PDA

Bekijk de volledige versie : X-men & U-571 (V&D)



R.Franzen
16-09-2001, 17:50
:confused:
Gisteren heb ik bij V&D de DVD's X-men & U-571 gekocht.
Het volgende viel mij op:
X-men : Op het moment dat de DVD start krijg ik eerst een waarschuwingscherm in het Frans, wat eigenlijk achteraan de film hoort. Heeft iemand van jullie deze ervaring ook?
U-571 : Na de beruchte 'layer-break' is de ondertiteling uitgeschakeld. Ik moet dus tijdens de film opnieuw de ondertiteling activeren. Heeft iemand van jullie deze ervaring ook?

Het kan zijn dat ik mij om niets druk maak, maar voor de zekerheid deze thread!

Ruud

Alex van den Berg
16-09-2001, 18:16
X-men : ...DVD start krijg ik eerst een waarschuwingscherm in het Frans
U-571 : Na de beruchte 'layer-break' is de ondertiteling uitgeschakeld
Ik heb gisteren ook de X-men bij V&D gekocht. Het viel me op (mede door de op de DVD vastgelegde DVD-text) dat dit eigenlijk een Franse/Belgische(?) release is met een extra Nederlandse subtitle.
Dat Franse scherm heeft waarschijnlijk met de wetgeving in het land van herkomst te maken... Eerst de waarschuwing lezen en dan het produkt mogen 'gebruiken'... net als bij het installeren van software.

Dat probleem van die subtitles bij U-571 is mij niet opgevallen.

R.Franzen
16-09-2001, 19:16
Beste Open Mind,

Ik begrijp dat jij hetzelfde scherm op je TV krijgt? ;)

Verder vond ik dit een 'topper'!

Bedankt voor de reactie,
Ruud

System 3rror
16-09-2001, 19:31
Humzz.. ik heb dus psies hetzelfde probleem, in het begin kreeg ik zelfs niet eens een menu te zien! Alleen maar gele balken, toen ik later terug keerde naar het menu, was dit probleem weg...

Verder blijft het een goede film!

Alex van den Berg
16-09-2001, 19:58
Ik begrijp dat jij hetzelfde scherm op je TV krijgt? ;)
Inderdaad... Niets vreemds aan de hand dus... :)
Er zijn trouwens wel meer DVD's (de meeste...) waarbij ik eerst een copyrightscherm te zien krijg voordat de film begint.

noXS21
16-09-2001, 21:01
Ik heb het probleem bij U-571 niet gemerkt toen ik hem huurde.
Vet geluid op de X-MEN dvd he ! Vooral de scene dat wolverine charles in zijn hoofd hoord en op het treinstation als storm aan de man achter het loket vraagt naar roque en sabeltouth grijpt haar in haar nek. LEVE SURROUND SOUND !!!

R.Franzen
16-09-2001, 21:09
:( Heeft niemand problemen met de 'layer-break' bij de DVD U-571? Na chapter 9 (weet niet zeker) gaat ie over op chapter 1 (vervolg v/d film), waarna de subtitles verdwenen zijn. Je kunt ze handmatig wel weer tevoorschijn halen, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

R.Franzen
16-09-2001, 21:11
Ik heb het probleem bij U-571 niet gemerkt toen ik hem huurde.
Vet geluid op de X-MEN dvd he ! Vooral de scene dat wolverine charles in zijn hoofd hoord en op het treinstation als storm aan de man achter het loket vraagt naar roque en sabeltouth grijpt haar in haar nek. LEVE SURROUND SOUND !!!

:D Zeker weten noXS21, ik deel jouw mening! Het geluid is uiterst gaaf! :D

Edwin V
17-09-2001, 06:38
Niet om het een of ander hoor, maar V&D is over het algemeen 10 gulden per DVD duurder dan waar ook!:eek:

Martin van Tuijl
17-09-2001, 10:40
:( Heeft niemand problemen met de 'layer-break' bij de DVD U-571? Na chapter 9 (weet niet zeker) gaat ie over op chapter 1 (vervolg v/d film), waarna de subtitles verdwenen zijn. Je kunt ze handmatig wel weer tevoorschijn halen, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Die layerbreak is inderdaad een vreemde. Daar is al het nodige over gezegd in een thread hier. Ik heb echter geen problemen met de ondertitels. Misschien ligt het aan je dvd-speler en het feit dat de film 'opnieuw' begint. Ook de tijdsindex begint namelijk weer bij 0. Misschien dat je dvd-speler daar van in de war raakt??

Michiel
17-09-2001, 10:50
nou dat van U-571 heb ik ook geen last van maar bij X-men heb ik wel het probleem dat:
als mijn DvDspeler het menuutje start en als ik dan vanuit het menu de film start dat hij er gewoon mee kapt en als ik in 1keer de film start dan heb ik daar geen last van!!!!

Mark van Voorthuizen
19-09-2001, 18:55
Michiel, je staat niet alleen met je klacht over de X-men ,want bij mij start de film ook niet uit het menu. Zeker foutje ,bedankt!

Mark

Michiel
19-09-2001, 19:14
ja??? dan ben ik niet de enige, maar volgens mij ligt dat aan het aan en uit schakelen van de gedelete scene's
maar een vriend van me heeft de zelfde DvDspeler als ik en die had daar geen last van :confused:

Grtjs Michiel

SpaceWolve
22-09-2001, 13:14
Niet om het een of ander hoor, maar V&D is over het algemeen 10 gulden per DVD duurder dan waar ook!:eek:

Bij blokker zijn de dvd's over het algemeen goedkoper, coyote ugly en zo kost maar 45,- en oudere films als deep blue see kost maar 35,- niet duur persoonlijk en die SE's kosten maar 40,-

RobW
22-09-2001, 16:04
Dat menu bij het opstarten is heel normaal. bij independence day is het ook, zal wel bij fox-dvd horen of zo.
Bij de alien films weet ik het niet zeker, want die heb ik al een tijd niet meer gezien. meer fox-dvd heb ik niet, dus dit is alles wat ik erover te zeggen heb.