PDA

Bekijk de volledige versie : KM Heffing.



Cor H.
18-11-2009, 14:18
http://www.nu.nl/news/133...erheffing_vanaf_2011.html (http://www.nu.nl/news/1337765/34/Kabinet%3A_kilometerheffing_vanaf_2011.html)

Vanaf 2012 moeten ook personenauto's per kilometer gaan betalen.

Volgens ons kabinet gaan wij goedkoper rijden...

Nou ik zie niet in hoe ik nu goedkoper uit zou komen.

Inwonerstax 80 Euro per jaar = 6,60 p/m (per persoon? dan x2 = 13,20)
KM heffing 600 x 0,04 ct (wordt dus nog hoger) = 24 Euro
Afbouw MRB = onbekend bedrag.

Ik betaal nu 30 euro p/m en ben dus met de lage KM heffing al duurder uit...

Wat is jullie mening over deze zotte maatregel?

O, nog een simpel alternatief:

BPM en MRB afschaffen, daarvoor in de plaats een x bedrag op de brandstof.

reusla
18-11-2009, 14:26
Het gaat ze daar in Den Haag toch helemaal niet om eerlijk verdelen van de kosten m.b.t. de vervuiler betaald. En al helemaal niet om de files terug te dringen, wat een scherts reden is dat!! Het is alleen maar en regelrechte nog meer geld uit je zak plunder actie, niet meer, niet minder.
Ze weten zo langzamerhand in Den Haag ook niet meer hoe ze de eindjes aan elkaar moeten knopen, dus wat is er nou makkelijker dan weer eens extra in te gaan cashen bij de nummer 1 melkkoe : de automobilist.

Je zult wel zien dat als dat actief is dat je er geen bal van merkt dat de kilometers file minder zullen zijn dan voorheen.

Cor H.
18-11-2009, 14:55
En als we nu allemaal zo'n kastje weigeren?

chev
18-11-2009, 14:59
Op zich hou ik wel van vernieuwende ideeen maar dit is gewoon een achterlijk idee.
Had dan alles in de benzineprijs gerekend , dan hou je alleen nog het probleem van tanken in het buitenland over.

Maar omdat ze zo graag 1 europa willen hebben , hadden ze dat wel mooi kunnen fixen.
Alleen zal dat never en nooit niet gebeuren omdat dat europa 1 al een dom idee is.

Onterecht is in dit idee is dat de mensen zonder auto ook mee moeten betalen om het verlies van de belastingen te verekenen.

Coen P.
18-11-2009, 16:00
Boeven zijn het in onze regering...

Marc T.
19-11-2009, 14:20
Geert Wilders opent meldpunt tegen kilometerheffing
woensdag 18 november 2009
De Partij voor de Vrijheid is fel tegenstander van de invoering van de kilometerheffing.

Dit onzalige plan van CDA-Minister Eurlings is de zoveelste manier van het kabinet om de hardwerkende burger geld uit de zak te kloppen. Daarom opent de PVV nu een meldpunt tegen de kilometerheffing. Wij willen weten wat u vindt van deze zoveelste lastenverzwaring.

Mail uw reactie daarom naar: geenkilometerheffing@pvv.nl

PVV-Kamerlid Richard de Mos zal Minister Eurlings volgende week tijdens het debat hierover in de Tweede Kamer met de ingezonden reacties confronteren.

PVV-leider Wilders vindt plan onzinnig en niet haalbaar

AMSTERDAM – De PVV start vandaag op haar site een meldpunt tegen de kilometerheffing. Partijleider Geert Wilders wil de zorgen en klachten die daarop gemeld worden, bundelen en volgende week aan minister Eurlings (Verkeer) aanbieden.

„Het laten doorgaan van de kilometerheffing is de slechtste beslissing die Eurlings in zijn carrière genomen heeft’’, aldus Wilders. De PVV is dan ook een van de partijen die het voorstel van tafel wil.

