PDA

Bekijk de volledige versie : Groot verschil tussen 2.1 en 5.1?!



MaikelCrutzen
19-11-2009, 01:14
Ik heb momenteel een ouder home-cinema set van Panasonic. Is inmiddels al 7,5 jaar oud, maar werkt eigenlijk nog goed. Is 5 cd/dvd-wisselaar!
Omdat ik eigenlijk heel tevreden ben over het geluid, maar toch iets nieuws wil, mét Blu-Ray en ik financieel niet de grootste middelen heb, wil ik toch een goed nieuw systeem hebben!
Ik had laatst een nieuwe van de Samsung gezien met alleen maar een draadloze subwoofer en 1 soundbar (de Samsung Blu-Ray HT-BD8200 (http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/home-theater/home-theater-systems/HT-BD8200T/XEF/index.idx?pagetype=prd_detail)).
Ik vroeg me dus af of deze kwalititatief gezien heel erg goed is?!

Nu ben ik (is ook wat goedkoper) aan het kijken voor de LG HB354BS (http://nl.lge.com/products/model/detail/hometheatersystemen_hb354bs.jhtml), maar ook nu stel ik mezelf weer de vraag of dit een goed systeem is en of je echt heel erg veel verschil zult merken tov het systeem wat ik nu heb, namelijk de Panasonic SA-HT70 (http://www.springair.de/images/articles/6c720af9d3308ac53a55482e22859e6c_5.jpg)!!!

Ik heb een LG Plasma-scherm, dus de communicatie is dan op zich fijn met een audio-systeem van LG.

Als er iemand is die mij een goed advies kan geven dan hoor ik dat graag.
Als er iets onduidelijk is, laat het me weten en dan kan ik daar een reactie op geven. Dat vind ik fijner dan dat er allemaal al vooroordelen gegeven worden over het een of ander (zoals ik ook in andere discussies nogal eens terugvindt)!

Groetjes van Maikel!

hstadman
19-11-2009, 01:35
Ja, een goed 5.1 systeem is (veel) beter dan een 2.1 systeem.

koop een goedkope vertserker, de onkyo 6 serie voor 300 euro en een setje speakers, ben je klaar voor een hele tijd.

Met blu -ray wil je eigenlijk een fatsoenlijke versterker en speakers hebben, anders heeft hetw einig zin. Blu-ray heeft een groter bereik dan de oude DD en DTS.

Mocht het finacieel teveel worden, kijk dan eens naar de alles in 1 setjes, waar je een bluray speler, een versterker en 5.1 speakers krijgt voor relatief weinig geld.

Marcellow
19-11-2009, 08:16
Toch even ingrijpen...
Kijk nooit (meer in je hele leven) naar all in one systemen. De argumenten hiervoor zijn volop op dit forum aanwezig.

Heb geduld, en koop desnoods zaken een voor een of 2e hands, maar koop nooit all in one...

Edgar Smit
19-11-2009, 08:19
Lees dit even : http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=73

Claudio Santulli
19-11-2009, 09:59
Goed stuk (y)
Daar hoeven we niet zo veel aan toe te voegen. ;-)

Marcellow
19-11-2009, 13:21
Lees dit even : http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=73

Joh, Edgar.. Die had ik nog niet gelezen! Staat er ook nog niet zo lang op zie ik...

Maar eens even wat tijd voor uittrekken. Leuk!

DVDProfilersFilmgek
19-11-2009, 15:34
Lees dit even : http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=73

En op 20.000 andere plekken wordt het in andere bewoordingen door net zoveel mensen weer verteld(y)

Edgar Smit
19-11-2009, 15:54
Goed stuk (y)
Daar hoeven we niet zo veel aan toe te voegen. ;-)Dank je.


Joh, Edgar.. Die had ik nog niet gelezen! Staat er ook nog niet zo lang op zie ik...

Maar eens even wat tijd voor uittrekken. Leuk!Jij ook bedankt.


En op 20.000 andere plekken wordt het in andere bewoordingen door net zoveel mensen weer verteld(y)Precies en dat was voor mij de reden het een keer als achtergrondartikel neer te zetten in de hoop dat het wat beter bereikbaar is voor iedereen.

DVDProfilersFilmgek
19-11-2009, 15:58
Ik heb momenteel een ouder home-cinema set van Panasonic. Is inmiddels al 7,5 jaar oud, maar werkt eigenlijk nog goed. Is 5 cd/dvd-wisselaar!
Omdat ik eigenlijk heel tevreden ben over het geluid, maar toch iets nieuws wil, mét Blu-Ray en ik financieel niet de grootste middelen heb, wil ik toch een goed nieuw systeem hebben!
Ik had laatst een nieuwe van de Samsung gezien met alleen maar een draadloze subwoofer en 1 soundbar (de Samsung Blu-Ray HT-BD8200 (http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/home-theater/home-theater-systems/HT-BD8200T/XEF/index.idx?pagetype=prd_detail)).
Ik vroeg me dus af of deze kwalititatief gezien heel erg goed is?!

