PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem aansluiting JCV dolby surround set



Santonman
15-12-2009, 19:02
Sinds aanschaf van een nieuwe tv heb ik problemen met mijn "oude" JVC dolby surround set. Geluid gaat na een tijdje vervormen en heel erg kraken.

Situatie:
Samsung LED tv (UE40B6000)
Ziggo Ci+ module voor digitale tv
JVC RX E5

Aangesloten:
In de samsung tv zit:
coax kabel
Ziggo Ci+ module
Mini scart en daaraan de scart kabel richting mijn JVC set.

JVC set:
Scart kabel richting tv
Scart kabel naar dvd speler
Kabels richting boxjes en subwoofer

Iemand enig idee waarom het geluid na een tijdje gaat vervormen of kan ik het geheel anders aansluiten? Dit was niet met mijn oude tv en humax digitale tv kastje.

p.s: Signaal van kabel lijkt goed (90%) en geluid werkt prima via de tv zelf.
Hopelijk is dit genoeg info!

Ludo Keeris
15-12-2009, 19:50
Wat is "na een tijdje"?
2 minuten, een half uur?
En gebeurt het met TV kijken of DVD kijken of allebei?
Het klinkt een beetje als rondzingen van het signaal.


Probeer eens één voor één de kabels los te halen en kijk wat er dan gebeurt. Haal bijvoorbeeld de DVD speler eens van je JVC af.
En probeer het ook eens zonder kabeldecoder. Zo kun je zien welk onderdeel je probleem veroorzaakt.
Misschien is het de TV zelf wel, maar dan weet je dat tenminste ook.

Santonman
15-12-2009, 21:39
Probleem is dat de tijd nogal verschillend is. Soms kan het een hele tijd goed gaan, en soms zet je de tv aan en begint het gekraak al na een paar minuten.
Vreemde is wel dat als je naar een andere zender gaat en daarna weer terug het geluid weer even goed is en dan na een paar minuten weer gaat kraken.
Dvds kijken is geen probleem, al verschillende dvds gekeken en dan blijft het geluid goed.

Wat bedoel je precies met rondzingen van het signaal??? Ik ga de tips is proberen, kijken of dat enig effect heeft.
Alvast bedankt.

Ludo Keeris
15-12-2009, 22:19
Met rondzingen is dat het signaal van de TV naar de JVC gaat en van de JVC weer terug naar de TV. Dus dat het een cirkeltje maakt. En als je die twee bij elkaar optelt gaat het piepen en kraken.

Het lijkt dus in de Ziggo module te zitten. Wat gebeurt er als je de kabels naar de JVC verwijderd?

Santonman
17-12-2009, 09:03
Als ik de kabels naar de JVC verwijder, en gewoon via tvgeluid tv kijk gaat het prima!
Zou het dan in de Ziggo module zitten?

Zelf dacht ik dat het misschien ook in de scart naar miniscart aansluiting kon zitten, omdat ik deze eerst niet had.
Gister geprobeerd om dat uit te sluiten door de JVC via andere audiokabels aan te sluiten, maar dat is niet gelukt. Kreeg geen geluid met de gewone wit en rode tulp stekkers en ook via de optische kabel lukt dit niet.
Als ik de verhalen op internet mag geloven, is het aansluiten via een optische kabel de beste manier. Is dit ook mogelijk?? Of wordt dat lastig?

Santonman
19-12-2009, 09:29
Opgelost(y)

Handleiding van JVC site gedownload
via optische kabel geluid naar tv ingesteld.
dvdspeler via scart naar tv, en coax kabel tussen tuner en dvd speler en alles werkt prima!