Er is volgens de PVV-voorman geen draagvlak voor de heffing. ,,Dat zie je terug in de reacties en enquêtes.’’ Daarnaast kost de invoering miljoenen. ,,We kunnen dat geld nu wel beter gebruiken.’’ Bovendien lost het de files niet op. ,,Het kabinet wil in 2020 terug naar het aantal auto’s dat we in 1992 hadden. Datis onhaalbaar en onzinnig.” Alleen het aanleggen van nieuwe wegen is een echte oplossing, vindt hij. ,,Mensen staan niet voor hun plezier in de file, maar gaan naar hun werk om hun brood te verdienen. Je moet ze daarom faciliteren en niet pesten.’’

Ook kan de auto zo makkelijk een nieuwe melkkoe worden. Dat de prijs, eerst 3 cent, oplopend tot gemiddeld 6,7 per kilometer, in een wet wordt vastgelegd, maakt op Wilders weinig indruk. ,,De overheid kun je met dit soort dingen niet vertrouwen. Als er straks ineens 35 miljard euro per jaar nodig is, heb je kans dat een volgend kabinet de kilometerprijs laat oplopen tot 15 of 20 cent.’’

Oneerlijk vindt hij het ook dat alle belastingen straks in de kilometerprijs verwerkt zitten. Mensen met weinig geld die tweedehandsauto’s kopen, krijgen zo te maken met de aankoopbelasting BPM die nu alleen op nieuwe auto’s zit. Om nog maar te zwijgen over het ’spionagekastje’ dat iedereen in zijn auto krijgt, somt hij op. ,,Mensen willen niet dat het politbureau in de Trêveszaal kan weten waar ze heengaan.’’

Bron: Spits, 19 november 2009


http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2342&Itemid=1

Edgar Smit
19-11-2009, 15:26
Je gaat goedkoper rijden maar tegelijk duurder wonen, vestzak, broekzak verhaal en meteen wat privacy schendingen die nooit zullen plaatsvinden. Ja net zoals dat bellen met M echt anoniem is zeker.
Eerste politicus die ik tegekom pak ik direct vol de mond want als ik genaaid word wil ik ook zoenen.

-Jaap-
19-11-2009, 15:31
LOL:mrgreen:

Ik kan het amper bevatten dat het kabinet het ervan overtuigd is dat dit files verminderd.
Mensen willen gewoon overal heen rijden met hun vierwieler.
Als de benzine duurder wordt, staan er toch ook niet opeens minder files?

Laat die Camiel lekker carnaval vieren, zucht...:(

Coen P.
19-11-2009, 15:36
Mompelt iets over nostalgie en communisme...

Edgar Smit
19-11-2009, 15:56
Weet je wat een echte oplossing is?

Maak alle huidige B-wegen 4 baans wegen en hef tol op de echte snelwegen.
Het aantal ongelukken en doden op de 80km wegen zal afnemen omdat de wegen veel overzichtelijker zijn, je hebt een keuze om wel/geen tol te betalen en dus wel/niet snel op je eindbestemming te komen. Trap al het vrachtverkeer naar die wegen en voila, probleem opgelost.

wimv
26-11-2009, 13:43
http://www.nu.nl/news/133...erheffing_vanaf_2011.html (http://www.nu.nl/news/1337765/34/Kabinet%3A_kilometerheffing_vanaf_2011.html)

Vanaf 2012 moeten ook personenauto's per kilometer gaan betalen.

Volgens ons kabinet gaan wij goedkoper rijden...

Nou ik zie niet in hoe ik nu goedkoper uit zou komen.

Inwonerstax 80 Euro per jaar = 6,60 p/m (per persoon? dan x2 = 13,20)
KM heffing 600 x 0,04 ct (wordt dus nog hoger) = 24 Euro
Afbouw MRB = onbekend bedrag.

Ik betaal nu 30 euro p/m en ben dus met de lage KM heffing al duurder uit...

Wat is jullie mening over deze zotte maatregel?

O, nog een simpel alternatief:

BPM en MRB afschaffen, daarvoor in de plaats een x bedrag op de brandstof.