Nu ben ik (is ook wat goedkoper) aan het kijken voor de LG HB354BS (http://nl.lge.com/products/model/detail/hometheatersystemen_hb354bs.jhtml), maar ook nu stel ik mezelf weer de vraag of dit een goed systeem is en of je echt heel erg veel verschil zult merken tov het systeem wat ik nu heb, namelijk de Panasonic SA-HT70 (http://www.springair.de/images/articles/6c720af9d3308ac53a55482e22859e6c_5.jpg)!!!

Ik heb een LG Plasma-scherm, dus de communicatie is dan op zich fijn met een audio-systeem van LG.

Als er iemand is die mij een goed advies kan geven dan hoor ik dat graag.
Als er iets onduidelijk is, laat het me weten en dan kan ik daar een reactie op geven. Dat vind ik fijner dan dat er allemaal al vooroordelen gegeven worden over het een of ander (zoals ik ook in andere discussies nogal eens terugvindt)!

Groetjes van Maikel!

>>>Dat vind ik fijner dan dat er allemaal al vooroordelen gegeven worden over het een of ander <<<

Het barst hier van de vooroordelen over alles in 1 setjes net als de vooroordelen die hier leven over Bose http://www.totalegekte.com/pics/smiles/kots3.gif

Het lijkt erop dat je een soundbar wil, en eigenlijk alleen nog maar zoekt naar een steuntje in de rug om over de sloot te springen om hem aan te schaffen.

Ach, wie houd je tegen, maar echt geweldig zijn die dingen niet, als je niet voor geluidskwaliteit gaat en niet veel aan te sluiten hebt......

Beter is alles los, zal je wat meer moeite voor moeten doen, maar dan kun je voor dezelfde centjes dan die alles in 1 b.gg.r wel wat goeds kunnen vinden. Alles in 1 is voor rokjes en luie mensen http://www.totalegekte.com/pics/smiles/middelvinger.gif (over vooroordelen gesproken http://www.totalegekte.com/pics/smiles/blabla.gif )

Edgar Smit
19-11-2009, 16:06
Het is feitelijk heel simpel, elk niet 5.1 setje wat dat pretendeert wel te zijn maakt gebruik van reflectie technieken die alleen goed zullen zijn als je huiskamer daarvoor geschikt is en je de speakers op de juiste plekken kunt zetten. En zelfs dan hoor je geen echte 5.1. Iets wat er niet is kun je niet horen en bij zulke sets is het er niet. Het kan trouwens best leuk klinken hoor maar het kan nooit 5.1 geluid weergeven. Als je dat ook niet verwacht is er niets aan de hand natuurlijk.
Het aller, aller, aller, aller, aller, allerbelangrijkste is dat jij er zelf tevreden over bent en als jij dat bent over een soundbar of 2.1 set is dat uitstekend. Alleen dan moet je niet aan 5.1 (en hoger) liefhebbers vragen of het goed is. Dat is zoiets als aan een fanatieke ferrari rijder vragen of de trabant een goede auto is, het antwoord weet je eigenlijk al.

Claudio Santulli
19-11-2009, 16:32
Het is feitelijk heel simpel, elk niet 5.1 setje wat dat pretendeert wel te zijn maakt gebruik van reflectie technieken die alleen goed zullen zijn als je huiskamer daarvoor geschikt is en je de speakers op de juiste plekken kunt zetten. En zelfs dan hoor je geen echte 5.1. Iets wat er niet is kun je niet horen en bij zulke sets is het er niet. Het kan trouwens best leuk klinken hoor maar het kan nooit 5.1 geluid weergeven. Als je dat ook niet verwacht is er niets aan de hand natuurlijk.
Het aller, aller, aller, aller, aller, allerbelangrijkste is dat jij er zelf tevreden over bent en als jij dat bent over een soundbar of 2.1 set is dat uitstekend. Alleen dan moet je niet aan 5.1 (en hoger) liefhebbers vragen of het goed is. Dat is zoiets als aan een fanatieke ferrari rijder vragen of de trabant een goede auto is, het antwoord weet je eigenlijk al.

Echt wel....
Als ik de reklame van Bose bekijk en beluister op tv, hoor ik het toch echt over al mijn 8 speakers. Eigenlijk is dat misleidende reklame dus (6) :) :shock:

peptalk
19-11-2009, 21:46
Ik heb zelf een Philips Soundbar HTS8100, uit praktisch oogpunt genomen, ziet er mooi uit en ik wist echt niet welke speakers ik moest nemen.
Ik moet zeggen dat hij voor film beter geluid geeft dan ik had gedacht, maar ik heb ook jaren 5.1 gehad en ambisound vervangt absoluut niet de achterspeakers. Een vriend van mij met KEF eitjes vindt het ook beter klinken dan gedacht.
Van muziek moet je helemaal niets verwachten. Ja 538 klinkt wel goed, maar wat serieuzere muziek niet.

Gerco Stuivenberg
20-11-2009, 13:20
Ik heb zelf een Philips Soundbar HTS8100, uit praktisch oogpunt genomen, ziet er mooi uit en ik wist echt niet welke speakers ik moest nemen.
Ik moet zeggen dat hij voor film beter geluid geeft dan ik had gedacht, maar ik heb ook jaren 5.1 gehad en ambisound vervangt absoluut niet de achterspeakers. Een vriend van mij met KEF eitjes vindt het ook beter klinken dan gedacht.
Van muziek moet je helemaal niets verwachten. Ja 538 klinkt wel goed, maar wat serieuzere muziek niet.
Een s(urr)oundbar is een uitbreiding van de TV die voor een betere geluidsweergave zorgt. Het is dus geen audio-systeem. Staat of hangt deze in een winkel bij de audio-apparatuur, dan is dit dus verkeerd.


