PDA

Bekijk de volledige versie : Humax 5050C Via HDMI geeft strepen



mantis
07-12-2009, 18:10
Ik heb vorige week voor mijn schoonouders hun nieuwe systeem aangesloten. Dit bestond uit Bose Lifestyle V10, Humax 5050c en een Sony Blu-Ray BDP-S360.
Dit heb ik aangesloten op een Sony KLV-V40A10E, wat een waanzinnig beeld en geluid gaf. Ze waren in ieder geval zo tevreden dat ze besloten om voor mij ook een Humax 5050c te kopen. Ik natuurlijk heel blij :-P en een gat in de lucht gesprongen. Vandaag de stap genomen om de decoder aan te sluiten op mijn KLV-V40A10E. Natuurlijk via een HDMI kabel. Maar helaas krijg ik allemaal horizontale strepen in mijn beeld. Het is niet echt overheersend, maar in donkere vlakken is het wel aanwezig. Andere HDMI kabel gebruikt met hetzelfde resultaat. Daarna geprobeert via scart waarbij het beeld geen strepen meer vertoond.

Daarna alles weer los gekoppeld en mijn Sony DVP-NS92V DVD speler weer aangesloten om te lijken hoe het beeld er dan uit zou zien. Precies hetzelfde als de decoder. Bleek dus altijd al aanwezeg te zijn geweest maar altijd het probleem bij de speler gezocht. DVD speler stond op 1080i en het deze eens geprobeerd op 720p , waarbij het probleem verdween. :confused: Nu kan ik de Humax niet op een andere resolutie zetten en kan ik niet proberen wat er dan gebeurt. Dus blijven de strepen.

Heb voor de zekerheid de decoder weer los gekoppeld en aangeloten op alle LCD's in het huis. Deze gaven allemaal een mooi streeploos beeld.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen, of waar ik het probleem kan zoeken.

Alle opties zijn van harte welkom.

Micha

peptalk
07-12-2009, 18:15
In 1e instantie zou ik zeggen zit in de TV. Al een andere HDMI ingang in de TV geprobeerd? SW update voor de TV of evt voor de DVD en Humax? Zijn de HDMI kabels lang?

mantis
07-12-2009, 18:32
TV heeft maar één HDMI ingang (Het is een LCD uit 2005). Verder zijn er geen updates te vinden voor alle apparatuur. Se kabels zijn 1 meter lang , dus dat lijkt me sterk.
Ik heb zelfs geprobeert om de kabel helemaal apart te leggen.

peptalk
07-12-2009, 20:06
Dan moet het toch de TV zijn.

mantis
07-12-2009, 21:11
Dan morgen maar even bellen met de winkel waar de LCD vandaan komt. Had er een extra garantie van 5 jaar bij afgesloten. Ik hoop wel dat ze wat voor me kunnen betekenen. Zijn er personen die hier al ervaring mee hebben?

peptalk
07-12-2009, 21:46
Dan morgen maar even bellen met de winkel waar de LCD vandaan komt. Had er een extra garantie van 5 jaar bij afgesloten. Ik hoop wel dat ze wat voor me kunnen betekenen. Zijn er personen die hier al ervaring mee hebben?

Heb ik toevallig zelf een keer gedaan en gebruik van gemaakt met de eerste Philips Matchline DVD speler die ik toen kocht. Werd gratis gerepareerd, duurde alleen ontzettend lang en na acht weken heb ik een leenspeler gevraagd en gekregen, al hadden ze dat nooit eerder gedaan.
Ik zou dus wel gelijk een leentoestel er bij vragen, TV is toch wat lastiger om te missen;-)