Het is ook de bedoeling dat je duurder uit bent, dan laten meer mensen misschien de auto staan en pakken in plaats daarvan de fiets of het openbaar vervoer. Naar mijn mening is investeren in openbaar vervoer (Meer en langere treinen, goedkopere kaartjes) veel beter om de files te verminderen dan deze regel. Zoals al eerder is gezegd op dit forum: Deze regel is alleen maar bedacht om meer geld te verdienen.

Ik heb er geen last van, ik kan elke bestemming waar ik naar toe wil met de fiets of het openbaar vervoer bereiken.

Marc T.
26-11-2009, 14:01
Zoveelste manier om ons geld af te troggelen en ons in het gareel te houden. Oh, even vergeten dat ze je overal en altijd kunnen traceren. Wat een leuk systeem is het ook. Net als die verkapte OV-Chipkaart controle dingen.

Albert Kostwinder
26-11-2009, 14:55
Goedkoper, voordeel en eerlijk gaat niet samen met onze regering. De overheid houdt zich de eerste jaren rustig en laten je het idee krijgen of in de waan dat het wel meevalt om je vervolgens de jaren erna keer op keer dubbel en dwars terug te pakken....

Roffa
26-11-2009, 17:47
fuck de hele regering. Geen ene partij heeft het met de gemiddelde burger goed voor. Rijken worden rijken en armen worden armer. middenklasse krijgt het zwaarder. Het zal denk ik nooit meer anders worden. En dan al dat geld wat naar het koningshuis gaat vind ik ook zwaar onterecht. KM rijden mag van mij zwaar falen. En waarom moeten wij minder auto gaan rijden. Laten die kakkers die in de politiek zitten dat lekker zelf doen. Nee die huren een luxe bus om ze naar de koningin te laten rijden over een afstand van 10 min lopen. Stelletje hypocrieten zijn het. Van mij mag er een bom op vallen. En het ov gebruiken doen ze maar lekker zelf. ik pak lekker de auto. OV is trouwens ook niet te betalen. ik heb zelf een golf. 1 volle tank voor heel de maand+/- 50 euro. Daar rij ik 800 km mee. Doe dat maar eens met het ov. dan ben je stukken duurder uit. vooral als gezin zijnde

-WH-
26-11-2009, 18:10
Tja, wat moet je hier nu over zeggen? Belachlijk idee natuurlijk, goedkoper rijden dan wat ik nu doe kan bijna niet. Ik kan het beste mijn lichte milieuvriendelijke Opel Corsa (1 op 16) inruilen voor een veel zwaardere bak, aangezien wegenbelasting toch afgeschaft wordt, tot zover dus het beoogde milieuvoordeel met deze maatregel.

Openbaar vervoer vind ik sowieso geen optie, waarom denken ze dat ik een auto heb? Ik wil helemaal niet met ov reizen, anders deed ik dat wel. Daarnaast is voor mij met de trein reizen duurder dan met de auto, das dan toch een alternatief van niks??

Deze nieuwe regel wordt denk ik voor iedereen buiten de randstad (die relatief gezien verder van hun werk wonen, zoals ik) het duurste, terwijl paradoxaal genoeg deze mensen niet de grootste oorzaak van het fileprobleem zijn.

Al met al een erg domme regel waar volgens mij welgeteld 2 min. over nagedacht is. Nieuwe verkiezingen heeft op dit moment totaal geen zin, want m.i. is er op het moment geen enkele partij die een deugdelijk beleid voert...

Zo, even mijn frustraties kwijt :)

John Sital
26-11-2009, 19:00
en niet te vergeten dat de provincies ter compensatie nu nieuwe belasting mogen verzinnen wegens"gederfde" inkomsten...

Ik snap de gedachte erachter wel, maar de uitvoering zuigt, mensen zullen de auto never nooit laten staan, en je privacy gaat er weer een stuk aan.

