PDA

Bekijk de volledige versie : Reviews Sneeuwwitje



Filmfan1988
26-11-2009, 19:18
Hey,

Voor mijn studie Filmwetenschap schrijf ik dit jaar een afstudeerscriptie. Deze scriptie gaat over de receptie van 'Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen'. Ik ga onderzoeken of de receptie door de critici is veranderd. Sneeuwwitje is verschillende malen opnieuw uitgebracht (1944, 1952, 1958, 1967, 1975, 1983, 1987, 1993, 1994 (video), 2001 (dvd) and 2009 (dvd and blu-ray)). Ik wil onderzoeken of en zo ja, hoe de mening van de critici over deze film is veranderd. Oorspronkelijk was Sneeuwwitje bedoeld als film voor volwassenen, maar inmiddels heeft het voor veel mensen de status van een kinderfilm.
Om dit onderzoek uit te kunnen voeren heb ik veel recensies nodig van deze film die geschreven zijn ten tijde van een heruitgave. Het blijkt niet moeilijk om recensies te bemachtigen uit 1937, 2001 en 2009. Met de tussenliggende jaartallen heb ik echter meer moeite. Heeft iemand nog oude recensies liggen, of weet hoe ik er aan kan komen?
Alle hulp is welkom!

Mvg,

Maarten

patrick_h
27-11-2009, 00:01
Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus weet niet hoeveel ze hebben, maar de bibliotheek van het Filmhuis Den Haag heeft een zeer uitgebreid recensie-archief.

http://www.filmhuisdenhaag.nl/content/102/bibliotheek.aspx

creamdog
27-11-2009, 09:41
Aan recensies kan ik je niet helpen, maar wellicht is het ook interessant om naar de verschillende trailers te kijken voor de re-releases? Ik heb daar ooit iets mee gedaan voor een presentatie, het is heel opvallend om te zien waar de nadruk op wordt gelegd bij de verschillende releases. De nieuwe DVD heb ik niet, maar op de oude special edition (UK versie met dat paarse boek) waren alle verschillende trailers te vinden.