Echt wel....
Als ik de reklame van Bose bekijk en beluister op tv, hoor ik het toch echt over al mijn 8 speakers. Eigenlijk is dat misleidende reklame dus (6) :) :shock:
Schijnbaar weten ze zelf ook niet hoe het geluid van wild water moet worden weergegeven omdat het wel erg stil is aan het begin van de commercial. :mrgreen:

Edgar Smit
20-11-2009, 13:52
Gerco, je hebt helemaal gelijk over de soundbar, helaas worden deze maar al te vaak als surroundset danwel de oplossing voor als je geen 5 losse speakers wilt aangeprezen.

DVDProfilersFilmgek
20-11-2009, 13:55
Een s(urr)oundbar is een uitbreiding van de TV die voor een betere geluidsweergave zorgt. Het is dus geen audio-systeem. Staat of hangt deze in een winkel bij de audio-apparatuur, dan is dit dus verkeerd.


Nee, niet echt, deze balken worden ook geleverd met ingebouwde BR speler en de mogelijkheid er randapparatuur op aan te sluiten. Ze worden onder allerlei namen en kreten aan de man gebracht. De fabrikanten maken die plastic zooi wel, waar een vraag is maken zij een aanbod. Vind het vaak wel dat de fabrikanten de mensen op het verkeerde been zetten, ze melden dan dat de balk ook DTS HD en Dolby Tru etc kan verwerken/weergeven....... ja ja ja.... en wij geloven dat:mrgreen:

Heb net als jou wel het idee dat het een soort van uitbreiding is op het gebrekkige geluid van platte TV's maar dat het verder weinig van doen heeft met HT en Cinema set's, ook al bied het dan wat meer doordat er bijvoorbeeld een speler is ingebouwd. Ach, voor zeer klein behuisden en mensen die bang voor kabels en losse speakers zijn is het wel aardig, maar als ze tegen mij een opmerking maken over hun HT set en ze komen dan aankakken met zo'n balkje...... ja, dan krijg ik ook meelij met de stakker:rolleyes:

peptalk
20-11-2009, 18:12
Ik heb ook besloten dat de soundbar er uit gaat, heb nog een best redelijke reciever van Philips staan, de FR996 en die heeft 5.1 analoge ingangen. Dan een OPPO of een Panasonic BMD80 er op en dan nog de speakers. Keuzes maken, pfuuuh
Gelukkig heb ik de luidsprekerkabel al wel onder de vloer liggen:-)

DVDProfilersFilmgek
20-11-2009, 20:45
Ik heb ook besloten dat de soundbar er uit gaat, heb nog een best redelijke reciever van Philips staan, de FR996 en die heeft 5.1 analoge ingangen. Dan een OPPO of een Panasonic BMD80 er op en dan nog de speakers. Keuzes maken, pfuuuh
Gelukkig heb ik de luidsprekerkabel al wel onder de vloer liggen:-)

Toch niet door een paar rotopmerkingen van ons hoop ik:?:

Hoop dat het is omdat je nu geprikkeld bent om weer iets serieus neer te zetten, goed surround voor niet teveel geld is echt wel mogelijk..... en voor de meelezers, het hoeft niet altijd in 1x , het kan ook stapje voor stapje.

Je bent nu wel in een goede positie, je hebt al wat hangen, je kan nu op je gemak gaan rondkijken en vergelijken om tot iets moois te komen, en als je het, eventueel met wat tips hiervandaan, allemaal zelf bijelkaar hebt gezocht, dan geeft het toch een hele voldoening als het er uiteindelijk staat, maar dan wel zelf gebakken en niet zo'n voorgebakken set(y)

Ben eigenlijk wel benieuwd wat onze TS nu allemaal door het hoofd speelt8)

peptalk
20-11-2009, 21:48
Toch niet door een paar rotopmerkingen van ons hoop ik:?:

Hoop dat het is omdat je nu geprikkeld bent om weer iets serieus neer te zetten, goed surround voor niet teveel geld is echt wel mogelijk..... en voor de meelezers, het hoeft niet altijd in 1x , het kan ook stapje voor stapje.

Je bent nu wel in een goede positie, je hebt al wat hangen, je kan nu op je gemak gaan rondkijken en vergelijken om tot iets moois te komen, en als je het, eventueel met wat tips hiervandaan, allemaal zelf bijelkaar hebt gezocht, dan geeft het toch een hele voldoening als het er uiteindelijk staat, maar dan wel zelf gebakken en niet zo'n voorgebakken set(y)

Ben eigenlijk wel benieuwd wat onze TS nu allemaal door het hoofd speelt8)

Nee, ben ik al weer meer dan een maand mee bezig, sinds ik een Full HD LCD heb gekocht om vol op van het beeld op Blu-ray te genieten. Dat moet ook maar weer eens gebeuren met het geluid, ik had toen niet voor niets de 1e Pioneer met Dolby Digital, al ben ik niet het type wat in een winkel naar allemaal speaker sets ga luisteren.
Het scheelt wel dat ik nu een tijdje hier op het forum rondhang...

