PDA

Bekijk de volledige versie : Fhris zijn setup in aanbouw



Fhris
26-12-2009, 13:23
Mijn nieuwe setup in aanbouw :)

Ik zal me heel even int kort voorstellen want ik ben nieuw op dit forum:
Ik ben Chris uit Noord brabant :P 24jaar en heb altijd al een liefde voor gadgets klein tot groot gehad maar muziek en films blijven toch m'n grootste hobbys
naast gamen en sleutelen (Service technician Caterpillar scheepsmotoren) en verbouwen.
Muziek blijft toch wel m'n grootste hobby waar ik echt kan genieten als het helemaal goed klinkt mijn smaak valt nogal uiteen van de eagles tot trance/dance/pop/hardstyle
en RnB gaat er ook nog wel in heel breed dus.

Tot zover de intro hier mijn situatie tot nu toe (let niet op de bende aub)

http://i814.photobucket.com/albums/zz65/fhris/IMAG1014.jpg

Deze foto heb ik genomen toen ik bezig was met meten en bepalen waar en hoe de apparatuur allemaal gaat komen staan.
Het plateau waar de pc's op staan gaat onder dichtgemaakt worden en dienen voor kabel doorvoer.
In het midden achter het bureau komt de subwoofer welke hoger is als het plateau dus die ga ik netjes uitzagen in de vorm rechts daarvan komt de reciever te staan.
Uiteraard gaat het plateau netjes geverfd worden haal ik de lamp links aan de balk weg en wordt alles netjes afgewerkt..

U ziet:
2 Pc's Gamepc links en server rechts met 4,5 Tb opslag
LG W2753V 27" scherm
Logitech G15 v2 Toetsenbord
Logitech G9 laser muis
Logitech Harmony 555 afstandsbediening
Playstation 3 40GB
Logitech z-5500 Digital Speakerset

Ik ga speakerset vervangen door:
een Onkyo TX-NR 807
JBL Es100BE Zuilen
JBL Es25BE Centerspeaker
JBL Es10be Surroundspeakers
JBL Es250BK Subwoofer

Tips en kritiek zijn natuurlijk heel welkom!

Roger Weerts
26-12-2009, 13:25
Mijn nieuwe setup in aanbouw :)

Mijn complimenten en welkom natuurlijk (y)

peptalk
26-12-2009, 13:46
Dat gaat nog wel wat leuks worden. Na de speakers een groter scherm??

Fhris
26-12-2009, 22:38
Mijn complimenten en welkom natuurlijk (y)

Dank je!(y)

Fhris
26-12-2009, 22:43
Dat gaat nog wel wat leuks worden. Na de speakers een groter scherm??

Daar ben ik nog niet over uit ik gebruik het scherm nu voor alles ook als cumputerscherm dus en daar is 27" al flink voor aan de maat.
Qua ruimte zou ik dus niet echt weten hoe ik dat moet gaan versieren om er een tv scherm bij te plaatsen zonder mijn bureau te verplaatsen, want die staat voor de opstelling zo goed...
Mezelf kennende ga ik als ik na deze upgrade weer toe ben aan een nieuwe daar een oplossing voor zoeken.. :)

Fhris
26-12-2009, 22:59
2 vraagjes waar jullie vast wel antwoord op weten:

1. De subwoofer komt ingebouwd in het midden van het plateau te staan (wegens gebrek aan plaats kan ik hem naast de linkerzuil niet kwijt
maar het plateau wordt aan de voorkant dichtgebouwd..
Moet ik nu of zou het beter zijn als ik de uitsparing waar de sub in komt helemaal dicht maak of niet?
Aangezien de tube onder zit zou er misschien veel lucht onder het plateau blijven waardoor je van de (rommelende) of vertraagde bass krijgt is mijn eigen theorie
anderzijds heb ik het gevoel dat als ik hem inbouw en rondom dichtmaak (behalve voor natuurlijk) dat je ook weer erg veel weerkaatsingen krijgt.. Wat denken jullie?

2. Ik heb nu een Creative X-Fi extreme music in mijn pc zitten die ik via coax gebruik.
Goed genoeg? Of met de set die ik aangeschaft heb toch echt een upgrade'tje nodig?
Ik heb wel begrepen dat deze geluidskaart niet echt 44100Hz kan aansturen voor muziek maar het dan emuleerd naar 48000Hz,
maar ik kan in windows7 wel 44100Hz aanvinken in de standaard windows muziekinstellingen..

