PDA

Bekijk de volledige versie : RJI's HT-setje



RJI
17-12-2009, 22:09
Beste mede-forumleden,

Na diverse vragen in subforums wordt het nu tijd voor een eigen draadje waar ik alles bij elkaar kan lezen, dit is wel zo handig.

Apparatuur:

- TV: LG 32PG6000, op dit moment groot genoeg; de set staat op mijn kamer en mocht ik over 2 jaar op mijn eigen gaan dan komt er een grotere.
- Blu-ray speler: LG BD370
- HDDVD speler: Toshiba HD-EP35
- Receiver: Pioneer VSX-919AH
- Speakers: JBL SCS 178
- Subwoofer: Mivoc SW1500
- Stroom: Belkin Surgemaster Gold
- Bekabeling: Thatcable (hdmi), Monster (speakers), Oehlbach (subwoofer)

De kast is klaar! Eindelijk kan ik gebruik maken van mijn set.

Oude Situatie:

http://img695.imageshack.us/img695/8083/p1010797s.jpg


Nieuwe Situatie:

http://img19.imageshack.us/img19/5373/p1010800x.jpg


http://img502.imageshack.us/img502/9338/p1010801l.jpg
De Kabels links naast de center zijn bij normaal licht niet te zien, alleen nu bij het licht van de flits. Ben best tevreden over het eindresultaat

peptalk
17-12-2009, 22:31
Nou vandaag de Teufel THX Select aangesloten bij die maat van me en het klonk werkelijk waar fantastisch. Hij had hem nog net voor de aanbiedingsprijs, maar nu is de set weer 999 euro. De subwoofer is wel heel groot en gaat erg laag, maar is niet hinderlijk aanwezig. Ook met muziek staat deze set zijn mannetje.

Voor een subwoofer kabel zou ik op Amazon.de kijken naar een kabel van Oehlbach, neem wel een Y kabel als je sub die aansluiting heeft.

RJI
17-12-2009, 22:51
Inderdaad een mooie Oehlbach kabel gevonden: de Oehlbach Booom! voor 24 euro (2meter).
Nog niet gekocht, eerst even kijken of ik wel een een y kabel nodig heb...

Michael Hamers
18-12-2009, 06:03
Een Y kabel is niet nodig. Ook niet bij een sub met een stereo ingang. Je hoeft de kabel dan alleen op de rode ingang aan te sluiten. Een Y kabel zorgt wel voor een toename van het haalbare niveau van de sub, maar nodig is het dus zeker niet...

RJI
18-12-2009, 13:07
Ik heb ergens geboden op een setje JBL scs178, moet ik dan alleen nog een sub bij kopen. Deze staat natuurlijk niet in verhouding met de Teufel Concept S.

Op deze manier kan ik een tijdje vooruit en rustig aan kijken voor nieuwe luidsprekers (over een paar jaar). Maar eerst kijken of de mensen het bod accepteren.

DVDProfilersFilmgek
18-12-2009, 22:08
Ik heb ergens geboden op een setje JBL scs178, moet ik dan alleen nog een sub bij kopen. Deze staat natuurlijk niet in verhouding met de Teufel Concept S.

Op deze manier kan ik een tijdje vooruit en rustig aan kijken voor nieuwe luidsprekers (over een paar jaar). Maar eerst kijken of de mensen het bod accepteren.

Zo'n setje wordt normaal geleverd inclusief:!: sub voor nog geen 200 euro:!:

Zo zal je dus zonder sub voor de gebruikte speakertjes niet meer moeten betalen dan zo'n 75 euro de 5, dit omdat een losse sub nieuw wel rond de 160 euro zit: deze bijvoorbeeld:

http://www.kieskeurig.nl/subwoofer/mivoc/sw_1500_a/prijzen/327828/#prijzen

RJI
18-12-2009, 23:20
De eigenaar gaat akkoord, het bedrag ligt lager dan 75 euro. Ik was inderdaad al aan het kijken naar de mivoc subs omdat je eerder al aan mensen geadviseerd hebt.

Mijn vraag is echter of die 1500 niet een beetje overkill is omdat ze zeggen voor ruimtes groter dan 40m2 of maakt meer in dit geval niet minder.

Hoe combineert JBL zich eigenlijk met de Pioneer receiver?

