt. Zeker weten.

Nadeel is wel dat je eigenlijk je hele kamer op de kop moet zetten wil je het optimaal rendement uit een projector halen. Een dedicated ruimte is helemaal een natte droom. Het is niet even een doos uitpakken en klaar. Hier zit dan ook vaak het struikelblok voor velen en ik kan het dan ook heel goed begrjipen dat veel mensen voor een zo groot mogelijke tv gaan. Is ook geen schande natuurlijk. Er is bovendien genoeg moois te krijgen. Maar dit alles terzijde, er kan geen enkele tv tippen aan het filmisch karakter van een projector. :)

Claudio Santulli
27-11-2009, 10:52
Testsessie testsessie testsessie
Wanneer kunnen we langskomen :mrgreen:

Albert Kostwinder
27-11-2009, 11:15
Testsessie testsessie testsessie
Wanneer kunnen we langskomen :mrgreen:

:mrgreen:

methos1971
27-11-2009, 17:50
Testsessie testsessie testsessie
Wanneer kunnen we langskomen :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: das best een goed idee zeg.......

peptalk
27-11-2009, 20:19
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: das best een goed idee zeg.......

Aan de ene kant wel, maa aan de andere kant....... DAN WIL IK OOK 1 PROJECTOR MET SCHERM en ik wil al nieuwe boxen, BD speler en/of nieuwe reciever, pfuuuuuh.

Claudio Santulli
27-11-2009, 23:31
Kan je net als ik, alsnog gewoon in de [denial mode] gaan en zegge dat het niks is.
Dit ter bevestiging van het min of meer geforceerd c/q ongeforceerd, misschien wel tegen beter weten in genomen eigen thuistheater compromis! (6)

Overigens is het ook leuker om nog wat te wensen over te houden. ;-)

peptalk
28-11-2009, 02:44
Kan je net als ik, alsnog gewoon in de [denial mode] gaan en zegge dat het niks is.
Dit ter bevestiging van het min of meer geforceerd c/q ongeforceerd, misschien wel tegen beter weten in genomen eigen thuistheater compromis! (6)

Overigens is het ook leuker om nog wat te wensen over te houden. ;-)

Hahaha, compromis. Ik heb je site gezien met jouw set-up, geloof me dat is voor velen 1 droom;-)
Wat te wensen overhouden is idd wel beter, maar hoe langer ik hier op het forum rondzwerf hoe meer wensen ik krijg. Gelukkig heb ik dat niet op het htforum, want dan zou een kabeltje al evenveel kosten als een goede BD speler:confused:

Edgar Smit
28-11-2009, 07:02
Upgradevirus!!!!!!!

peptalk
28-11-2009, 10:24
Upgradevirus!!!!!!!

Duidelijk...........:-P

Claudio Santulli
29-11-2009, 00:35
Hahaha, compromis. Ik heb je site gezien met jouw set-up, geloof me dat is voor velen 1 droom;-)
Wat te wensen overhouden is idd wel beter, maar hoe langer ik hier op het forum rondzwerf hoe meer wensen ik krijg. Gelukkig heb ik dat niet op het htforum, want dan zou een kabeltje al evenveel kosten als een goede BD speler:confused:

Wat mij betreft mag hij wel groter! :mrgreen:
Zo'n 21:9 scherm maar dan mijn formaat en extra!
Want terug schakelen van 1:78 naar 2.35 is altijd een stap terug, terwijl het eigenlijk meer is......., so i keep telling myself! (6)

peptalk
29-11-2009, 01:47
lol:mrgreen:

Niels Simons
29-11-2009, 16:27
zouden jullie een tv 'van t rek' kopen bij saturn?
ze hebben hier een panasonic 65inch staan,de PY700.staat aangeprijst voor 6900 euro(terwijl de nieuwe 65V10 6000 advies heeft??),en na vragen willen ze hem wel voor 3400 euro wegdoen...

naast het feit dat dit nog steeds een stevige bak geld is,reken ik als ik em 10 jaar gebruik,dat ie dan 340 p jaar kost.iets wat ik er zeker voor overheb!

maar wat zouden jullie doen...het voordeel is,dat ik er volledig garantie op krijg,ook al heeft ie +-10 maanden iedere dag dus aangestaan...

ik hoor t wel,

mazzel,niels

peptalk
29-11-2009, 17:02
Ik zou het niet doen.
Heb het 1 keer gedaan en er waren toch een paar dingen waar ik mijn twijfels over had. Aan de ene kant gelukkig, is die TV meegenomen bij een inbraak.

methos1971
30-11-2009, 18:23
Ik zou het niet doen.
Heb het 1 keer gedaan en er waren toch een paar dingen waar ik mijn twijfels over had. Aan de ene kant gelukkig, is die TV meegenomen bij een inbraak.

