PDA

Bekijk de volledige versie : Advies receiver + 5.1 set budget € 750,-



Bios
31-12-2009, 11:56
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik alvast aan het kijken wat ik binnenkorst allemaal zal aanschaffen i.v.m nieuw home cinema installatie.
TV zal zeer waarschijnlijk een Philips 47PFL7404H worden.
Nu was ik hier in eerste instantie van plan een Logitech Z-5500 voor aan te schaffen.
Goede dingen over gehoord ....maar lijkt me toch wat een te pc achtige oplossing om het zo te noemen en het geluid kan uiteraard beter.
Even het budget verhogen dacht ik zo en kijken wat er nog meer te koop is.
Moet er even bij vermelden dat films kijken het belangrijkste is wat de set goed moet kunnen weergeven, muziek is zo te zeggen bijzaak ( eventueel nog later 2 losse speakers bijplaatsen voor muziek )
Vervolgens kwam ik op een oplossing van Onkyo wat mij erg aansprak : de HTX-22HD + HKS 11 uitbreidingsset, alles mooi bijelkaar en Onkyo leek mij kwalitatief beter dan de Logitech.
Ook de Teufel concept E-400 met decoder station 5 is zo'n alles in 1 oplossing met een geintegreerde receiver in de sub.
Keuze ging toen eigenlijk tussen die 2 voor mij .
Toch weer verder rondneuzen (vooral op internet) en toen kwam ik na wederom het budget omhoog gekrikt te hebben uit op een losse receiver met 5.1 setje.
De Onkyo 507 of 607 met een Tannoy sfx 5.1 speakerset : op de engelse forums lees ik goede berichten over de Tannoy in combi met Onkyo.
Of eventueel de Denon 1606 met de Jamo a102 hcs5 speakerset, misshien nog net iets betere combi ( ook duurder natuurlijk weer ).
Blijkbaar is de combi Denon / Jamo beter dan de combi Onkyo / Jamo volgend avforums omdat de Denon warmer geluid heeft en de Jamo meer helder is of zoeits, de Onkyo heeft ook deze heldere klank en gaat dan dus weer niet goed samen met de Jamo.
Pfff, zo leer je nog wat ondertussen .
Maar goed nog steeds geen keuze kunnen maken, losse receiver met 5.1 setje lijkt de beste oplossing maar welke ....?
Ik weet als het budget nog iets hoger was, wederom nog meer keuze, zat ook al te kijken naar de combi Denon 1909 + Q acoustics 2000 , schijnt een super combi te zijn.
Ook is Nederland gewoon duur met sommige speakersetjes e.d in vergelijking met Engeland viel mij al op en sommige dingen zijn hier in Nederland gewoon bijna niet te krijgen.
Dan bestel je gewoon in Engeland zal je zeggen , maar ja die versturen vervolgens weer niet naar Nederland zodat je toch wel weer wat beperkt bent in je keuzes.
En de sites die dan wel versturen naar Nederland vragen er dan weer enorme hoge verzendkosten voor.
Dat vind ik wel jammer, want je ziet op die Engelse sites wel leuke akties staan.

Hoor graag van jullie wat feedback op dit verhaal.

DVDProfilersFilmgek
01-01-2010, 12:22
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik alvast aan het kijken wat ik binnenkorst allemaal zal aanschaffen i.v.m nieuw home cinema installatie.
TV zal zeer waarschijnlijk een Philips 47PFL7404H worden.
Nu was ik hier in eerste instantie van plan een Logitech Z-5500 voor aan te schaffen.
Goede dingen over gehoord ....maar lijkt me toch wat een te pc achtige oplossing om het zo te noemen en het geluid kan uiteraard beter.
Even het budget verhogen dacht ik zo en kijken wat er nog meer te koop is.
Moet er even bij vermelden dat films kijken het belangrijkste is wat de set goed moet kunnen weergeven, muziek is zo te zeggen bijzaak ( eventueel nog later 2 losse speakers bijplaatsen voor muziek )
Vervolgens kwam ik op een oplossing van Onkyo wat mij erg aansprak : de HTX-22HD + HKS 11 uitbreidingsset, alles mooi bijelkaar en Onkyo leek mij kwalitatief beter dan de Logitech.
Ook de Teufel concept E-400 met decoder station 5 is zo'n alles in 1 oplossing met een geintegreerde receiver in de sub.
Keuze ging toen eigenlijk tussen die 2 voor mij .
Toch weer verder rondneuzen (vooral op internet) en toen kwam ik na wederom het budget omhoog gekrikt te hebben uit op een losse receiver met 5.1 setje.
De Onkyo 507 of 607 met een Tannoy sfx 5.1 speakerset : op de engelse forums lees ik goede berichten over de Tannoy in combi met Onkyo.
Of eventueel de Denon 1606 met de Jamo a102 hcs5 speakerset, misshien nog net iets betere combi ( ook duurder natuurlijk weer ).
Blijkbaar is de combi Denon / Jamo beter dan de combi Onkyo / Jamo volgend avforums omdat de Denon warmer geluid heeft en de Jamo meer helder is of zoeits, de Onkyo heeft ook deze heldere klank en gaat dan dus weer niet goed samen met de Jamo.
Pfff, zo leer je nog wat ondertussen .
Maar goed nog steeds geen keuze kunnen maken, losse receiver met 5.1 setje lijkt de beste oplossing maar welke ....?
Ik weet als het budget nog iets hoger was, wederom nog meer keuze, zat ook al te kijken naar de combi Denon 1909 + Q acoustics 2000 , schijnt een super combi te zijn.
Ook is Nederland gewoon duur met sommige speakersetjes e.d in vergelijking met Engeland viel mij al op en sommige dingen zijn hier in Nederland gewoon bijna niet te krijgen.
Dan bestel je gewoon in Engeland zal je zeggen , maar ja die versturen vervolgens weer niet naar Nederland zodat je toch wel weer wat beperkt bent in je keuzes.
En de sites die dan wel versturen naar Nederland vragen er dan weer enorme hoge verzendkosten voor.
Dat vind ik wel jammer, want je ziet op die Engelse sites wel leuke akties staan.