DVDProfilersFilmgek
19-12-2009, 09:59
De eigenaar gaat akkoord, het bedrag ligt lager dan 75 euro. Ik was inderdaad al aan het kijken naar de mivoc subs omdat je eerder al aan mensen geadviseerd hebt.

Mijn vraag is echter of die 1500 niet een beetje overkill is omdat ze zeggen voor ruimtes groter dan 40m2 of maakt meer in dit geval niet minder.

Hoe combineert JBL zich eigenlijk met de Pioneer receiver?

Lager dan 75 euro is een net bedrag als de speakers zich in goede staat bevinden, heb je nog gevraagd waarom de sub er niet bij zit?

Michael Hamers heeft deze prijsgunstige sub, de sub bevalt hem en dat geloof ik, je krijgt waar voor je geld bij dit merk dat al jaren zeer betaalbare subs op de markt zet. De sub heeft geen heel zware versterker aan boord maar wel een groot formaat woofer en daar draait het om bij laag. Volume is instelbaar, dus waarom zou hij niet voldoen in een kleinere ruimte, al kan het plaatsen wel eens wat lastiger zijn;)

Ik weet niet hoe de speakers zich met de Pioneer gedragen, heb wel ergens gelezen dat ze het wel leuk doen met de Onkyo, maar dat zegt niet veel, is ook een keuze die je zelf moet maken en afwegen op bedieningsgemak, aansluitmogelijkheden, OSD, vermogen en mogelijkheden.

Michael Hamers
19-12-2009, 10:35
Update in mijn HT topic: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=56114

Pioneer receiver bevalt me meteen al prima. Veel instelmogelijkheden en een strak en helder geluid. Het hoog is te veel aanwezig, maar prima aan te passen met de x-curve instelling. En idd, mijn Mivoc sub bevalt erg goed. En dat voor dat beetje geld...

RJI
19-12-2009, 11:51
Ik vind het eigenlijk niet zo erg dat de sub er niet bij zit.
De speakers zijn een tussenstap naar het echte werk, dan koop ik nu een redelijke sub bijv de mivoc dan kan ik daarmee een tijdje vooruit.
Wat betreft plaatsing van de sub heb ik niet veel keuze: Vlakbij de receiver zelf.

RJI
19-12-2009, 12:09
3 uur ga ik kijken naar de luidsprekers, hij had zelfs nog een 6e luidspreker erbij.
(niet dat ik daar veel mee van plan ben)

DVDProfilersFilmgek
19-12-2009, 13:02
3 uur ga ik kijken naar de luidsprekers, heb met de beste man 70 euro afgesproken, hij had zelfs nog een 6e luidspreker erbij.
(niet dat ik daar veel mee van plan ben)

Mmm, je kan er beter 3 uur naar luisteren, daar wordt je wijzer van:bier: ;)

RJI
19-12-2009, 13:20
Mmm, je kan er beter 3 uur naar luisteren, daar wordt je wijzer van:bier: ;)

Vooruit dan maar 15.00 u ga ik kijken en luisteren.

RJI
19-12-2009, 17:14
De luidsprekers waren stuk voor stuk krasvrij en speelden goed, dus ik heb ze me meegenomen.
Gelijk ook maar even de Pioneer 919 en de Mivoc 1500 besteld.

Kan ik de Mivoc met een cinch kabel aansluiten?

peptalk
19-12-2009, 19:12
De luidsprekers waren stuk voor stuk krasvrij en speelden goed, dus ik heb ze me meegenomen.
Gelijk ook maar even de Pioneer 919 en de Mivoc 1500 besteld.

Kan ik de Mivoc met een cinch kabel aansluiten?

Ik denk dat je de Mivoc bij Conrad hebt besteld en daar (http://shop.conrad.nl/audio-tv-video-en-satelliet-apparatuur/audio-apparatuur/luidsprekers/subwoofers/342740.html) staat bij dat deze met een cinch kabel aangesloten kan worden. Iets beter lezen dus;-)

RJI
19-12-2009, 19:45
Dan heb ik inderdaad niet goed gekeken, excuses voor de domme vraag;)

peptalk
20-12-2009, 01:48
Dan heb ik inderdaad niet goed gekeken, excuses voor de domme vraag;)

Een vraag is nooit dom, maar soms te vroeg gesteld;-)

RJI
22-12-2009, 14:23
Wat voor een gevolgen heeft als je luidsprekers met een impedantie van 4 ohm aansluit op een receiver met 6 of 8 ohm?