Wat/wie bedoel je met TS? Schiet me even niet te binnen.

DVDProfilersFilmgek
21-11-2009, 03:38
Nee, ben ik al weer meer dan een maand mee bezig, sinds ik een Full HD LCD heb gekocht om vol op van het beeld op Blu-ray te genieten. Dat moet ook maar weer eens gebeuren met het geluid, ik had toen niet voor niets de 1e Pioneer met Dolby Digital, al ben ik niet het type wat in een winkel naar allemaal speaker sets ga luisteren.
Het scheelt wel dat ik nu een tijdje hier op het forum rondhang...

Wat/wie bedoel je met TS? Schiet me even niet te binnen.

Oke(y)

Je hoeft niet winkel in winkel uit, maar als je toch wat aan gaat
schaffen en je weet wat je ongeveer wil, dan is het wel fijn als
je kunt horen hoe je eventuele toekomstige aanschaf klinkt.

TS, dat is degene die het onderwerp is begonnen, de Topic Starter

peptalk
21-11-2009, 10:59
TS, dat is degene die het onderwerp is begonnen, de Topic Starter

Thanks.
Ik denk dat die niet meer is teruggekomen is op het forum, hij staat nog steeds op 1 bericht......

Marcellow
22-11-2009, 09:51
Hey peptalk, ik heb mijn reciever en speakers te koop.

Wellicht een van deze iets voor jou?

peptalk
22-11-2009, 14:09
Hey peptalk, ik heb mijn reciever en speakers te koop.

Wellicht een van deze iets voor jou?

Ik zal er eens naar kijken.

Edgar Smit
22-11-2009, 14:22
NIet om Marcelow te steunen maar ik heb zelf ook Missions als rears en center en ben zeer tevreden over.

MaikelCrutzen
09-12-2009, 22:08
Hallo allemaal,

Sorry dat ik zo een lange tijd niets meer van me heb laten horen!
Beetje druk gehad en ik had de link van deze pagina nergens meer opstaan (had het mailtje nl. ook al verwijderd)!

Ik ben trouwens ondertussen in het bezit van een LG HB354BS 2.1 HomeCinemaSet.
De kwaliteit hiervan is in orde. Merk natuurlijk wel dat je alleen maar 2 speakers voor hebt en dat er 3 weggevallen zijn, maar de kwaliteit is daardoor nog steeds goed.

Ik kan me herinneren dat ik van de film Save the Last Dance het gigantisch gaaf vond om in het begin van de film de trein heel duidelijk langs te horen komen en echt door alle boxen (bij m'n vorige 5.1 set), maar het geluid van deze 2.1 is toch eigenlijk ook mooi.

Wat ik wel balen vindt is dat het een gedoe is met m'n Humax 5050C erop aan te sluiten zodat het een nog mooier geluid is. Je moet dan én de tv (ook LG) én de Humax aanzetten en nog eens de HomeCinema. En als je dan gewoon tv wil kijken, dan moet toch alles aan omdat de HDMI erop (HomeCinema) aangesloten is. Is me toch wat te omslachtig. Moet m.i. toch makkelijker kunnen, denk ik!

Ook had ik een dvd-box van 24 gehuurd bij de videotheek (tja, achteraf gezien had ik hem natuurlijk ook kunnen downloaden, maar daar had ik geen zin in) en hij speelt dan wel de voorstukjes af, maar als het menu moet komen, dan doet ie het niet meer en gaat ie vanzelf uit. Heb de laptop (met HDMI) aangesloten dan maar op de tv en dan lukt het wel! Zal ik toch eens contact over opnemen met LG! Is nl. niet zo handig, want andere dvd's, maar ook Blu-Rays gaan wel gewoon.

Ook vind ik het raar dat als ik de tv en de HomeCinema niet via Simplink (als je meerdere apparaten van LG hebt) heb gekoppeld, dat ik dan een verschil hoor in het geluid wat via de boxen van de tv komt en over de boxen van de HomeCinema! Iemand een idee hoe dat kan?! Want ik heb in de instellingen van de HomeCinema aangegeven dat er geen verschil in moet zitten!
Als ik via Simplink aangeef dat ie over de HT (HomeCinema) moet afspelen, dan lost dat probleem zich vanzelf op.
Ik ga maar eens een update zoeken voor het apparaat. Hopelijk dat dat dan een paar probleempjes opgelost zijn. Ook zal ik eens kijken of ik via (dit) forum(s) oplossingen hiervoor kan vinden!

De kwaliteit van de dvd's die ik in de HomeCinema afspeel zijn eigenlijk heel erg goed, maar dat komt denk ik des te meer omdat de kwaliteit geipscaled wordt, toch?!

Zo, dat was het voor nu weer even. Ik ga weer verder kijken naar 24, seizoen 7!