Hoor graag van jullie wat feedback op dit verhaal.

Land eerst maar eens met de beide voetjes op aarde.....

Kijk niet naar dingen die niet mogelijk zijn, in het buitenland bestellen is niet altijd voor alle produkten even fijn. Ook in Nederland zijn genoeg leuke aanbiedingen en we hebben ook nog ooster en zuiderburen waar je naar toe kunt gaan zonder natte voeten te krijgen:idea:

Beslis eerst maar eens voor je zelf wat je nu echt wilt en welk budget je nu echt maximaal uit wilt/kunt geven zonder in de problemen te komen. Het kan altijd mooier en beter, zeker als je makkelijk even je budget kunt opschroeven.

Het makkelijkste zoeken is als je een soort van max punt hebt, het is dan de zaak om binnen dat max gebied het beste voor je geld te krijgen, dat geeft ook nog eens een goed gevoel als je daar tijd en aandacht in steekt, een MM binnenstappen met je budget en deze overhandigen aan een verkoper aldaar om vervolgens met een grote doos en een tik onder je kont de zaak weer uitgezwaaid te worden lijkt mij niet de bedoeling.:mrgreen:

Kom maar eens met een wat meer omlijnd plan en budget en wat voor een soort speakers je wilt....

Bios
04-01-2010, 15:24
Tjsa, bedankt voor je inbreng in ieder geval ...( beide voetjes op aarde :confused: )
Ik ben mij voornamenlijk aan het orrienteren wat er allemaal mogelijk is en lees daarbij ook veel ervarinen en reviews. Aan de hand hiervan wil ik gewoon een paar samenstellingen voor mijzelf maken en hier een keuze tussen maken, jullie hulp is meer dan welkom.
Je hebt wel een punt met dat je misschien niet beter in het buitenland kan bestellen, vooral speakers die je hier niet kunt beluisteren. Als je ze hier wel kunt beluisteren en je bent zeker van de zaak zou je het wel kunnen dien, misschien heb je dan een probleem met garanties..
Budget zet ik dan op € 1000,- max. , ik heb nog wel even tijd voor de aanschaf.

Misschien dan feedback op deze keuzes ;
Receiver
-Denon 1909 / 1910
-Marantz 5003 / 5004
-Onkyo eventueel ( niet favouriet op basis van berichten )

Speakerset
- Energy take classic
-Q acoustics 2000 cinempack
-Monitor audio vector

Misschien hebben jullie ook een tip waar je een beetje voordelig kunt kopen en misschien kunt luisteren, ik woon in Sneek.

DVDProfilersFilmgek
04-01-2010, 15:52
Drie goede receivers en in de prijsklasse waarin je op zoekt bent past ook een Onkyo 707..... btw, hier alleen maar goede berichten over de Onkyo's (y)

Je houd zo'n 450 euro over voor een speakersetje en de door je gekozen systemen lijken daar wel wat boven te zitten.

De Onkyo 607 geeft je wat meer adem, je hebt dan zo'n 650 euro voor een speakersetje, dat is ook in betere verhouding.

Bios
09-01-2010, 11:17
Onkyo lees ik op dit forum inderdaad veel goede berichten over.
Toch kan ik de Denon 1910 ook al voor € 440,- kopen.
Ik moet natuurlijk eerst maar eens luisteren naar de set die ik wil, hopenlijk dat dat gaat lukken met de tijd.
En wat betreft speakers kwam ik ook de Focal Sib & Cub2 tegen, heeft iemand op dit forum ervaringen met deze speakers, deze lijken ook wel aardige recensies te krijgen.
En de Monitor Audio Vector is te koop voor € 600,-., heeft iemand hier toevallig ervaringen mee >
De Energy Take Classics en de Q Acoustics vallen dan waarschijnlijk toch af.