PDA

Bekijk de volledige versie : Geen geluid van tv op home cinema set



Richard Verhagen
29-12-2009, 08:43
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Ik ben ibv een Humax5050C ontvanger, een Panasonic plasma tv (TH42PZ80E), een Panasonic home cinema set (SC BT200EG-K) en een WD media player.

De Humax, de home cinema set en de WD zijn met de tv verbonden dmv een HDMI kabel (resp hdmi 1,2,3) De WD is met een optische kabel verbonden met de home cinema voor geluid. De home cinema is met tulipstekkers (rood/wit) via de AUX ingang verbonden met de AUDIO OUT ingang van de tv voor geluid. Als de home cinema keihard aanstaat, dan komt er iets geluid uit de boxen van de home cinema.
Ik heb de uitgang van de tv op home cinema gezet(kan kiezen tussen tv en home cinema), maar krijg dus amper geluid.

Wat doe ik fout of moet ik nog meer doen??

Alvast dan en groet,
Richard.

NB: ik ben nieuw hier en weet niet goed waar dit bericht en de eventuele antwoorden te zien zijn.

Gerco Stuivenberg
30-12-2009, 14:17
Welkom op dit forum Richard.

De BT200 heeft 2 optische ingangen. De ene heb je al gebruikt voor de Mediaspeler en de andere kun je het beste gebruiken voor (bij voorkeur) de Humax of de digitale audio uit van de TV.

Om geluid uit de TV te kunnen halen en naar de HomeCinema te sturen, moet je er voor zorgen dat de volumeregeling van de TV geen invloed heeft op het niveau van de audio uitgang en controleren of de TV het geluid van een externe bron door kan verbinden met de audio-uitgang. Bij de HomeCinema moet je controleren of deze de juiste bron (en soort ingangs-signaal) geselecteerd heeft.

Kwestie van gebruiksaanwijzing(en) lezen. ;)