Dat hoor je toch niet echt vaak :-o

peptalk
30-11-2009, 19:37
Dat hoor je toch niet echt vaak :-o

Zeker niet.
Was echt een brute inbraak. Woonde op een flat op de Huissensestraat en waarschijnlijk is de ambilight toen flink opgevallen. Balkon op en het raam met dubbelglas ingegooid. Met TV door het raam naar buiten en in Golf weggereden.

Werd ik door de politie gebeld toen ik meereed na een avondje kroeg en ik maar denken dat ze me in de maling namen van de kroeg uit.......

Pas maanden later toen ik verhuisd was nieuwe aangeschaft(32"), goedkoper en beter en die is inmiddels vervangen door een 42".


Ach ja en nu weer on-topic:

Ga anders voor een 2e handse van een liefhebber, liefst zonder kinderen;-)

methos1971
23-12-2009, 15:33
Jahhaaaaa vandaag de samsung PS58B680 besteld en als alles goed gaat komen ze hem morgen afleveren :-) :-)

DVDProfilersFilmgek
23-12-2009, 17:48
Jahhaaaaa vandaag de samsung PS58B680 besteld en als alles goed gaat komen ze hem morgen afleveren :-) :-)

Niks mis mee(y)

Claudio Santulli
23-12-2009, 23:47
Jahhaaaaa vandaag de samsung PS58B680 besteld en als alles goed gaat komen ze hem morgen afleveren :-) :-)

Hopen dat alles goed is dan. ;-)
Enjoy (y)

Albert Kostwinder
24-12-2009, 09:28
Heerlijk, de geur van een nieuwe doos....::roll: :mrgreen:

DVDProfilersFilmgek
24-12-2009, 09:59
Heerlijk, de geur van een nieuwe doos....::roll: :mrgreen:

Een kartonnen doos:confused:

Albert Kostwinder
24-12-2009, 10:11
Een kartonnen doos:confused:

Wat dacht jij dan.....:twisted:

DVDProfilersFilmgek
24-12-2009, 10:20
Wat dacht jij dan.....:twisted:

Nou......ik durf het bijna niet te zeggen:oops:

Albert Kostwinder
24-12-2009, 10:38
Nou......ik durf het bijna niet te zeggen:oops:

:mrgreen:

Claudio Santulli
24-12-2009, 10:40
Ik wel, alleen kunnen jullie dat weer niet horen. :mrgreen:

peptalk
24-12-2009, 11:18
Ik wel, alleen kunnen jullie dat weer niet horen. :mrgreen:

Kun je toch ff opnemen en als bijlage toevoegen........

methos1971
24-12-2009, 21:10
Nou deze KARTONNEN doos was HUGE en loodzwaar en het naar nieuw ruiken viel wat tegen (terugsturen?)
Ben nog druk bezig om alles erop aan te sluiten en ook werkend te krijgen. Is toch altijd wel weer leuk.

Kan iemand mij vertellen hoe lang je een plasma ook alweer op laag contrast moet laten staan, 250 uur?? En weet iemand waar ik dat kan terug vinden in de tv?
zo, ga weer aan de slag :-)

Niels Simons
02-01-2010, 08:19
hee jongens,de panasonic 65PY700,van t rek,wordt inmiddels aangeboden voor 2100 euro rond.
de eerste berekening zegt dat ie circa 6400 uur heeft gedraaid in de winkel.

zou t niet toch een interessante aanbieding zijn denken jullie...
ik heb de nieuwe 600 hertz panas ook al gezien,maar daarvan was de 52inch al 4500 euro...

mazzel,niels

DVDProfilersFilmgek
02-01-2010, 12:25
hee jongens,de panasonic 65PY700,van t rek,wordt inmiddels aangeboden voor 2100 euro rond.
de eerste berekening zegt dat ie circa 6400 uur heeft gedraaid in de winkel.

zou t niet toch een interessante aanbieding zijn denken jullie...
ik heb de nieuwe 600 hertz panas ook al gezien,maar daarvan was de 52inch al 4500 euro...

mazzel,niels

Mmm, ca een tiende van zijn levensduur is weggeëbt, er is dus nog genoeg over.