Edit:
Klopt het als ik zeg dat ik de receiver het beste in kan stellen op 6 ohm.
De receiver zou harder moeten werken om de speakers te voorzien.
Het enige wat ik niet moet doen is de receiver vol open zetten?

DVDProfilersFilmgek
22-12-2009, 14:59
Wat voor een gevolgen heeft als je luidsprekers met een impedantie van 4 ohm aansluit op een receiver met 6 of 8 ohm?

Edit:
Klopt het als ik zeg dat ik de receiver het beste in kan stellen op 6 ohm.
De receiver zou harder moeten werken om de speakers te voorzien.
Het enige wat ik niet moet doen is de receiver vol open zetten?

Je versterker hoeft zelfs minder hard te werken, hij krijgt immers minder weerstand.

Versterker instellen op 6Ohm en idd niet op super hoge vermogens spelen, maar dat is nooit goed.

Zou me geen zorgen maken(y)

RJI
22-12-2009, 19:29
Gelukkig, de pioneer is vandaag aangekomen en ik moet zeggen het ziet er goed uit.
Ik heb hem ook al even aangesloten gehad en het viel me niet tegen.
Helaas kan hij nog niet definitief aangesloten worden omdat ik nog een kast aan het maken ben.

Wat betreft de luidsprekerkabel ben ik ook voorzien;
Mijn ouders hadden nog 19 meter Monster 2.5mm2 over, dus die heb ik gekregen.
Dit was te weinig dus ben even naar de BBC geweest en nog 6 meter erbij gehaald.
Nu zoek ik alleen nog twee niet al te dure HMDI kabels van 50 a 75 centimeter.

peptalk
22-12-2009, 19:39
Vivanco Sound & Image zijn bij whathifi (http://whathifi.com/Review/Vivanco-Sound-and-Image/) goed getest, die hebben ze volgens mij bij Conrad.
Nou lees ik wel vaak dat whathifi maar 1 merk altijd goed vindt, maar als je de lijst met HDMI kabels bekijkt zie ik toch echt verschillende meken staan. Ook bijvoorbeeld een budget kabel (http://whathifi.com/Review/ThatCable-HDMI/) die heel goed getest wordt, als je niet te veel geld uit wil geven.

RJI
22-12-2009, 23:20
Zojuist 2 een meter lange hdmi-kabels van Thatcable besteld, ben benieuwd. De twee meter lange versie is helaas in januari pas weer beschikbaar. Bedankt voor de tip

RJI
28-12-2009, 12:27
Pakketjes beginnen langzaam binnen te stromen, de receiver en oehlbach kabel zijn al binnen. Hopelijk duurt de rest niet al te lang meer.
De kast zal over een dag of 3 klaar zijn en dan wil ik het toch wel gaan aansluiten.

RJI
28-12-2009, 14:50
En de Mivoc is ook binnen, wat een apparaat!

peptalk
28-12-2009, 21:46
En de Mivoc is ook binnen, wat een apparaat!

Dus je kunt al spelen, jij hebt die grote besteld van Mivoc natuurlijk, hahaha, die is meer dan een 1/2 meter hoog. Ben benieuwd hoe die presteert, want volgens mij is het versterker gedeelte hetzelfde als in de 1100 en de behuizing en de woofer zijn toch wel wat groter van de 1500.

RJI
28-12-2009, 22:58
Dus je kunt al spelen, jij hebt die grote besteld van Mivoc natuurlijk, hahaha, die is meer dan een 1/2 meter hoog. Ben benieuwd hoe die presteert, want volgens mij is het versterker gedeelte hetzelfde als in de 1100 en de behuizing en de woofer zijn toch wel wat groter van de 1500.

Inderdaad de 1500; ik heb hem heel even aangesloten gehad, nog niet volwaardig getest.
Hij is zelfs 60 cm hoog! het wordt nieuwjaar eer ik alles kan aansluiten.

Michael Hamers
29-12-2009, 19:13
op verzoek van RJI is zijn topic verplaatst (y)

RJI
02-01-2010, 14:47
De kast is klaar! Eindelijk kan ik gebruik maken van mijn set.

