PDA

Bekijk de volledige versie : crossover frequency twee sets



Limbo_bok
17-12-2009, 21:25
Ik heb net een nieuwe receiver met 7.1 aansluiting. Ik heb zelf een 5.1 set en nog een set van twee boxen. De specificaties van de sets zijn allemaal hetzelfde behalve dat bij de 5.1 set de crossover frequency 5000 Hz is en bij de twee boxen 2500 HZ is. Nu is mijn vraag kan ik dan het beste de twee boxen als achterste luidsprekers gebruiken of juist als linker en rechtervoor?

Michael Hamers
18-12-2009, 06:07
Die crossover frequentie die jij bedoelt is volgens mij van de speaker zelf. En dat heeft weer met de eigenschappen van de gebruike componenten te maken en of het een 2 of 3 weg systeem is. Aangezien de 5.1 set van dezelfde makelij zijn zou ik die 2 andere speakers als rears gebruiken, anders krijg je wel een heel ander geluidsbeeld. Zelf zou ik het gewoon bij 5.1 houden als de geluidskarakteristieken te veel afwijken...

Gerco Stuivenberg
20-12-2009, 14:31
Hoe je deze luidsprekers het beste aan kunt sluiten en plaatsen is afhankelijk van de specs en de klankeigenschappen. Een standaard-advies is hiervoor dus niet te geven zonder te weten om welke merk en type luidsprekers het gaat en evt. de belastbaarheid. :|