Gerco Stuivenberg
10-12-2009, 14:04
Gefeliciteerd met de aankoop Maikel. :twisted:

De LG HB354 is één van de betere 2.1 systemen die op dit moment verkocht wordt omdat deze ook een HDMI-ingang heeft. Dankzij deze ingang zijn beeld van de TV en geluid via de HC makkelijker te synchroniseren. Zou je de HDMI van de Humax rechtstreeks op de TV aansluiten dan wordt dit een ander verhaal. De meeste TV van nu zijn tegenwoordig van troep die er voor moet zorgen dat beelden vloeiender weergegeven kunnen. De technologie is zelf geen troep omdat dit goed werkt. Ik noem dit troep omdat deze technologieen er voor zorgen dat het geluid via de HC daardoor vaak niet meer synchroon is met het beeld van de TV.
Het is ook super dat je de HDMI van de Humax ook via een HC werkt. Dat is bij de meeste HD-ontvangers niet zo, omdat deze geen handshakes met AV receivers kunnen maken.

Wil je TV kijken met geluid via de TV, dan kun je het beste een component-video verbinding gebruiken met daarnaast een analoge of digitale (optische) verbinding voor het geluid.

Geluid moet je altijd via de luidsprekers van de TV of van de HC laten weergeven omdat je anders vaak 2 verschillende geluidsbeelden hebt die elkaar kunnen verstoren. De juiste instelling van Simplink is dus geluid via de HC. Updates hiervoor zoeken is nutteloos omdat deze vaak alleen bedoeld zijn voor de ingebouwde BD-drive.

DVDProfilersFilmgek
10-12-2009, 14:38
Gefeliciteerd met de aankoop Maikel.

De LG HB354 is één van de betere 2.1 systemen die op dit moment verkocht wordt omdat deze ook een HDMI-ingang heeft. Dankzij deze ingang zijn beeld van de TV en geluid via de HC makkelijker te synchroniseren. Zou je de HDMI van de Humax rechtstreeks op de TV aansluiten dan wordt dit een ander verhaal. De meeste TV van nu zijn tegenwoordig van troep die er voor moet zorgen dat beelden vloeiender weergegeven kunnen. De technologie is zelf geen troep omdat dit goed werkt. Ik noem dit troep omdat deze technologieen er voor zorgen dat het geluid via de HC daardoor vaak niet meer synchroon is met het beeld van de TV.
Het is ook super dat je de HDMI van de Humax ook via een HC werkt. Dat is bij de meeste HD-ontvangers niet zo, omdat deze geen handshakes met AV receivers kunnen maken.

Wil je TV kijken met geluid via de TV, dan kun je het beste een component-video verbinding gebruiken met daarnaast een analoge of digitale (optische) verbinding voor het geluid.

Geluid moet je altijd via de luidsprekers van de TV of van de HC laten weergeven omdat je anders vaak 2 verschillende geluidsbeelden hebt die elkaar kunnen verstoren. De juiste instelling van Simplink is dus geluid via de HC. Updates hiervoor zoeken is nutteloos omdat deze vaak alleen bedoeld zijn voor de ingebouwde BD-drive.

Mmm, iemand feliciteren met een all in one:confused: kun je beter condoleren, maar daar komen ze wel achter als er iets stuk gaat.:mrgreen:

Kan ook HDMI rechtstreeks aan de TV hangen en Humax optisch verbinden met 2.1 Wil er niet al te diep op ingaan, TS zal het adres wel weer kwijtraken........:twisted:

Zal wel te "omslachtig" geweest zijn om wat los spul uit te zoeken.:mrgreen:

Gerco Stuivenberg
10-12-2009, 15:22
Het belangrijkste is dat TS er tevreden mee is.:proost:

Ik weet niet of de TV van TS ook deze 'troep' aan boord heeft en ging er daarom wel van uit. Vandaar dat ik HDMI van Humax via HC geadviseerd heb. Anders komt er weer een topic bij met 'Beeld en geluid niet synchroon bij gebruik van HC' oid. :razz:

Claudio Santulli
10-12-2009, 15:28
Het belangrijkste is dat TS er tevreden mee is.:proost:



Precies, iedereen is een beetje anders

MaikelCrutzen
11-12-2009, 05:11
Ik vind het goed dat mensen reageren op topics, maar vindt het ook jammer hoe sommige mensen hun mening geven! Iedereen heeft een vrije mening, maar ik vind wel dat er ook rekening gehouden kan worden met het aspect "respect"!
Waarom moet je iemand condeleren met de aankoop van een all-in-one?!
Leg me het verschil uit tussen het hebben van losse componenten voor een home cinema of een all-in-one -> Het is toch ook een stuk makkelijker en praktischer om een all-in-one printer te hebben!!!
Of is dat kopieerapparaat dat op je werkplek staat alleen maar voor te kopiëren?! Volgens mij zijn die dingen ook voor te printen, maar ook voor te faxen, laat staan om direct door te mailen!
"Ik" vind dat er een beetje heel erg negatief gereageerd wordt als mensen hun ding zeggen, zoals ik in mijn vorige reactie heb geplaatst, ik citeer "TS zal het adres wel weer kwijtraken........" of "Zal wel te "omslachtig" geweest zijn om wat los spul uit te zoeken."

