PDA

Bekijk de volledige versie : Universal Brings back Flipper Combos, now on Blu-ray



Fonzie
01-12-2009, 14:54
Las het volgende op Bluray.com.

In an industry first, Universal Studios Home Entertainment announced today the introduction of "groundbreaking" dual-format discs containing both Blu-ray and DVD versions of some of the studio's most iconic films. The new "flipper" discs will launch on January 19, 2010 with the spy thrillers 'The Bourne Identity (http://www.blu-ray.com/movies/The-Bourne-Identity-Blu-ray/8305/)', 'The Bourne Supremacy (http://www.blu-ray.com/movies/The-Bourne-Supremacy-Blu-ray/8306/)' and 'The Bourne Ultimatum (http://www.blu-ray.com/movies/The-Bourne-Ultimatum-Blu-ray/8304/)', premiering in the US as individually packaged Blu-ray discs (see blu-ray.com, November 29 (http://www.blu-ray.com/news/?id=3808)).

According to Universal, this makes it "ideal" for anyone planning to upgrade to Blu-ray at a future date as well as current owners of both Blu-ray and DVD systems. Each side of Universal's flipper discs includes the entire movie as well as all available bonus features.

"Universal's flipper discs are the perfect way for consumers to future-proof their collections while still enjoying their favorite movies on all their existing DVD players," said Craig Kornblau, President of Universal Studios Home Entertainment. "The flipper disc offers an easy way for viewers to convert to Blu-ray now or at any time in the future, confident in the fact they will be able to experience their home entertainment purchases in the highest quality picture and sound when they do."

The disc specifications for the 'Bourne' films list the discs as "BD-59", which indicates that they would be dual-layered on both the BD and DVD sides.

Flipper BD/DVD discs were tested in the early days of Blu-ray, but they were deemed impractical. It is unknown what development has made them possible now, and if any other company has worked in the development.

In 2006-2008, when Universal supported HD DVD exclusively, they were the major studio that most often went for combo editions, using it for most of its new releases and even some catalog titles.

Mag toch hopen dat dit geen gewoonte gaat worden. Wat een ideeen hebben die mensen toch af en toe. What's next, terug naar de snappers?

Bas Reuver
01-12-2009, 14:57
Hmm, dat lijkt me echt helemaal niks.

Eén van de bijkomende voordelen van Blu-ray was dat de discs minder gevoelig waren voor krassen. Dat voordeel wordt hier dan weer teniet gedaan, want die flipper dingen zijn juist heel erg gevoelig voor krassen.

Ik kan nu al zeggen dat ik er geen één ga kopen!

Werner
01-12-2009, 16:03
Rommel!

-Jaap-
01-12-2009, 16:06
Hmm, dat lijkt me echt helemaal niks.

Eén van de bijkomende voordelen van Blu-ray was dat de discs minder gevoelig waren voor krassen. Dat voordeel wordt hier dan weer teniet gedaan, want die flipper dingen zijn juist heel erg gevoelig voor krassen.
Is dat wel zo?
Als er precies dezelfde coating op de BD kant zit, maakt het toch niet uit?

Btw, die coating is helemaal niet nodig als je netjes met je schijfjes om gaat.
Mijn DVD's spelen immers na jaren ook nog prima.

Lorre
01-12-2009, 16:17
Is dat wel zo?
Als er precies dezelfde coating op de BD kant zit, maakt het toch niet uit?

Btw, die coating is helemaal niet nodig als je netjes met je schijfjes om gaat.
Mijn DVD's spelen immers na jaren ook nog prima.

Heb jij dan graag zo'n disc's? Ik helemaal niet!

-Jaap-
01-12-2009, 16:19
Er kleven nadelen aan, maar boycotten zou ik ze niet als het de enige uitgave zou zijn.

Fonzie
01-12-2009, 17:29
Ik ben in staat tot het niet kopen van een BR, zelfs als de enige uitgave voorlopig een flipper zou zijn.

Richard B.
01-12-2009, 18:00
Er bestaat natuurlijk een verschil tussen flippers en dubbelzijdige schijven. De term "flipper" is eigenlijk bedoeld voor dubbelzijdige schijven waarvan de film beide kanten beslaat (en die je dus moet "flippen" om de tweede helft van een film te bekijken). Niet iedere dubbelzijdige schijf is een flipper.

Ik heb een hekel aan flippers maar ik heb geen enkele moeite met dubbelzijdige schijven. En met Blu-ray (met z'n sterke coating) is de kans op beschadiging van je schijf (wat met dvd wel een bepaald risico was) feitelijk geen probleem meer.