Oude Situatie:

http://img695.imageshack.us/img695/8083/p1010797s.jpg

Nieuwe Situatie:

http://img19.imageshack.us/img19/5373/p1010800x.jpg


http://img502.imageshack.us/img502/9338/p1010801l.jpg
De Kabels links naast de center zijn bij normaal licht niet te zien, alleen nu bij het licht van de flits. Ben best tevreden over het eindresultaat.

peptalk
02-01-2010, 18:57
Ziet er heel goed uit, wel jammer dat alles in de hoek moet, maar ja dat is niet anders.
Veel filmplezier er mee!!

DVDProfilersFilmgek
02-01-2010, 19:25
Ziet er rete strak uit(y)

Inderdaad jammer dat alles zo in 1 hoekje gepropt moet worden, maar als je niet de ruimte hebt is dat niet anders.:sad:

Hoe bevalt je nu de opstelling geluidstechnisch gesproken :?: Ben benieuwd hoe je sub je bevalt, is het wat je er van verwacht hebt of is hij boven verwachting:?:

Nogmaals, ziet er keurig uit:toppie:

Michael Hamers
03-01-2010, 00:08
Hey! Die receiver ken ik! ;)

Die sub zal wel lekker klinken. Ik ben ook erg tevreden over mijn budget subje... Dat geval van jou kun je echter geen subJE meer noemen! Wat een bakbeest! Ziet er iig allemaal netjes uit. Jij gaat zeker genieten de komende tijd...

RJI
03-01-2010, 00:19
Ben zelf ook tevreden met het resultaat. Het is inderdaad een beetje jammer dat het allemaal in de hoek zit, echterr vanaf de luisterpositie heb ik er geen last van.
Ik ben nog wat aan het kloten met de instellingen dus kan nog geen echt oordeel geven over het geluidsbeeld. Nu moet ik erbij zeggen dat mijn oor nog niet zo getraind is, maar het is nu al een gigantische verbetering ten opzichte van eerst.
Heb alleen een probleem dat de mivoc zich niet automatisch uitschakeld, hoe kan ik dit oplossen?

Michael Hamers
03-01-2010, 01:30
Als ie gewoon op auto staat zou ie uit moeten schakelen na een tijdje...

RJI
03-01-2010, 11:16
Inderdaad ik ben te ongeduldig, sub schakelt zichzelf automatisch uit na een minuut of 2 geen signaal te hebben gekregen.
Ik irriteer me nu wel echter aan de letters aan de mivoc welke oplichten, nu een manier verzinnen om deze te dimmen.

RJI
04-01-2010, 11:45
Gisteren nog wat gespeeld met de intstellingen van de Pio, was niet helemaal tevreden over het geluid. De lage tonen waren niet helemaal ok en de sub klonk wat geknepen.
Wat bleek; ik had de luidsprekers nog op large staan :oops: In ieder geval na wijziging hiervan en het verhogen van het crossover level van de sub klonk het geluid veel beter.
De sub heeft echt een lekkere punch (dat terwijl hij maar voor een derde openstaat) en gelukkig staat de sub op de goede plek, daarmee bedoel ik dat niet hoorbaar is waar hij staat.

Meteen nog even een 1.5 meter lange HDMI besteld.

Michael Hamers
04-01-2010, 20:31
Ja een beetje spelen met de instellingen kan een lekker resultaat opleveren. Zo heb ik de s-wave functie uitgeschakeld. Daarmee compenseert de receiver het effect van staande golven, maar met de optie uit klinkt alles beter. Daarnaast heb ik de x-curve optie juist wel aangezet. Het geluid klinkt nu veel voller en helderder en minder schel. Beetje klooien kan dus geen kwaad. Zeker niet omdat je elke totaalinstelling apart kunt opslaan.

RJI
11-01-2010, 10:16
Mijn laatste aankopen zijn onderweg:
- Thatcable HDMI 1.5m
- Thatcable optical 2m
- dB-meter

De HDMI's van 1 meter zijn binnen en ik moet zeggen dat ze er goed uitzien(y)

peptalk
11-01-2010, 13:13
Kijk dat is mooi, heb ik je iig niet naar rotzooi doorverwezen:-)
dB-meter nog voor een leuke prijs kunnen aanschaffen? Ik heb er één in de VS besteld voor weinig(zie hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1660145#post1660145)) Jij wilt het dus ook zo goed mogelijk afstellen, net als ik;-)

RJI
11-01-2010, 16:03
Haha ik had de link al gezien en heb hem daar ook gekocht.
Ik ben eens benieuwd hoeveel verschil het gaat maken ten opzichte van de automatische instellingen

peptalk
11-01-2010, 16:11
Automatische instellingen bij mijn Harman Kardon zijn om te huilen zo slecht. Alles klinkt dof, snel weer gereset en op het gehoor afgesteld. Is ook wel wat van te vinden op het net dat t systeem van HK slecht werkt.