Alvast dank!

Fhris
27-12-2009, 19:33
Niemand die hier antwoord op weet?

Overweeg trouwens ook om de reciever aan te sluiten via de hdmi poort van de PC
Ik heb een ATI Radeon 5870 kaart erin zitten maakt dat enig verschil qua geluidskwaliteit vergeleken met
de coax aansluiting op de X-fi extreme music?

Davidshadow13
27-12-2009, 20:22
Het is allebei digitaal. Dus er is geen verschil. En aangezien je een top-end reciever hebt zul je ook niet eerst iets hoeven te coderen met je creative, dus ook dat kan gewoon via HDMI.

Let wel op dat je je grafische kaart dan intern verbind met je mobo of geluidskaart dmv een bijgeleverd kabeltje anders gaat het niet werken.

Fhris
27-12-2009, 21:51
Het is allebei digitaal. Dus er is geen verschil. En aangezien je een top-end reciever hebt zul je ook niet eerst iets hoeven te coderen met je creative, dus ook dat kan gewoon via HDMI.

Let wel op dat je je grafische kaart dan intern verbind met je mobo of geluidskaart dmv een bijgeleverd kabeltje anders gaat het niet werken.

Oke dank je wel voor die info! :) Dat wordt dan dus via hdmi.

Weet iemand misschien wat ik het beste kan doen met me sub 2posts terug?

Ban vandag bezig geweest met het voorbewerken van het houtwerk om te verven en om dicht te gaan maken,
Stekkerdoosjes aan de onderkant van het plateau bevestigd.. Morgen even naar de bouwmarkt om de spullen te halen voor het grotere werk.

Heeft iemand hier misschien een JBL es250 sub?
Op de foto's zag ik dat hij voor breder is als achter voor is 400mm maar achter kan ik nergens terugvinden..
Ik zou die maat graag alvast willen hebben voor het inbouwen,
nu moet ik wachten tot ik hem binnenkrijg..

Binninkort weer foto updates

Fhris
28-12-2009, 22:45
Zo net klaar, vanavond het houtwerk klaargemaakt morgen vroeg in de grondlak zetten..
http://i814.photobucket.com/albums/zz65/fhris/DSCF6378.jpg
Het beeld is een beetje vertekend door de groothoek maar alles is recht ;)
Stekkerdoosjes zitten op hun plek en heb voor de zekerheid alles maar afgekit.

Als het goed is krijg ik me spulletjes nog voor het nieuwjaar binnen :D ben benieuwd!

Fhris
02-01-2010, 16:14
De spullen zijn binnen gekomen een volle dag met het installeren en afstellen bezig geweest maar het is zeker de moeite waard!
Er moeten nog een paar HDMI kabels binnenkomen als ik die heb gaan er iets minder kabels naar het bureau en worden die netjes gebonden..
http://i814.photobucket.com/albums/zz65/fhris/DSCF6379.jpg
http://i814.photobucket.com/albums/zz65/fhris/DSCF6382.jpg
http://i814.photobucket.com/albums/zz65/fhris/DSCF6384.jpg
http://i814.photobucket.com/albums/zz65/fhris/DSCF6393.jpg

Eind deze maand komt er dus nog een centerspeaker bij surroundspeakers en een philips Livingcolors..

peptalk
02-01-2010, 19:01
Wat een transformatie, ziet er wel heel vet uit hoor. Muziek zal wel lekker klinken zo. Genieten maar:-)

xander32
03-01-2010, 10:24
Mooi gedaan hoor (y) .
Optimaal gebruik maken van een beperkte ruimte.

Betreft de hardware: ik vermoed dat je geen gebrek aan bas zal hebben :-P ; veel wooferoppervlak in die ruimte.


Geniet ervan,

Sander.

PorscheHD
03-01-2010, 11:48
Is het niet een beetje overpowerd voor de kleine ruimte? :-P Verder leuk gedaan! (y) Verder geen center en surrounds of wordt dat voor in de toekomst?

