PDA

Bekijk de volledige versie : Eveneens advies gevraagd voor een set



noosa2008
15-12-2009, 21:05
Ik ben qua audio volledig voorzien; ik heb een NAD set staan met Paradigm speakers die m'n huiskamer echt niet uitgaan.

Dus ben ik op zoek naar een set die een betere sound geeft dan m'n huidige LG all-in-one setje wat ik puur gekocht heb om te kijken of ik het 'home-theatre' effect wat vond. Nou vind ik dat wat maar wil nu een betere set aanschaffen. Ik ben wat dat betreft wel gecharmeerd van een Onkyo reciever maar is voor HT een 507 genoeg? Of zelfs de 307? Of moet ik toch aan de 607? En wat voor speakers zijn afdoende voor de toepassing van HT?

Gaarne advies (y)

Groeten,
René

Gerco Stuivenberg
16-12-2009, 11:05
Welkom op dit forum René

Je geeft aan dat je zeer tevreden bent met de set die je nu gebruikt voor Hifi en minder met de set voor HomeCinema. Dit zou betekenen dat je het geluid van HomeCinema ongeveer hetzelfde wil hebben als van Hifi. Om dit te bereiken zou je kunnen overwegen om de versterker of receiver die je nu gebruikt, te vervangen door een AV receiver van hetzelfde merk en de set uit te breiden met luidsprekers die bij de fronts passen en een aktieve subwoofer. Wordt het upgraden van de set op deze manier te duur, dan lijkt het mij beter om opnieuw beginnen of een stap terug te doen door bvb de NAD te vervangen door RX-V765 of 1065 van Yamaha. Van beide merken is bekend dat ze goed met elkaar matchen. Wel eerst gaan luisteren natuurlijk.

Van Onkyo is bekend dat ze net als Yamaha overigens, het uitgangsvermogen hoger specificeren dan werkelijk het geval is. Dat van de 307 (Yamaha 365 en 465) is te vergelijken met het continu uitgangsvermogen van een stereo versterker met 40W per kanaal en bij de 607 (Yamaha 663 of 765) is dit ongeveer 60W. Iets waar je dus rekening mee moet houden als je wilt dat de luidsprekers gecontroleerd aangestuurd moeten worden.

Het lijkt mij daarom het beste om Hifi en HomeCinema te combineren zodat je niet 2 sets in dezelfde kamer hebt staan en om eerst te budgetteren. ;)

Edgar Smit
17-12-2009, 08:25
Als je alles van 1 niveau wilt zou je kunnen overwegen om bijv high-end chinees te gaan halen, dat is echt goed en klinkt zowel in stereo als surround super, kijk anders even op www.pacificaudio.nl dan krijg je een beetje indruk. Anders is misschien een losse surround processor een goed idee, dan kun je je huidge lijn simpelweg uitbreiden met behoud van de kwaliteit.

Alexander D
17-12-2009, 08:37
Als je alles van 1 niveau wilt zou je kunnen overwegen om bijv high-end chinees te gaan halen, dat is echt goed en klinkt zowel in stereo als surround super, kijk anders even op www.pacificaudio.nl (http://www.pacificaudio.nl) dan krijg je een beetje indruk. Anders is misschien een losse surround processor een goed idee, dan kun je je huidge lijn simpelweg uitbreiden met behoud van de kwaliteit.

Edje, volgens mij wil hij zijn Nad/Paradigm set juist behouden en apart het ht naar een wat hoger niveau tillen.

Alexander D
17-12-2009, 08:38
René,

1. Welkom!
2. Wat is je budget?

Edgar Smit
17-12-2009, 11:34
Edje, volgens mij wil hij zijn Nad/Paradigm set juist behouden en apart het ht naar een wat hoger niveau tillen.weet ik maar het kan nooit kwaad om toch eens verder te kijken dna je neus lang is, bovendien kan hij dan zijn huidige set eventueel verkopen wat weer extra budget opleverd om een HT van hetzelfde nivo of hoger te behalen, vandaar mijn suggestie.

noosa2008
17-12-2009, 20:53
Wel heren, dank voor de reacties en het warme welkom!

Om het even wat duidelijker te maken: ik wil inderdaad een extra setje voor HT hebben. Uitbreiding van m'n audioset is geen optie. Onze huiskamer is zo ingericht dat m'n speakers haaks op de tv set staan dus die kan ik niet als frontspeakers gebruiken.

Natuurlijk wil ik een zo goed mogelijk geluid maar ik ben door een aantal zaken gebonden: financiën en m'n vriendin. Financiën omdat ik het puur als extraatje zie om tijdens films een lekkere sound te hebben en heb daar ca. € 750,00 voor over. Mijn vriendin omdat ik al blij ben om nog een aantal extra speakers kwijt te mogen in de huiskamer maar ik hoef echt niet aan te komen met zuilen. Het zullen van die kleine dingetjes moeten zijn. ;) Uiteraard met actieve sub.

Wellicht dat jullie hier meer mee kunnen. Wanneer je een absolute toptip hebt en dat is iets duurder, schroom dan niet die te noemen.... (y)

Groeten,

René

Gerco Stuivenberg
20-12-2009, 13:30
Je wilt dus voor €750,00 een set er bij hebben die dezefde weergave-kwaliteit heeft als de Hifi-set met kleinere luidsprekers en een aktieve subwoofer?

Dan ben ik bang dat dit niet gaat lukken. :(

Een set met kleinere luidsprekers en een aktieve subwoofer voor die prijs, zal niet dezelfde weergave-kwaliteit bieden, omdat het verschil in weergave-kwaliteit tussen beide sets dan te groot is. Dit is iets waar jullie volgens mij, niet op zitten te wachten. :?

Wil je dat het geluid van surround net zo mooi is als dat van stereo, dan is een set die jullie voor beide doeleinden kunnen gebruiken de mooiste oplossing. ;)

noosa2008
21-12-2009, 07:35
Hoewel ik me zeer bewust ben, en al niet in het minst door jullie reacties waarvoor hartelijke dank (y) , dat het veel minder zal klinken dan m'n audio ben ik vandaag voor de Ibood aanbieding (onkyo tx-sr 577 + Jamo A 402 HCS5) gegaan. Dit zal in ieder geval beter klinken dan m'n huidige setje.

Misschien dat in het volgende huis de opstelling van tv en audio speakers beter georganiseerd kan worden zodat ik dan alsnog voor een gecombineerd systeem audio/HT kan gaan. Voorlopig hoop ik hiermee even tevreden te zijn.

Indien ik weer HT vragen heb zal ik me zeker melden; nogmaals bedankt! :)

Groeten,
René