Als mensen die dit soort dingen zeggen "ballen" hebben, dan kan zo iets ook anders geformuleerd worden, cq. helemaal niet!
Misschien is er wel een reden voor dat beide situaties die ik hierboven geciteerd heb, er zijn!

En ik heb trouwens een LG Plasma televisie 42PG6000. Over dit toestel ben ik ook zeer tevreden!

Roger Weerts
11-12-2009, 05:36
Ik vind het goed dat mensen reageren op topics, maar vindt het ook jammer hoe sommige mensen hun mening geven! Iedereen heeft een vrije mening, maar ik vind wel dat er ook rekening gehouden kan worden met het aspect "respect"!
Waarom moet je iemand condeleren met de aankoop van een all-in-one?!
Leg me het verschil uit tussen het hebben van losse componenten voor een home cinema of een all-in-one -> Het is toch ook een stuk makkelijker en praktischer om een all-in-one printer te hebben!!!
Of is dat kopieerapparaat dat op je werkplek staat alleen maar voor te kopiëren?! Volgens mij zijn die dingen ook voor te printen, maar ook voor te faxen, laat staan om direct door te mailen!
"Ik" vind dat er een beetje heel erg negatief gereageerd wordt als mensen hun ding zeggen, zoals ik in mijn vorige reactie heb geplaatst, ik citeer "TS zal het adres wel weer kwijtraken........" of "Zal wel te "omslachtig" geweest zijn om wat los spul uit te zoeken."

Als mensen die dit soort dingen zeggen "ballen" hebben, dan kan zo iets ook anders geformuleerd worden, cq. helemaal niet!
Misschien is er wel een reden voor dat beide situaties die ik hierboven geciteerd heb, er zijn!

En ik heb trouwens een LG Plasma televisie 42PG6000. Over dit toestel ben ik ook zeer tevreden!

Hey Maikel.

Veel plezier met je aankoop, en een ieder moet zelf weten wat ie koopt en hoever ie daar in wilt gaan en die persoon in zijn waarde laten.

Maar........... Als je om advies vraagt krijg je dat natuurlijk ook, en zeker als je op een forum zit waar 99% aanhanger is van het "echte" materiaal.
En als we de voordelen van losse componenten moeten gaan uitleggen dan is het wellicht maar beter dat je al een AIO set hebt gekocht ;-)

Als je ervan uitgaat dat ik met 5 tot 6 hdmi ingangen maar net toekom is dat al een punt waarom ik losse componenten heb.
Wil je vrij zijn in je keus qua luidsprekers kun je eigenlijk ook nooit een AIO kopen, die hebben nu eenmaal geen reserves voor alle soorten en maten luidsprekers.


In elk geval veel plezier met je aankoop,

Grt Roger.

Michael Hamers
11-12-2009, 07:12
Beste Maikel,

je had ook even dit artikel kunnen lezen: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=73

En zolang jij zelf tevreden bent is het toch goed? Trek je niet te veel aan van de opmerkingen van DVDProfilersFilmgek (pas toch je naam eens aan ;))

Michael Hamers
11-12-2009, 07:17
Maar........... Als je om advies vraagt krijg je dat natuurlijk ook, en zeker als je op een forum zit waar 99% aanhanger is van het "echte" materiaal.

Dat wil niet zeggen dat advies meteen een negatieve ondertoon mee moet krijgen. Het kan ook wat meer genuanceerd worden. Daarin ben ik het volkomen eens met Maikel...

Marcellow
11-12-2009, 07:37
Toch nog even op reageren.

TS begint met een vraag wat te kopen. Alle reacties daaropvolgend zijn in de geest van "koop geen al in one" al dan niet voorzien van argumenten.

TS is eigenwijs, koopt toch all on one. Dan vraag TS toch ook om bepaalde reacties.

Succes met de all in one zou ik zeggen.

En over een jaar weer hier en dan vragen welke componenten je het beste kunt aanschaffen.

Michael Hamers
11-12-2009, 07:44
Je hebt gelijk Marcellow, maar dat wil niet zeggen dat men op een negatieve manier moet reageren zonder daadwerkelijk inhoudelijk wat te zeggen. Maar goed. Punt is nu eenmaal gemaakt door iedereen. Hopelijk heeft de TS nog jaren plezier van zijn LG setje en zo niet, dan zien we hem hier wel weer een keer terug voor meer advies...

Marcellow
11-12-2009, 07:44
Leg me het verschil uit tussen het hebben van losse componenten voor een home cinema of een all-in-one -> Het is toch ook een stuk makkelijker en praktischer om een all-in-one printer te hebben!!!
Of is dat kopieerapparaat dat op je werkplek staat alleen maar voor te kopiëren?! Volgens mij zijn die dingen ook voor te printen, maar ook voor te faxen, laat staan om direct door te mailen!

Stel, je kopieerfunctie van je "All in one" apparaat stopt ermee, waarom? Geen idee. Dan is gelijk je hee apparaat waardeloos! Dan kun je niet zeggen "Ik vervang de kopieerfuncite even".

Daarom zal iedereen je in het geval van Home Cinema en van HiFi je losse componenten aanraden. Op deze manier ben je dus minder afhankelijk van de grillen van een enkele producent/ fabriek. Daarnaast kun je van ieder component de beste uitzoeken. Mocht een van de componenten "out of date" raken, kun je deze eenvoudig vervangen en zo zijn er nog wel 100 verschillende redenen te verzinnen.

