PDA

Bekijk de volledige versie : hotmail probleem



Matt D
31-07-2002, 19:12
zoals diegene waar ik geregeld mee mail of chat al wel zullen gemerkt hebben zit mijn hotmail mailbox bijna altijd vol waardoor ze nt meer naar mij kunnen mailen.

Het probleem bij hotmail is de beprekte ruimte (2 gig) en het feit dat de inhoud van de junk box meetelt voor de totale ruimte die men krijgt. IK weet nt wie die ********ken zijn of hoe ze aan mijn adres gekomen zijn maar ik krijg nu junk mail die verstuurd werd van spaanse adressen. Als je 3 mails krijgt van 333 kb en 1 van 650 kb op een dag dan zit je erg snel aan de maximum inhoud. zijn er die hetzelfde probleem hebben? is er een oplossing? blokkeren maakt nt veel uit gezien het telkens van andere adressen komt


veranderen van e-mail provider is geen optie ;-) gezien ik dit adres ook wil behouden.

Hanna
31-07-2002, 19:17
laat me maar één ding in ieder geval zeggen: open niets van deze junkmail die je toegestuurd krijgt! ik heb een aantal weken geleden mijn compu moeten formatteren (ofzo :p) omdat ik een virus-mailtje had geopend bij homtail!!!! misschien heb jij al een virus dat niet zo ernstig is want toen ik er last van had bleven de mails ook maar bij mij binnenstromen!!!:(
ik denk dat je eerst je pc nog maar eens goed moet checken op virussen... is ie echt helemaal virusvrij dan lijkt mij de enige oplossing om een keer per dag naar je hotmail te gaan en gewoon alles wat junk etc etc is eraf te gooien!!!:)

Matt D
31-07-2002, 19:18
ik check zeker 1 keer per dag, maar is al te laat zit dan al vol met rootzooi, ik denk dat ie na een halve dag al volzit :(

Hanna
31-07-2002, 19:22
dan zou ik nog maar eens heeeel goed op virussen checken!!!

het kenmerk van dat soort nonsense-mail is ook vaak dat het niet echt van een 'afzender' is.. meestal een zooi tekens of een niet-bestaand instituut... het is in ieder geval niet normaal dat je zoveel raars krijgt!
ik krijg natuurlijk ook zo nu en dan junkmail, maar das altijd te overkomen en is hoogstens twee per dag!!!

System 3rror
31-07-2002, 19:24
Het probleem bij hotmail is de beprekte ruimte (2 gig) en het feit dat de inhoud van de junk box meetelt
HAPZo, rielekst Hotmail heb jij zeg, 2 gig aan ruimte, ik heb maar 1 mb :p :)

Maja, je kan je ook gewoon afmelden op al die junk mail, staat meestal wel ergens onder in een mailtje een linkje met unsubscribe ofzo.

Matt D
31-07-2002, 19:27
bedoelde 2 mb , maar is nt van een firma of zo, durf nt goed openen voor virussen en kan dus ook nt echt unsubscriben

M Balje
31-07-2002, 19:27
Maak je mappen met ongwenste post en de map prullebak is ff leeg.
Meschien dat dat helpt.

Beloved
31-07-2002, 19:27
ik kreeg een tijdje geleden ook steeds allemaal mailtjes van hetzelfde adres, en dat was dus een virus. als het ong. 39kb groot is dan heb je dus dezelfde. mijn blokkeerlijst zit al helemaal vol, en ik krijg dus ook steeds waarschuwingen. laatst kreeg ik een mailtje van iemand die beweerde de oplossing te hebben: ga naar options, personal profile (ik weet t nederlandse niet maar t is de 1e in de linkerkolom). Onderin staat dan: Choose how much of your .NET Passport information Microsoft can share with other companies' .NET Passport sites at sign-in. alle vakjes niet aanvinken oftewel dat ze leeg zijn.
het helpt bij mij ietsje, maar de meeste bedrijven hebben mijn adres toch al. het vreemde is dat ik in mijn hotmail met een engels adres meer junk zooi krijg dan in degene met een nederlands adres...

Hanna
31-07-2002, 19:29
Zo, rielekst Hotmail heb jij zeg, 2 gig aan ruimte, ik heb maar 1 mb :p :)

Maja, je kan je ook gewoon afmelden op al die junk mail, staat meestal wel ergens onder in een mailtje een linkje met unsubscribe ofzo.

héé tim, jij ook weer es hier :)!!!!

maarre, to the subject: hopelijk heb je hier een beetje wat aan???