Investeer liever in beter en stipter ov.

starbuck
27-11-2009, 10:53
Ik kan ook niet echt warm lopen voor deze heffing. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat zo'n kastje niet te kraken is of oneigenlijk gebruikt gaat worden door derden. ( uitlezen zonder toestemming )

Ik ben echt niet zo'n privacy janker, maar dit voelt vooralsnog niet goed.

Edgar Smit
27-11-2009, 12:24
Het probleem is dat een land en haar econoie in zijn volledigheid als commercieel product wordt gezien en dat is niet goed. Alles maar privatiseren want dat is zo goed. Nee er mag bets wat good old commie zijn, ook in een democratie zoals bijv gratis en regelmatig OV voor iedereen. Waarom moet dat commercieel? Net zoals de postmarkt. Of de huurwoningmarkt? sommige zaken moeten juist niet vercommercialiseren. Dit is weer maatregel nummer zoveel die in een tijd komt dat we daar helemaal niet aan moeten denken. Vanochtend was ik nog steeds werkloos, was er nog de oorzaak daarvan, crisis en ging het alleen maar ietsiepietsie beter omdat de feestdagen eraan zitten te komen en iedereen net even wat extra'koopt denk het CPB meteen dat de recessie bijna over is. Laat ze GVD eens wat doen, verleng de maximale WW naar het oude 5 jaar, ik heb 13 jaar gewerkt en krijg als dank nog geen 2 jaar ww!?

Coen P.
27-11-2009, 12:43
'gewoon' extra rijbanen en sporen aanleggen. Dit op kosten van de overheid. Als burger betalen we al genoeg voor alle buitenlanders, uitkeringtrekkers, oorlogen en ontwikkelingshulp. Nu mag de burger een keer profiteren wat mij betreft...

Albert Kostwinder
27-11-2009, 13:15
Maar toch Coen, dit is toch niet een oplossing. Meer dit, meer dat, meer enz..

Als we zo doorgaan hoeft die verbreding niet meer want dan zie je alleen mensen met geld op de weg rijden....

Ik denk zelf, verlaag de btw naar 15%. De manier om de economie te stimuleren. Naast gratis parkeren, gratis ziektekosten, gratis openbaar vervoer. Echt het kan allemaal maar wordt door overheden tegengehouden omdat daarin de top van alle industrieen verweven zit......het is zo simpel. Als je dan voor een systeem met geld kiest. Zorg dan dat iedereen hier genoeg van heeft. Hier wringt nu precies de schoen waardoor we nu op de knip zitten. Iedereen wil echt wel maar het merendeel kan niet meer en deze groep groeit en groeit en groeit. Totdat inderdaad de bom barst....letterlijk?

Het is helaas een utopie maar ik denk dat deze crisis duidelijk maakt dat we fout bezig zijn....geld maakt egoistische monsters van iedereen.

Edgar Smit
27-11-2009, 13:30
Maar toch Coen, dit is toch niet een oplossing. Meer dit, meer dat, meer enz..

Als we zo doorgaan hoeft die verbreding niet meer want dan zie je alleen mensen met geld op de weg rijden....

Ik denk zelf, verlaag de btw naar 15%. De manier om de economie te stimuleren. Naast gratis parkeren, gratis ziektekosten, gratis openbaar vervoer. Echt het kan allemaal maar wordt door overheden tegengehouden omdat daarin de top van alle industrieen verweven zit......het is zo simpel. Als je dan voor een systeem met geld kiest. Zorg dan dat iedereen hier genoeg van heeft. Hier wringt nu precies de schoen waardoor we nu op de knip zitten. Iedereen wil echt wel maar het merendeel kan niet meer en deze groep groeit en groeit en groeit. Totdat inderdaad de bom barst....letterlijk?

Het is helaas een utopie maar ik denk dat deze crisis duidelijk maakt dat we fout bezig zijn....geld maakt egoistische monsters van iedereen.amen!

Coen P.
27-11-2009, 14:39
De toename van auto's is niet te stoppen. De btw op alcohol en sigaretten is verhoogd, maar daar is ook geen afname -integendeel-. Denk je dat 'men' de auto laat staan nu? Zorg eerder voor goede alternatieven (beter/sneller OV) of zorg voor bredere wegen.