Bij de Pio wel naar tevredenheid die auto settings met microfoontje?

RJI
11-01-2010, 16:31
Ik moet zeggen dat het met de automatische instellingen best goed klinkt, ook de balans tussen links/rechts en front/back is goed. Maar ik wil gewoon kijken of het beter kan....

peptalk
11-01-2010, 16:34
Ik moet zeggen dat het met de automatische instellingen best goed klinkt, ook de balans tussen links/rechts en front/back is goed. Maar ik wil gewoon kijken of het beter kan....

En dat voor minder dan 2 tientjes in euro(y)

RJI
11-01-2010, 16:40
En dat voor minder dan 2 tientjes in euro(y)

Dat bedoel ik; 'veel' geld uitgeven aan apparatuur, dan mag zou het zonden zijn om er dan niet alles uit te halen.

RJI
12-01-2010, 11:34
Weet iemand waar ik goedkoop een voorversterker voor een platenspeler kan kopen?

DVDProfilersFilmgek
12-01-2010, 13:07
Weet iemand waar ik goedkoop een voorversterker voor een platenspeler kan kopen?

Wat is goedkoop?

http://media.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3507/350706_LB_00_FB.EPS.jpg

€29,99 bij conrad.nl

Phono/microfoon equalizer-voorversterker
Dit apparaat combineert twee toepassingsmogelijkheden. Het maakt aansluiting van een platenspeler met magnetisch aftastsysteem op een willekeurige ingang van uw versterker mogelijk. Bovendien is microfoonweergave via een normale versterker mogelijk. Voor "karaoke-toepassingen" heeft u een mengpaneel nodig.

Omvang levering:

Voorversterker
Netvoeding.

DVDProfilersFilmgek
12-01-2010, 13:11
Deze:

http://media.conrad.com/m/3000_3999/3300/3300/3303/330325_RB_00_FB.EPS.jpg

kost 25,99

Phono-voorversterker PA-111
Met deze voorversterker kunt u een platenspeler op elke Aux-, tape-, CD- of tuneringang van uw versterker aansluiten.

Omvang levering:

PA-111
Stekkernetvoeding.Ook bij conrad.nl lijkt me iets meer geschikt en 4 euro voordeliger.

peptalk
12-01-2010, 13:55
Weet iemand waar ik goedkoop een voorversterker voor een platenspeler kan kopen?

Misschien staat er op die site van die dB meter wel wat, is een bedrijf uit Hong Kong. Heb er gisteren eens op gekeken en ik weet nu ook wel waar die sites als bijvoorbeeld kabeltje.nl hun HDMI kabels vandaan halen. Zelfs de duurste Monster HDMI staat er op voor 20 dollar, die gaan op Marktplaats voor 60 euro en in de winkel voor 130, maar of ze echt zijn:?: en de levering schijnt nogal lang te duren, daar is ieder1 in de wereld natuurlijk dol op.

RJI
12-01-2010, 14:45
Ik denk dat ik me die tweede van Conrad ga bestellen, nu alleen nog een een adapter.
Probleem is echter dat aan mijn platenspeler een kabel met plug zit, ik heb dus een (blok)adapter 12v nodig waar een plug ingestoken moet worden.

DVDProfilersFilmgek
12-01-2010, 17:03
Ik denk dat ik me die tweede van Conrad ga bestellen, nu alleen nog een een adapter.
Probleem is echter dat aan mijn platenspeler een kabel met plug zit, ik heb dus een (blok)adapter 12v nodig waar een plug ingestoken moet worden.


Zo'n aansluiting ken ik niet.