Het is geen KURO, maar een Pana(ook niet slecht), als het beeld je bevalt en het scherm is zeker weten niet voorzien van een ingebrande plek en je hebt de volle garantie....

Mocht ie er eventueel later toch wat eerder mee ophouden, maar je hebt wel heel erg genoten in de gebruikstijd...... ja, wie houd je tegen:?:

Ron-G
02-01-2010, 17:38
hee jongens,de panasonic 65PY700,van t rek,wordt inmiddels aangeboden voor 2100 euro rond.
de eerste berekening zegt dat ie circa 6400 uur heeft gedraaid in de winkel.

zou t niet toch een interessante aanbieding zijn denken jullie...
ik heb de nieuwe 600 hertz panas ook al gezien,maar daarvan was de 52inch al 4500 euro...

mazzel,niels


Nooit doen......heb ooit ook een "demo" model gekocht, maar is alleen maar allende, ingebrande logo's en god weet wie er allemaal hebben aangezeten en wat er mee gebeurt is, ik wil alleen maar nieuw uit de doos, dan maar tijdje doorsparen.........ik persoonlijk vind het vragen om allende, en ik vind 6400 uur nogal wat.......kan een hoop gebeurt zijn in die tijd, bv 2000 uur rtl4 logootje inbranden enz enz......zou er heeeeeeel goed over na denken.......of alleen voor absolute dumpprijs meenemen maar houd in voor minder als 500 euro, anders hou het maar.......ik klink misschien beetje kort door de bocht maar heeft mij toen ook heel veel geld gekost om uiteindelijk uit te komen bij geheel nieuwe tv na veel gehannes bij de winkel waar ik het toen gekocht had......en die demo na veel gezeur weer wilde terugnemen.....

Je kan ook een "clausule" laten opnemen om 2 weken te mogen proefstomen bij je thuis, en bij enige twijfel dat je hem mag terug brengen, maar staan ze meestal niet om te trappelen met een demo model......succes met je keuze, en laat je niet teveel leiden door de prijs.......

DVDProfilersFilmgek
02-01-2010, 17:59
Nooit doen......heb ooit ook een "demo" model gekocht, maar is alleen maar allende, ingebrande logo's en god weet wie er allemaal hebben aangezeten en wat er mee gebeurt is, ik wil alleen maar nieuw uit de doos, dan maar tijdje doorsparen.........ik persoonlijk vind het vragen om allende, en ik vind 6400 uur nogal wat.......kan een hoop gebeurt zijn in die tijd, bv 2000 uur rtl4 logootje inbranden enz enz......zou er heeeeeeel goed over na denken.......of alleen voor absolute dumpprijs meenemen maar houd in voor minder als 500 euro, anders hou het maar.......ik klink misschien beetje kort door de bocht maar heeft mij toen ook heel veel geld gekost om uiteindelijk uit te komen bij geheel nieuwe tv na veel gehannes bij de winkel waar ik het toen gekocht had......en die demo na veel gezeur weer wilde terugnemen.....

Je kan ook een "clausule" laten opnemen om 2 weken te mogen proefstomen bij je thuis, en bij enige twijfel dat je hem mag terug brengen, maar staan ze meestal niet om te trappelen met een demo model......succes met je keuze, en laat je niet teveel leiden door de prijs.......

Je spreekt uit een eigen ervaring, dat is niet kort door de bocht, we delen hier immers onze ervaringen(y)

Jouw clausule is mijn opmerking: absoluut zeker weten dat er geen inbranding is, of je dat nu doet door hem 2 weken te laten proefdraaien bij je thuis of dat je hem in de winkel test..... je moet wel weten wat je krijgt natuurlijk, daar heb je gelijk in.

En vanzelfsprekend de volle garantie krijgen, dat is dacht ik 2 jaar:?: en als dat bij Pana maar 1 jaar is, dan mogen ze hem ook houden:cool:

Met een nieuwe kun je ook pech hebben, een demo is riskanter, maar dat is helemaal aan de koper om af te wegen, zekerheid in dit leven hebben we met niets:(