PDA

Bekijk de volledige versie : SONY Bravia 40W5500 HDMI probleem



Columbus
02-12-2009, 10:11
Na jaren als 'gast' heel veel gelezen te hebben op dit forum heb ik toch maar een profieltje aangemaakt op de hoop dat iemand wat met mijn vraag doen kan.

Sinds een klein maandje heb ik de Sony Bravia 40W5500 in mijn bezit. Aan de TV 'hangt' via een HDMI-kabel, een Denon AVR-1610 A/V receiver. Mijn DVD-speler is vervolgens, ook via HDMI, aangesloten op de receiver. So far, so good...

Heb vervolgens nieuwe HDMI-kabels gekocht en deze op de zelfde wijze aangsloten. Ook een optische kabel aagesloten van TV naar receiver voor het geluid van de tv. Echter nu werkt het allemaal ineens niet meer. Na het selecteren van HDMI1 op de TV blijft het beeld gewoon zwart. Ook wanneer ik de DVD-speler direct op de TV aansluit blijft deze zwart.

Het vreemde is, wanneer ik mijn Xstreamer direct aansluit op de HDMI-ingang er wel wat gebeurd. Het beeld schiet dan naar 480p en er is een paarse gloed.

Wat heb ik ondertussen al gedaan:
- Oude kabels weer teruggezet.
- Stroom erop en eraf gehaald.
- Fabrieksinstellingen teruggezet.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan doen kan. Van de Sony-helpdesk medewerker kwam ik zeker geen steek verder.

Alvast bedankt.

DVDProfilersFilmgek
02-12-2009, 18:29
Al een andere/meerdere HDMI ingang(en) van de TV geprobeerd?

Columbus
02-12-2009, 18:32
Al een andere/meerdere HDMI ingang(en) van de TV geprobeerd?

Yep, heb ze alle 4 geprobeerd. Ga toch twijfelen of deHDMI-ingangen van de tv gewoon kapot zijn. Als ik mijn optische audio van de tv naar de receiver zet krijg ik netjes mijn geluid. Koppel ik mijn DVD-speler aan mijn receiver krijg ik netjes geluid, behalve beeld...

Super irritant allemaal...

scorpius
02-12-2009, 18:56
En als je een ander apparaat via HDMI op je tv aansluit. Kan ook zijn dat de uitgang van je dvd-speler niet goed werkt. Heb ik met mijn Toshiba hd-dvd speler gehad. Wel geluid op mijn tv, maar geen beeld. HDMI van de hd-dvd speler bleek niet goed te werken.

Marcellow
02-12-2009, 20:49
Oude kabels al geprobeerd? Kan zijn dat je nieuwe kabels gewoon niet goed zijn!

Columbus
02-12-2009, 22:22
Nou, na weer een avondje met kabeltjes lopen zeulen zijn we er nog steeds niet uit. Heb het inderdaad ook nog eens met de oude kabels geprobeerd. Maar...

Had op internet ergens gelezen over problemen met een PS3. Daarin werd gezegd, stroom eraf, kabels los en vervolgens alles weer aansluiten. Heb dit met de oude kabels gedaan en ineens had ik weer een signaal, echter niet voor lang. Nadat ik weer wat met de DVD speler probeerde was hij de draad weer kwijt...

Zeer vermoeiend en snap er steeds minder van...

Wordt vervolgd...

Marcellow
02-12-2009, 22:40
Je kunt even proberen de ps3 aan te sluiten en vervolgens de aan-uit knop ingedrukt te houden, dan hoef je alleen nog maar te bevestigen dat je die resolutie wilt behouden.

Columbus
03-12-2009, 09:57
Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd. Ik heb zelf geen PS3 maar las ergens een soort gelijk probleem met een PS3.

Ben nu toch weer aan het twijfelen of het niet mijn receiver is die dwars ligt. Als ik mijn Xstreamer direct aansluit op de TV krijg ik wel een signaal...

Argh...

Columbus
03-12-2009, 21:47
Godzijdank... Het werkt allemaal weer. TV, receiver, DVD-speler, alles doet het nog steeds. Wat was de oorzaak... 2 van de 4 HDMI kabels waren stuk.

Heb kabel voor kabel geprobeerd om de DVD aan te sluiten direct op de TV. Zou dit werken zou in ieder geval de TV niet stuk zijn. En ja hoor, 2 kabels stuk en 2 prima werkend. Toen met de goede verder gegaan en alles werkt weer.

Uiteindelijk viel alles dus mee, had er niet aan moeten denken om bijvb. de TV weg te moeten brengen. Niet te vervoeren :)

Marcellow
04-12-2009, 07:15
Hoe krijg je die kabels kapot dan?

DVDProfilersFilmgek
04-12-2009, 16:32
Godzijdank... Het werkt allemaal weer. TV, receiver, DVD-speler, alles doet het nog steeds. Wat was de oorzaak... 2 van de 4 HDMI kabels waren stuk.

Heb kabel voor kabel geprobeerd om de DVD aan te sluiten direct op de TV. Zou dit werken zou in ieder geval de TV niet stuk zijn. En ja hoor, 2 kabels stuk en 2 prima werkend. Toen met de goede verder gegaan en alles werkt weer.

Uiteindelijk viel alles dus mee, had er niet aan moeten denken om bijvb. de TV weg te moeten brengen. Niet te vervoeren :)

Grote TV's hebben garantie aan huis(y)

Net als Marcellow vraag ik mij af hoe je het voor elkaar krijgt om 2 kabels onklaar te maken:confused:

Of zijn het van die hele "goede" dure dikke bla bla bla kabels, die door elke 2,50 euro kabel geëvenaard worden:?:

Columbus
05-12-2009, 10:31
Grote TV's hebben garantie aan huis(y)

Net als Marcellow vraag ik mij af hoe je het voor elkaar krijgt om 2 kabels onklaar te maken:confused:

Of zijn het van die hele "goede" dure dikke bla bla bla kabels, die door elke 2,50 euro kabel geëvenaard worden:?:

Is dat zo? Garantie aan huis zou natuurlijk wel helemaal top zijn. Daar hebben ze me niets over verteld tijdens het aanschaffen van de TV...

:oops: Nou een hele 'dure' kabel was het niet (Euro of 15 uit mijn hoofd). Had twee kabels besteld via kabeltje.com. Één van de twee heeft het waarschijnlijk nooit gedaan terwijl die andere gewoon prima werkt. Verder had ik nog een heel oud kabeltje liggen die niet zo top van kwaliteit was...

peptalk
05-12-2009, 14:51
Het is maar de vraag of elk merk voor elk type garantie aan huis geeft. Ik heb zo mijn twijfels bij de goedkopere toestellen.

DVDProfilersFilmgek
06-12-2009, 14:30
Het is maar de vraag of elk merk voor elk type garantie aan huis geeft. Ik heb zo mijn twijfels bij de goedkopere toestellen.

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben, voor alle duidelijkheid, 32 inch is dus niet groot en ik denk dat 37inch nu ook niet al te groot is en makkelijk te vervoeren.

Niet alle merken zullen even goed garantie geven, van Sony krijg je het alleen als je er voor bijbetaald, heb bij m'n projectieTV 5 jaar garantie gekocht van Sony, die wordt als er wat mee gebeurt, aan huis gemaakt.

Van mijn andere TV weet ik het eigenlijk niet, maar dat zou ik dan aan Samsung moeten vragen.