Helaas ben jij te eigenwijs om deze te willen zien.

Sterkte met je setje...

Michael Hamers
11-12-2009, 07:50
En waarom moeten nu die laatste 2 regels weer worden toegevoegd? Dat is precies wat de TS bedoelt...

Marcellow
11-12-2009, 11:01
En waarom moeten nu die laatste 2 regels weer worden toegevoegd? Dat is precies wat de TS bedoelt...


Maar dat is toch ook terecht?

TS vraagt om advies, iedereen zegt TS GEEN all in one te nemen, vanwege uiteenlopende redenen (waaronder dus het kwaliteitsverschil). TS doet het toch.

Dan is TS toch eigenwijs en dan kun je iemand toch niet meer dan sterkte wensen met een LG (of all brands) All in One set?

DVDProfilersFilmgek
11-12-2009, 11:43
Precies, iedereen is een beetje anders

Doet me denken aan die reclame;

Mmmm, beetje vreemd, maar wel lekker.............. Rivella:mrgreen: ;)

Gerco Stuivenberg
11-12-2009, 12:21
On-topic:

Leg me het verschil uit tussen het hebben van losse componenten voor een home cinema of een all-in-one -> Het is toch ook een stuk makkelijker en praktischer om een all-in-one printer te hebben!!!
Of is dat kopieerapparaat dat op je werkplek staat alleen maar voor te kopiëren?! Volgens mij zijn die dingen ook voor te printen, maar ook voor te faxen, laat staan om direct door te mailen!
De meesten van ons maken zien een all-in-one printer anders dan een all-in-one home-cinemaset. Bij een all-in-one printer kan een afdruk dezelfde kwaliteit hebben als bij een stand-alone, omdat deze bepaald wordt door de printkop en de mate van het gebruik. Bij HomeCinemaSet is dit anders omdat de kwaliteit van het beeld en geluid bepaald wordt door de signaal-verwerking in een toestel. Door de beperkte ruimte in een alles-in-één toestel zijn de verschillende signalen minder goed van elkaar gescheiden wat ten koste zal gaan van de weergave-kwaliteit. Daarnaast kunnen dit soort toestellen moeilijker hun thermische energie (warmte) kwijt en zullen onderdelen eerder defekt raken als gevolg van een te hoge temperatuur in de behuizing of door de beperkte reserves van de voeding. Ook hebben deze minder aansluitmogelijkheden die je later nodig zou kunnen hebben wanneer je een set gaat uitbreiden, modificeren of upgraden.

Een all-in-one zal in het gebruik net zo duur zijn als stand-alone. :|

Genoeg redenen dus om de volgende keer niet voor een all-in-one HCS te kiezen. ;)

Off-topic:
TS is heeft deze topic gestart met de vraag om informatie voor de aanschaf of het samenstellen van zijn nieuwe set. Deze hebben wij gegeven en heeft hij gebruikt voor het maken van de keuze. Hij weet dus als het goed is wat de voor- en nadelen van all-in-ones t.o.v. losse toestellen is. Dat hij ondanks deze info gekozen heeft voor een all-in-one moeten wij dus respecteren.

Het is alleen jammer dat TS zijn keuze niet bekend heeft gemaakt voor dat hij de set ging kopen. Een reden hiervoor kan zijn dat wij als members zijn topic vervuild hebben door te veel onzinnige stukken tekst te posten. Of dit ook een reden voor TS is om voor een all-in-one weten we niet. Misschien is het daarom beter dat TS, en dan heb het niet alleen over MaikelCrutzen, om ook de redenen waarom hij/zij voor een bepaalde set, toestel of luidspreker(s) in zijn reaktie kan zetten. Dit zal veel onduidelijkheid voorkomen. ;)

DVDProfilersFilmgek
11-12-2009, 12:30
Ik vind het goed dat mensen reageren op topics, maar vindt het ook jammer hoe sommige mensen hun mening geven! Iedereen heeft een vrije mening, maar ik vind wel dat er ook rekening gehouden kan worden met het aspect "respect"!
Waarom moet je iemand condeleren met de aankoop van een all-in-one?!
Leg me het verschil uit tussen het hebben van losse componenten voor een home cinema of een all-in-one -> Het is toch ook een stuk makkelijker en praktischer om een all-in-one printer te hebben!!!
Of is dat kopieerapparaat dat op je werkplek staat alleen maar voor te kopiëren?! Volgens mij zijn die dingen ook voor te printen, maar ook voor te faxen, laat staan om direct door te mailen!
"Ik" vind dat er een beetje heel erg negatief gereageerd wordt als mensen hun ding zeggen, zoals ik in mijn vorige reactie heb geplaatst, ik citeer "TS zal het adres wel weer kwijtraken........" of "Zal wel te "omslachtig" geweest zijn om wat los spul uit te zoeken."

Als mensen die dit soort dingen zeggen "ballen" hebben, dan kan zo iets ook anders geformuleerd worden, cq. helemaal niet!
Misschien is er wel een reden voor dat beide situaties die ik hierboven geciteerd heb, er zijn!