Wat trouwens in het artikel beschreven word zijn dual format schijven: een kant is Blu-ray en de andere kant DVD. Zoiets hadden ze bij HD DVD ook al. Dit is dus niets bijzonders en ook niets om je druk over te maken.

peptalk
01-12-2009, 18:53
Volgens mij is die coating er gekomen omdat het originele BD ontwerp helemaal niet tegen krassen kon en niet omdat een DVD zo slecht tegen krassen kan....

Richard B.
01-12-2009, 18:59
Volgens mij is die coating er gekomen omdat het originele BD ontwerp helemaal niet tegen krassen kon en niet omdat een DVD zo slecht tegen krassen kan....
Als ik het me goed herinner komt die coating voort uit het feit dat Blu-ray oorspronkelijk een cartridge-gebaseerd formaat was. Op een gegeven moment is die cartridge uit het ontwerp geschrapt, maar toen kwam men er achter dat de onbeschermde schijf te dun was om betrouwbaar te presteren. Om die reden is toen die coating (genaamd Durabis) ontwikkeld. En het werd geadverteerd als zijnde veel krasresistenter dan DVD.

Op zich zegt dat verder weinig over de kwetsbaarheid van DVD-schijfjes, maar ik sla Blu-ray-schijven op dat punt toch een stuk hoger aan.

peptalk
01-12-2009, 19:05
Ik las net dat de coating niet goed genoeg was en dat ze idd Durabis als beschemlaag hebben ontwikkeld, niet genaamd een coating.

Werk in een videotheek en ik ben verbaasd wat DVD's al kunnen hebben. Over BD's kan ik nog niet zo veel zeggen, die worden nog niet vaak genoeg vehuurd.

TheGodfather
01-12-2009, 21:16
What's next, terug naar de snappers?
Hey hey, snappers rule (y)(y)

Maar dit lijkt me idd. helemaal niets.
De dvd flippers vond ik maar heel irritant...

Fonzie
01-12-2009, 21:20
Wat trouwens in het artikel beschreven word zijn dual format schijven: een kant is Blu-ray en de andere kant DVD. Zoiets hadden ze bij HD DVD ook al. Dit is dus niets bijzonders en ook niets om je druk over te maken.

Haha, het maakt mij niets uit wat er aan de andere kant van de schijf staat, ook al was het de DVD plus de complete soundtrack. Probleem is dat dubbelzijdige schijfjes gevoeliger zijn voor vingervlekken en we moeten hierdoor een de picture disc missen, wat een BR toch een stuk minder aantrekkelijk maakt.

Mijn ervaringen met Friends DVD's waren ook niet al te best (om nog maar te zwijgen over het eventuele uitlenen aan familie/vrienden). Dan kun je toch echt beter enkelzijdig hebben...

Thomas Gabriel
02-12-2009, 12:02
Flippers zijn inderdaad heel ambetant, je weet niet welke kan de film/serie is die je wilt zien. Zo heb ik veel problemen met mijn Tom and Jerry Collection...

theregiment
02-12-2009, 13:59
Wat mij altijd opvalt bij 2disc blu-ray edities is dat de film altijd in het minder stevige klapdingetje zit en de bonus(waar ik dus geen kont om geef) in de stevigere kant van het hoesje dus rechts. Klikt de blu-ray ook beter in dan in dat losse stukje plastic wat alle kantn in klapperd en meestal bij levering nog een los ligt ook :S

Ik kan het niet beter uitleggen :)

Deerect2007
02-12-2009, 21:28
ik verwachtte dat flipper de dolfijn op br werd uitgebracht ofzo.
maar goed flippers.. maakt me niet zoveel uit, zolang et maar wel blu-ray doosjes blijven.

Nyarlathotep
03-12-2009, 17:01
Als je normaal met je schijfjes omgaat is dit niets om je druk over te maken. Je mist het mooie printje op de schijf. Maar daar kijk je toch niet naar?

En uitlenen? Daar doe ik sowieso al nauwelijks aan. Sommige mensen zijn gewoon te stom om een schijfje normaal beet te pakken, onbegrijpelijk...

rogue
03-12-2009, 21:42
Als je normaal met je schijfjes omgaat is dit niets om je druk over te maken. Je mist het mooie printje op de schijf. Maar daar kijk je toch niet naar?

En uitlenen? Daar doe ik sowieso al nauwelijks aan. Sommige mensen zijn gewoon te stom om een schijfje normaal beet te pakken, onbegrijpelijk...
Mijn mening is hiermee verteld ;).

maniac e
04-12-2009, 12:59
Ach vind het overbodige luxe en totaal onnodig. Zorg maar gewoon ervoor dat blu-ray en dvd gescheiden blijven. De opties die je hebt van films met een extra dvd is prima.