PDA

Bekijk de volledige versie : Spiegeling Plasma TV



purgie
04-12-2009, 13:09
Hallo, heb vorige week bij IBOOD een mooie plasma tv gekocht van Panasonic voor 500 euro. Nu vind het beeld erg mooi maar ik stoor me echt heel erg aan de spiegeling van deze tv. Alles reflecteert. Is dit normaal voor deze tv's. Heb specifiek plasma gekocht omdat ik dit mooier vind dan LCD maar ben toch niet tevreden met deze aankoop. Het type tv is een Pansonic TX-P42U10. Hebben duurdere toestellen dit niet ?

Alvast bedankt, Frank

Peter Porrio
04-12-2009, 14:38
Beste Frank,

Ik heb zelf ook een Panasonic Plasma en die heeft ook last van reflectie. Maar bij mij staat de TV een kast waardoor er niet al teveel direct licht opvalt, zodat er prima naar te kijken is. 's Avonds heb ik helemaal geen last van reflectie.

Op zich hebben alle TV hier last van die een glasplaat voor hetscherm hebben. Met plaatsing kun je dit al gedeeltelijk voorkomen door hem niet tegenover een raam te plaatsen.

DVDProfilersFilmgek
12-12-2009, 11:40
Heb zelf ook een mooi glimmend(in mijn geval een LCD) scherm, en dat weerkaatst/ spiegelt vanzelfsprekend ook. Natuurlijk kan je zelf de reflecties voorkomen door bijvoorbeeld je gordijnen te sluiten of lamellen zo te draaien dat het licht niet direct op het scherm valt.

Vanzelfsprekend pas je ook je verlichting aan, je vraagt om problemen als je licht voor je scherm plaatst, of een kaars op de tafel voor de TV gaat branden. Licht achter of naast de TV en licht dat tegenover het scherm is, het liefst naast het kijkveld en indirect.

Heb zelf 55inch en helemaal geen last van reflecties, heb gewoon de omstandigheden aangepast:-D

Alle glimmende schermen hebben het, en dat heeft helemaal niets met de prijs te maken, wat wel een factor is, de grootte van het scherm, hoe groter het scherm des te eerder kun je last krijgen van reflecties.:(

Michael Hamers
12-12-2009, 12:35
Ik heb ook een Panasonic plasma die reflecteert, maar heb er gewoon geen last van. Zorg er altijd voor dat recht tegenover de tv (of in het spiegelbeeld) geen lichte objecten staan. Soms zie ik een wit koffiekopje in de tv wanneer de zon er op valt, maar verder heb ik idd ook de omgeving aangepast aan de tv. Zelfs op een zonnige dag is het een kwestie van de lamellen een klein stukje sluiten en ik heb nergens last van. Niet iedereen is bereid zulke veranderingen aan te brengen, maar goed, dan zul je je moeten neerleggen bij de spiegelingen...