En ik heb trouwens een LG Plasma televisie 42PG6000. Over dit toestel ben ik ook zeer tevreden!

Oke met ballen, nu maar hopen dat je korte tenen hebt:twisted:

Je komt met je openingspost met de vraag naar iets goeds, vervolgens heb je diverse antwoorden en ook pittige(van mij, dat mag ik graag doen om mensen wat attenter te krijgen als zij op het punt staan een grote fout te begaan, meestal helpt dat wel hier op dit forum, we kennen heel veel mensen die hier goed geholpen vandaan zijn gekomen) opmerkingen gekregen en reageert hier niet op.

Later kom je hier terug met wat bla bla druk druk druk..... ik heb nog wat opmerkingen en onduidelijke vragen bla bla dit forum andere plek bla bla.
1 Je hebt niet de moeite genomen om je post terug op te zoeken, mailtje weggegooid bla bla
2 Uit je manier van schrijven en je aankoop kom je bij mij een beetje gemakzuchtig/lui over.
3 Je komt terug, tjonge tjonge tjonge hij heeft ons na de miskoop weer gevonden, met de zinnen: >>>>Sorry dat ik zo een lange tijd niets meer van me heb laten horen!
Beetje druk gehad en ik had de link van deze pagina nergens meer opstaan (had het mailtje nl. ook al verwijderd)! <<<<

In mijn ogen ben je dan al niet meer echt geloofwaardig, je gaat niet inhoudelijk in op de tips die je gegeven waren, maar je komt wel met de tekortkomingen van je aankoop op de proppen waar je wel geholpen mee wilt worden.:(

Ach, voor je 320 euro heb je gekregen waar je recht op hebt, een hele bult hoogglanzend plastic met een passief (nep)subje, toch wel aardig wat aansluitingen en het enige dat er helaas uit komt is 2 kanaals PCM geluid, hetzelfde wat ook een losse standalone zal doorgeven naar een TV over de HDMI aansluiting die ook maar over 2 kanalen weergeeft. Eigenlijk is het niet meer dan een spelertje met een stereo versterker en 1 extra kanaal om het 3Ohms subje van geluid te voorzien.:shock: Voor het geld en de mogelijkheden helemaal niet slecht, er zit een blu ray speler bij, toch denk ik dat een PC setje als de Logitech Z5500 al gauw beter zal klinken en in combinatie met een standalone al snel de betere keuze was geweest.

Helemaal niets slechts over LG, die maken wat klanten willen kopen, heb zelf de LG BD370 die na de laatste updates voor mij helemaal niets meer te wensen overlaat, super tevreden over(y)

Ach, let maar niet op mij, als jij maar tevreden bent(6)

MaikelCrutzen
11-12-2009, 14:40
Ik wil de mensen die gereageerd hebben helemaal niet afvallen, immers, ik heb er zelf om gevraagd. Maar omdat ik financieel niet zoveel te makken heb, wilde ik iets nemen waarvan ik dacht dat het goed is. Mijn inziens werkt dit product goed, maar zoals velen van jullie ook al aangeven ligt het ook aan de waarde die je eraan hecht. Ik ben niet zo een hele grote filmkijker, dus voor mij is dit voldoende.
Ik snap dat mensen nu met reacties komen van "tja, maar je vroeg onze mening"! Dat klopt zeker. Maar ik kon het toch niet laten om een paar dagen later dit apparaat aan te schaffen. En ik ben ook eerlijk dat ik helemaal niet meer op het forum ben geweest in die tijd. Dus als ik dat wel gedaan zou hebben, dan had ik het nog beter kunnen overwegen.
Maar goed, mensen maken in hun leven keuzes en over smaak valt altijd wel te twisten.

DVDProfilersFilmgek
11-12-2009, 14:55
Ik wil de mensen die gereageerd hebben helemaal niet afvallen, immers, ik heb er zelf om gevraagd. Maar omdat ik financieel niet zoveel te makken heb, wilde ik iets nemen waarvan ik dacht dat het goed is. Mijn inziens werkt dit product goed, maar zoals velen van jullie ook al aangeven ligt het ook aan de waarde die je eraan hecht. Ik ben niet zo een hele grote filmkijker, dus voor mij is dit voldoende.
Ik snap dat mensen nu met reacties komen van "tja, maar je vroeg onze mening"! Dat klopt zeker. Maar ik kon het toch niet laten om een paar dagen later dit apparaat aan te schaffen. En ik ben ook eerlijk dat ik helemaal niet meer op het forum ben geweest in die tijd. Dus als ik dat wel gedaan zou hebben, dan had ik het nog beter kunnen overwegen.
Maar goed, mensen maken in hun leven keuzes en over smaak valt altijd wel te twisten.

Oke, we hadden je waarschijnlijk een beter advies kunnen geven. Voor iets meer geld had je wat beters kunnen hebben, ik help graag mensen met een kleine beurs een zo goed mogelijk produkt voor zo min mogelijk geld te laten bekomen. Daarbij sta ik wel eens iemand op de tenen, expres, soms moet je iemand een trap onder zijn kont geven om hem/haar wakker te schudden. Helaas is dat bij jou niet gelukt, je hebt de(goedbedoelde) trap te laat ontvangen:-(