PDA

Bekijk de volledige versie : Duitse HD kwaliteit top !



Harrie van Geleuken
18-12-2009, 00:58
Gekeken naar de nieuwe verfilming va Sisi op ZDF/HD via de schotel...en..free to air !
De beeldkwaliteit is er een waar menig kabelboer iets van kan leren.

Kontrastrijk en goede kleurverzadiging(y) en geen schokkerig beeld zoals je wel vaker ziet.
Ook de lipsynch is perfect in orde...en in 720p op een HDready plasma 436 helemaal goed.

Bas Reuver
18-12-2009, 17:55
Met welke satelliet-ontvanger?

Bettina
18-12-2009, 18:10
is dat de nieuwe serie of de oude?

Harrie van Geleuken
18-12-2009, 23:59
Met welke satelliet-ontvanger?

De Homecast HS 2000 CI(y)

Tvfreak
19-06-2010, 10:47
Gekeken naar de nieuwe verfilming va Sisi op ZDF/HD via de schotel...en..free to air !
De beeldkwaliteit is er een waar menig kabelboer iets van kan leren.

Kontrastrijk en goede kleurverzadiging(y) en geen schokkerig beeld zoals je wel vaker ziet.
Ook de lipsynch is perfect in orde...en in 720p op een HDready plasma 436 helemaal goed.

Hallo Harrie,

Ik heb in Duitsland ook een digitale ontvanger met schotel gekocht: Schwaiger DSR 1001.

Nu neem ik de wkwedstrijden van Oranje op via de schotel (free to air) van ard of zdf met een Panasonic DMR eh49 DVDrecorder.
Ik meen te zien dat ik ook HD kwaliteit ontvang, receiver is aangesloten op een Panasonic Viera TX32LZD80F, FullHd lcdtv.

Het beeld is zeer veel scherper en kontrastrijker, dan het analoge tvsignaal van Ziggo.

Nu vraag ik me af, of ik daadwerkelijk hd kan ontvangen met bovenstaande receiver.

Gr.
Tvfreak

Albert Kostwinder
19-06-2010, 11:11
Hallo Harrie,

Ik heb in Duitsland ook een digitale ontvanger met schotel gekocht: Schwaiger DSR 1001.

Nu neem ik de wkwedstrijden van Oranje op via de schotel (free to air) van ard of zdf met een Panasonic DMR eh49 DVDrecorder.
Ik meen te zien dat ik ook HD kwaliteit ontvang, receiver is aangesloten op een Panasonic Viera TX32LZD80F, FullHd lcdtv.

Het beeld is zeer veel scherper en kontrastrijker, dan het analoge tvsignaal van Ziggo.

Nu vraag ik me af, of ik daadwerkelijk hd kan ontvangen met bovenstaande receiver.

Gr.
Tvfreak

Schwaiger DSR 1001. (http://www.satclones.com/history_of_sat/testreports/schwaiger_dsr1001fta.htm)

Als dit hem is kun je geen hd ontvangen, heeft alleen scart zo te zien... :)

Harrie van Geleuken
22-06-2010, 00:33
Hallo Harrie,

Ik heb in Duitsland ook een digitale ontvanger met schotel gekocht: Schwaiger DSR 1001.

Nu neem ik de wkwedstrijden van Oranje op via de schotel (free to air) van ard of zdf met een Panasonic DMR eh49 DVDrecorder.
Ik meen te zien dat ik ook HD kwaliteit ontvang, receiver is aangesloten op een Panasonic Viera TX32LZD80F, FullHd lcdtv.

Het beeld is zeer veel scherper en kontrastrijker, dan het analoge tvsignaal van Ziggo.

Nu vraag ik me af, of ik daadwerkelijk hd kan ontvangen met bovenstaande receiver.

Gr.
Tvfreak
Een HD ontvanger beschikt over een HDMI aansluiting...en die zou ik zeker
gebruiken wil je HD content bekijken !

Tvfreak
31-01-2011, 11:34
Hallo Harrie,

Ik heb een schotel en een digitale satellietontvanger Schwaiger DSR 1001. Hier kan ik geen HDTV mee ontvangen.

Nu ben ik van plan in Duitsland een nieuwe HDTV ontvanger te kopen: een Telestar 2200 HD of een Silvercrest Digitaler HD-Sat-Receiver SSR HD+60 A1.

Met een van deze ontvangers in combinatie met de schotel die ik reeds heb moet ik toch free to air hdzenders kunnen ontvangen?

Mijn tv is een Full HD Viera van Panasonic , lcd.

Welke free to air hdzenders zijn er overigens of waar kan ik dat vinden?

Met vriendelijke groeten,

Raymond Riksen

Harrie van Geleuken
13-02-2011, 13:28
Kijk op satellietmagazine.nl,daar staat de frequentie van ZDF HD.

Ook ARD en Sevus TV HD kan je vinden op hun eigen site !

Wel zendt ARD en ZDF in 720p