Fhris
03-01-2010, 14:54
Wat een transformatie, ziet er wel heel vet uit hoor. Muziek zal wel lekker klinken zo. Genieten maar:-)

Dank je en ja muziek klinkt zeer goed inderdaad :D

Fhris
03-01-2010, 15:00
Mooi gedaan hoor (y) .
Optimaal gebruik maken van een beperkte ruimte.

Betreft de hardware: ik vermoed dat je geen gebrek aan bas zal hebben :-P ; veel wooferoppervlak in die ruimte.


Geniet ervan,

Sander.

Ja dat was mijn doel de ruimte opzich is vrij groot zo'n 7 bij 4.5m maar zo onhandig qua vorm en niet gelijkvloers dat ik alleen in deze hoek mijn opstelling kwijt kan..
Wat betreft de bass inderdaad ja :P maar ik heb het wel afgesteld want die moet niet overheersen natuurlijk de woofers hoeven hier bijna geen uitslag te maken om bass te creeën :)

Fhris
03-01-2010, 15:10
Is het niet een beetje overpowerd voor de kleine ruimte? :-P Verder leuk gedaan! (y) Verder geen center en surrounds of wordt dat voor in de toekomst?

Ja voor deze ruimte misschien wel maar ik woon nu nog bij ouders in en het is mijn hoofdopstelling
aangezien mijn plannen zijn binnen nu en 2 jaar zelf een woning te hebben heb ik daar alvast rekening mee gehouden bij de aanschaf..
Center en surrounds bestel ik eind deze maand het wordt uiteindelijk 5.1

PorscheHD
09-01-2010, 08:22
Okay nou ziet er netjes uit! Mooi begin! (y)

Fhris
18-11-2010, 15:42
Zo is alweer een hele tijd geleden dat ik hier geweest ben..
Erg druk gehad met werk maar toch nog wel tijd gehad het 1 en het ander te veranderen..
Inmiddels het bureau weg en het 27inch scherm vervangen door een 42inch van lg..
Ben bijna helemaal blij met de setup was het niet dat ik bij een hoger volume al vrij gauw een overstemming van de middentonen krijg!?
Ik vermoed dat dit te wijten valt aan de receiver de die gebruik voor deze zuilen, ik denk dat de reciever te licht is alhoewel ik hem al in bi-amp gebruik :S
Ben dus een beetje aan het rondkijken voor een stereo versterker voor m'n jbl-es100 zuilen..
Iemand tips binnen een budget van €500,-???
Deze receiver is al 180W per kanaal en gebruik hem in bi-amp dus blijf het ook wel een beetje vreemd vinden dat m'n reciever te licht is maar een andere conclusie kan ik niet trekken...

M.v.g. Chris.

Richard G
18-11-2010, 15:56
Volgens mij kan je er vanuit gaan dat de 180w per kanaal alleen klopt als je gebruik maakt van stereo, met andere woorden, hoe meer kanalen je gebruikt hoe lager het uitgangsvermogen per kanaal zal zijn. Als de middenfrequenties overheersen heeft dit in de meeste gevallen te maken met de akoestiek van de kamer, alhoewel ik niet weet hoe jbl icm onkyo normaal klinkt

johanhoitink
18-11-2010, 19:43
hoi chris, met zo'n verandering van beeld"buis" is een nieuwe foto wel weer op zijn plaats, toch?
Er zijn anderen die je beter kunnen helpen met dat versterker prbleem wat je noemt, ben ik niet heel uitgebreid in thuis.
succes

DVDProfilersFilmgek
20-11-2010, 20:22
Zo is alweer een hele tijd geleden dat ik hier geweest ben..
Erg druk gehad met werk maar toch nog wel tijd gehad het 1 en het ander te veranderen..
Inmiddels het bureau weg en het 27inch scherm vervangen door een 42inch van lg..
Ben bijna helemaal blij met de setup was het niet dat ik bij een hoger volume al vrij gauw een overstemming van de middentonen krijg!?
Ik vermoed dat dit te wijten valt aan de receiver de die gebruik voor deze zuilen, ik denk dat de reciever te licht is alhoewel ik hem al in bi-amp gebruik :S
Ben dus een beetje aan het rondkijken voor een stereo versterker voor m'n jbl-es100 zuilen..
Iemand tips binnen een budget van €500,-???
Deze receiver is al 180W per kanaal en gebruik hem in bi-amp dus blijf het ook wel een beetje vreemd vinden dat m'n reciever te licht is maar een andere conclusie kan ik niet trekken...

