PDA

Bekijk de volledige versie : zacht geluid Home cinema



ron2108
23-12-2009, 20:59
Ik heb een home cinema sony str-ks1000p, hierop een humax digitale decoder met harddisk via een optische kabel aangesloten, indien ik mijn volume van zowel de decoder als de str helemaal open zet is het volume nog aan de magere kant. m.a.w ik moet van zowel de decoder als van de str het volume op driekwart zetten om een acceptabel geluidsnivo te krijgen.

Indien ik andere bronnen beluister zoals mijn hd recorder of van mijn dvd dan is het geluid wel acceptabel ?????

Roger Weerts
23-12-2009, 21:07
Ik heb een home cinema sony str-ks1000p, hierop een humax digitale decoder met harddisk via een optische kabel aangesloten, indien ik mijn volume van zowel de decoder als de str helemaal open zet is het volume nog aan de magere kant. m.a.w ik moet van zowel de decoder als van de str het volume op driekwart zetten om een acceptabel geluidsnivo te krijgen.

Indien ik andere bronnen beluister zoals mijn hd recorder of van mijn dvd dan is het geluid wel acceptabel ?????

Humax volledig open zetten, dan bijregelen met de HT set.

De Humax is bij in dit geval je ingangssignaal en kan onaangeroerd blijven. Je kunt immers je HT set op 1000 zetten, als je Humax te weinig ingangssignaal aan je HT set geeft hoor je nog niets ;-)

Grt Roger.

Gerco Stuivenberg
24-12-2009, 13:08
Heeft de Humax geen mogelijkheid om het dynamische bereik te beperken?

Zo ja, controleer of de ontvanger deze niet beperkt en anders controleren of de geluidssterkte niet getrimd wordt door de receiver. ;)