PDA

Bekijk de volledige versie : Hulp gezocht naar een nieuw setje speakers



Spooks
08-01-2010, 09:59
Heren ik heb jullie advies nodig
heb nu een setje staan van JBL de SCS 200.5 aangesloten op een onkyo tx-sr607 alleen ben ik daar niet tevreden kwa geluid. Dus jullie raden het al ben opzoek naar wat anders.

Mijn budget ongeveer 500 a'600 euro niet meer, alleen heb ik niet veel ruimte onder mijn tv zo'n 13cm voor een center. Iets verplaatsen is eigenlijk geen optie dus de nieuwe set moet een center hebben niet hoger als 13cm. En voor vloer staanders heb ik ook al geen plek dus het moeten het boekenplank speaker worden. Kwa sub ben ik er al wel uit dat wordt een Mivoc sw1100 a-11 (of jullie moeten wat anders aanraden) en nog een klein puntje de kleur van de set moet donker of zilver of wit zijn ;-)

Ben zelf aan aan het zoeken gegaan hier en daar en heb het volgende gevonden. of hebben jullie nog meer tips of adviezen voormij.

Mission
Center: M3c1 160,-
Front: M30i 178,-
Rear: M30i 178,-
Sub: Mivoc Sw 1100 A-11 135,-

Jamo
Center: C60 CEN Black Ash 189,-
Front: S602 Black Ash 104,-
Rear: S602 Black Ash 104,-
Sub: Mivoc Sw 1100 A-11 135,-

Mordaunt-Short Alumni 5 Black 650,- (complete set)
Wharfedale Diamond 9 HCP Black 640,- (complete set)

erreper
27-01-2010, 13:39
Ik zou voor de Missions of de Wharfedales gaan. De eerste klinkt wat voller en warmer (wolliger) en de Wharfedales klinken wat helderder en preciezer. Maar ik zou de sub laten schieten en eventueel doorsparen voor een betere want deze zal de set alleen maar degraderen.
Waarom kies je eigenlijk niet voor 2 zuiltjes? Zo te zien is daar prima plaats voor.
Met bijv. 2 mission M34i of m35i haal je toch echt een serieus stukje muziek in huis. Ze staan regelmatig te koop op marktplaats voor een spotprijsje.

Edgar Smit
27-01-2010, 13:46
Je zou Q-accoustics nog mee kunnen nemen in je keuze, zeer goede speaker voor ongeveer hetzelfde geld als Mission.

erreper
27-01-2010, 15:21
Mensen van het toemalige Engelse bedrijf mission zijn toch verder gegaan als Q- accoustics toen mission chinees werd?

Spooks
28-01-2010, 09:03
Ik kan aan de rechterkant helaas geen zuiltje kwijt of ik moet me meubel verplaatsen dat is geen optie helaas. Heb een setje van Q-accoustics zien staan de Q Acoustics 1000 Series
1010 Cinema : € 899 dat ligt helaas een beetje buiten mijn buget wat zo'n 650euro is

Edgar Smit
28-01-2010, 09:54
Mensen van het toemalige Engelse bedrijf mission zijn toch verder gegaan als Q- accoustics toen mission chinees werd?
Klopt, een aantal ingenieurs hebben toen Q-accoustics opgericht en gooien daar hoge ogen mee, ze klinken wat naar de oude missions alleen minder wollig. En de spreiding is zeer goed.

erreper
30-01-2010, 11:50
Ik kan aan de rechterkant helaas geen zuiltje kwijt of ik moet me meubel verplaatsen dat is geen optie helaas. Heb een setje van Q-accoustics zien staan de Q Acoustics 1000 Series
1010 Cinema : € 899 dat ligt helaas een beetje buiten mijn buget wat zo'n 650euro is

Zonde dat je niet iets meer ruimte kunt maken voor zuiltjes. Hou er rekening mee dat degelijke bookshelfs ook op stabiele stands moeten staan en daardoor eigenlijk net zoveel ruimte nodighebben als zuitjes. Als je dat soort speakers op een je tv meubel neer zet komen ze ws. niet goed uit de verf. en zal je last krijgen van resonantie (vind je tv ook niet leuk). Ik denk dat je het dan toch moet gaan zoeken in de satelliet systemen. Die zijn erg leuk voor de film maar wel minder geschikt voor de weergaven van radio en cd en relatief erg prijzig.
Een redelijk goedkoop systeem (met bescheiden afmetingen) is o.a. het Wharfedale Diamond 9 HCP pakket, die kost 640 euro. Een andere huiskamer vriendelijk setje (ik vind ze persoonlijk een stuk knapper) rond jouw prijs is een Monior audio Vector setje (net geen 800 euro, als je even gaat struinen is het ws. wel goedkoper te vinden), ook in een hippe witte uitvoering te krijgen
http://www.raf.nl/webshop/oscthumb.php?src=lMzVwtXM2I66tLGpwMTMyNPc15SYwNDTx JeelZiWy97O&w=1000&h=800&fltr[]=wmi%7C/phpThumb/watermarks/logo.png%7CC%7C10%7C0&f=jpg&q=95&hash=834c5ab4a6ce82e37b09df09c4848627