M.v.g. Chris.

Wat noem je een hoger volume?

Als je hem echt opentrekt denk ik dat dan je speakers overstuurd worden. Hoe heb je je equalizer instellingen staan? Heb daar al een beetje mee gestoeid en bijvoorbeeld in het middengebied al het eea bijgestuurd?

Paar nieuwe plaatjes, dat is wel fijn.

BTW, is de ruimte niet een beetje beperkt om daar heel hard te gaan draaien?

Fhris
29-11-2010, 15:42
Een recentere foto (vandaag ;-) )

http://i814.photobucket.com/albums/zz65/fhris/DSCF6480.jpg

Nieuw:
Tv: Lg 42le5300 Calibratiesettings op een forum van proffesionele kalibratieaaparatuur gevonden :-) Ziet er zeer goed uit!
Toetsenbordje: Logitech DiNovo Edge Prijzig maar erg tevreden mee!
Muisje: Logitech MX Air vanaf de bank muizen werkt zoals het hoort!
Gran Turismo 5 jeeej! ;)

Binnenkort: Ziggo alles in 1 120M/bit Tv met smartcard.

Fhris
29-11-2010, 16:06
Volgens mij kan je er vanuit gaan dat de 180w per kanaal alleen klopt als je gebruik maakt van stereo, met andere woorden, hoe meer kanalen je gebruikt hoe lager het uitgangsvermogen per kanaal zal zijn. Als de middenfrequenties overheersen heeft dit in de meeste gevallen te maken met de akoestiek van de kamer, alhoewel ik niet weet hoe jbl icm onkyo normaal klinkt

Of ik hem in stereo of 3.1 (5.1 moet nog gebeuren) maakt in ieder geval geen verschil op de zuien (met muziek)
Het probleem is niet dat de middentonen overheersen dat is allemaal in te stellen.
Ik heb het idee dat ze bij een te laag volume al gaan "brommen" (kan niet op het goede woord komen , overstemmen?)


Wat noem je een hoger volume?

Als je hem echt opentrekt denk ik dat dan je speakers overstuurd worden. Hoe heb je je equalizer instellingen staan? Heb daar al een beetje mee gestoeid en bijvoorbeeld in het middengebied al het eea bijgestuurd?

Wat is eaa? De middentonen staan in de equalizer settings op 0
omdat ze naar mijn mening bij een normaal volume precies goed klinken,
hoge en lage tonen zijn beide minimaal in de plus gegaan.
Ik weet dat ik hier geen High End zuilen heb staan maar qua volume komt
mijn oude logitech z5500 setje in stereo en de harman kardon HKTS30
er een eind boven mijn zuilen uit??? In dezelfde kamer overigens.

Paar nieuwe plaatjes, dat is wel fijn.

Done!!

BTW, is de ruimte niet een beetje beperkt om daar heel hard te gaan draaien?

Zoals hierboven, andere speakers(sets) halen wel een hoger volume..

Het is geen must dat het harder gaat maar
ik vindt wel dat het iets harder zou moeten kunnen..

DVDProfilersFilmgek
29-11-2010, 16:51
Denk dat je receiver deze speakers toch wel wat volume moet kunnen geven, of ze moeten zeer ongevoelig zijn en een hoge input nodig hebben.

Zelf ben ik geen fan van bi wiring, heeft in mijn ogen weinig tot geen nut.

Hoe staat het volume van je speakers ingesteld, heb je bijvoorbeeld je fronts al een aantal BD's omhoog geschroefd tov je centre?

Wat is je luisterafstand?

BTW, mooi plaatje(y)

Fhris
29-11-2010, 17:41
Denk dat je receiver deze speakers toch wel wat volume moet kunnen geven, of ze moeten zeer ongevoelig zijn en een hoge input nodig hebben.

Lijkt mij toch ook maar voor zuilen die weet ik het hoeveel duurder zijn dan die van
logitech en H&K mag je toch wel wat meer volume verwachten??
Geluidskwaliteit hoor je mij zeker niet over praten met deze zuilen voor de prijsklasse!!

Zelf ben ik geen fan van bi wiring, heeft in mijn ogen weinig tot geen nut.