BTW, wat voor element gebruik je, een MM of MC element, vind het wel vreemd dat ze er bij die phono voorversterkers geen informatie over verstrekken.....:?: :!:

RJI
12-01-2010, 21:17
ik heb eigenlijk geen idee, het is een oude platenspeler. Nooit gebruikt stond op de zolder nog in een doos, dacht ik ga hem eens gebruiken.
Ik denk dat het een MM element is, in dat geval kan ik een RIAA versterker gebruiken.

RJI
17-01-2010, 00:41
Zojuist even het element opgezocht op internet; Philips GP-401 ||, er staat bij dat het een moving dynamic element is. Nu kan ik eigenlijk nergens precies vinden wat het is.

DVDProfilersFilmgek
17-01-2010, 11:32
Zojuist even het element opgezocht op internet; Philips GP-401 ||, er staat bij dat het een moving dynamic element is. Nu kan ik eigenlijk nergens precies vinden wat het is.

Leest dit maar:

http://web.me.com/video_holiday/Videohobby/288.pdf

RJI
19-01-2010, 10:09
Ik heb me zojuist deze gekocht:
Profitec TC 400
http://www.amazon.de/Hochwertiger-Entzerrer-Vorverst%C3%A4rker-TC-400-profitec%C2%AE/dp/B000NZM9TW

Krijgt goede reviews en kost evenveel als de Vivanco

RJI
03-02-2010, 10:14
Kan iemand me vertellen of er een termijn is waarin een apparaat gemaakt moet zijn als deze voor reparatie is meegenomen door een monteur?

Mijn tv is namelijk 2 weken geleden opgehaald en begin hem toch wel te missen (erg hè).

peptalk
03-02-2010, 12:34
Kan iemand me vertellen of er een termijn is waarin een apparaat gemaakt moet zijn als deze voor reparatie is meegenomen door een monteur?

Mijn tv is namelijk 2 weken geleden opgehaald en begin hem toch wel te missen (erg hè).
Volgens mij zegt de wet binnen een redelijke termijn en dat is 2 weken iig nog niet.

RJI
03-02-2010, 13:30
Dat had ik al gedacht. Zal het dus nog wel even zonder moeten doen.

peptalk
03-02-2010, 13:52
Dat had ik al gedacht. Zal het dus nog wel even zonder moeten doen.

Je kunt altijd een paar keer bellen natuurlijk, dat vinden ze niet fijn, want dat kost tijd en wie weet dat ze er dan wat meer vaart achter zetten. Of een leentoestel vragen, dat is ook een optie.

RJI
18-02-2010, 13:06
De tv is terug. De problemen zijn voor een groot gedeelte verholpen, maar een ding nog niet:
Als ik de tv inschakel dan is de verlichting de eerste minuut of 2 minder fel, hierna lijkt het of de backlight pas helemaal aanspringt.

Is dit normaal of mag ik hierover opnieuw een klacht indienen bij LG?

DVDProfilersFilmgek
18-02-2010, 13:30
De tv is terug. De problemen zijn voor een groot gedeelte verholpen, maar een ding nog niet:
Als ik de tv inschakel dan is de verlichting de eerste minuut of 2 minder fel, hierna lijkt het of de backlight pas helemaal aanspringt.

Is dit normaal of mag ik hierover opnieuw een klacht indienen bij LG?

Als je kamer steenkoud is, ja dan zou het kunnen, maar verder is het niet normaal.....

RJI
18-02-2010, 14:24
Hij staat op de slaapkamer en daar brand geen verwarming.
Ik zal eens kijken als ik de verwarming eens een paar dagen aanzet of het dan nog is....

RJI
25-02-2010, 22:24
Als je kamer steenkoud is, ja dan zou het kunnen, maar verder is het niet normaal.....

Het is minimaal 10 graden op m'n kamer en na 2 minuten springt de verlichting volledig aan.

DVDProfilersFilmgek
25-02-2010, 23:18
Het is minimaal 10 graden op m'n kamer en na 2 minuten springt de verlichting volledig aan.

10 graden is vrij koel voor je apparatuur, ook spaarlampen komen dan langzaam op gang en geven pas als zij op temperatuur komen hun volledige licht.

Je kan het ook testen door je TV, als hij al enige tijd warm is gedraaid, even uit te zetten en na een paar minuten weer aan te zetten, dan zou hij wel vlot op moeten starten, hij zou dan, net als je kamer wat meer warmte inzich moeten hebben om onder "normale"omstandigheden op te starten.

Ben benieuwd.