PDA

Bekijk de volledige versie : Op zoek naar een online (liefst gratis) adresboek voor zakelijk gebruik.



Marc T.
06-01-2010, 09:43
Ik ben op zoek naar een online (gratis) adresboek / adressenbestand voor zakelijk gebruik. Meerdere mensen moeten hier dingen in kunnen aanpassen/toevoegen/veranderen en dat vanaf elke computer met een internetverbinding.

Online heb ik Tibu.nl gevonden en dat lijkt op het eerste gezicht een erg leuk en handig programma. Probleem is echter dat de contactpersonen OOK lid moeten zijn van Tibu, waardoor het erg lastig wordt om dit als online adressenbestand te gebruiken. (Kan zijn dat dit niet hoeft maar bij mij gaf hij die melding in ieder geval)

We werken hier overigens met Windows PC's ( en nee, daar kan ik op dit moment niets aan veranderen, hoe graag ik dat ook wil (y) )



Heeft iemand een tip voor me waar ik kan kijken naar een goed en hopelijk gratis programma?

Alvast bedankt (y)

Edgar Smit
06-01-2010, 09:57
LinkedIn kan maar moeten anderen ook lid van zijn.
Dat geld overigens voor zeer veel zakelijke adresboeken.

Marc T.
06-01-2010, 10:13
Thanks Edgar,

ik bedenk me trouwens ineens dat het ook wel mogelijk moet zijn via gMail van Google. Misschien daar maar eens een account aanmaken die meerdere mensen kunnen gebruiken om adressen te zoeken etc.
(y)

Marc T.
21-01-2010, 09:05
Ik ben op zoek naar een online (gratis) adresboek / adressenbestand voor zakelijk gebruik. Meerdere mensen moeten hier dingen in kunnen aanpassen/toevoegen/veranderen en dat vanaf elke computer met een internetverbinding.

Online heb ik Tibu.nl gevonden en dat lijkt op het eerste gezicht een erg leuk en handig programma. Probleem is echter dat de contactpersonen OOK lid moeten zijn van Tibu, waardoor het erg lastig wordt om dit als online adressenbestand te gebruiken. (Kan zijn dat dit niet hoeft maar bij mij gaf hij die melding in ieder geval)

We werken hier overigens met Windows PC's ( en nee, daar kan ik op dit moment niets aan veranderen, hoe graag ik dat ook wil (y) )



Heeft iemand een tip voor me waar ik kan kijken naar een goed en hopelijk gratis programma?

Alvast bedankt (y)

*UPDATE*

Tot op heden heb ik nog geen geschikt adresboek kunnen vinden. Nu ben ik hier ook totaal niet in thuis dus daarom hoop ik dat hier iemand mij een aantal tips kan geven om +/- 400 zakelijke adressen zo gebruiksvriendelijk mogelijk in te voeren in een stukje software o.i.d.

Het mag trouwens ook geld kosten en het moet mogelijk zijn om ''met 1 druk op de knop" alle adressen als naamstickers voor enveloppen uit te printen etc.

Iemand die me kan helpen?

Jordy van Buel
21-01-2010, 10:12
Waarom niet gewoon alles in een Excel bestandje zetten en een Dymo Labelwriter aanschaffen?

Edgar Smit
21-01-2010, 13:25
Waarom niet gewoon alles in een Excel bestandje zetten en een Dymo Labelwriter aanschaffen?
Daar zat ik dus ook aan te denken, ook in Word heb je trouwens de mogelijkheid om etiketten te maken en af te drukken. Je kunt ook rechtstreeks op de enveloppen printen maar als je dat vaak doet gaan de geleide rollen van je printer op den duur zo open staan dta hij steeds 3 to 10 vellen papier gaat pakken bij gewoon afdrukken, labelprintertje is dus echt aan te raden.