Kun je dat onderbouwen? Ik heb alleen de basics verstand van versterkers.
Hoe het daarbinnen allemaal gebeurd niet.

Hoe staat het volume van je speakers ingesteld, heb je bijvoorbeeld je fronts al een aantal BD's omhoog geschroefd tov je centre?

Fronts en center staan naar mijn smaak goed in balans al maakt dat
verder niet zoveel uit want het gaat om muziek en die luister ik altijd 2.0/2.1.
Film hoeft van mij niet zo hard.

Wat is je luisterafstand?

2 Meter

BTW, mooi plaatje(y)

Thanks! (y)

Lijkt mij toch ook wel dat de reciever eigenlijk zwaar genoeg moet zijn.
Het is natuurlijk moeilijk in text uit te leggen wat ieder een acceptabel max
volume vindt en om uit te leggen wanneer het overstemt.
Enigste wat ik kan zeggen een heel stuk lager dan een
logitech z5500 setje of een harman kardon hkts30.
Vol open hoef je niet te schreeuwen al zit je naast elkaar,
net iets meer dan je stem verheffen...

DVDProfilersFilmgek
29-11-2010, 18:47
Lijkt mij toch ook wel dat de reciever eigenlijk zwaar genoeg moet zijn.
Het is natuurlijk moeilijk in text uit te leggen wat ieder een acceptabel max
volume vindt en om uit te leggen wanneer het overstemt.
Enigste wat ik kan zeggen een heel stuk lager dan een
logitech z5500 setje of een harman kardon hkts30.
Vol open hoef je niet te schreeuwen al zit je naast elkaar,
net iets meer dan je stem verheffen...

Ik kan niet vol open draaien, dan sloop ik mijn speakers en krijg de ME voor de deur en ook al zou ik schreeuwen, je verstaat toch niets meer.

Met andere worden, je volume is wel erg zacht.

Als je niet alle speakers heel erg laag hebt ingesteld, maar zo rond de 0Db zit met je kanalen, en zeker je fronts, dan krijg ik toch het vermoeden dat het inkomende signaal dat je versterker krijgt erg zwak is. Een versterker heeft een bepaald minimaal signaal nodig om knap te kunnen versterken, heb je daar al eens naar gekeken, heb je er bijvoorbeeld wel eens een ander apparaat aangehangen?

Je kan ook alle standen opschrijven en je reciever eens resetten en dan alles geheel vanaf de grond opnieuw inregelen.....

Fhris
29-11-2010, 19:26
Ik kan niet vol open draaien, dan sloop ik mijn speakers en krijg de ME voor de deur en ook al zou ik schreeuwen, je verstaat toch niets meer.

Mijn fout: Ik bedoelde tot net voor het punt dat de middentonen
gaan overstemmen ~70dB (afhankelijk van de middentonen in het nummer natuurlijk)
op de versterker heb ik dan nog ~25%/28dB over
dus dan gaat de boel waarschijnlijk ool kapot :-P
Maar aan het volumeniveau wat jij beschrijft kom ik zeker niet de bass en hoge tonen houden het wel

Met andere worden, je volume is wel erg zacht.

Ja/Nee M'n volume wordt beperkt door m'n middentoonspeaker of de aansturing daarvan lijkt het.

Als je niet alle speakers heel erg laag hebt ingesteld, maar zo rond de 0Db zit met je kanalen, en zeker je fronts, dan krijg ik toch het vermoeden dat het inkomende signaal dat je versterker krijgt erg zwak is. Een versterker heeft een bepaald minimaal signaal nodig om knap te kunnen versterken, heb je daar al eens naar gekeken, heb je er bijvoorbeeld wel eens een ander apparaat aangehangen?

EQ alleen kleine wijzigingen gemaakt naar de plus in laagste en hoogste tonen, middentonen op 0.
Ingang is van PC direct van de videokaart (radeon 4870) via HDMI,
volume 100%.
Ik heb minder geprobeerd maar dit veranderde niets, Playstation en digitenne geven ook hetzelfde verhaal.
Voor de rest alle Loudness en andere zogenaamde verbeteringen voor het geluid staat altijd uit!

Je kan ook alle standen opschrijven en je reciever eens resetten en dan alles geheel vanaf de grond opnieuw inregelen.....

Pas geleden gedaan maar helaas ook zonder resultaat:-([/QUOTE]