Frenkel
27-11-2009, 15:05
De toename van auto's is niet te stoppen. De btw op alcohol en sigaretten is verhoogd, maar daar is ook geen afname -integendeel-. Denk je dat 'men' de auto laat staan nu? Zorg eerder voor goede alternatieven (beter/sneller OV) of zorg voor bredere wegen.

Het vergelijk met alcohol en tabak gaat mooi op.
We zijn met ze'n alle mobiliteits verslaaft, en daar valt flink aan te verdienen

Cor H.
27-11-2009, 23:03
Laat ze eerst ook maar eens het OV flink aanpakken, ik fiets nu naar mijn werk in 20 minuten. Als ik de bus zou pakken dan ben ik 1,5 uur onderweg en een hele strippenkaart lichter vanwege een geweldige verbinding. Met het weer van de afgelopen dagen pak ik dan lekker de auto.

Het OV kan in ieder geval een stuk goedkoper, dat zou ook een stukkie verkeer schelen.

Albert Kostwinder
28-11-2009, 09:37
Maar goed, als iedereen met de bus gaat hebben we weer files....:mrgreen:

Ook zo'n utopie. Dat kan niet en gaat nooit lukken al maakt men het gratis. Je kunt nu al je kop niet roeren in de spits, dus laat staan als elke automobilist morgen ineens bij de bushalte staat....

Coen P.
28-11-2009, 15:22
In Nijmegen hebben ze de waalsprinter. Een pendelbus die om de 10 minuten in de spits rijdt waardoor je de file op de Waalbrug mijdt. Parkeren doe je langs de snelweg op een transferium. Een geslaagd alternatief waar veel gebruik van wordt gemaakt.

Het openbaar vervoer kan zeker wel een oplossing zijn, mits het rendabel qua tijd en prijstechnisch verantwoord is.

chimera01
29-11-2009, 13:34
We betalen straks per km, okay de vervuiler betaald daar is iets voor te zeggen.

Maar straks betalen we:

Belasting aan de staat
Belasting aan de provincie (leuk voor die mensen die nooit bewust of niet een auto hebben die gaan nu er op achter uit:confused: )
Gemeentebelasting (bij ons hebben ze geens sluitend budget, dus omhoog ermee. I.p.v. een sluitend budget te creeren moeten er uiteraard weer wat ego-projectjes gedraaid worden.)

Albert Kostwinder
29-11-2009, 15:32
In Nijmegen hebben ze de waalsprinter. Een pendelbus die om de 10 minuten in de spits rijdt waardoor je de file op de Waalbrug mijdt. Parkeren doe je langs de snelweg op een transferium. Een geslaagd alternatief waar veel gebruik van wordt gemaakt.

Het openbaar vervoer kan zeker wel een oplossing zijn, mits het rendabel qua tijd en prijstechnisch verantwoord is.

Wat als iedereen, dus duizenden en duizenden mensen om 8 uur in het centrum willen zijn omdat ze de spits willen mijden..Er zullen dan dus veel meer en sneller dan nu bussen moeten gaan rijden met als gevolg..........Files tijdens de spits....:)

Coen P.
29-11-2009, 19:45
Onzin Albert. In een bus kunnen altijd meer mensen dan in een auto. Er is dan altijd een veelvoud aan minder auto's dan er aan bussen bij komen.

Albert Kostwinder
30-11-2009, 14:11
Onzin Albert. In een bus kunnen altijd meer mensen dan in een auto. Er is dan altijd een veelvoud aan minder auto's dan er aan bussen bij komen.

Kunnen er meer in een bus dan in een auto? :shock: :mrgreen:

Al eens in Disney geweest?. Leuk hoor die pendeldiensten maar het is een ramp als je hier elke dag mee moet. Laat staan als het koud is of regent. :)

Coen P.
30-11-2009, 14:33
Los van de beleving, de discussie zag op 'extra file' door meer bussen ;)

chev
30-11-2009, 14:48
We betalen straks per km, okay de vervuiler betaald daar is iets voor te zeggen.