Steven Maas
31-07-2002, 19:39
Je kunt bij options/mail handling/junk mail filter de mate van controle instellen.
In het uiterste geval kun je het filter op exclusive zetten. Dan accepteert hotmail alleen emails van adressen die jijzelf hebt toegekend.
Zelf heb ik het filter op high staan. Hotmail haalt er dan de meeste junkmail berichten uit. Je moet hierbij wel opletten dat bekenden niet als junkmail worden aangemerkt.

Peter pannekoek
31-07-2002, 20:02
Mijn Tip? Maak en nieuw e-mail adres aan...
en dan eentje die niet zomaar te bedenken is bv: r56gcss3@hotmail.com maybe iets moeilijker te onthouden maar t werkt wel..

Sander Beekmans
31-07-2002, 21:04
laatst kreeg ik een mailtje van iemand die beweerde de oplossing te hebben: ga naar options, personal profile (ik weet t nederlandse niet maar t is de 1e in de linkerkolom). Onderin staat dan: Choose how much of your .NET Passport information Microsoft can share with other companies' .NET Passport sites at sign-in. alle vakjes niet aanvinken oftewel dat ze leeg zijn.


klopt, tegenwoordig kan je dit uitvinken:



Geef aan welke .NET Passport-gegevens Microsoft bij het aanmelden mag delen met .NET Passport-websites van andere bedrijven:


Mijn e-mailadres doorgeven
Mijn voor- en achternaam doorgeven
Mijn overige registratiegegevens delen


onder opties, persoonlijk profiel.

en ik heb nog nooit een virus gehad via spam mail, dus het is wel handig om in die mailtjes de unsubscribe link te gebruiken, maar natuurlijk voor eigen risico :D
Verder kan je nog je "filter ongewenste post" instellen en de "aangepaste filters" (bv als er in het subject van een mailtje steeds dezelfde woorden staan, kan je deze regelrecht naar je prullenbak sturen)

Matt D
31-07-2002, 21:59
bedankt voor de reacties

toch een aantal opmerkingen : bij mij staat die junk toestand ook op high, het probleem van msn is dat hetgeen er in terecht komt ook meetelt ,vb je hebt 20 kb in je inbox en 1500 in junk box dan heb je 1520 kb van de 2000 kb gebruikt , hetgeen in prullenbak zit telt nt mee

ik denk dat die selectief of high dus nts uitmaken, komen toch in junk box terecht

die opties aanvinken voor net. en zo kan helpen maar bij mij zijn het toch vooral particulieren


verander van e-mail lijkt me nt zo een goed idee :( wil behouden, en mutkikker is nu ook nt zo courant dus ja of iets met nog meer cijfers of minder logica zou helpen is maar de vraag

Steven Maas
31-07-2002, 22:11
bedankt voor de reacties

toch een aantal opmerkingen : bij mij staat die junk toestand ook op high, het probleem van msn is dat hetgeen er in terecht komt ook meetelt ,vb je hebt 20 kb in je inbox en 1500 in junk box dan heb je 1520 kb van de 2000 kb gebruikt , hetgeen in prullenbak zit telt nt mee

ik denk dat die selectief of high dus nts uitmaken, komen toch in junk box terechtAls je bij mailhandling/junk mail deletion kun je kiezen voor direct verwijderen. Dan loopt die box niet vol.

Matt D
01-08-2002, 19:06
had net ook ontdekt die direct delete, bedankt

had weer 4 spaanse mails van 313 kb elk

hopelijk nu opgelost

Sander Dubbeldam
01-08-2002, 20:30
dat virus is idd te herkennen aan de grote dat varieerd van 39 t/m 41 kb groot. gemiddeld kreeg/krijg ik er nog 10 per dag, van de vreemdste mensen :o

Euphoria
01-08-2002, 22:49
Staat in Hotmail je Share You E-mail with Others niet aan? Dit is nl. 3 maanden geleden automatisch aangezet door Microsoft (Lees EULA). Tevens zijn de mailaccounts wel makkelijk te verkrijgen via freeware E-mail spiders. Ik heb er ff 1 los gelaten op deze site, met als resultaat: 62 e-mail adressen (veel hotmail/chello/@home adressen). En dat voor maar 4 minuutjes werk! Echter is dit alleen maar door het plaatsen van een E-mail adres ergens in de HTML op de site (forum heb ik niet gedaan). Wees dus voorzichtig met je e-mail adres! Ik heb dit programmaatje ooit eens op DVDForum.nl laten lopen en haalde in 1 nacht bijna 1000 e-mail adressen op...en nu gebruik ik nog geeneens een professionele spider, dus wees gewaarschuwd!

Gebruik anders eens programma's als: SpamEater Pro, Mail Washer of Spam Stalker. Zet je account op bounce en de spammer zal het adres vaak verwijderen omdat hij niet in gebruik lijkt. Ik had eerst ook veel Spam, maar nu hoogsten 1 per week... ;)