PDA

Bekijk de volledige versie : PC aan receiver hangen



Advmedia
21-12-2009, 14:04
Goedemiddag heren en dames,

Na een tijdje genoten te hebben van mijn relatief nieuwe set, begint het mij een beetje te kriebelen weer te knutselen :P Het lijkt mij een leuk idee om mijn pc (die naast mijn tv meubel staat) op een manier aan te sluiten op mijn Onkyo 507.

Wat is hiervoor het beste idee? Voor beeld heb ik een DVI -> HDMI kabel (heb een 9800GT videokaart) en voor audio nog niets. Lijkt mij dat ik dan een kabeltje aan moet schaffen voor het geluid.

En als je een videokaart aanschaft met een hdmi poort.. heb je dan genoeg aan een hdmi kabel?

Groetjes!

Claudio Santulli
21-12-2009, 14:54
De meeste pc's hebben een digitale coaxiale uitgang (soms zelfs optisch)
En analoge kleur gecodeerde uitgangen.

In principe volstaat de digitale versie!
Maar wil je op je pc de speakers kunnen instellen, dan moet je de analoge kabels gebruiken, en alleen als je versterker analoge 5.1 cinch heeft!

Dan is het nog afhankelijk of je eventueel onboard audio hebt of een losse kaart bijv van creative!
Bij eenhdmi aansluiting op je videokaart moet de audio wel op een of andere manier doorgelust worden, zei het, via je moederbord, of d.m.v. een kabel van videokaart naar audiokaart!

Advmedia
21-12-2009, 15:17
Oke dus als ik het goed begrijp is het een goedkopere en logische manier om een digitaal kabeltje te halen (coaxiaal of optisch). Ik meende dat als je voor digitaal kiest, je receiver dan het geluid regelt ipv je geluidskaart, klopt dit?


Maar wil je op je pc de speakers kunnen instellen, dan moet je de analoge kabels gebruiken, en alleen als je versterker analoge 5.1 cinch heeft!


Wat bedoel je precies met instellen van de speakers?

Claudio Santulli
21-12-2009, 15:24
Eigenlijk precies wat je zelf al zegt

Op je pc kan veelal je een speaker test doen, zelfs soms een thx calibratie of de pan instellingen voor en achter via de mixer.
Echter werkt dat niet op een digitale aansluiting, niet dat je dit nodig hebt.

Ik werk bijv met videomontage waar je 5.1 kan maken, maar de preview werkt dan alleen met analoge aansluitingen en niet met digitaal.

De uiteindelijke dolby digital track weer wel

Advmedia
21-12-2009, 15:27
ahh okay maar voor 5.1 mkv bestanden is het niet nodig toch. Kan je evt via je receiver instellingen wijzigen als iets je niet zint.