Maar straks betalen we:

Belasting aan de staat
Belasting aan de provincie (leuk voor die mensen die nooit bewust of niet een auto hebben die gaan nu er op achter uit:confused: )
Gemeentebelasting (bij ons hebben ze geens sluitend budget, dus omhoog ermee. I.p.v. een sluitend budget te creeren moeten er uiteraard weer wat ego-projectjes gedraaid worden.)

Ik zou zeggen gooi het bedrag op de benzine zodat we per liter betalen, dan hoef je ook niet eens zoveel omslachtige dingen te doen om het geld te krijgen en hoef je de gewone mens ook minder te belasten.

-WH-
30-11-2009, 17:55
Ik zou zeggen gooi het bedrag op de benzine zodat we per liter betalen, dan hoef je ook niet eens zoveel omslachtige dingen te doen om het geld te krijgen en hoef je de gewone mens ook minder te belasten.


Inderdaad de beste oplossing, echter geeft dus problemen (lees: fatsoenlijke marktwerking) in de grensregio's. Opzich kan het wel, maar dan moeten brandstofprijzen Europees aangepakt worden (wat dus nooit geregeld zal worden omdat de Nederlandse overheid er dan nog het meest bij inschiet).

Edgar Smit
01-12-2009, 19:57
Kreeg dit in de email:

Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.

Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlander er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.


Dus niet voor diegene die meer dan 40000 euro per jaar verdient( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.)Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.


Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met gps. Die registreert u elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de bpm.

Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer dan betaald u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer.Dat is: 30000 x 6,7 is 2010 euro per jaar.


365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld.Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .

Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,=
U betaald dus maar 71550,=

Dat is toch snel verdient die 47700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van 71550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van 5000, euro.
Daar zit natuurlijk weinig of geen bpm meer op, dus die word niet goedkoper.

Wie word er dus beter van de kilometer heffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent nl 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.

Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden,want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
We zijn toch (nog )een democratie??????

Claudio Santulli
01-12-2009, 20:05
Ga gelijk eens informeren naar die Porsche! :mrgreen:
En daarna langzamerhand eens gaan kijken naar welk land je het best kan emigreren! ;-)
Want nederland is vrij vertaald, toch het land waar je goed genaaid wordt in tijden van crisis, en het wordt alleen maar erger!

chev
01-12-2009, 20:40
Ga gelijk eens informeren naar die Porsche! :mrgreen:
En daarna langzamerhand eens gaan kijken naar welk land je het best kan emigreren! ;-)
Want nederland is vrij vertaald, toch het land waar je goed genaaid wordt in tijden van crisis, en het wordt alleen maar erger!


Nou net over de grens wonen zal wel een oplossing zijn lijkt me.

En de enige porsche die bij mij binnen komt is een porsche friet:)

Albert Kostwinder
03-12-2009, 09:37
Een auto met een gewicht van 1000 kilo en 30000 kilometer per jaar betaald nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.

De nieuwe situatie: Geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is: 30000 x 6,7 is € 2010 euro per jaar.

Ik heb dit jaar bijna 11000 km gereden en mijn auto is 1000kg. In de nieuwe situatie zou ik dus 11000 x 6.7 = € 737.-- : 12 = € 61,41 per maand. Ik betaal nu € 31.-- p/mnd aan wegenbelasting per maand. Ik ga dus bijna 100% meer betalen bij 6.7 cent.

Nu begrijp je ook waarom men met 3 cent begint. Dan merk je er nog niets van als automobilist omdat je kosten vrijwel gelijk blijven, maar als de km prijs gaat stijgen wordt je dus dubbel en dwars gepakt tot een situatie bij 6.7 cent dat je 50% minder moet gaan rijden om dezelfde kosten als bij aanvang te kunnen houden. Zo krijg je dus minder files met dezelfde opbrengsten want het merendeel kan niet minder gaan rijden........

Edgar Smit
03-12-2009, 20:11
Een auto met een gewicht van 1000 kilo en 30000 kilometer per jaar betaald nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.