Gerco Stuivenberg
31-01-2010, 23:03
Sets met sateliet-formaat luidsprekers in hogere prijsklasses zetten vaak ook een mooier geluidsbeeld neer. Wel zou ik overwegen om de sub zo vrij mogelijk op te stellen zodat deze voor het gehoor moeilijker te lokaliseren is. ;)

Spooks
01-02-2010, 08:38
Ik wil de zelfde stands gaan gebruiken zoals ik nu al heb staan, de diamond 9 HCP kan ik alleen nog maar krijgen in de beuken kleur helaas heb al wel gekeken naar de diamond 10 opzich ook erg leuk. Maar ben er kwa spiekers nog niet uit jammer genoeg vindt het erg lastig allemaal



Zonde dat je niet iets meer ruimte kunt maken voor zuiltjes. Hou er rekening mee dat degelijke bookshelfs ook op stabiele stands moeten staan en daardoor eigenlijk net zoveel ruimte nodighebben als zuitjes. Als je dat soort speakers op een je tv meubel neer zet komen ze ws. niet goed uit de verf. en zal je last krijgen van resonantie (vind je tv ook niet leuk). Ik denk dat je het dan toch moet gaan zoeken in de satelliet systemen. Die zijn erg leuk voor de film maar wel minder geschikt voor de weergaven van radio en cd en relatief erg prijzig.
Een redelijk goedkoop systeem (met bescheiden afmetingen) is o.a. het Wharfedale Diamond 9 HCP pakket, die kost 640 euro. Een andere huiskamer vriendelijk setje (ik vind ze persoonlijk een stuk knapper) rond jouw prijs is een Monior audio Vector setje (net geen 800 euro, als je even gaat struinen is het ws. wel goedkoper te vinden), ook in een hippe witte uitvoering te krijgen
http://www.raf.nl/webshop/oscthumb.php?src=lMzVwtXM2I66tLGpwMTMyNPc15SYwNDTx JeelZiWy97O&w=1000&h=800&fltr[]=wmi%7C/phpThumb/watermarks/logo.png%7CC%7C10%7C0&f=jpg&q=95&hash=834c5ab4a6ce82e37b09df09c4848627

Spooks
01-02-2010, 10:23
Kan hier trouwens zwarte Monitor audio vector's krijgen voor 600,-
http://www.elektronica-outlet.nl/product_info.php?products_id=181&model=Monitor_Audio_Vector


Zonde dat je niet iets meer ruimte kunt maken voor zuiltjes. Hou er rekening mee dat degelijke bookshelfs ook op stabiele stands moeten staan en daardoor eigenlijk net zoveel ruimte nodighebben als zuitjes. Als je dat soort speakers op een je tv meubel neer zet komen ze ws. niet goed uit de verf. en zal je last krijgen van resonantie (vind je tv ook niet leuk). Ik denk dat je het dan toch moet gaan zoeken in de satelliet systemen. Die zijn erg leuk voor de film maar wel minder geschikt voor de weergaven van radio en cd en relatief erg prijzig.
Een redelijk goedkoop systeem (met bescheiden afmetingen) is o.a. het Wharfedale Diamond 9 HCP pakket, die kost 640 euro. Een andere huiskamer vriendelijk setje (ik vind ze persoonlijk een stuk knapper) rond jouw prijs is een Monior audio Vector setje (net geen 800 euro, als je even gaat struinen is het ws. wel goedkoper te vinden), ook in een hippe witte uitvoering te krijgen
http://www.raf.nl/webshop/oscthumb.php?src=lMzVwtXM2I66tLGpwMTMyNPc15SYwNDTx JeelZiWy97O&w=1000&h=800&fltr[]=wmi%7C/phpThumb/watermarks/logo.png%7CC%7C10%7C0&f=jpg&q=95&hash=834c5ab4a6ce82e37b09df09c4848627