PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe bitrate bekijken van een track ??



DaleCooper
29-07-2002, 14:15
vraagje aan jullie DVD-"goeroes"

er word vaak gesproken over de bitrates van de audio tracks.
zoals bijvoorbeeld eric clapton in hyde park heeft een DTS track van 1509 kb/s

nu heb ik die en het klinkt inderdaad geweldig !
nu mijn vraag:
hoe weet ik wat de bitrate is van die geluidstrack (als het niet op het doosie staat natuurlijk)

moet mijn DVD speler dat kunnen of mijn tv ????

ik heb een philips dvd speler 711 en philips breedbeeld tv
Harman kardon AVR3000 met Elac Cinema 2 boxen

dvd's
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=sadalecooper

Alex van den Berg
29-07-2002, 14:44
nu mijn vraag:
hoe weet ik wat de bitrate is van die geluidstrack (als het niet op het doosie staat natuurlijk)

moet mijn DVD speler dat kunnen of mijn tv ????De handigste manier om allerlei informatie over een DVD te weten te komen is door hem te bekijken met de PowerDVD speler onder Windows. Hier kun je de exacte bitrate informatie bekijken terwijl de film speelt.

Eventueel kun je ook nog zien voor welke regio's een DVD geschikt is, want ook al staat er op de verpakking regio-2... Vaak is de schijf ook geschikt voor andere regio's zoals regio-4.
Het omgekeerde komt ook voor: Een regio-4 verpakking waarbij de schijf ook voor regio-2 bruikbaar blijkt te zijn.

Mike Philippens
29-07-2002, 14:57
Als je geen PC DVD speler hebt, zou je kunnen kijken of je speler het kan. Ik heb een Sony en die kan deze info laten zien. Hij laat dan in een hoekje van het scherm de audio- en video rate zien. Ik kan ook kiezen om te laten zien waar ie zit op de DVD, zodat je kunt zien wanneer de layer-changer eraan zit te komen. Is niet iets dat je steeds in beeld wilt hebben natuurlijk.
Je zou effe het boekje van je FLips moeten doorsnuffelen of alle menu's doorlopen om te zien of ie het kan.

jokey
29-07-2002, 18:24
Zover ik weet kun je met jouw Philips 711 niet het aantal bitrates zien. Ik heb zelf een 701 en die kan het ook niet. (701=711, maar dan zilver)

M Balje
31-07-2002, 16:51
Zover ik weet kun je met jouw Philips 711 niet het aantal bitrates zien. Ik heb zelf een 701 en die kan het ook niet. (701=711, maar dan zilver)

Ik heb de 755 en die kan het ook niet.
Hoe noem je zoiets eigelijk ?

wagenveld
30-10-2002, 13:34
ik heb ook een 711, en als je meer dan 2 sec de osd menu knop inhoud krijg je een dinkje te zien waar je kan zien hoeveel Mbits audio, video en totaal er worden doorgegeven. Geluid DD ongeveer 0,4 = +-448Kbit en DTS het dubbele (hoeveel is dat dan?) Heb het getest met Terminator2 UE. Is wel komisch om te zien.

Martin van Tuijl
30-10-2002, 13:51
Geluid DD ongeveer 0,4 = +-448Kbit en DTS het dubbele (hoeveel is dat dan?) 768 kbps

Mike Philippens
30-10-2002, 13:57
768 kbps
Goed zo! En full rate DTS is dan daar weer het dubbele van...hoeveel is dat ?

Martin van Tuijl
30-10-2002, 14:02
Goed zo! En full rate DTS is dan daar weer het dubbele van...hoeveel is dat ? 1509 kbps :D

Mike Philippens
30-10-2002, 14:11
1509 kbps :D
Goed zo!http://www.emotipad.com/emoticons/Clap%20Hands.gif Jij mag een chocolaatje pakken, Martin!

jokey
30-10-2002, 19:16
ik heb ook een 711, en als je meer dan 2 sec de osd menu knop inhoud krijg je een dinkje te zien waar je kan zien hoeveel Mbits audio, video en totaal er worden doorgegeven. Geluid DD ongeveer 0,4 = +-448Kbit en DTS het dubbele (hoeveel is dat dan?) Heb het getest met Terminator2 UE. Is wel komisch om te zien. Hee, dat ga ik dadelijk ook eens proberen!!

EDIT:
heb het net geprobeerd; en het werkt idd!! Er staat alleen niet precies bij hoe hoog de bitrate is, het wordt aangegeven met streepjes (een soort parameter) die telkens in beweging is. Is dus niet echt nauwkeurig/duidelijk, maar toch wel leuk!!

Thanx voor de tip! (y)