De nieuwe situatie: Geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is: 30000 x 6,7 is € 2010 euro per jaar.

Ik heb dit jaar bijna 11000 km gereden en mijn auto is 1000kg. In de nieuwe situatie zou ik dus 11000 x 6.7 = € 737.-- : 12 = € 61,41 per maand. Ik betaal nu € 31.-- p/mnd aan wegenbelasting per maand. Ik ga dus bijna 100% meer betalen bij 6.7 cent.

Nu begrijp je ook waarom men met 3 cent begint. Dan merk je er nog niets van als automobist omdat je kosten vrijwel gelijk blijven, maar als de km prijs gaat stijgen wordt je dus dubbel en dwars gepakt tot een situatie bij 6.7 cent dat je 50% minder moet gaan rijden om dezelfde kosten als bij aanvang te kunnen houden. Zo krijg je dus minder files met dezelfde opbrengsten want het merendeel kan niet minder gaan rijden........Sterker nog, als het meerendeel niet minder kan gaan rijden hou je de files maar heb je dubbel zoveel inkomen.

Albert Kostwinder
04-12-2009, 09:32
Sterker nog, als het meerendeel niet minder kan gaan rijden hou je de files maar heb je dubbel zoveel inkomen.

Om Jort Kelder te citeren: Tuig van de richel...:twisted:

Roffa
04-12-2009, 11:42
Sterker nog, als het meerendeel niet minder kan gaan rijden hou je de files maar heb je dubbel zoveel inkomen.


Het zijn gewoon ratten want er zullen ook zat mensen bij zijn voor wie dit allemaal te duur wordt. Dus met andere woorden. de Rijkere mensen mogen auto blijven rijden en de minder bedeelden worden maar verplicht om met het ov te gaan. Wat ze over een tijdje ook niet mee rkunnen betalen want dat is ook veels te duur. Dus de onderkant van de maatschappij telt eigenlijk niet mee en hun moeten het maar doen met een fiets.. Ik walg van deze regering...Het wordt eigenlijk tijd dat wij (de burgers) een zwaar in opstand komen. Als dit wanbeleid nog jaren door blijft gaan dan gaat die bom een keer barsten. Op deze manier creeren ze gewoon meer criminaliteit. Want dat gaat er van komen als mensen te kort aan geld komen. Ik denk dat veel mensen gewoon auto willen blijven rijden. Voor veel mensen is dit ook gewoon een noodzaak. Denk aan werk, gezin dat eens weg wilt enz enz. Nee echt slim zijn ze niet bij ons in de regering. Iedereen denkt gewoon aan zichzelf en ze zijn gewoon een stelletje hypocrieten..

Edgar Smit
06-12-2009, 12:25
Dat er hier eens een staatsgreep nodig is roep ik al jaren. Het probleem is ons kiesstelsel in combinatie met een aantal grote partijen die elkaar steeds afwisselen, kleinere partijen zijn vaak meteen weer zo rigoreus in hun opvattingen (PVV, TON, CU noem maar op)
een enorme opstand/staatsgreep zou helpen maar daar zijn we allemaal veel te schijterig voor, we klagen liever (op forums (6) ) dan dat we echt wat doen. We betalen ook nog steeds het kwartje van Kok op de benzine prijs.

En neem dan de houding van de overheid, nu worden Hybride auto's gepushed terwijl is gebleken dat die alleen in stadsverkeer veel schoner zijn omdat ze op de snelweg toch altijd hun brandstofmotor gebruiken. En wie rijden er vooral hybride auto's? Juist, lease rijders omdat die er voordeel van hebben. En wat rijden die het meest? Juist snelwegkilometers. Dus hypocriet? Ja, zeker. Er bestaan in bijv USA en japan al lang auto's op waterstof en die stoten werkelijk niets uit. Ook plantaardige olie kun je met een oude diesel op rijden maar dat is strafbaar omdat je dan geen accijnzen betaald, hoe belachelijk is dat?